Kíváncsiságból megnéztem, az i3-nál nem írnak konkrtétumot mikor fűti az akksit, a leaf-nél azt írja hogy -17 fokos akksinál kapcsol be, és -10-nél ki az akkufűtés, feltéve hogy van "hideg kíma csomag" az autóban. A kémia ugyanaz.
Kint már fagyok vannak meghőkameráztam, 2 fokos akkuval értem haza, a töltés végén 4 fokos volt.
én így szoktam! mindenek előtt a legjobb, ha kiveszed a gyertyát és megnézed akksirol, hogy jol izzit e?, mert az semmit nem jelent, hogy a nyáron cserélve volt., ha a gyertyák jok, (a végeiken kell izzaniuk) akkor tedd vissza a helyére és, adj külön 12 voltot rájuk, kb 15 másodpercig,(egy segítő ilyenkor elkél, mert mire visszaülsz a kocsiba indítani, kihűlnek a gyertyák és becsapva leszel), ha így jol indít, akkor motor probléma kizárva. lehet keresgélni a periférikus részben, amiket említettél is, de, mikor be van rakva a gyertya és, hagyományosan izzitasz, rá is lehet mérni a gyertyákra, hogy ott van e a 12 volt és, ha ott van mennyi ideig? ráadásul azt sem ártana leellenörizni, hogy az a 12 volt ami a gyertyákra megy terhelhető e, ezt egy 3-ik izzitógyertyával meg lehet nézni
Hajnalban -7 fok volt ,próbáltam indítani de nem izzított, tegnap -2volt akkor normálisan izzított és beindult az akku jó .Lombardini 502 progress motor. Izzító gyertyákat nyáron cseréltem .Miért nem izzít -5fok alatt, a hűtőben levő érzékelőt kicseréltem már tavaly mert ugyanilyen problémám van amióta megvettem. Ligier xtoo r 2008. A termosztátban levő érzékelőt is cseréljem ki? Esetleg izzító relé a probléma ,a relét hogyan ismerem fel a sok közül. Mi lehet a hiba? Köszönöm a segítséget
ha kicsit megmogyoroz valaki, egyből előveszed a helyesirás problémákat, meg az alpári stilust nem viselem és egyébb kiggyos faxságokat! már bocsika, de én szokimondo ember vagyok, ha sért, ne reagálj rá, volt már anno ezügyben mosolyszünetünk, ha jol emléxem, most is folytathatjuk! ha szeretnéd?
amúgymeg én nem ugrálok semmire, csak te reagáltál egy álltalam felvetett témára, így innentöl kezdve éreztem jogot, reagálni rá. és, a prűdségedre azt mondom, ha nincs humorérzéked az emlitett nemiszerves beszolásomra, akkor te se olvasd és ne formálj jogot, hogy kioktass, hogyan beszélek, szolj a modiknak, kköpjél be!, nem áll távol töled az iylesmi én ilyen vagyok, te meg olyan amilyen, erre mondtam anno, hogy "nem leszünk sosem barátok"
a rendes nagy ev autokban nem ok nélkűl van akkupakk fűtés, így ott nem, vagy alig játszik az álltalam emlitett probléma, de a mi kis ev mopedjainkban nem tellik ilyesmikre, és ezért is gyűrűzik be a probléma, olykor, ha olyan hidegek járna, mint mostanság. igaz ez az éghajlatváltozás miatt egyre ritkábban elszenvedendö dolog, de azért néha begyűrűzik!,és nagyon oda lehet baxni a celláknak minuszban töltéssel! egy minuszba töltés szokásos amperrel, mint melegben, nagyon sok életét el tudja venni a liion cellának, pl, aki hidegben tölt, annak, lehet csak pár évet megy el a pakkja, ha nem tenné, lehet kibirna 10 évet is, amit kiggyo mond, hogy kis amperrel tölteni minuszban, az is odabasz a cellának, csak nem annyira, föleg a lifepo4-nek, és nekem az van, amúgy ez a lifepo4 sokkal jobb választás ev mopedbe, mint a liion cellák, mert nem gyulik ki, és sokkal kisebb a töltött tartomány és a merűlt közti különbség, így nem venni annyira észre, ha merűl, mármint a kocsi haladási dinamikájában, 3-3,65 volt, a liion pedig 3-4,2 közötti fesszel bírnak
