Keresés

Részletes keresés

by az ex bhv Creative Commons License 2001.01.02 0 0 2173
Szia JSB!

Már bocsánat rosszúl tudod a Sommerfeld gyárt magyar oszlopot igaz német oszlopnak állítja be a katalogus. Annyi az eltérés , hogy 4 csomozólemmezzel több van rajata , le kell vágni!
Zsolt

Előzmény: JSB (2163)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.02 0 0 2172
Hali!

Szerintem, ilyen kis helyre ne H0-át építs. Túl kicsi, nekem kb 2.15x 1.1-es van. Ha nem sikerül eladni akkor az átalakítás keretén belül "hozzátoldok" amennyit lehet. Ilyen kis asztalon, H0 4-tengelyes kocsikból jó, ha 4 elfér (+mozdony).

üdv.

Előzmény: kutyakeksz (2171)
kutyakeksz Creative Commons License 2001.01.02 0 0 2171
Üdvözlet (és BUÉK) minden vonatosnak!

Ebben a topicban ez az első hozzászólásom, szóval bocs. ha nagyon off leszek, de karácsony óta nem tudtam végigolvasni az egész topicot.

A karácsony azért jelentős, mert a feleségemtől karácsonyi ajándék formájában indíttatást kaptam arra, hogy újraélesszem gyerekkori hobbimat, vagyis terepasztalt fogok építeni. H0, kb. 1.30x2.20m, több jelenleg nem fér el a lakásban (ez is csak nehezen).

Kérdésem a következő:
Milyen sínanyagból (típusból) érdemes egy "profi" pályát összerakni (nem a méret a lényeg ;-)?
Gondolok itt arra hogy
Roco,
Fleischman Model,
Fleischman Profi,
Tillig,
Märklin,
stb. (ezekről hallottam)

A szempontok között szerepel termézetesen az ár, beszerezhetőség, megbízhatóság, geometria, stb.
Ha tudtok infókat adni, hálás köszönet.

Egyéb:
Régen (80-86 között) TT-vel játszottam. Van még abból a korszakból néhány elkótyavetyélendő dolgom (elsősorban vagonok, 2 mozdony, meg apróságok). Ha valakit érdekel, csinálok pontos listát.

Kutyakeksz

gyurmosz Creative Commons License 2001.01.02 0 0 2170
OFF

Valaki E-mailekben vírusokat terjeszt. Feladó nincs, az egész levélben egy csatolt file van (nálam FDJOOGFD.EXE). Ezekete azonnal töröljétek!

ON

John Howard Creative Commons License 2001.01.01 0 0 2169
Nem, nem kártya, mint írtam, gombelem méretű valami, tehát úgy egy centi átmérőjű, és fél centi vastag lehet. Indukciós úton kapja a leolvasáskor a tápfeszt, és valami (viszonylag) bonyolult elektronikát rejt. Holnap megpróbálok utánanézni a cégemnél...
Előzmény: Törölt nick (2167)
crash__override Creative Commons License 2001.01.01 0 0 2168
Szia etwg!

hogy en is egy ilyent hasznalok
Megosztanad velunk a technologiat? Esetleg egy bovebb leiras...

Thx: crash_

Előzmény: etwg (2149)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.01 0 0 2167
Hi!

Ezek a mágneses-kártyák lennének? (nem a lehúzósak)
Ha minden igaz, akkor ezeknek mindnek egyedi azonosítója van, elég csak megközelítenie az érzékelőt. Kérdés, hogy mekkora az érzékelő és mekkora a "mágnes"?

üdv

Előzmény: John Howard (2162)
suri50 Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2166
Hello Mindenki!
Áldott ünnepeket és kifogyhtatlan mozdonyfüstöt az elkövetkezendő új évre.
OFF (tanultam az elődöktől): új vagyok a fórumon, eddig csak olvasgattam. Van néhány ötletem és talán már alig, vagy nehezen fellelhető forrásanyagom (például: Ezermester 1957-től - akkor még volt benne csináld magad vasútmodellezés - egyes ötletei talán még használhatók, a Modellezők Könyvtára, Ganz Mávag gépkönyv, stb.), habár néhánynál nem tudom hogyan tehető hozzáférhetővé (negativok régi prospektusokról). bocs a helyesirási hibákért de nem vagyok gyakorlott gépiró és valamiért a neten a gépem sem szereti a hosszú ii-t.
JSB Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2165
Joem!
A két képre.most csak.:

A Vasútbarát címlapról helesen kiegészítetted az oldal pálíszámmal, de V 47 501 lesz, de nem kizárt az négyszámjegyes Eu norm sem.

