Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2009.11.16 0 0 2294
Újdonságok - érdekességek

A Tansports de Martigny et Régions két darab háromrészes fogaskerekű panoráma-motorvonatot és hozzá tartalékalkatrészeket rendelt a Stadler Railtől a Martigny – Le Châtelard- Frontière – Chamonix – St.Gervais vonala számára. A megrendelés összérték mintegy 18,5 millió CHF. A járművek műszakilag az elmúlt öt évben az SNCF által a Le Châtelard-Frontière - Vallorcine – Chamonix – St.Gervais vonalra rendelt hat motorvonatán alapulnak. Az új járműveknek köszönhetően további közvetlen járatok indulhatnak Martigny és Chamonix között a Mont Blanc lábánál.

Ezen kívül a Zentralbahn és a Matterhorn-Gotthard-Bahn egy-egy, míg a Niederösterreichische Schneebergbahn két fogaskerekű mozdonyt rendelt a Stadlertől. A megrendelések összértéke mintegy 12 millió CHF, mely tartalékalkatrészeket és meglévő járművek kisebb átalakítását is magukba foglalják. A mozdonyok a ZB vonalain 2005 óta közlekedő típuson alapulnak, de rádisó távvezérléssel is el lesznek látva. A dízel-villamos járművek 550 kW teljesítményűek és korszerű háromfázisú hajtástechnikával rendelkeznek. A völgymenet alatt a dízelmotort le lehet állítani.

(Stadler 2009.11.13-i sajtóközleménye alapján)
Csibike999 Creative Commons License 2009.11.16 0 0 2293

itt tart a pici fogas.

HáBé Creative Commons License 2009.11.15 0 0 2292

Pálinkásat!

 

Hosszas „vívódás” után mégis megtartják az őszi vágányzárat:
Gallyazás miatt a Fogaskerekű Vasút (60) járatai ...

2009. november 16. és 27. között

...csak Városmajor és Gyöngyvirág utca között közlekednek, a fennmaradó szakaszon 60V jelzéssel fogaspótló autóbuszok közlekednek.

Gyöngyvirág utca állomáson a Fogaskerekű Vasút járatai az Istenhegyi út felőli vágányra érkeznek és onnan is indulnak vissza. A pótlóbuszok – a közúti adottságok miatt – az Istenhegyi út-Pethényi út torkolatában (a Gyöngyvirág utcánál lejjebb) fordulnak vissza, addig a 90, 90A és 212-es autóbuszok megállóhelyeit érintik.

A hegyvidéki közúti hálózat jellege miatt völgymenetben a Művész út megállóhelyet megközelíteni nem tudják, az völgymenetben ellátatlan marad.

Idén először a Fogas pótlására is odafigyelt a BKV. Azon felül, hogy az elmúlt évek rossz gyakorlatával szakítva közvetlenül, többszöri átszállástól mentesen pótolják a Fogast, a frekventáltabb időszakban: munkanapokon 7:00 és 8:00 között, valamint hétvégén 8:00 és 18:00 között a pótlóbuszokat duplán járatja.

!!! A 60V JELZÉSŰ AUTÓBUSZOKON A BKV ZRT. A KERÉKPÁROK SZÁLLÍTÁSÁT NEM VÁLLALJA !!!

Munkanapi menetrend:
http://hbweb.hu/fogas/fmr09hkn15.htm

Hétvégi menetrend:
http://hbweb.hu/fogas/fmr09hv15.htm

HB

Előzmény: paca664 (2291)
paca664 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 2291
Megláttuk, most már nincs akadálya a vágányzárnak. Vasárnap üzemszünettől megy.
Előzmény: paca664 (2290)
paca664 Creative Commons License 2009.11.04 0 0 2290

Jövő szerdán meglátjuk, hogy fog-e tovább.

A dolog egyik leggyengébb pontja már meg van oldva (pótlás). A többi gyenge pont boncolgatását meg meghagyom másnak.

Előzmény: HáBé (2289)
HáBé Creative Commons License 2009.11.04 0 0 2289
A tavalyi is halasztódott.
:-)
Előzmény: paca664 (2288)
paca664 Creative Commons License 2009.11.04 0 0 2288
Tudomásom szerint csak halasztódik, de értelmezés kérdése.
Előzmény: HáBé (2287)
HáBé Creative Commons License 2009.11.04 0 0 2287
Pálinkásat!

