A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nekem is vario oldaldobozaim vannak, a rögzítése világbajnok, de bosszant, hogy olyan vastag a fala és olyan nehéz e miatt. Szerintem annyit nem ér a varioság. Utolsó többnapos túra előtt lecipeltem a padlásról, aztán visszavittem és úgy csomagoltam, hogy elférjek a topcase-ben. Nem volt kedvem azt a 10+ kg-ot ráaggatni.
Mivel az 1250-hez kaptam, és nem adtam el, arra használtam, hogy városban szűkre állítva bevásárló kosár volt a topcase mellett. Ebben zseniális, hogy elfértem vele a sorok között. Az Sw-Motech oldaltartóim gyorsan levehetők voltak, amúgy sem túl szépek, így a gyári dobozokat gyorsan fel tudtam tenni.
Az új Gs-nek fokozatosan állítható a szélessége egy kis csavarral, nincs az a robusztus kar rajta.
Mindig is térképpel navigáltam, míg az első vizes Gs-em meglett, kb azóta telefonnal indítottam (beázott a Nordkappnál), majd az orrom előtti navitartó hatására vettem egy Navigator V-öt.
Jelenleg úgy használom, hogy a környéken motorozva Waze fut egy kínai telefonon, ami álló helyzetben az utat, trafikat és forgalmat mutatja (csak a cél közelében, azt nem találva navigálok vele), és a Navi V, pedig a motor adatait mutatja (digitális km óra), mert hiányzik a tft.
Külföldön a Navi V mutatja az utat (sajnos csak fekvő helyzetben), és a sebességet, (csak autóba szoktam navigálásra használni), a telefont indítom be, ha a közelbe vagyok és nem találok valamit. A térkép a tanktáska tetején van, és az átfogó tájékozódásra használom, illetve a hüttékben tervezésre.
Szóval a Navi nálam egyszerű térkép, amin a helyzetemet jól tudom követni, a városokban jó szokott jönni, ha konkrétan keresek valamit, vagy átutazok, és nincs jól kitáblázva (pl Olaszország) Igy elkerülök, jelentős mennyiségű idegességet! :-)
Na, gyerekek, úgy átb***ott az emag, hogy az gyönyörű...
Találtam náluk 50x16 cm-es autófóliát, az M-design színeivel 5xxxDt-ért. Erre küldtem három különálló csíkot Oracal 641 fóliából, ami nem autófólia, sem nem UV álló tartósan és csak sík felületre való.Sima mezei dekorfólia, aminek négyzetmétere 1900Ft...
Úgyhogy jön a kérdés, hogy ki tud segíteni, hol kapok rendes autófóliát az M design színekből?
A Waze az utolsó, amit előveszek, csak egy köztes pontot tud, és sokszor akart "bevinni az erdőbe" 1 perc előnyért - pl. rávezetett volna az M0-ra majd dupla távolsággal, amiről mindenki tudja, hogy bármely percben történhet valami, amitől beáll...
Nekem a gyári tartóban van a telefonom, ami tölti vezeték nélkül, de navigálni nem a gyári Connected appot használom, mert az egy kalap kaki, hanem Goolge maps-et, vagy Calimoto-t vagy Wase-t, vagy Rbikert, amit éppen kedvem van. A Conected is fut a háttérben, magától csatlakozik, de csak annyi a dolga, hogy a sebességhatárokat kiírja a TFT-re. Eddig a bukót és a telcsit is a motorhoz csatlakoztattam, aminek az előnye, hogy tudok a TFT-eől hívást kezdeményezni, és fogadni, de mostanában a motor nem mindig csatlakozik a bukóhoz, ezért újabban a bukót a telefonhoz csatlakoztatom direktben, hívást tudok fogadni a bukón lévő gombbal, kezdeményezni nem, de nem nagyon hiányzik, mert nem is szoktam. A gyári bölcsőt mióta nyáron kitisztítottam és bezsíróztam, tökéletesen működik egy kézzel bele tudom tenni a telefont.