A Sárga-ezütből, már most az első három mozdony kétféle festésű, ROCO nagy örömére. Sznobék veszik majd mind a cukrot. A gépből további kettő most épül. Többet a www. dispolok.com mesél . Az utóbbi fotó Maffei Münchentöl származik.

Dear John Howard- Howard János!
Kösz! Úgy van, kicsit fáradt vagyok, de most már beugrott. Elnézést a bizonytalankodásért.

Happy new...etc. Boldog új esztendőt!

John Howard Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2164
Én úgy tudom, hatezer-egynéhány db "normál", plusz 161 db kondenzációs szerkocsis készült el az afrikai hadszíntér számára...
Előzmény: JSB (2163)
JSB Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2163

luc 72, joem, matiz Uraknak!
Üdv! Az 520-nak (bombardon volt a MÁV beceneve a Basszus fúvóshangszerre emlékezve) a Tatai úton jól tanulmányozható példány látható, ha jól emlékszem , a 034. Hozzánk levetett szovjet zsákmánymozdonyként érkeztek. Az 52 sort a Hitlerájban mindenki gyártotta(főleg Schwarzkopf- több mint százéves mo,megszünt mozdonygyár, és Maffei/münchen), egyszerű felépítésű, könnyen karbantartható mozdony volt. Terv szerint 15000(!) darabot akart a Führer. Lett belőle valamivel több mint 5000. Az sem semmi! Azért oly "csupasz" , mert a csöveket a külső palást alatt helyezték el (melegített az orosz télben) és nem kint mint Európában.
Szépet lehet építeni a Fleischmann, vagy Kleinbahn gépből. Second hand megteszi, az olcsóbb is. Nálunk a Wannentender volt a módi, habár egy kabinentenderes gép is volt(Istvántelken dugják). Ahhoz vehetsz Bécsben külön tendert a Kleinbahn üzletben. Ára ca. 130-140 ATS.Fleischman jobb, mert ott a kész hajtás, a Klein csak fut.
Taurus még odébb van. LÁsd a VASÚT@MODELL számokat ill. a Vasútgépészet 1998. 3. számát. Nálunk a három áramszdős kétáramnamü fog futni, de abból még csak egy épült, és 2001 késő nyarán kezdődik a sorozat átadása(325 db). A modell (ROCO, TRIX HO-ban) a 1016! A magánvasúti bérváltozat a.la Siemens is az lesz. A DB rendelt 25 (első nekifutás)kétáramnemű -hozzánk is jó lesz- változatot. Még sorozatjele sincs.A MÁV 10 gépet tervez (ha nyer), de a tender végét várjátok meg. Addig kár 40-45e forintot kiadni. Az 1116 sort, ami hozzánk jön majd, még csak csak a TRIX gyártja, N-ben.
A 185 tehervonati gép(400 darab épül), amelyik, itt volt, egy +1MW tuningolt példány(5,4 MW), de a gépészek egyöntetü véleménye, hogy így is gyenge. Az ADtranz tavaly még egy magyar változatot igért, lásd Vasútbarát Magazin 1999 téli száma, most hallgatnak mint a ...(na ja, így NEKIK olcsóbb).A Taurus univerzális,teher és gyorsvonati. Jóval erősebb gép, és a sógorok ezt favorizálják (ismerjük be, joggal). A 185-t most sem engedték át, szlovák teherre lógatva vontatták. Többet a szaksajtóban, figyeljetek. Imádkozzunk, hogy a szakemberek döntsenek. Talán számít, hogy ár-teljesítményben a Siemens jobb, de a politikusoknál ki tudja... A szervezők - orvul, lerohanósan - a sógoroktól jövő miniszterelnök urunknak a 185-öt a soproni pályaudvaron megmutatták . Szóval a "stílus" már elszabadult, a vasútgépészeket még nem kérdezte senki.
Felsővezeték a Viesmanntól briliáns, csak német(Rétfalvinál, Erkel utcában kapni). Sommerfeld gyárt sokat, csak magyart nem. Neki kéne veselkedni, maratva. A cseh betonoszlopok fából könnyen legyárthatók. Sokfelé van.