A korábban megénekelt, elvileg november 9-től 20-ig tartó, gallyazási munkálatok miatt bevezetendő vágányzár újfent elmarad.

Ha későbbi időpontban mégis megtartják, igyekszem időben tájékoztatni róla a kedves Összegyűlteket!

HB
jázminapja Creative Commons License 2009.10.31 0 0 2286

 

 

paca664 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 2285

Azok a fák már tavaly is veszélyesek voltak a vasút biztonságára. És hogy a kánya csípné meg: a két idei vihar egyike sem tépázta meg őket.

Vihar lehet hogy nem, de a februári jegesedéskor az egyik rászakadt az 52-esre. Értlelek, de úgy látom, mintha a kérdést kicsit elbagatellizálnád.

Előzmény: HáBé (2280)
HáBé Creative Commons License 2009.10.30 0 0 2284

Mostmár.

:-)

 

De tavaly ezt nem sikerült összehozni.

A pótlás előkészítetlensége volt szakmailag a fő baj azzal a vágányzárral, de a tiltást a fakivágási engedély be nem szerzése miatt mondta ki a gazditok.

Előzmény: Törölt nick (2283)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 2283

Tudtommal a BKV illetékesei a fakivágás témát a kerületel egyezették, megegyezés született.

 

SzL

Előzmény: HáBé (2282)
HáBé Creative Commons License 2009.10.30 0 0 2282

Kedves Laci!

 

ad2:

Nem erről vót szó.

A régi gyakorlat szerint a Fogast csak az önálló szakaszán, azaz Sváb és Széchenyi-hegy között pótoltátok.

A kettővel (azaz csak eggyel, hisz a tavalyi meghiúsult) ezelőtti vágányzár esetén is csak ez történt, a Gyöngyvirág utca és Svábhegy között az Utasok az akkor 21, 21gy buszokra szállhattak át.

Viszont a menetrend úgy készült, mintha lenne a kieső szakaszon Fogas: a Gyöngyvirág utcai Fogas érkezés után 3 perccel indult Svábhegyről a pótló. Tehát az Utas, ha a Fogast óhajtotta választani, bukott egy húszpercest.

Sőt, időnként 40-et, ugyanis a műszaki pihik idejére nem szerelt át a pótlóra semmi.

 

Nos, ezt vétózta meg szakmai oldalról a VEKE és „erőteljesen javasoltuk”, hogy a pótlásra, azaz a pótlóbusz alsó végállomása gyanánt más megoldás szülessék. Súgtunk is mellé a fülekbe egy „Pethényi” szócskát...

 

S láss csodát, összejött, sikerült összehozni.

Már csak az a kérdés, hogy:

- csúcsidőszakban miért szükségeltetik 4 busz a pótlóra 20 perces követés mellett (azaz 80 perces fordulóidő)

- a vágányzár eléjén vagy végén veszi ki majd a brigád a néhány napos munkaközi szünetet technológiai tartalékidőt...

 

A fakivágásról:

A saját kertedben sem vághatsz ki fát a kerület engedélye nélkül...

Ha nem hiszed, járj utána!

 

HB

Előzmény: Törölt nick (2281)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 2281

engedélyt kérni a kerülettől a nagyon-nagyon életveszélyes több, mint 100 fa kivágására.

 

Kell? Van ilyen kötelessége a BKV-nak? Vagy csak önhatalmulag eltávolíthat olyan fákat amik ráeshetnek az emberek meg a járművek fejére tetejére???? Szerintem útóbbi.

 

a néhányszor már alkalmazott foghíjas, szörnyűséges pótlási "rend(???)" felülvizsgálatát.

 

Ez jogos. Egy őszi időszakban a felső szakaszon nagymértékbenutas nélküli vasúti eszközt szar módon sikerül, lehet pótolni.

Előzmény: HáBé (2280)
HáBé Creative Commons License 2009.10.30 0 0 2280
Pálinkásat!

