Én csak annyit tudok mondani, hogy mikor megvettük, és elindultunk vele, elég nehéz volt behatárolni a kopogás hangját, de aztán egyértelműen előről hallatszott!
Nekem detto ez a nyikorgás mikor csendben megyek ( fiam hátul alszik :))) ) hallok ilyen nyikorgást és elég gyakran hallom :((( nagyom luknál pedig koppan egyet a jobb hátsó rész.
pótkerék lehet a nyikorgás, de a koppanás sztem teló vagy csapágy.
Azaz érdekes,hogy nálam nem is kopogás,hanem valami furcsa nyekergő hang jön,de mintha a csomagtérből..lehet,hogy a pótgumi nincs rögzitve megfelelően vagy én körbe raktam,kihasználtam a teret a gumi körül és ott valami hozzáér a kasztnihoz és ez hallatszik,de nem mindig csak mikor hepehupás úton megyek...
A kopogást én is hátúlról hallom,hogy melyik oldalról azt had ne most mondjam meg. Hamarosan kiugrunk falúra a szülőkhöz ez egy 50km-es karika, aztán, ha megjövök, akkor bővebben irok majd. A felszereltség Emotion. A turbónyomásjelző a tesztautóban volt és az értékesítő szerint ebben is benne van. Igazából a kijelzőről nem sokat beszéltünk, mert azt mondta, hogy ezt inkább a könyvből, mert elég hosszú téma. Mészi
...nektek honnan jön ez a kopogó hang elölről vagy hátúlról?...lehet hülye kérdés volt,de nekem hátul jobb oldalról hallok valami fúrcsa hangokat jönni...
Nem akarlak elszomorítani, de nekem is épp ilyen koppanó műanyag hanggal kezdődött a toronycsapágy, és aztán 30 km múlva egyértelművé vált számomra, hogy toronycsapágy, bár feleségem hátulról hallotta először, mert amúgy valóban nehéz először rájönni, honnét jön!
Szóval 30 km-ről viszafordultunk, viszamentünk a szalonba, szervízvető megrángatta mindenhonnét felemelve, aztán ment vel egy kört, és kimondta a diagnózist: toronycsapágy!:-(
Azt mondták, nyugodtan menjünk vele haza, járjunk vele, majd hívnak, ha megvan az alkatrész és cserélik, párban! 4 nap múlva hívtak is! Ja, meg valmai engedély is kellett a Fiat Magyarországtól, hogy gariban kicserélje.
Ez így is történt, még csereautót is ajánlotak, de inkább megvártam! A szervízkönyvbe be sem írták a cserét, gondolom presztízsből!:-)
Mint régen írtam "fogtechnikai szövetség" és ehhez méltóan tanolás OMV 95 Carrera 41 literrel telt meg. Aztán akkor nézzük, hogy mit tud? De úgy ahogy én tesztelek! 5.ben kb.55 km/h-nál 1200ford-nál terhelés nélkül lazán gurulva a pillanatnyi 5,5L/100km. Aztán gyorsítás és máris 14,8L/100.
Sebaj majd összeszokunk.
Egyébbként minden oké, szép, új. Amit ki kell derítenim az az, hogy kátyú esetén valami koppan, alig hallhatóan, talán már 0km-nél toronycsapágy. Inább olyan kemény műanyagos koppanó hang, majd meglátom, hogy mi.
Nem találom a turbónyomás jelzőt pedig azt mondta az értékesítő, hogy van illetve a tesztautóban is volt. Beleolvastam a használati utasításba, de nem találtam erre vonatkozó utasítást. Újra átlapozom.
A mienk mivel Active csak lemezfelnivel jött, de már sikerült a páromat rábeszélni az alura, de marad még a 15" (mivel a nyári gumik még 2000 km-t sem futottak), majd talán jövőre lesz 16"
Köszi a magyarázatot! Hát én is tanultam valamit. Idáig bámultam, mint borjú az új kapura, és csak találgattam. De mostmár lőn világosság. És nem csak azért mert reggel van. Köszi Kiskabo
És azért írtam én is, hogy vannak még becsületes kereskedők, vagy szervizek. A mostani nehéz helyzetben, meg egyre inkább rádöbbennek, hogy jobb kiszolgálni a kuncsaftot, mint okoskodni. Beszéltem a márka kereskedőmmel, -mert jól összehaverkodtunk- és ő mondta, hogy a szerviz tartsa el az egész kereskedést, mert megállt a piac. Na már most ha ez így van, akkor kezdik kinyalni a sejhajunkat, mert rájönnek hogy belőlünk élnek. Kiskabo
Jóóóó reggelt Viet... akarom mondani Lineások! Szóval nem felejtettem el, hogy hova írok, sőt jó olvasgatni a pörgős, lelkes fórumotokat!!!
DSz! Szuper lehetett!
Én módosítgattam a motor "infrastruktúráját": Ha érdekel esetleg valakit , megtaláljátok a Totalcar-népitélet-FSO,FSM-125p alatt Nagypolák - A GÉP cím alatt.