Az automata agy akkor kapcsol szét, ha miután az összkerékhajtást kikapcsoltad a váltóval, tolatsz pár métert. Az enyém se kapcsolt szét mindig, ilyenkor tolattam mégegyet vagy visszatettem összkerékbe, előre mentem aztán kivettem és újra tolattam.
Azt mondják az okosok, meg lehet hallani amikor szétkapcsol. Én mondjuk deklaráltan töksüket vagyok de nem hallottam soha...
Az enyém 1993-as, de simán szét lehetett szerelni. Bár a csavarok meglazításához való erőről ne kérdezz. :D
Még gyárilag lehetett összeszerelve, a kvarcóra mögötti izzót cseréltem. Ez is bowdenes, nem láttam semmi hibát rajta. Úgyhogy megy az agyalás vajon mi a baja, lehet a bowden cserés lesz.
Ja és legyél óvatos vele, mert nem egyszerű mutatvány szétválasztani az évek (évtizedek) alatt egybenőtt alkatrészeket!!! A műanyagok nem nagyon engednek, ellenben könnyen törnek. Ha már lebűvészkedted a hátlapot és hozzáférsz a nyáklaphoz, akkor a kis foglalatokat fogóval megcsavarod (asszem balra) és ki tudod venni. Ebből ki kell húzni az izzót és mehet a helyére az új. Aztán ha minden kész vegyél egy napszemüveget is, mert este furcsa lesz a fényözön! :) Sok sikert!
Sima foglalat nélküli (rizsszem ) izzó kell bele. De ha úgyis cserélni akarod, akkor miért nem szeded szét és nézed meg, hogy konkrétan milyen van benne?
Nekem full mechanikus a kilométeróra, szépen spirállal ahogy kell.
Egyszer nagyon csúnyán megszívatott, görög nyaralás közben jött rá a spirálra a sikítozhatnék. Őszintén szólva gondoltam mindenre-nem tudtam beazonosítani a hang forrását-csapágyat zsíroztam, féket néztem de csak sivított a dög. Hazaértünk, csapágyat cseréltettem, féket csináltattam...hiába. Aztán egyszer jött egy ötlet, megkentem a spirált és elhallgatott...
Amikor itthonról nyolcszáz kilométerre valami sivítást halassz az autó bal elejéből, az rányomja a bélyegét a hazaútra...
Féltengely gumiharangjának cseréje, kicsit egyszerűbben. Kíváncsi vagyok mennyire tartós, mert az ára elég vastag (10 ezer / darab). Na jó, zsír, ragasztó, bilincs és még kesztyű is van hozzá....
megkéred az anyóst, feküdjön le szépen a földre a kocsi előtt. 2wd, elindulsz felé Ő meg nézi guvadt szemekkel a féltengelyeket hogy forognak-e? Ha az egyik előre forog, a másik hátra, akkor az előre forgó oldalon nem oldott szét a féltengelyzár. Második döccenő után fék, hátramenet.
De azzal kellene kezdeni, hogy leállítod a motort, sebességben hagyod a vasat, aláfekszel és megpróbálod kézzel forgatni az előre menő kardánt. Ha az nem forog, akkor a terepváltód nem kapcsolt szét. Ha az forog, akkor megpróbálod megforgatni a féltengelyeket. Normális esetben elforognak, ellenkező irányba. Ha valamelyik nem mozdul, akkor az automata nem kapcsolt szét azon az oldalon.
Igen, az automata agy = féltengelyzár. De ha annak van gondja, attól függetlenül még a terepváltóval szétkapcsolod a hajtást, így a kerekek hiába forgatják az első féltengelyeket és kardánt, az nincs kapcsolatba a hátsó hajtás elemeivel.
Azt honnan tudod, hogy biztosan szétkapcsolt? Azért , mert a visszajelző elalszik, még nem biztos, hogy szétoldott a hajtás. Amikor visszakapcsolsz 2WD-be és utána kitolatod a féltengelyzárat, akkor is csinálja?