ezt csak te gondolod, mondod, hogy nem árt a kis amperrel töltés minuszba!, attol még nem tesz jot neki, olvasgassál külfüldi oldalakon,meg fogsz világosodni! csodálkozom, hogy elektromos vénád ellenére ilyeneket állítasz!ezügyben. és, ha már így történt, hogy hazaértem és berugtam a sarokba az ev mopedet, a bakancsaim mellé, és nem tudtam feltenni, tölteni, mert anyuci meleg puncival várt a háloban és az volt a fontosabb.. innentöl kezdve kialakult egy nemkivánatos helyzet, ami csak ev mopeddel fordulhat elö! ugy veszem észre te is elfogult vagy, ami nem baj, de ferdíti a valoságot az ilyen hozzáállás és ráadásul, ha jol tudom, pont te nem szereted az ilyesmiket!! de nem szándékom vitát generálni megint, csak elmeséltem egy ujabb problémát ami csak és kizárolag az agyondícsért ev kocsival, mopeddel fordulhat elö., nektek Woodooval, a H andrással kéne összeröfennetek, az ev fanatikus, a végsőkig, a youtubon megtalálod és, csak ugy fröcsköli az ev autos faxságait, persze, nem állítom, hogy ne lenne igazságtartalom is azokban amiket fanatizál, de szerintem nem a magyar valo világban él, ev autos ügyben... és sajnos az a véleményem, hogy Woodoo is csak a ev moped jo oldaláirol beszél, az árnyoldalakat meg sem emliti, , vagy inkább strucc modjára kezeli a negatívumokat?
belegondolva nemcsak az én oldalamrol nézve, mi van, ha valaki nem kertes házban lakik, vagy éppen abban, de nincsen fűthetö garázsa, akkor az ilyenkor mit tesz? várja a tavaszt, de legalább a + hömérsékletet? vagy szorakozgatni kezd, elkezd kocsikázni, hogy melegedjen a pakk, feltéve, hogy van elég delej éppen a pakk melegítéséhez., vagy hajszárítozni kell a pakkot, kb fél napig, hogy a kritikus hömérsékletet meghaladjuk és lehessen tölteni?
kész lett a szabadonfuto is, kb 3 napos melo volt, de úgy néz ki be fog válni?
az ev részhez csak anyit akarnék tenni, kötekedés nélkűl, csak inkább száraz tényként megemlitve, hogy megint megint előjött egy "seb" az ev mopednél, ami vérzik! kb 3 napja nem mentem a kocsimmal, és leállításkor, kb 50=-on volt a töltöttség. namost töltenem kellene, de felénk, mostanság, minusz 3-4 fokok vannak és az akku pakk is annyin van. nem lenne szerencsés töltenem, mert a minusz alatti töltés, nem tesz jot a pakknak, így további problémákat okozva, fél napig kell helyet csinálnom a garázsba, hogy be tudjak állni és, legalább + pár fokra melegedjen a pakk, ha mentem volna a kocsival, valoszinű, hogy felmelegedett volna a pakk, + pár fokra és, akkor lehetett volna tölteni, de, a félig pakk kevés volt a megoldando távra, vagy elindulok és, vontatás lesz megint a vége? valos élethelyzet volt megint...
Szerintem célszerűbb átalakítani golyóscsapágyasra a primer variátort, mint állandóan szívni a szénkarikákkal. Bár már jó néhány éve nincs diesel mororos mopedautóm, de még emlékszek rá, hogy szinte "gondozásmentes" lett az átalakítás után a variátor. Két szíjcsere között rá se kellett nézni, és mintha a szíjak is tovább bírták volna.
Tudom, hogy sokakat irritál, amikor az elektromos mopedautók mellett kampányolok, de már több mint 46e km van a Ligierem órájában, és a hajtásláncra egy fillért sem kellett eddig költenem. Az akkuamortizáció is érdekesen alakult eddig, mert a 2020-ban 15e Ft-ért vásárolt Nissan Leaf celláimat most ősszel 20e Ft-ért elkapkodták. Még tegnap is kaptam egy levelet, hogy van-e még cellám. De még ha egy fillért se fogok kapni a cellákért, akkor is csak kb. 2,5 Ft/km-re jön ki az akku amortizációs költsége.