BUÉK mindenkinek!

John Howard Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2162
Nem rossz, a kód előállítása viszonylag egyszerű, de az olvasó(k) telepítése már kérdéses lehet az optikai "rálátás" miatt. De! Létezik valami gombelem nagyságú kódadó kütyü, a szabatos neve most nem jut az eszembe, beléptető rendszerekben is alkalmazzák cégeknél. Na, ennek a leolvasója valamilyen indukciós elven kommunikál ezzel az eszközzel, és - tudomásom szerint - nem túl drága, az adó úgy százegynéhány pénz, az olvasó is kijön egy-két ezerből, és könnyű telepíteni a pálya mentén/alatt (kb. 15-20 centiről érzékel). A számítógépben aztán meg már programozható az egyedi kódokhoz (stringekhez) az elvárt működés az adott leolvasási ponton.

Mielőtt elfelejtem (és leöntöm a torkomon a konyakomat):
Modellekben, terepasztalokban, eredményekben gazdag, boldog új esztendőt kívánok minden t.asztaltársnak!

John Howard

Előzmény: Gashpy (2161)
Gashpy Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2161
Vonalkódolvasóról mi a véleményetek?
Előzmény: Törölt nick (2160)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2160
Hello!

A jarmuvek erzekeleserol: jo az ellenallasos megoldas, de nem egyszerubb a Reed-reles? A ROCO kinal talpfanak alcazott reed-et, es hozza kis magneseket. Egy-egy a mozdonyokra es/vagy a vezerlokocsikra, nem oldhato ezzel meg?

BUEK mindenkinek!

udv!

etwg Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2159
Szia Albertus

mielött kinyitnam a pezsgöt néhány megjegyzés a következökhöz:

"Abban nem vagyok biztos, hogy a vontatójárműnek kellene megszólítani a számítógépet, ha egy jelző felé közeledik. Inkább arra gondolok, hogy a szoftvernek kell tudni, hogy melyik jármű (nem csak vontatójármű) éppen hol van. A szigetelt szakaszok foglaltásgának változásai alapján ellenőrzi és korrigálja a számításait. És akkor az is egycsapásra megoldódik, hogy a hátulműködő mozdonnyal közlekedő vonatoknak nem a mozdonyát, hanem a vezérlőkocsiját kell megállítani a jelző előtt."

Tulajdonképpen ugyanazt modod mint én, én csak egyszerüsiteni akartam azzal, hogy csak a vontatojármüvekröl beszéltem. Természetesen minden jármüt be lehet venni a boltba (csak ki csinálja meg azt a programot), és ez azt jelenti, hogy valamilyen modon állandoan közölni kell a PC-vel, hogy mikor melyik jármü pontosan hol is van. Ez egy igen összetett feladat, és csak érzékelökkel lehet jol megoldani. (az sajnos nem müxik, hogy elöre beirjuk, hogy melyik jármü hol van (honnan indul) és a PC állandoan követi azok virtuális mozgását (ha leveszed a vagont a pályárol azt a PC nem veszi észre, stb.)
Ezért csakis reális vezéerlés képzelhetö el, ami azt jelenti, hogy legalábbis bizonyos helyeken a PC-nek le kell tudni olvasni a vonat valoságos állását, majd pedig azt a következö jelzök szerint vezérelni fogja.

Na de ma estére ennyi elég.

BUÉK mindenkinek

Előzmény: Albertus (2157)
pg54 Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2158
Sikeres, boldog új év(ezred)et mindenkinek! pg
Albertus Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2157
Lehet. Én abból indultam ki, hogy ha a ROCO 2. verziójú egerével egy másik járműre váltasz, majd vissza, akkor a mozdony nem reagál semmit arra, ha mondjuk a másik jármű vezérlése közben ellenkező irányt állítottál be, és persze az egér úgy maradt. Ha megmoccintom a vezérlőt, akkor viszont azonnal reagál.