Évekig próbáltam dűlőre jutni a Garmin navival. A BMW 5-ös még jól is működött úgy ahogy, néha lefagyott. A BMW Navigator 6 viszont rendre teljesen meghülyül. Azzal is szenvedtünk két -három évig, közben cserélni is kellett, mert elérte a kijelző hiba. Nekem elég volt belőle.
Tudok a google mapssal komplett túrákat tervezni, akármilyen mellékutas bontásban, legfeljebb szét kell szednem. Viszont hibátlanul navigál, nem hülyül meg. Eddig úgy 16e km-nyi túrát terveztem és csináltam meg google mapssal hibàtlanul.
Szeretem a gyári megoldásokat, próbáltam kijönni a garminnal, de nem akarta :-)
Amúgy ez a tükrözéses dolog annak jis ó, aki rázkódásra érzékeny vagy drága telefont használ és nem akarja szétvibráltatni. Állítólag az Iphone-ok nem bírják sokáig. Nekem az S szériás Samsungokkal nem volt eddig bajom, bírta mindegyik.
Mi sem így szoktuk, pl egy 5 napos "csillag" túrán megvan az odaút, megvan a visszaút (tankolási pontokkal, mert a barátom aki tervezi Burgmann-al jön, 150-200km hatótáv), illetve ott van 5 napra a terv. (optimalizálva, hogy az egy irányba eső célpontok egy útvonalon legyenek) Reggel időjárás előrejelzés alapján, választunk. Nyilván volt már az utolsó napon "teljes" újratervezés. Egyébként én nem igen tervezek, kell hozzá a Garmin rutin, a barátomnak sokkal nagyobb van, pont ezért nem hülyül meg a Garmin, mert tudja hova kell lerakni a pontokat, stb. Túra előtt nagyjából már mindenki tudja, merre megyünk, mit nézünk meg, az utolsó pillanatban (indulás előtti 1-2 nap) megkapjuk a végleges gpx-ket.
Reggel induláskor annyit kell tudni, hogy ma a túra2-n megyünk, mindenkinek megvan az útvonal, mindenki tudja követni, stb. 5-8 motorral tesztelve.
Ismerjük már egymást, ki mit bír, nagyjából mi az ami kényelmes egy napra, milyen hosszú megállókat tervezünk, mennyi nézelődés, fényképezés, stb kell, kényelmes túrák, nincs rohanás, ha valaki ebédelni akar, volt már hogy a fele társaság beült, volt aki inkább nézte a hegyeket.
3 hetet én nem engedhetek meg egyhuzamban, meg az már nem csillagtúra, oda nyilván más féle tervezés kell. A GM- is néha megy a telefonon, pl oda v. vissza úton csak a végcél beütve, néha hasznos infot ad, hogy szerinte merre kéne menni vagy látszik rajta egy lezárt szakasz amin éppen menni akartunk volna.
Amúgy én mostanában annyira tervezek útvonalat, hogy tudom, hol fogok aludni. Az is megvan, kb mit szeretnék megnézni közben, meg melyik úton mennénk, de ezek közben dinamikusan alakulnak. Ilyet elképzelni sem tudok, hogy 3 hetes utat letervezni koppra. Én ezeket szabadságom alatt csinálom, szóval véletlenül sem szeretnék közben ütemtervre menni.
No, no, abba nem kötök bele, hogy kinek a seggében jó a lófasz. Az magánügy.
De:
1. Hamvasat-t ismerem személyesen, gondoltam hátha megmentem egy pénzkidobástól, mert a telefon pont ugyanezt tudja, csak nagyobb kijelzővel
2. A motoron használni GM -t is ismerem, illetve tudom mi az előnye és a hátránya
3. már megrendelte, így végül mindegy, kipróbálja és eladja (vagy kidobja)
Egyik barátom végig navigálta Amerikát csak google mapsel, majd indiában mentek hárman végig google maps-el. Mindkét túrán beütve a legközelebbi helyet ahol meg akar állni, végül jól működött, egyik esetben sem volt a 3 hetes útvonal letervezve. Mondjuk indiában a legtöbb helyen nem is volt másfele menni, szóval oda még GM se kellene.
