Az a fene nagy helyzet, hogy a komplett blokkot fel kell újítani, kuka a henger-dugattyú-gyűrű, a csapágyak és a főtengely. Norbi elmondása szerint a hengerfej és a váltó jó, kuplung cserés szintén.
Van jelenleg egy rendelése Amerikából, ami még nem futott be (főtengely), mert a magyar realitás azt mutatta, hogy amit bontanak, az mind agyhalott, a hazai árak meg erre az alkatrészre 300e ft-tól kezdődnek.
A többi (apróság) megvan 300e ft környékén, az egész mutatvány lazán túl lesz a félmillió forinton, tehát nem csak az időfaktor, hanem a pénzügyi részt is meg kellett rágnia Jedinek.
Mi anno sokat beszélgettünk a megoldások és lehetőségek képletéről, Norbi ezt választotta, reméljük eztán lesz egy tökéletes motorja.
Egy 0,5 -ös réz vezetéket max. 4-5 amperral lehet terhelni.
Ha egy izzót lát el - mondjuk az én esetemben - azt közel ki is használja.
De ahogy elnéztem a nagymotoromon a gyári hátsó világítás vezetéke kisebb 0,5 -nél. És amíg nem volt ledes hátsóm én is mértem 1 volt mínuszt.
Persze 15 évig elment arról gyári állapotban a saját izzójával így nagy baj nem lehet és kérdés, hogy A, B vagy C osztályú vezetékről van szó. Ez utóbbi a legjobb minőségű.
Persze ez nem derül ki sehonnan csak spekulálni lehet, hogy melyik az olcsóbb a gyártónak; a minőség vagy a keresztmetszet.
Mivel én csak "shoppingolni" használom, azaz városon belül boltbajárós - ügyintézős, és nem nagyon megyek sokat országúton, ebből csak azt érzékelem, hogy a sok önindítózás után piros a töltőn a LED. Illetve a nyek-nyek-nyek önindítózás már kevés a normális indításhoz, pedig karbis.
Az olasz technika cseles töltésileg. Én a műszerfalba beépitettem egy 3 digites feszmérőt. Ez a gyújtáskapcs utánról a műszerfal alól kapja a feszt. Az akkura rámérve ott több a fesz 0,5-1 V-al. Mire előre ér fogy belőle :) Tervezési hiba, vagy vékony vezeték,kitudja mi okozza. De az akkun több a fesz. Ha nagyon kevés a töltés fesszab csere. Van tatabányán egy kft, ők gyártanak fasza fesszabot. Árat már nem tudok, 4-5 éve azt hiszem 12-13 körül volt egy egység. Jó minőségű. Soltvart Kft.
Vaterán vettem 9900 Ft-ért. Újfajta digis könnyű trafós. 3000K-s izzókkal kértem, ennek sárgás fénye van nem feltűnő, 4500 K felett amúgy is értelmetlen mert nem lehet vele jobban látni. Éjjel nem járok a motorral de szóltak az ismerősök, hogy nappal sem látni semmit a gyári 35W-os lámpáimból, 55/60W halogén meg sokat elvesz a töltésből. Ez a xenon szerintem annyit sem fogyaszt mint a gyári izzók, a töltésjelzőm sokkal jobb értékeket mutat a használatával. Jófogáson 13-ért láttam ilyen dupla szettet.
Vizsgára sajnos ki kell venni, de pár perc alatt megoldható. Jobb a fénye és sokkal jobb a töltés. Mondjuk éjjel nem igen fogom használni de nappal jobban látnak.
Szóval izé. Csak halkan írom én voltam a p@cs. Táp kell neki tisztán, így mindkét lámpa szépen egyszerre gyújt. Hát én elfelejtettem rádugni az égőre pont a váltásért felelős kis csatikat :) Minden faszán működik. :)