Teljesen más vezetni a fogatot, mint előtte. Könnyedén fordul, nem húz semerre. Nagy sebességnél is stabil marad.
A képen látható fékberendezés miatt fékezéskor nem eleli az elejét.
Ez a hatás volt érezhető a Trophi MZ esetében, ahol a fék a lengőkarra volt rögzítve. Itt a fék a lemenő csőhöz van egy gömbcsuklós szerkezettel kötve, ezért fékezéskor ez a hatás elmarad.
Kösz a tananyagot, még annyit hogy milyen csövet használtatok? Mint már írtam volt egy Izs oldalasom, azzal nem voltak problémák kanyarodáskor ( na jó néha azért voltak fúrcsára sikerűlt jobbosok:)), persze az már kilencvennél halálán volt.Nagyobb tempóval nem oldalaztam.Persze az MZ sem fog repkedni a retikűllel, de olyan helyen dolgozom, hogy talán le tudnánk kopírozni a Tiedét. A képeket várjuk!
Egy ilyen villát árul a német MOTEK 2600-2800 EURO-ért. Mivel ennyiért nem érdemes venni, az apámmal csináltuk ezt (én csak segítettem neki).
Az eredeti motornak az első kerék utánfutása 100 mm. Ez a kormány forgási tengely egyenesének a földdel való döféspontja és az első kerék földdel való érintési pontja közötti távolság.
Szóló motor esetében sarkon való bekanyarodáskor kell a kormányt forgatni, amikor egyébként kicsi a sebesség. Úton való közlekedéskor kanyarban bedől a motor, ekkor nem fordul a kormány, vagy kicsit fordul.
Oldalkocsi esetében mindig el kell fordítani a kormányt, ami nagy sebességnél 80 felett olyan erőt igényel, mintha egy villanyoszlopot kellene kitekerni. 130-nál már szinte nem lehet kanyarodni.
A megoldás, hogy le kell csökkenteni az utánfutást 20-30 mm-re. Ennek egyik lehetséges módja a képen látható első lengővilla. Nulla nem lehet, mert akkor a motor instabil lesz, kóvájogni fog az úton.
Oldalkocsi esetében fellép még a "wobbler" effektus. Beleng a kormány. Ezért kormánylengés csillapítót kell felszerelni rá. A régebbi motorokon eleve volt ilyen tekerőgomb a kormány közepén, amivel egy dörzskereket lehetett megszorítani.
MZ esetében eddig csak az eredeti villát láttam oldalkocsival is. Azért nem kellhet, mert lehet, hogy eleve kicsi a kerék utánfutás és nem mennek vele gyorsan.
Egy előző képen van egy szürke oldalkocsis BMW K100, ami 150km/h sebességnél is könnyen kormányozható. Ennél a sebességnél is stabil, köszönhető a futóműnek és az autó kerekeknek. A kis kerekeknek köszönhetően a 80-90-es tempó a kellemes vele.
Holnap lesz kész a teljes eleje, majd rakok fel képeket.
A fogat nagyon kezes, de problémát okoz kanyarodáskor a motor 100mm-es utánfutása. Mivel a kereket nem lehet előrébb vinni, csak egy ehhez a motorhoz gyártott első lengővilla (Earles) a megoldás. A szakirodalmak szerint 2-4 cm az oldalkocsis motorok utánfutása, így 7-8 cm-t előrébb kell vinni az első kereket.
Az eredeti állapotában 100km-es sebesség fölött, már olyan nagy erővel kell a kormányt tekerni, mintha egy villanypóznát akarnál kitépni a helyéről.
Nem tudom mi ez, de én is már egy csomószor láttam ilyet. Szerintem ezt valami szabvány világítótestként forgalmazhatták talán pont azért, hogy a házi tuning kistrakeszt az őstermelő elláthassa közútra alkalmas fényjelzéssel. De ez csak az én teóriám, koránt sem biztos.