"a vasútbiztonságra veszélyes fa kivágását"

Azok a fák már tavaly is veszélyesek voltak a vasút biztonságára. És hogy a kánya csípné meg: a két idei vihar egyike sem tépázta meg őket.
Ne feledjük, hogy tavaly a BKV néhány "apróságot" elmulasztott ez ügyben.
Pl.
- engedélyt kérni a kerülettől a nagyon-nagyon életveszélyes több, mint 100 fa kivágására
- a néhányszor már alkalmazott foghíjas, szörnyűséges pótlási "rend(???)" felülvizsgálatát.
- még mit is? Éjfél után más nem jut az eszembe.

Azt csiripelik a varjak, szeretik egyesek az R.E.M. együttest:
http://www.youtube.com/watch?v=9VOk9ZZd8k4&feature=related
:-D

HB
Előzmény: Törölt nick (2279)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.28 0 0 2279

Azért mert a gallyazás mintegy százas nagyságrendű korhadt, a vasútbiztonságra veszélyes fa kivágását jelenti, melyhez a felsővezetéket el kell távolítani, és mint te is tudod a szakasz közútról nem/korlátozottan megközelíthető. A fákat ki kell vágni, aprítani, majd el kell szállítani.

A 11 napban, mint az összes infrastruktúrával kapcsolatos tevékenységben bizonyára van tartalék.

 

SzL 

Előzmény: HáBé (2276)
paca664 Creative Commons License 2009.10.28 0 0 2278
Az a "gallyazás" már tavaly vagy talán azelőtt is téma volt, ha jól emlékszem.
Előzmény: HáBé (2276)
FAV 20 Creative Commons License 2009.10.28 0 0 2277
HÁBÉ nézzed a filmúzeumot!  Ma egy magán film volt, és benne jönnek mennek a régi fogasok. Egy nagyon csinos csajt vesz fel a kamerával a barátja. 1972-re tippelek,de van folytatása is a filmnek,az meg 1976-os ,mert már 280-as ikarus nagy ablakokkal tünik fel a filmen. Régi nisa mentő,csepel, ikarus 620 is feltünik.  A mozgó film a fogasról fantasztikus kincs! Ezt látnod kell!
HáBé Creative Commons License 2009.10.27 0 0 2276

Pálinkásat!

 

2009. november 9-én üzemkezdettől 20-án üzemzárásig gallyazás miatt a Fogas csak Városmajor és Gyöngyvirág utca között közlekedik.

 

Pótlása:

Pethényi út - Adonisz utca (=Gyöngyvirág út) - Széchenyi-hegy között pótlóbuszokkal.

 

További részletek hamarosan.

 

HB

 

(ui: talán az is kiderül, hogy egy gallyazás miért is tart két hétig...)

paca664 Creative Commons License 2009.10.27 0 0 2275
A felépítmény ezeken a pontokon van csatlakoztatva az alépítménybe öntött, mélyen beágyazott hatalmas (több tonnás) betontömbökhöz, amik az alépítményben stabilan fekszenek, nem mozdulnak el. Azoknak az a célja, hogy a lejtős szakaszon a felpítmény a saját súlyából és az őt érő dinamikus terhelésekből eredő vándorlását, lecsúszását megakadályozza. A sínvándorlás még sík pályán is tud látható méreteket ölteni. Nagy lejtésnél pedig a megtámasztás híján egyetlen fékező szerelvény már kimutatható mértékben "húzná lefelé" maga alatt a pályát.
Előzmény: Törölt nick (2272)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.22 0 0 2274
Ez azért még pici öröm, az MT-n túl gyorsan kellene tervezni is...
Előzmény: HáBé (2273)
HáBé Creative Commons License 2009.10.22 0 0 2273

Pálinkásat!

 

Ha a malmok lassan is, de őrölnek:

Fogaskerekű Vasút fejlesztésére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére – Ajánlattételi dokumentáció

 

http://www.bkv.hu/kozbeszerzes/fogas_fejl.html

 

HB

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 2272
Üdvözlet!

Szeretném megkérdezni, hogy mi célt szolgálnak a képen látható L vasak? Esetleg valamilyen tengelyszámláló berendezés elemei lennének? A pályán elég sokat láttam belőle, látszólag egyenlő távolságokra.

Köszönettel:
e94
HáBé Creative Commons License 2009.10.19 0 0 2271
Pálinkásat!