Nem tudom manapság mibe kerülhet egy diesel motoros mopedautó szervizelése, de ha csak a motor és váltóolaj cserékkel számolok, plusz a variátorszíj és a műanyag kopóalkatrészekkel, már az is a többszöröse az én akku amortizációmnak.
Az üzemanyag költség egy diesel motoros mopedautónál kb 20 Ft/km. Én még most is tudok ingyen tölteni, de még ha a támogatás nélküli, 70 Ft/kWh árral számolok, akkor is csak 8,5 Ft/km az üzemanyag költségem.
Úgy rémlik, hogy az Aixam 500.4-nél, kb annyit költöttem a szervizelésre, mint az üzemanyagra. Ha ezt veszem alapul, kb. 30 Ft-ot spórolok meg minden egyes km-en az elektromos Ligierrel. Gyakran szokták tőlem kérdezni a megtérülést, de nem tudom mihez viszonyítsam a vételárat. Nekem kb. 1,5M Ft-ba került az akkucserével együtt a Ligier, ami 3 év, és 36e km használat után is még olyan, mintha új lenne. Senki sem gondolja, hogy már elmúlt 10 éves. Egy ténylegesen 9e km-t futott, újszerű állapotú diesel motoros mopedautó talán olcsóbb lett volna? Kötve hiszem. 2005-ös mopedautókat hirdetnek 1,5M Ft körül, az enyém meg 2012-es! Olyanokat 2M Ft körül látok, de a nyakam teszem rá, hogy azokban nem 9e km van, mutasson bármit is az órájuk.
Szóval ha semmivel se került többe az elektromos Ligierem, mint egy hasonló állapotú diesel motoros mopedautó, viszont harmad annyi az üzemeltetési költsége, akkor milyen megtérülésről is lehet beszélni? Arról nem is beszélve, hogy az elmúlt években, csak az ablakmosó tartály utántöltése miatt kellett a motorházetőt nyitogatni. Azt szokták mondani, hogy egy elektromos mopedautóval nem lehet olyan messzire menni, mint a diesel motorossal. Ez valóban így van, de én havonta 1200 km-t megyek átlagban, és még soha sem volt olyan, hogy nem értem haza a lemerült akku miatt. Néha kell egy kicsit logisztikázni, de hamar bele lehet jönni...
Köszönöm . De ha a széncsapágy hornyába ül bele a távtartó akkor az nagyobb kell hogy legyen a 25mm-nél . Így amit én látok a Parts-nál az nem jó ide . Lehet hogy szét kell szednem és heteket várni az összerakással , amíg beszerzem ami kell .
Másik kérdés a variátorszíj . Az nem lehet ludas ? Meddig számít jónak egy szíj ? Miből látni ? A kúpos tárcsák középső harmada nem fényes , fekete lerakódást látok rajta .
A rúgó bele ül a széncsapágyba. A kettő között van a távtartó alátét. Bakancs4 ezt fényképezte neked. Szoktak tenni a tengely válla, és a belső csapágy közé is. Ez is változtat az előfeszítésen. Ha majd szétszeded akkor látni, hogyan is működik.
szerintem, gyanus, hogy a porlasztocsucs roszul szór és, ezt nem tolerálja a gyertya, ezért térdre rogy, én meg szoktam nézni a szorási képet, kiszerelt állapotban, olykor csodákat lehet látni! a gyári szöghöz köze nincs néha a szorási képnek, magyarul, már csereérett a csucs. hameg már huggyozik is, akkor az is halálos lehet a gyertyákra nézve...
Sziasztok! Lombi motoroknál mi okozhatja az izzítógyertya elhalálozását, s elég sok emberrel beszéltem hogy járnak így a kisautóval hogy egyszer csak a vadi újnak számító (akár pár hónapos) izzítógyertya egyszer csak fogja magát és kakukk.. szakadt , kormos, mindig ugyanabban a hengerben. Ezt azonnal érzi az ember, hiszen fél percekig is köszörül mire füstokádás közepette megröccen. Élek a gyanúperrel hogy most én is így jártam, mert megint gyanúsan szarul indul 0 fok környékén.
Annyit sikerült kibogozni a távtartó gyűrűkről , hogy a 0.5 és az 1 mm-es 35/25 mm-es . Ez passzolhat a tengely külső végére , de nem látom mihez ütközik . És a képeden lévő gyűrű sokkal nagyobb , talán 48 mm. Vagy ez egy teljesen más variátor ? Szeretném úgy megbontani , hogy egy menetben össze is rakjam (az udvaron) .
