Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 673

És oldalnézetből ugyan az. A két első szám a nézet polárkoordinátáihoz tartozó két szög, fokban megadva.

 

 

    set_view_polarKR(90,0,0.05,vec3(0,-250,0));

 

Előzmény: Törölt nick (669)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 672

Azért használok kisebb sebességet, mert a gamma=137-es boostolás akkora mértékű, hogy ábrázolhatatlan.

Nem látszana a lényeg.

 

Előzmény: Törölt nick (669)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 671
Előzmény: Törölt nick (670)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 670

Ha ezek a vírtuális fotonok egy erőt közvetítenek egy másik elektron fele, akkor nem mindegy, hogy annak a másik elektronnak milyen irányú a spinje. Ugyanis a fázisugrás miatt a nem megfelelő spinállás esetén az erő kihagy egy kis időre, ami miatt a kötési energia kisebb lesz.

Előzmény: Törölt nick (669)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 669

Sőt a legjobban talán ezekkel az értékekkel látszik, miről is van szó.

 

 

    set_view_polarKR(0,0,0.05,vec3(0,-250,0));
    float v=0.98*c;

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 668

A fázisugrás, amiről már írtam, az úgy látszik a legjobban, ha a vírtuális fotonok egy adott hosszúságú világvonalának a végeit rajzolom csak fel.

 


#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>


#define xh 700
#define yh 500
unsigned char bitmap[xh*yh*4];


void pont(int x,int y,int r,int g,int b)
{
    if(x<0) return;
    if(x>=xh) return;
    if(y<0) return;
    if(y>=yh) return;
    
    int address=(y*xh+x)*3;
    bitmap[address+2]=r;
    bitmap[address+1]=g;
    bitmap[address]=b;
}
struct vec3
{
    float x,y,z;
    
    vec3() {x=y=z=0.0;}
    vec3(float x3,float y3,float z3) {x=x3;y=y3;z=z3;}
    vec3 operator +(float s3) {vec3 v3;v3.x=x+s3;v3.y=y+s3;v3.z=z+s3;return v3;}
    vec3 operator -(float s3) {vec3 v3;v3.x=x-s3;v3.y=y-s3;v3.z=z-s3;return v3;}
    vec3 operator *(float s3) {vec3 v3;v3.x=x*s3;v3.y=y*s3;v3.z=z*s3;return v3;}
    vec3 operator /(float s3) {vec3 v3;v3.x=x/s3;v3.y=y/s3;v3.z=z/s3;return v3;}

    vec3 operator +(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x+v4.x;v3.y=y+v4.y;v3.z=z+v4.z;return v3;}
    vec3 operator -(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x-v4.x;v3.y=y-v4.y;v3.z=z-v4.z;return v3;}
    vec3 operator *(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x*v4.x;v3.y=y*v4.y;v3.z=z*v4.z;return v3;}
    vec3 operator /(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x/v4.x;v3.y=y/v4.y;v3.z=z/v4.z;return v3;}
};

float dot(vec3 v1,vec3 v2) {return v1.x*v2.x + v1.y*v2.y + v1.z*v2.z;}

vec3 cross(vec3 v1,vec3 v2)
{
    vec3 v3;
    v3.x=v1.y*v2.z - v1.z*v2.y;
    v3.y=v1.z*v2.x - v1.x*v2.z;
    v3.z=v1.x*v2.y - v1.y*v2.x;
    
    return v3;
}
vec3 normalize(vec3 v3)
{
    return v3/sqrt(dot(v3,v3));
}

struct mat3
{
    vec3 mx,my,mz,mw;
};



float radian=M_PI/180.0;
mat3 view;


void vonal3d(vec3 v1,vec3 v2,int r,int g,int b)
{
   for(int i=0;i<1000;i++)
    {
        vec3 v4,v3=v1+(v2-v1)*(float)i/1000.0;

        v4.x=dot(v3,view.mx);
        v4.y=dot(v3,view.my);
        v4.z=dot(v3,view.mz);
        v4=v4+view.mw;

        pont(xh/2+(int)v4.x,yh/2+(int)v4.y, r,g,b);
    }
}
void pont3d(vec3 v1,int r,int g,int b)
{
        vec3 v4;

        v4.x=dot(v1,view.mx);
        v4.y=dot(v1,view.my);
        v4.z=dot(v1,view.mz);
        v4=v4+view.mw;

        pont(xh/2+(int)v4.x,yh/2+(int)v4.y, r,g,b);
    
