Az én Traficomnál is előfordul, hogy menet közben fel-fel gyullad az izzításvisszajelző lámpa. Ezek mellett, de nem egyidőben a teljesítménye úgy lecsökken, mintha egy kamiont kötöttem volna mögé. Aztán a kötél hirtelen elszakad, és megy az autó. Ez mitől lehet? Előfordult ez mással is? Üzemanyag és levegőszűrő csere után javulás történt, de pár száz km után ismét előjött a jelenség. Ettől eltekintve nagyon meg vagyok elégedve az autóval.
Megtalaltam a kezikonyvet: elektromos vagy elektronikus hibát jelez így. Abban nem vagyok biztos, hová menjek vele, a Renalt Budapest már leirta magat. Van olyan fuggetlen vagy markaszerviz, ahol PC-vel meg tudjak nezni, mi a hobakod, es esetleg normalisan meg si csinaljak?
Ezek az autók izzítás nélkül is könnyen indulnak. Januárban szegény autó kint állt a szálloda előtt. A hőmérő bevallása szerint -21 fok volt. Ahogy ott fütyült a szél sokkal hidegebbnek tünt. Próba képpen izzítás nélkül /fújjj szadista/ ugyanúgy indult. De betyár hidegnek érezte a helyzetet, mert még a motor be nem melegedett, iszonyatos kereplő hangja volt a legkisebb gázadásra. Még jó hogy a kályha besegített.
Tehát indítástól függetlenül lehet, hogy rossz az izzító.
Ugyan nem vagyok autószerelő, de már több dízelem volt. Elsőre kizártnak tartom, hogy a visszajelző folyamatos világítása miatt az izzítógyertyát cserélni kellene. Ha cserélni kell (egyébként a hiba nem egyszerre jelentkezik az összes gyertyánál), azt onnan lehet észrevenni, hogy a hidegindítás nem olyan sima, mint addig volt, illetve hosszabban kell izzítani.
Az, hogy folyamatosan ég, szerintem más hibára utal, gondolom, hogy a visszajelző rendszerben hagyta el valami önmagát... De az is lehet, hogy ez egyfajta "hibaüzenet", de ezt nem hiszem. Annál is inkább, mert az izzítás nem addig tart, amíg ég a lámpa, hanem tovább. A lámpa csak egy közbenső (indíthatósági) állapotot jelez.
Egyébként nem kell az összes gyertyát egyszerre cserélni, egyenként meg lehet mérni őket. De célszerű együtt, mert így elkerülhető, hogy szinte folyamatosan cserélgetni kelljen mindig egyet-egyet.
Kb 130 000 km-ig én is nagyon meg voltam vele elégedve........ :-(( Egyébként most meg a váltónál csúszott szét valami rudazat és keverte az egyest és a hátramenetet, szerencsére ezt kicsi pénzből megoldották.
A 60.000-nel nekem még nem cseréltek betétet, bár ki tudja, elotte, lehet, h igen,. Tegnap óta folyamatosan ég az izzitás visszajelző - ha jol sejtem cserelni kell az izzitogyertyat. Ezt lehet egyesével, vagy az összeset egyszerre kell? 70.000km van az autoban. Még sosem volt dizelem, lehet, h a kérdés túl evidens:)
Fékbetétkopás: most volt a Trafic 45km-es átvizsgáláson + olajcsere. Fizettem márkaszervízben összesen, anyaggal együtt 38eFt, és lehet, hogy majd 60ekm után kell fékbetétet cserélni. Azt hiszem, ez normális állapot,a szervízköltség meg korrekt ár.
Más. Most voltam Horvátországban: 1700km (oda-vissza), 5fő terhelés egy heti holmival, sztráda 150-160km/h között folyamatosan, időnként országút. Mindez alapján fogyasztás 8,9l/100km. Úgy gondolom, hogy ekkora autónál ilyen terheléssel és ilyen sebességgel ez tökéletes.
Ja, és továbbra is meg vagyok elégedve, javaslom: Trafic!
Hogy a fékbetétkopás mit árul el vagy mit nem az mindegy,a lényeg előtte toyota hiace volt,azzal úgy mentem el 350 000 km-t hogy ezeknek a problémáknak a tizedét se ismertem.És nem használtam azt sem másként.(aszt hiszem bocsánatot is kérek a márkától és visszatérek hozzá)
Az üzemanyagrendszer kivételével, a cserélt alkatrészek felsorolása sokat sejtet a használatról.
Az hogy gyári alkatrész nem mond semmit, ezt mamár úgy illik mondani, hogy márkázott, de semmi köze a gyárhoz. Pl. Defenderbe "gyári" olajszűrő 6000, ugyanaz a gyári beszállító névtelenül 2000 Ft , ugyanez a szűrő Zsiguli 1300-as hoz megjelölve 600 Ft a hipermarketben. Tehát ugyanaz 1000 % felárral. Persze a gyártó aktuális minőségét ki kell fogni, ami ha gyárba szállít lehet ugyanolyan gagyi, mint az áruház polcáról leemelté, vagy fordítva.
Mi csak az ára miatt választottuk ezt a típust mert a vw 60 %-al drágább , előtte vw volt, viszont úgy néz ki mégis csak megérte "lejjebbvinniaszínvonalat" mert az opel kényelmes, jó , és talán tartós is lesz.