Szóval a GM-nek megvan a maga helye, írtam, hogy én is használom, de annak az 5" valaminek nincs sztem, csak egy újabb karácsonyfadísz. Van belőle 7" is, biztos lesz 9" is, na az igen, azt elhiszem, hogy jobban látni, főleg éjszaka :), de legalábbis akkor mikor nem süt a nap.
Ha beleesett Albánia is, akkor az tényleg fájhatott a 3-as díjzóna árazásával.
Egyébként léteznek különféle világjáró/barangoló-féle adatcsomagok a szolgáltatóknál teljesen vállalható áron, érdemes ennek utánanézni és akkor maradhatsz a goggle-nél.
Nekem a BMW Connected egy ideje nem remekel; a bejárt útvonalat csak a kezdő- és végpont közti szaggatottal mutatja, miközben az adatokat jegyzi, megjeleníti - fordulatszám, fék, dőlés, stb. Mindezek melett van pár előre szerkeszett útvonal benne, de ha nem az abban rögzített kezdőponton indítanám el a navigálást, dacára annak, hogy beikszelem, nem onnan indulok, az eredeti ponttól akar indítani - de ha mégis ilyenkor elindítom, akkor jól navigál. A TFT-n megjelenik a sebességkorlátozó tábla szimbóluma, de vagy 3 vonás, vagy folyamatosan 50 virít benne.
Pedig a navi-előkészítésbe illő kékfogas cuccal szívesen használnám, áldoznék rá.
Frissítést nem találok, max újra tudnám telepíteni.
Mint elismertem, olyan nagyon megdönthetlen észérvem nincs mellette, de kipróbálom.
A google mapsal nagyon is jól lehet túràt navigálni, csak ugye jól kell megadni az útvonalpontokat. Sajnos csak 10et tud, ezért több részletben kell olykor tervezni.
Akkor "látám, hogy ez jó", amikor a Goldwinggel használtam. Gyakorlatilag sosem hülyült meg, nem úgy, mint a garmin. Az idén a derekam miatt kabrióztunk, 12ekm-t navigàltam a túrákat google mapsal egyetlen hiba nélkül.
Azt gondolom adtam esélyt a garminnak a BMW navi személyében, de végül a google maps jött be.
A BMW connected app sem olyan rossz.
Még a Curvigert akarom majd jobban megismerni valamikor.
Annak ellenére, hogy magam is guglimapsszal nyomulok többnyire, egyetértek; hiába szerkesztesz meg előre egy útvonalat, ha úgy gondolja, h másik uton nyersz 1 percet, akkor bűvészkedhetsz, meg tapizhatod a telót, hogy ne változtasson. Ha a kesztyű nem tapi-képes, meg azzal is lehet küzdeni, hogy le- es visszavedd :-(
Idén szembesültem egy olyan huncutsággal, h a cégem letilja a mobilnetet eu-n kívül. Aztán a vidaláman végig gulimapszoztuk a balkant Anya telefonján, amire jött egy akkora számla, hogy elmorzsoltam pár könnycseppet :) Nem uoljára mentünk, erre mi a tutti megoldás?
Az autóban azért jobb, mert ott nincs hova tenni a telefont, hogy ne legyen útban, látható legyen, stb. De motoron én sem látom ennek előnyét.
Viszont még mindig azt mondom, hogy a google maps nem jó előre megtervezett útvonalakhoz, főleg nem ha zergebaszta kis utakon szeretnél nézelődni. Arra való, hogy eljuss egy címre, mindegy milyen útvonalon, de lehetőleg a leggyorsabb, legrövidebb úton, 1-2 köztes megállóval esetleg. Én nem így motorozom.., illetve így is, csak akkor épp vmilyen címre megyek vele.