}
void set_view_polarKR(float fi1,float fi2,float skala,vec3 offset)
{
    fi1*=radian;
    fi2*=radian;
    
    view.my=vec3(0,1,0);
    view.mz=vec3(cos(fi1)*cos(fi2), sin(fi2), sin(fi1)*cos(fi2));
    view.mx=cross(view.mz,view.my);
    view.my=cross(view.mx,view.mz);

    view.mx=normalize(view.mx);
    view.my=normalize(view.my);
    view.mz=normalize(view.mz);
    
    view.mx=view.mx*skala;
    view.my=view.my*skala;
    view.mz=view.mz*skala;
    view.mw=offset;
    
}
int main()
{
    set_view_polarKR(30,20,0.05,vec3(0,-250,0));
    
    

    float c=1;
//    float v=0.999973*c;//gamma~137
    float v=0.9*c;
    float gamma=1/sqrt(1-v*v/(c*c));
    float x1,t1,x2,t2;
    
    for(int ii=0;ii<137*10;ii++)    
    {
        float fi3=ii*M_PI*2/137.0;
        
        float ti=(float)ii*4.0;
        vec3 p0=vec3(0,ti,0);
        vec3 p1=vec3(500.0*cos(fi3),500+ti, 500.0*sin(fi3));
        vec3 p2,p02;

        
        x1=p1.x;
        t1=p1.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p2.x=x2;
        p2.y=t2;//ido
        p2.z=p1.z;
        
        x1=p0.x;
        t1=p0.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p02.x=x2;
        p02.y=t2;//ido
        p02.z=p0.z;
        
        pont3d(p1,  255,0,ii);
        p2=p02+normalize(p2-p02)*500.0;
        pont3d(p2,  255,255,0);
    }


    
    short fejlec[]={0,2,0,0,0,0,xh,yh,3*8,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0};
    FILE *file=fopen("save.tga","wb");
    fwrite(fejlec,1,18,file);
    fwrite(bitmap,1,xh*yh*3,file);
    fclose(file);

    return 0;
}


Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 667

A müon, és általában a kvarkokból felépülő szerkentyűk, boostolt elektronokból állnak. Ezért asszimterikus a bomlásuk,

 

http://www.termeszetvilaga.hu/szamok/tv2003/tv0311/solt.html

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 666

Néhány módosítás kell még, de ez már egész jó lett.

 


#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>


#define xh 700
#define yh 500
unsigned char bitmap[xh*yh*4];


void pont(int x,int y,int r,int g,int b)
{
    if(x<0) return;
    if(x>=xh) return;
    if(y<0) return;
    if(y>=yh) return;
    
    int address=(y*xh+x)*3;
    bitmap[address+2]=r;
    bitmap[address+1]=g;
    bitmap[address]=b;
}
struct vec3
{
    float x,y,z;
    
    vec3() {x=y=z=0.0;}
    vec3(float x3,float y3,float z3) {x=x3;y=y3;z=z3;}
    vec3 operator +(float s3) {vec3 v3;v3.x=x+s3;v3.y=y+s3;v3.z=z+s3;return v3;}
    vec3 operator -(float s3) {vec3 v3;v3.x=x-s3;v3.y=y-s3;v3.z=z-s3;return v3;}
    vec3 operator *(float s3) {vec3 v3;v3.x=x*s3;v3.y=y*s3;v3.z=z*s3;return v3;}
    vec3 operator /(float s3) {vec3 v3;v3.x=x/s3;v3.y=y/s3;v3.z=z/s3;return v3;}

    vec3 operator +(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x+v4.x;v3.y=y+v4.y;v3.z=z+v4.z;return v3;}
    vec3 operator -(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x-v4.x;v3.y=y-v4.y;v3.z=z-v4.z;return v3;}
    vec3 operator *(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x*v4.x;v3.y=y*v4.y;v3.z=z*v4.z;return v3;}
    vec3 operator /(vec3 v4) {vec3 v3;v3.x=x/v4.x;v3.y=y/v4.y;v3.z=z/v4.z;return v3;}
};

