Még egy problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni: a szállításnál elég problémásnak tűnik a lakókocsi hossza (nem fér fel a trélerre). Leszerelhető ezekről a vonószár viszonylag egyszerűen, hogy szabályos legyen a rakomány hossza?
Felhívtam egyet, de aki beleszólt olyan részegnek tűnt, hogy leraktam. Szóval olyan valakit szeretnék találni, akit valaki jó szívvel tud ajánlani. Fontos lenne a megbízhatóság, mert csak úgy mernék belevágni.
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy tud-e esetleg valaki olyan megbízható vállalkozót vagy magánszemélyt ajánlani, aki vállalná egy lakókocsi tréleres behozatalát Ausztriából. Előre is köszönöm.
Tudom nem olcsó, de vannak olcsóbb beszerzési források is, de itt találtam meg:
Nekem ILYEN van az elősátorban - ennél választható a hiszterézis 0,1 és 0,2 °C között. Remek, megbízható darab ez is.
A másik KEDVENCEM meg ez. Ez egy csuda jópofa kis eszköz - ezzel vezérlem a klímát (mert megy hűtésre is, nem csak fűtésre).
Ezen szinte minden programozható - beleértve a be- és kikapcsolási hőmérsékletet (ezáltal a hiszterézist, ugye, ami klímánál inkább ±1-2 fok szokott lenni, hogy óvjuk a gépet a túl gyakori ki-be kapcsolástól).
Villany konvektoros fűtéshez magam ezt használom, és javaslom. (Ja és van olyan kicsi konvektoros is asszem 55cm, ami pont befér a TRUMA elé, és a kör ventillátor be szívja a meleget és viszi a fürdőbe is...)
Vissza térve a termosztátra:
Nem igényel villany szereplést és a hiszterézis 0,1°C-ban tartható, ami rendkívüli komfortot eredményez. Tudom nem olcsó, de vannak olcsóbb beszerzési források is, de itt találtam meg:
Az előnye, hogy nem foglal külön helyet a lakóban mert be van építve, és a keringető viszi a meleget körbe a beltérben.
Hát jahh - ezt én úgy orvosoltam, hogy már több éve kiszereltem a Trumát a lakóból - mert én biztos soha a büdös életben nem fogok ebbe gázt használni.
Röhej, hogy az előző gazdái sem használták soha a gázkályhát (új, használatlan állapotban van az égéstere). El is kéne adjam, úgy tudom nem olcsó egy ilyen, pláne az összes tartozékával.
Tehát a kályha helyén van a villanykonvektor - így kb. ugyanannyi helyet foglal, mint amennyit a Truma foglalt.
Nekem is van ilyen, és próbáltam is. Klasszul fűt, nem zavar az éjjel.
Azóta beszereltem a Truma UltraHeat-et, mert egyszer akciósan árulták. Az előnye, hogy nem foglal külön helyet a lakóban mert be van építve, és a keringető viszi a meleget körbe a beltérben.
Ez a konvektor teljesen jó, ha gyárilag nincs benne villanyfűtés.
Sok félét kipróbáltunk: a ventilátoros éjszaka már eleve ki volt zárva a zaja miatt, volt halogén-csöves - az meg úgy bevilágította a belteret, hogy olvasni lehetett mellette, ez a páromat nagyon zavarta.
Volt statikus-cekászos hősugárzó is - csak azokkal az a baj, hogy meggyvörösen izzik a fűtőszáluk - ezért igencsak égetik a levegőben libegő mikroorganizmusokat és porszemcséket - aminek bizony "rosszlevegő" szaga van.
Szóval ennél kötöttünk ki jó pár éve - ez nagyon bevált.
Gyakorlatilag ki se kapcsolom tavasztól-őszig - mert egy szobatermosztáton keresztül használom - az meg tudja mikor kell bekapcsoljon és mikor ki. Pl. ILYEN, NI. (nekem nem pont ilyen van, de nagyon hasonló)
Ez (nálam legalábbis) 22 foknál bekapcsol és kb. 22,7-nél ki. Ez egy hideg éjszakán azt jelenti, hogy 6-8 percet megy...és vagy 10-12 percet áll. Melegebb éjszakákon értelemszerűen soha nem kapcsol be. Hozzá se nyúlok 4,5 hónapon keresztül - mert tudja a dolgát magától is :-))
A kályha éghet gázzal. Ez ugye kizárva. De van 220 Voltos betét is benne akkor ok.
Annyira van, hogy még a Truma gázkályhához is lehet rendelni ilyen opciót - természetesen egy valag pénzért. Itt van, ni.
(Holott csak egy 2-3 ezer Ft-os csőfűtőtestről van szó - amit pl. a pápai Elekthermax, de mások is gyártanak) és amit kis barkács-hajlammal bárki bekomponálhat magának a trumájába.
Nekem ilyen van már jó sok éve - de 750W-os állásban csak külső termosztáttal használható, akkora meleget csinál a nyári de hűvös (pl. külső 6-8 fokos) éjszakákon.
Nem zajos (totál hangtalan), nem világít éjszaka, gyakorlatilag örökéletű - és olyan erős a konvekciós hatása, hogy azt a viszonylag kevés légköbmétert úgy körbe-fűti, mint ha ventilátor hajtaná a levegőt. pedig csak a természetes kéményhatása kergeti körbe a levegőt.
Jaa és mindehhez még viccesen olcsó is (a lakókocsi-tartozékok árához viszonyítva).
A kályha éghet gázzal. Ez ugye kizárva. De van 220 Voltos betét is benne akkor ok. Körfűtés az nem lesz. Mert a körfűtés lényege az. hogy 1 ventilátor körbe fújja a forró levegőt a lakjóban minden sarokba. Na és ez a ventilátor 12 Volttal mxik. Ha aksi nélkül kap a lakjó trafójáról egyen áramot akkor ez is müxszik. De vannak 220 Voltosak is, ha tiédben ilyen van, akkor ha áramod van működni fog.
Ez így nem fog menni, keress valami leírást a lakókocsidhoz, Vannak olyan készülékek, amik tudnak ilyet, Truma Ultraheat, a Carver bizonyos típusa,de azért ezek nem alap dolgok.
A 12 V-ból csinálsz az inverterrel jó esetben 90%-os hatásfokkal kettőhuszat, majd a tv tápjával visszaalakítod 12-18 V-ra, veszteséggel? Miért a felesleges kör? Egyértelműen 12 V-os tv, ha van választási lehetőség...
Na de mennyit futott az a szegény bódé - hogy ennyire elkoptak a fékei?
Mert értem én, hogy rozsdás, meg úgy általában ótvarul néz ki... na de egy dobfék (pláne ha csak ráfutós) azért irtó sok (százezres nagyságrendű) km-t kibír ám.