Valami nagyváros közelében kell lennie a sok távíróvezeték miatt, a töltés hiánya okán inkább a Dunától keletre. Győr környéke akkorra villamosítva volt, így az emiatt esik ki. Azt nem tudom, tt egyáltalán kétvágányú volt-e a közlekedés, a túlsó pózna mintha túl közel lenne.
Nem néztem a környező fotókat, de lehet, hogy az segítene a kutakodásban.
igazából ha meg nem Budapesten készült akkor kb lehetetlen is lesz ennyiből megtalálni. Budapesten 3-4 ilyen éles átjáróról tudok (Nagytétényi út, Leányka utca, régi Hungária körút a felüljáró előtt meg ez az Üllői) de egyikre sem illik rá légifotó alapján.
Áthozat a Megfejtések topicból bad willnak válaszolva:
Én meg pláne nem ahhoz, hogy nem ott készült a kép, csak a kollégához kapcsolódva a kételyeimet fogalmaztam meg.
A minuszolás meg se fog állni kb -38-ig, van egy alak, aki képes minden nap bármilyen hsz-omra ennyi minuszt rakni. Vagy írt egy programot, és azzal játsza ki az egy nick egy minusz szabályt, vagy képes minden áldott nap ennyi különböző nickkel belépni és minuszolni engem.
Annyit árnyalnék a dolgon, hogy a dátumokat egy ma már nem élő rokon korabeli zsebnaptárjába írt napi bejegyzéseiből vettem. Konkréten a bombázás és a visszaköltözés napját. Az ő elmondása szerint az épület sérülése V- alakú volt. Vagyis a felső emeleteken szélesebb, az alsókon pedig keskenyebb. Ők pedig a földszinten laktak. Meglehet, (szerintem valószínű) hogy ők már a teljes helyreállítás befejezése előtt visszaköltöztek.
Nagy bombázások lehettek azon a napon. Emlékszem mert a születésnapom volt. Nagyapámnak volt egy háza a XIII. kerület Kerekes utcában. Azt is aznap bombázták porrá. Szerencsére a lakók az utcában lévő több emeletes ház pincéjében voltak, így túlélték a bombázást.
Családi emlék arról hogy 1944. július 2-án (vasárnap) 9 óra 30 perc körül érte ezt az emeletes házat bombatalálat. A család lakása is megsemmisült. A helyreállított lakásba 1944. október 7-én (szombaton) költöztek vissza. Az épület rongálódását szemlélteti ez a kép. (Arról van szó, amelyikből készült a felvétel) A kép bal szélén levő és a háttérben levő házak ma is állnak. A középen levő nagyon sérültet elbontották.
Elnézve a 2. világháborús romok fotóit, az jut eszembe, hogy milyen nehéz lehetett mindezt eltakarítani és újjáépíteni. És akkor még nem voltak ilyen komoly építőgépek, mint ma vannak.
Pár éve a Pacsirtamező utca – Tímár utca sarkán egy felső emeleti lakásban robbanás volt, ketten meg is haltak. Utána a kerületi polgármester a szembe sarkon hetente adott tv-interjút a felső emelet helyreállításáról, ami amúgy évekig (!) tartott.
A statikusmérnöki tanulmányaim során öt év alatt erről a sziszifuszi (és főleg statikai) munkáról egyetlen szót sem ejtettek, pedig akkor még nem is volt olyan távoli ez a borzalmas időszak.
Sajnos csak pár éve jutott eszembe ez a kérdés és a ma már csaknem 100 éves, a háború utáni vári újjáépítésben szerepet vállaló Dragonits Tamást faggattam a műszaki megoldásokról.
Siemensbahnbrücke - nem tudom, hogy a háború előtt ugyanilyen volt-e, két híd volt-e (a fortepanon szinte egyértelműen két hídpálya van egymás mellett)? A folyó jobb partján mi az az egyetlen épület, ami 1943-ban már látszik...
Inkább erőműnek gondolnám, pl. az, amelyik Moabitban volt, de arrafelé volt pl. a Borsigwerke is, ezért is lenne fontos, ha kiderülne, hogy tükrözött-e
Inkább ide írom be, mint a megfejtésekhez, mert elég távol állok egy konkrét helyszín megnevezésétöl:
szóval, a https://fortepan.hu/hu/photos/?id=188630 szerintem valahol a Spree berlini szakaszán kellett készüljön, a partoldal kiépítése tipikusan berlini, a folyó szélessége miatt csak a Spree jöhet szóba, de az is csak a Friedrichstraße és a Jungfernheide között, ugyanis ott vannak ilyen kanyarok és itt nincs a part szorosan beépítve.
Sajnos az összes berlini hidat -egy kivételével- a II. világháborúban felrobbantották vagy lebombázták, így hiába nyálaztam végig ezt: https://www.wikiwand.com/de/Liste_der_Br%C3%BCcken_in_Berlin meg ezt: https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Br%C3%BCcken_in_Berlin , egyelöre nem találtam meg a megfelelö helyet, ráadásul bejön a az a probléma is, hogy mi van, ha tükrözött? A folyó kanyarulatai alapján az egykori Achenbachbrücke lehetne a helyszín a Hansabrückét ábrázolva, csak az a gond, hogy tudomásom szerint a hansabrücke nem így nézett ki, meg amúgy is, olyan, mintha 2 híd lenne egymás mögött.
Mindegy, még kutakodok, de roppant nehéz, talán a hajók segíthetnének, de ahogy látom, ez nem kikötö (nincs rakpart vagy stég, amiröl ki-be lehetne szállni vagy rakodni), hanem csak egy olyan helyszín, ahol ki vannak kötve.
Nekem ugyanez az okostelefonon: az index szeretné elfogadtatni velem az adatvédekmi tűréshatáromat, de aztán vagy nem engedi használni vagy eldugja a kék gombot. Ja, és nem is hajlandó rám emlékezni. Mert, ha igen akkor válszeg tudná, hogy kékgomboztam már...
Valaki HELP, mert most már tényleg megüt a guta! :-/
"Az Ön adatainak védelme fontos a számunkra!", hirdeti a nem is tudom ki vagy mi, minden egyes fórumos lap betöltésekor, de hiába kattogok az "Elfogadom" gombra, nem történik semmi, csak ott terpeszkedik a hatalmas ablak az értelmes dolgokat elfedve. Természetesen a "További lehetőségek" gombra kalapálva is ugyanez a helyzet - nem tudok semmit sem olvasni, pláne hozzászólni a laptopon (Win XP; IE, Firefox és Chrome böngészővel is ugyanaz a helyzet). Mobilon meg nem tudok képet sem beszúrni, meg dőlt betűt sem alkotni, meg egyébként is...
Mi a frászt kapcsoljak ki vagy be a beállításokon?
(Ja, nem szeretnék semmi új böngészőt telepíteni, mert 1. XP; 2. egyszerűen nincs hova...)
Все работы, размещенные на сайте, защищены авторским правом. Любое размещение, не согласованное с правообладателями фотографий, является нарушением авторских прав и влечет за собой последствия в соответствии с положениями федерального закона об авторском праве и смежных правах РФ, Гражданским Кодексом РФ.
Nem az. Ha felhasználod a képeiket, a helyi szokásoknak megfelelően gatyaleperlés jön, esetleg felnégyelnek vagy simán csak Szibéria. Mindenki küldhet be képet, ők meg kirakják, felteszik idővonalra és esetleg térképre, de nagyjából ennyi. Nagyrészt állami projekt.