float dot(vec3 v1,vec3 v2) {return v1.x*v2.x + v1.y*v2.y + v1.z*v2.z;}

vec3 cross(vec3 v1,vec3 v2)
{
    vec3 v3;
    v3.x=v1.y*v2.z - v1.z*v2.y;
    v3.y=v1.z*v2.x - v1.x*v2.z;
    v3.z=v1.x*v2.y - v1.y*v2.x;
    
    return v3;
}
vec3 normalize(vec3 v3)
{
    return v3/sqrt(dot(v3,v3));
}

struct mat3
{
    vec3 mx,my,mz,mw;
};



float radian=M_PI/180.0;
mat3 view;


void vonal3d(vec3 v1,vec3 v2,int r,int g,int b)
{
   for(int i=0;i<1000;i++)
    {
        vec3 v4,v3=v1+(v2-v1)*(float)i/1000.0;

        v4.x=dot(v3,view.mx);
        v4.y=dot(v3,view.my);
        v4.z=dot(v3,view.mz);
        v4=v4+view.mw;

        pont(xh/2+(int)v4.x,yh/2+(int)v4.y, r,g,b);
    }
}
void set_view_polarKR(float fi1,float fi2,float skala,vec3 offset)
{
    fi1*=radian;
    fi2*=radian;
    
    view.my=vec3(0,1,0);
    view.mz=vec3(cos(fi1)*cos(fi2), sin(fi2), sin(fi1)*cos(fi2));
    view.mx=cross(view.mz,view.my);
    view.my=cross(view.mx,view.mz);

    view.mx=normalize(view.mx);
    view.my=normalize(view.my);
    view.mz=normalize(view.mz);
    
    view.mx=view.mx*skala;
    view.my=view.my*skala;
    view.mz=view.mz*skala;
    view.mw=offset;
    
}
int main()
{
    set_view_polarKR(40,30,0.025,vec3(0,-250,0));
    
    

    float c=1;
//    float v=0.999973*c;//gamma~137
    float v=0.8*c;
    float gamma=1/sqrt(1-v*v/(c*c));
    float x1,t1,x2,t2;
    
    for(int ii=0;ii<137*8;ii++)    
    {
        float fi3=ii*M_PI*2/137.0;
        
        float ti=(float)ii*8.0;
        vec3 p0=vec3(0,ti,0);
        vec3 p1=vec3(500.0*cos(fi3),500+ti, 500.0*sin(fi3));
        vec3 p2,p02;

        
        x1=p1.x;
        t1=p1.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p2.x=x2;
        p2.y=t2;//ido
        p2.z=p1.z;
        
        x1=p0.x;
        t1=p0.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p02.x=x2;
        p02.y=t2;//ido
        p02.z=p0.z;
        
        vonal3d(p0,p1,  255-ii,0,ii);
        vonal3d(p02,p2,  255,255-ii,0);
    }


    
    short fejlec[]={0,2,0,0,0,0,xh,yh,3*8,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0};
    FILE *file=fopen("save.tga","wb");
    fwrite(fejlec,1,18,file);
    fwrite(bitmap,1,xh*yh*3,file);
    fclose(file);

    return 0;
}


Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 665

        p1.y+=ii*10;

A fenti sorral időben megcsavarható a világvonal. Az elektron nem egyszerre sugározza ki a vírtuális fotonokat, hanem egymásután. A asszimetria jelentős, de marad a másik irányba is egy kevés foton, Ezeket a gyenge kölcsönhatással lehet összefüggésbe hozni, míg a besűrűsödött fotontömeg nem más, mint Feynman partonjai, vagyis a kvarkokat összetartó gluonok.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Parton_(particle_physics)

 

A húrelmélet annyit változtat ezen, hogy a gluonok húrok, és a kvarkok a húrok végei.

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.03 0 0 664

Ha a vírtuális részecskéket egy nagy sebességű KR-ből szemléljük, összesűrűsödnek.

Ez nem más, mint a magerő. A kettő közt a csatolási arány megközelítőleg 1 a 137-hez.