A METRÓS gázolajjal 30 % várossal 235-ös kerékkel 6,5 / 100 . És ez sajnos nem a gyorsulása :))
A "népítéletben" a Trafic vagy a Vivaró szerintem egész szépen teljesít. Úgy nézem, hogy kb.75% elégedett, a többi nem. Az eredménye még így is sokkal jobb, mint például az X5-ös BMW-nek, amit szidnak, mint a bokrot! (érdekes)
Én azt vettem észre, hogy a korai darabokkal van több probléma. 5 éve dobták őket piacra, a mostaniak nyilván kinőtték gyerekbetegségeiket. Három hatalmas cég küzd együtt, hogy jó masinát csináljanak (Opel, Renault, Nissan). Ráadásul fejlesztgetik tovább a szériát, nyilván a sikere miatt. (az utcán nincs olyan lámpaváltás, aminél ne lenne a sorban egy Trafic/Vivaro/Primastar)
Ebből következik, hogy olyan nagyon szar nem lehet. Azt is tudjuk, hogy tökéletes autó nincs! Egy-egy alkatrész pedig minden márkánál (sajnos) vagyonokba kerül.
Biztos, hogy sok szerencse kell egy autó vásárlásához, hogy az adott példány ne a márka szégyene legyen. Akkor cumi van az tuti, de ez megint csak igaz az összes márkára.
Általánosságban a Trafic/Vivaro/Primastar egy nagyon jól kitalált szerkezet (kapott díjakat is). Jó vezetni és jól lehet vezetni! Nekem nagyon bejött, csak ajánlani tudom.
Majd szurkolunk, hogy ne fogjál ki valami elcseszett példányt. :)
Nem hajtom szét normál tempóban járok vele 3000-nél jobban nem pörgetem, inkébb személyszállító mint teher általában 4 fő + szerszámok ami max 300 Kg. Főként autópályán járok vele (Kecskemét -Budapest)
Én inkább lebeszélnélek róla.Amiket eddig én tapasztalatam ill. cseréltem: Váltó csapágyak szétestek. Nagynyomású üzemanyagszivattyú csere. Elektronikusan vezérelt befecskendező szelepek (már ha ez a pontos neve) 4-ből 2 csere. Kormányműfelujjítás. Egy rakat gömbcsukló-kormányösszekötő-axiális csukló. Kormány-kormányrúd összekötő spirál. Rekord idő alatt képes megenni az első féktárcsát a betétekről már nem is beszélve. És most el kezdett füstölni,az olajat nem eszi ugyhogy lehet hogy a másik két szelep vagy a turbó kezdi megadni magát ( ez utóbbi állítólag előfordul ezeknél)
Nagyvonalakban ennyi, az autó 3 éves van benne 153 000Km ,nem tudom ki birja-e a lízing végéig(vagy én ki birom-e)
15 hónapos lesz a gép (trafic passanger 1,9dci 100le), a héten viszem a 45e km-es szervízre. Hibátlanul indul és megy, egészen apróságok kivételével (pl. a belső világítás első lámpája kontakhibás) semmi gond.
Nagyon megszerettem, s hihetetlenül kényelmes. Igaz, 7üléses személyautóként használom, s nem teherautóként.
"Akkor inkább egy T 4 vagy egy 131 lós T5 abba csak tankolni kell."
Amit egyébként maglali által említett Népítélet alaposan cáfol.
(Hangsúlyozom, nem véleményeztem a VW-ket, csak olvasgattam a népítélet rovatot.)Nem értek a kocsikhoz, én csak jól vezetek... :-)
Egyébként, bár ennek nincs jelentősége (ma még) de az én Traficom is elmegy napi 200-t, hetente háromszor, amióta megvettem 3000-t ment kb. és hiba nélkül. Mivel a 3k roppant kevés, ezért nincs jelentősége. Vedd úgy, hogy nem szóltam...
Sziasztok maglali vagyok a megane klubbol ,egy kis segitseget szeretnek kerni toletek.Akarok venni vagy egy trafikot vagy egy vivarot 6 szemelyest klimast kb 3-4 eveset.Az a gondom itt hirtelenjeben meg a nepiteletben is annyi rosszat olvastam rola hogy kezdek elbizonytalanodni.Na itt kellene a segitseg beszeljetek le (amihez mar ne kell sok)vagy gyozzetek meg hogy nekem erre az autora van szuksegem.Kulonben napi 4-500 km-ert menne az auto.Elore is koszonom a segitsegeteket !!!
Úgy látom, csak én vagy heavy user (havi 4-5E km). Új hibajelenség: Az autó se szó, se beszéd, előzmények nélkül 1xcsak nem indul el. Indítási kísérletek az akku lemerülésig, bevontatás az Opel szervízbe: hiba: a főtengelyen van egy jeladó, ami a komputernek ad adatot. a jeladó csatlakozója kontakthibás lett a rázkódástól (161Ekm), és a hibás adat miatt a számítógép inkább nem indította el a kocsit.
Állítólag több autónál is tapasztalták. De nem hívtak vissza kicserélni. Miért? Szerintetek kapható külön csak a csatlakozó? Persze, hogy nem, csak kábelköteggel. Horror-áron.
Mind1, megforrasztották, de javasolták a cserét. (közel 15E HUF)
Mi is nagyban utazunk, kolléganőnkkel párszáz táskát szállítunk vele időnként. Eccer barátném beült a harmadik sorba, előtte-mellette dobozokban táskák. Útközben felvesszük a kolléganőmet, aki beszállt előre. Csajszikám hátulról ráköszönt, kollegína meg sikítva majdnem kiugrott, úgy megilyedt ,mert nem számított rá , hogy ekkora autóban így el lehet tünni :)))))