Abban nem vagyok biztos, hogy a vontatójárműnek kellene megszólítani a számítógépet, ha egy jelző felé közeledik. Inkább arra gondolok, hogy a szoftvernek kell tudni, hogy melyik jármű (nem csak vontatójármű) éppen hol van. A szigetelt szakaszok foglaltásgának változásai alapján ellenőrzi és korrigálja a számításait. És akkor az is egycsapásra megoldódik, hogy a hátulműködő mozdonnyal közlekedő vonatoknak nem a mozdonyát, hanem a vezérlőkocsiját kell megállítani a jelző előtt.

Előzmény: etwg (2148)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2156
Ha már felsővezeték: van oylan cég, amelyik magyar rendszerű, ÁLLOMÁSI KERESZTGERENDÁS felsővezetéket is gyárt? Mert ugyan itt is használják a sima, drótból készült keresztttartókat, de a kersresztgerenda mégis elterjedtebb. Egyébként a Viessmann drótja elég élethű.
Előzmény: luc72 (2151)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2155
Üdv! Új tag vagyok. 2001-ben figyelmesen foglak benneteket olvasni, mert én is szeretnék építeni.
sansan Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2154
Sziasztok!Tegnap a következő kisérletet végeztem el:Elővettem a műhelyemből a ruszki akkumlátortöltőmet,és kipróbáltam vele a mozdonyokat.Aki nem ismeri, 12v-os,jó sok amper,műszer van rajta(ampermérő)és jó nehéz.Lehúztam egy pohár sört és hajrá!Meglepetésemre az M41 nagyon finoman indult és igen élethűen reagált a változtatásokra.Néztem a műszert minimálisat mozdult,ha mozdult egyáltalán.Mondjuk furcsa is lenne ha a csőrgő kitérítené modjuk 2A-re,ráadásul jol meg is rázna.:-)Ezután vérszemet kaptam és elővettem a BR41-es gőzösömet.Erről már mások is írták,hogy ívekben rángatódzva halad,hirtelen indul,íveket nem szereti stb.Na akkor nem szóltam hozzá,de nekem is ezek a problémáim vele.Az iveimet le is cseréltem miatta nagyobbakra,de nem volt teljes a siker.Meglepően finoman indult el a töltővel,igaz a hangja is nagyobb volt.Ekkor már direkt provokáltam:ívben elindulás,előre ,hátra,kocsikkal.Lassúmenet ívben.Elég tűrhető volt,az Fz1-hez képest klasszisokkal jobb.Annyit viszont meg kell jegyezni, irányt csak a pólusok felcserélésével lehet váltani és nem szabad ott hagyni bekapcsolva mert feszültség az mindíg van csak az áramerősséget lehet szabályozni.Ha úgy marad," morognak" a mozdonyok és próbálnak elmászni lassan.Elektromosan nem vagyok agy nagy ász ezért várom a szakemberek hozzászólásait. Aki pedig nem lesz az idén,annak BUÉK!
division by zero Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2153
Papagáj festésű 185-t nem tudsz? :-))))
Előzmény: joem (2152)
joem Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2152
Én még várok a Taurussal, hátha 185 lesz belőle. (Nem ezt kívánom, de benne van a pakliban) Egyébként valahogy ÍGY nézhet majd ki :-))
A Roco osztrák különkiadásban kihozza a Taurus Siemens-féle festését Kép a Roco katalógusból, és mellesleg a Sziszit Rail Cargo Austria felirattal
BUÉK:
Joe
Előzmény: luc72 (2151)
luc72 Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2151
Hello

Az 520-ashoz annyit, hogy én voltam a hülye, elfelejtetem a szerkocsit így max a színvilágot tudom meg csinálni német háborúsra. Egyébként utána néztem a neten és a magyarok valóban átalakították egy pepedlit, de ezt nem lehetetlen meg csinálni, de természetesen nem a PICObol.
Ha már mindenki fel hozott nem publikus infot, én meg azt halottam hogy nagy esély van arra hogy 2001 tavasszal döntenek a Taurusrol a MÁVnál, így végül ma délután mégiscsak rászántam magam egy ROCO Taurusra. Viszont milyen felsővezeték márkát ajánlanátok?

Csüühhh

Petya99 Creative Commons License 2000.12.30 0 0 2150
Kedves Vasútmodellezők!

Tisztelettel jelentem, hogy egy valaha régen kiadott gőzmozdonyhangokat tartalmaza bakelit hanglemez teljes anyaga elérhető MP3 formátumban az oldalamon a Vasútmodellező alpont alatt.