 


#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>


#define xh 700
#define yh 500
unsigned char bitmap[xh*yh*4];


void pont(int x,int y,int r,int g,int b)
{
    if(x<0) return;
    if(x>=xh) return;
    if(y<0) return;
    if(y>=yh) return;
    
    int address=(y*xh+x)*3;
    bitmap[address+2]=r;
    bitmap[address+1]=g;
    bitmap[address]=b;
}
struct vec3
{
    float x,y,z;
    
    vec3() {x=y=z=0.0;}
    vec3(float x3,float y3,float z3) {x=x3;y=y3;z=z3;}
    vec3 operator +(float s3) {x+=s3;y+=s3;z+=s3;return *this;}
    vec3 operator -(float s3) {x-=s3;y-=s3;z-=s3;return *this;}
    vec3 operator *(float s3) {x*=s3;y*=s3;z*=s3;return *this;}
    vec3 operator /(float s3) {x/=s3;y/=s3;z/=s3;return *this;}

    vec3 operator +(vec3 v3) {x+=v3.x;y+=v3.y;z+=v3.z;return *this;}
    vec3 operator -(vec3 v3) {x-=v3.x;y-=v3.y;z-=v3.z;return *this;}
    vec3 operator *(vec3 v3) {x*=v3.x;y*=v3.y;z*=v3.z;return *this;}
    vec3 operator /(vec3 v3) {x/=v3.x;y/=v3.y;z/=v3.z;return *this;}
};

float dot(vec3 v1,vec3 v2) {return v1.x*v2.x + v1.y*v2.y + v1.z*v2.z;}

vec3 cross(vec3 v1,vec3 v2)
{
    vec3 v3;
    v3.x=v1.y*v2.z - v1.z*v2.y;
    v3.y=v1.z*v2.x - v1.x*v2.z;
    v3.z=v1.x*v2.y - v1.y*v2.x;
    
    return v3;
}
vec3 normalize(vec3 v3)
{
    return v3/sqrt(dot(v3,v3));
}

struct mat3
{
    vec3 mx,my,mz;
};



float radian=M_PI/180.0;
mat3 view;


void vonal3d(vec3 v1,vec3 v2,int r,int g,int b)
{
    for(int i=0;i<1000;i++)
    {
        vec3 v4,v3=v1+(v2-v1)*i/1000.0;

        v4.x=dot(v3,view.mx);
        v4.y=dot(v3,view.my);
        v4.z=dot(v3,view.mz);
#if 0        
        float sk=0.3;
        pont(  xh/4+(int)(v3.x*sk),  yh/4+(int)(v3.y*sk), 155,50,0);
        pont(3*xh/4+(int)(v3.x*sk),  yh/4+(int)(v3.z*sk), 155,50,0);
        pont(  xh/4+(int)(v3.z*sk),3*yh/4+(int)(v3.y*sk), 155,50,0);
#endif
        pont(xh/2+(int)v4.x,yh/2+(int)v4.y, r,g,b);
    }
}
void set_view_polarKR(float fi1,float fi2,float skala)
{
    fi1*=radian;
    fi2*=radian;
    
    view.my=vec3(0,1,0);
    view.mz=vec3(cos(fi1)*cos(fi2), sin(fi2), sin(fi1)*cos(fi2));
    view.mx=cross(view.mz,view.my);
    view.my=cross(view.mx,view.mz);
    
    view.mx=view.mx*skala;
    view.my=view.my*skala;
    view.mz=view.mz*skala;
}
int main()
{
    set_view_polarKR(50,25,0.9);
    
    

    float c=1;
    float v=0.999973*c;//gamma~137
    float gamma=1/sqrt(1-v*v/(c*c));
    float x1,t1,x2,t2;
    
    for(int ii=0;ii<137;ii++)    
    {
        float fi3=ii*M_PI*2/137.0;
        
        vec3 p1=vec3(500.0*cos(fi3),500, 500.0*sin(fi3));
        vec3 p2;
        
        x1=p1.x;
        t1=p1.y;//ido
        x2=(x1-v*t1)*gamma;
        t2=(t1-v*x1/(c*c))*gamma;
        p2.x=x2;
        p2.y=t2;//ido
        p2.z=p1.z;
        
        vonal3d(vec3(0,0,0),p1,  255-ii,0,ii);
        p2=normalize(p2)*800.0;
        vonal3d(vec3(0,0,0),p2,  255,255-ii,0);
    }


    
    short fejlec[]={0,2,0,0,0,0,xh,yh,3*8,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0};
    FILE *file=fopen("save.tga","wb");
    fwrite(fejlec,1,18,file);
    fwrite(bitmap,1,xh*yh*3,file);
    fclose(file);

    return 0;
}


Törölt nick Creative Commons License 2012.05.02 0 0 663

A hullam az igazi letezo, a reszecske inkabb semmi.