Youtube videokon nem is látok alátéteket . Az MGO Parts katalógusában viszont 3+2-t látok . Ezek csak vastagságban különböznek vagy átmérőben is ? Volt ahol a motor felőli csúszógyűrű alatt a tengelyen volt egy alátét , erről magyarázott valamit , de nem értettem .
Köszönöm a segítséget Bakancs , nagyon sokat jelent . Az alapjáratba én sem szivesen nyúltam volna , ezért feltételeztem a variátort . Most még felkészülök a variátor szerkezetéből , működéséből , alkatrészeiből . Beszerzem a karikákat , aztán belevágok . Persze vannak még kérdések : Egyformák a hézagolók a rugó két végén ? Melyik oldalon tegyek hozzá , a külső vagy a váltó felőli végén ? Kb milyen vastagot ? A minicar-parts katalógusa kétféle alátétet ír , mindegyiket kétféle vastagsággal . Ezek átmérőben is eltérnek ? A sebességtuningnál is ezt növelik meg , vagy a másik végén ? Most még bogozom az elektr. kapcs. rajzot (sajnos csak MC1-et találtam) , világítási gondok miatt . Cserélnem kell a váltó egyik mikrokapcsolóját is .
Mint privátban írtad : nincs fordulatszámmérőd . Hát a dízelek fordulatszámának mérése valóban körülményes -- legalábbis a szikragyújtású motorokhoz képest . Ez pedig dobja a kérdést : valóban túl magas az alapjárati fordulatszám ? A gyári érték 1200 +/- 25 . Ez elég magas , mert a Kubotánál ez 800-900 , a Lomabdininél pedig 850-900 .
Személyes tapasztalataink is azok , hogy Yanmarral nem lehet annyira lejönni . Szintén tapasztalat -- de ezt már te is begyűjtötted -- hogy a Yanmarnál az alapjárat állító csavar nehezen hozzáférhető . Ilyen szempontból szerencsésebb a Kubota , a Lombi pedig egyenesen megváltás .
A magam részéről én nem kezdeném úgy elállítgatni az alapjáratot , hogy nem tudom mérni . Véleményem szerint egy olyan jó állapotú és keveset futott kocsin , mint a tied az alapjárat még a gyári értéken állhat .
Én inkább a primer variátorba nyúlnék bele és növelném a rugó előfeszítését , hogy az alapjáraton ne érjen bele a szíjba . Ehhez a a rugó alá kell tenni 1-2 hézagoló gyűrűt ( alátétet ) . A primer variátor szétszedéséhez nem kellenek túlságosan extrém szerszámok , még a kúpról se kell leugrasztani a variátort . A variátor két "szénkarikája" pedig egy hosszabb csavarral , nagy alátéttel könnyen összenyomható , hogy ki lehessen piszkálni azt a zégergyűrű-szerű rögzítőrugót .
Elvileg a röpsúly méretének ( súlyának ) csökkentése is ezt eredményezné , de az nagyon durván el tudja állítani a teljes váltási tartományt .
Kösz a részletes segítséget! Mivel nincs szerelési kézikönyvem, én már a porvédőnél elakadtam, pontosabban annál a kb. 10cm-es korongnál a mi a reflektorház hátulján található. Ezt hogyan tudom leszedni? Csavaros, bajonettzáras, vagy csak rá van dugva? Nem szeretném eltörni a feszegetéssel!
Gondolom az is sima H7-es égő, azaz leveszed a porvédőt, lehúzod a csatlakozót, s egy rugós tagú fémkarima fogja helyére az izzót, a palástjánál fogva. Benyomod a kiálló résznél a drótot, és lefelé elmozdítva kiakasztható, kihajtható, az egész fém leszorító, ekkor elengedi az izzót, és lehet cserélni. Az égő pozícióját nem lehet elszúrni, mert annak palástja, csak egyféleképpen ül be (a pöckök miatt), de ezt úgy is érezni fogod. Beteszed, és visszahajtod, majd beakasztod ellentétesen ahogyan kiakasztottad a drótot, (érezni fogod) a leszorítót. Csatit vissza, és kész.