Szintén itt megtalálható a magyar fejlesztésű digitális terepasztal vezérlés komplett terv és szoftver dokumentációja.

http://www.extra.hu/gpetya

Üdvözlettel: GPetya

Előzmény: etwg (2149)
etwg Creative Commons License 2000.12.30 0 0 2149
Szia crash__override

Irtad:
Tenyleg, anno etwg emlitette, ha jol emlexem, hogy kidolgozott egy soros portos, modularis, bovitheto vezerlest a
valtok/jelzok/relek vezerlesehez. Ez a projekt elsullyedt ?

Ugy latszik nem nagyon erdekes a dolog (meg draga is), ha mar valaki ennyi energiat önt a dologba akkor jobban jar egy igazi sok kimenetes paralell porttal (mint a modelleienbahnerban volt). A RS port csak akkor erdekes, ha egy hordozhato PC-t kell hasznalni. Ma mar azonban annyi öreg masra alig hasznalhato PC hentereg, hogy en is egy ilyent hasznalok, is nincs szükseg a RS portra (gyakran lefagy es csak zür van vele).

Előzmény: crash__override (2129)
etwg Creative Commons License 2000.12.30 0 0 2148
Szia Albertus,

ket dolgot kellene ehhez hozzatenni:

A modern dekoderes mozdonyok nem veszitik el a vezerlest, ha megszünik az aram, tehat a jelzö elött megallnak, majd ha a rele ujra kapcs akkor indulnak, megpedig programozhato gyorsulassal az eredeti sebessegre. Azaz nem kell az egerrel semmit sem csinalni. (kiveve a legprimitivebb dekodereket, amelyek az altalad ismeretett eleven müködnek.)
A releket tenyleg ki lehetne küszöbölni elektronikus szakaszvezerlessel, amennyiben az olcsobban es megbizhatobban hozhato ki. A a digitalis vezerles egyetlen nagyobb problemaja a valtoaramu mivolta, amit eleg körülmenyes klasszikus elektronikus elemekkel kezelni. (Optotriac talan a legegyszerübb). A relenek ezzel nincs semmilyen problemaja.

Nyilvan ilyen esetekben mar jobb lenne szamitogephez stb. fordulni, de akkor viszont majd azt kell megoldani, hogy hogyan erzekeljük a vonatokat a vaganyon, hiszen minden vonatnak individualis vezerlest kell majd biztositani. Ez azt jelenti, hogy valaminek a jelzö elött be kell majd olvasni a vonat identifikacios jelet, lejuttatni a PC-be, ami majd ezt a vonatot vezerli a jelzö altal adott parancsok szerint. Ez teljesen mas felfogas mint a klasszikus modellvasut-e, hasonlit az igazi vasuthoz, ahol a vezer nezi a jelzöt, es az allasa szerint iranyitja a vonatot.

Igen komplex dolog az ilyen, de biztos lesz ember akit erdekel mjad a tema es vet fel bizonyos ötleteket.

Előzmény: Albertus (2135)
sansan Creative Commons License 2000.12.30 0 0 2147
Szia Zsolt! A kocsikat egy olyan alkalommal hozom,amikor a börzére is el tudok jutni. A decemberi fejveszett rohanásban nem jött össze.Pl. most pénteken eljöhettem volna a Lángba,de már 40 orája nem aludtam és nem lehettem bizalomgerjesztő látvány.Januárban valószínű, hogy járok szombaton a városban.Azon a telefonszámon te vagy? Mikor lesz az első börze? Más. Az előző írásomban hemzsegnek a hibák.Bocs .
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.30 0 0 2146
BUÉK
BoGar Creative Commons License 2000.12.30 0 0 2145
Sziasztok!
Boldog Új Évezredet mindenkinek!!!
joem Creative Commons License 2000.12.30 0 0 2144
Matiz 2000.12.30 13:13 (2137):

szerintem a PIKO modell jol sikerult

Szerintem is, nekem nagyon tetszik. Az első volt a PIKO-tól ebben a konstrukcióban. Én csak azt mondtam, hogy szerintem nehéz belőle MÁV 520-ast csinálni, különös tekintettel a szerkocsira.
Joe


Előzmény: Törölt nick (2140)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!