 

Ez egy helyes képe a valóságnak.

A baj az, hogy teljesen megfordítható a definició, és akkor is helyes marad a kép.

 

 

Ez az igazi dualitás.

Szabad a választás, szabad az akarat. Mindenki olyannak látja a világot, amilyennek akarja.

Előzmény: g3kko (620)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.01 0 0 662

A világ nem determinált, vagy ha igen, írd le, hogy szerinted miért.

Az, hogy felteszel két kérdést évente egyszer, az nem  kommunikáció.

Előzmény: sane! (661)
sane! Creative Commons License 2012.04.26 0 0 661

Miért kell ettől félni? És miért ne lenne igaz?

Előzmény: ins3ct (660)
ins3ct Creative Commons License 2012.04.10 0 0 660

Sokan féltek attól, hogy az Einstein-féle idődimenzió egyenlő a világ determináltságával, és előre meg van minden határozva.

 

Nos, a húrelmélet ezt a téridőt a maga dinamizmusában mutatja meg. Az égvilágon nincs itt semmi meghatázova.

A jövőt az határozza meg, amit most cselekedtek.

Előzmény: ins3ct (658)
ins3ct Creative Commons License 2012.04.10 0 0 659

Lehet, hogy a világot tényleg egyetlen szuperhúr rezgése építi fel.

De hogy ezt a rezgés leírható, az már számomra elképzelhetetlen. Elég csak egyetlen fát megnézni, de talán elég egyetlen sejt.

Micsoda fantasztikusan összetett vibrációt kellene felírni. A világ összes gépe nem bírná kiszámolni.

 

És akkor hol van még az egész Földet alkotó sok milliárd apró részlet...

Előzmény: ins3ct (658)
ins3ct Creative Commons License 2012.04.10 0 0 658

Igy visszaolvasva érdekes ez az egész, és sok részlet a helyére kerül. Talán ezért volt fontos leírnom. Vagy csak egyszerűen eltüntek volna az elképzelés részletei, ha nem írom le.

 

Ahogy a kvantum-hullám terjed a téridőben, nem nagyon írható le máshogy, csakis valamiféle imaginárius idővel. (írom ezt úgy, hogy igazából soha nem tetszett ez a fogalom.)

A szuperhúr miután felépítette az összes részecskét, újra kezdi a 1e102 Hz frekvenciájú útját a multidimenzióban. A mozgó részecske ferde hullámfrontja mutatja, hogyan lesz a szuperhúr amplitudója egyre nagyobb, ahogy telik az idő. Valójában az einsteini idő az amplitudó növekedése.

Előzmény: draq0n (520)
ins3ct Creative Commons License 2012.04.10 0 0 657

A másik univerzum kifejezés továbbra sem tetszik.

 

Az egyik lehetséges kép, hogy az univerzumot alkotó szuperhúr valójában egy D brane, ami egy fekete lyuk felülete, vagy esemény horizontja. A másik univerzum ennek a belseje lehet.

 

A probléma az, hogy nem egy ilyen belső térnek kell lennie, hanem legalább még egynek. Ez a fekete lyuk legalább 5 dimenziós. Erre a Dirac-spinor 4 komponense utal. A másik dolog, hogy ekkor még csak az elektront (fermionokat?) magyarázza meg az elképzelés.

 

Előzmény: g3kko (626)
ins3ct Creative Commons License 2012.04.10 0 0 656

Továbbra is azt gondolom, hogy amit írtam a diffrakcióról, az igaz.

 

Az univerzális szuperhúr pontosan úgy tölti ki a téridőt, mintha egy hullámot közvetítő közeg lenne ott.

Ilyen értelemben az elektromágneses kölcsönhatás tényleg olyasmi, mint ahogy Schröginger leírta a Compton-scatteringet.

 

De az a tény, hogy csak egyetlen húr szerepel ebben a szimdarabban, merőben megváltoztatja az összképet.

Előzmény: g3kko (621)
iszugyidrukker Creative Commons License 2012.04.09 0 0 655

Tud valaki valamit iszugyiról?

Végzett újabb kísérletet?

Az ejtőkísérlete óta eltelt 8 év hozott valami eredményt számára?

 

ins3ct Creative Commons License 2012.04.09 0 0 654

Sok olyan dolgot állít, amit nem tudok ellenőrízni.

Igy nincs mit mondanom a témáról.

 

Előzmény: őszszakál (652)
ins3ct Creative Commons License 2012.04.09 0 0 653

Még nem olvastam végig, de amiről ír, az egy ismert probléma

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_gravitational_parameter

 

Előzmény: őszszakál (652)
őszszakál Creative Commons License 2012.04.09 0 0 652

http://www.magtudin.org/Gravitacio%201.htm

Erről az elméletről mia véleményed?

Előzmény: ins3ct (651)
ins3ct Creative Commons License 2012.04.08 0 0 651

Azért ideírom, hogy a két megközelítés, amelyek közül nagybuzgón választani akartam, ugyan oda vezet.

 

Az éter létezik, és kitölti az egész téridőt.

De ez a sok részecske ugyanaz az elektron, ahogy Wheeler gondolta.

 

Ilyen értelemben ez nem a hagyományos éter, hanem elektron és a körülötte levő vírtuális részecske-tenger.

Ami egyetlen részecske szétnyulva a téridőben.

 

Feynmannak igaza volt, nincs itt semmiféle mező.

És mégis van.

ins3ct Creative Commons License 2012.04.08 0 0 650
g3kko Creative Commons License 2012.02.13 0 0 626

Miert faj nekem a sok parhuzamos univerzum, mikozben egyet hajlando vagyok elfogadni?

Nos, most ennek igy van ertelme szamomra...

 

Igazabol a masik univerzum kifejezes rossz

De nem tudom hogyan lehetne ezt a nem lathato valamit mashogy elnevezni.

Előzmény: g3kko (625)
g3kko Creative Commons License 2012.02.13 0 0 625

Nagyon erdekes nezni az oreg videoit. Volt egy resz, ahogy a tablan a Schwarzschild BH Penrose-diagarammjat rajzolta fel.

 

 

Szerinte a paralell univerzum megoldas ertelmetlen..

 

Hat... nem hinnem...

 

g3kko Creative Commons License 2012.02.13 0 0 624

Ha ez a sok kimutathatatlan dolog/reszecske egy masik, altalunk lathatatlan vilagban van, elegge ilyeszto belegondolni, milyen lehet.

 

Ugyanis ott minden egyetlen dologga all ossze.

Egyetlen dolog letezik abban a vilagban....

 

 

 

g3kko Creative Commons License 2012.02.13 0 0 623

Es miert nem volt nyilvanvalo a Bragg-diffrakcio?

 

Mert a letrejovo racs mozoghat. Nyilvan, a racspontok a mi reszecskeink.

De valaki azert megsejtett valamit ebbol.

 

 

Es igen, nem mas, mint Schrodinger.

Előzmény: g3kko (621)
g3kko Creative Commons License 2012.02.13 0 0 622

Ennek a kimutathatatlan sokasagnak a letezeset nem tul nehez bizonyitani.

 

A szamitas modja az, ami megmutatja a valosagot szamunkra. Nem ugy szamolok, hogy csak a zold teruleten mozgatok oszcillatorokat, es azok amplitudojat osszeadom.

Nem ez a helyes ut.

 

A hullamok, amiket osszeadok, az egesz teridot kitolto sikhullamok.

Es teljesen mindegy, hogy az en 4 dimenzios hullamaimmal szamolok, vagy felbontva ezeket ket osszetevore, avagy a QM hullamegyenletevel.

Ez mellekes.

 

A hullamok az egesz teridot kitoltik. A ter/vakuum egy felvezeto kristalyhoz hasonlo valami.

 

 

 

Előzmény: g3kko (605)
g3kko Creative Commons License 2012.02.13 0 0 621

Az elektromagneses ero diffrakcios leirasa igy ertelmet nyer.

 

Ha nem szakit ki pontokat a racsbol a hullam, akkor csak a szuperpozicio ervenyes. A hullamok vigan atmennek egymason.

 

De ha a hullam megbontja a racs szimmetriaja, kiszakit racspontokat, akkor azok masodlagos hullamforraskent fognak funkcionalni.

Ha kelloen sok pont all ossze, ezekbol egy ujabb, masodlagos racs alakul ki, es letrejon a Bragg-diffrakcio.

 

Előzmény: g3kko (620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!