A múlt csütörtöki havazás alkalmával meglátogattam a Művész út - Széchenyi-hegy szakaszt és elkövettem néhány felvételt. Őket az "októberi vegyesfelvágottban" találjátok az "f"-betű környékén:
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1465/
HB
HáBé Creative Commons License 2009.10.10 0 0 2270
Az 53-as jelenleg J2 alatt áll/készül évek óta, mint azt jól tudhatod.
Úgyhogy ha elkészül, akkor csak a ketteske marad a "fel nem újított".

Az idézőjeles szöveg természetesen nem igaz, de így talán könnyebben érthető.
Előzmény: Peti817172M (2269)
Peti817172M Creative Commons License 2009.10.09 0 0 2269
Akkor már csak a 2-es meg a 3-as nem kapott J2-t.
Előzmény: HáBé (2266)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.10.09 0 0 2268
Megint megy a Swiss Railway Journeys?
Előzmény: FAV 20 (2264)
HáBé Creative Commons License 2009.10.05 0 0 2267
A BKV hivatalos közleménye:

"Tájékoztató a Fogaskerekű vonalán történt kábellopásokról

Az elmúlt egy hét alatt -- egyebek mellett a mai napon -- a Fogaskerekű vonalán több száz méternyi kábelt loptak el, több millió forint kárt okozva ezzel a BKV Zrt.-nek. A kábel- és színesfémlopás elleni harcban széleskörű összefogásra van szükség, hiszen a közvagyon védelme, a tolvajok rendőrkézre kerítése -- lehetőleg még a bűncselekmény elkövetése előtt -- mindannyiunk érdeke.

Az elmúlt egy hét alatt a Gyöngyvirág és az Erdei Iskola megállók között több száz méter hosszban tulajdonítottak el, illetve rongáltak meg áramellátást biztosító kábeleket. A tolvajok ma hajnalban a János kórház és Orgonás megálló között újra több oszlop távolságon elvágták a légkábelt, amit a földön hagytak, amikor tetten érték őket. A lopás észlelése után, a rendőrség intézkedése nyomán az egyik elkövetőt sikerült a helyszínen elfogni. A Társaságunknak okozott kár becsült értéke több millió forint, a fogaskerekű vasút biztonságos üzemeltetése az eltulajdonított kábelek miatt komoly veszélybe került. Ezúton is kérjük Utasainkat, hogy amennyiben a BKV felsővezeték hálózatát érintő gyanús körülmények közötti tevékenységet észlelnek, értesítsék azonnal a BKV Zrt. fődiszpécserét a 317-5166-os telefonszámon.

Rendszeresen történik kábellopás a BKV vonalain, a károkozás mértéke és módja immár komoly aggodalomra ad okot szakembereinknek. A BKV a lehetőségekhez mérten mindent megtesz, hogy megelőzze a tolvajlásokat. Tavaly óta a HÉV- és villamosvonalakon úgynevezett kémszemle meneteket közlekedtetünk, amelyek a leginkább veszélyeztetett vasúti pályákat szúrópróbaszerűen pásztázzák, mostantól már a Fogaskerekű Vasút vonalán is kábeltolvajokra vadászva. Emellett bevezetésre kerültek, kerülnek olyan műszaki megoldások, amelyek lopási kísérlet esetén figyelmeztető jelzést adnak.

2009. október 5.
BKV Zrt. "
HáBé Creative Commons License 2009.10.05 0 0 2266
Pálinkásat!

Hát akkor alig maradt visszavezető kábel, ugyanis az évekkel ezelőtt ellopottakat sem pótolta a czég.
:-(
Más:
Megkezdődött a "heteske" J2-es nagyjavítása. Így lesz miből kipótolni a "hármaska" hiányosságait (felújított alkatrészekkel), ugyanis a tisztességes alkatrész-utánpótlásra továbbra sincs lehetősége a czégnek.

HB
Előzmény: jazzcool1,2 (2265)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 2265
Több száz méternyi kábelt loptak el az utóbbi egy hét alatt a fogaskerekű vonalán, a tolvajok ezzel több millió forintos kárt okoztak - közölte a BKV hétfőn az MTI-vel.

    Az elmúlt egy hét alatt a Gyöngyvirág és az Erdei iskola megállók között lopták el, illetve rongálták meg több száz méter hosszan az áramellátást biztosító kábeleket. A tolvajok hétfő hajnalban a János kórház és az Orgonás megálló között ismét több oszlop távolságon elvágták a légkábelt, amelyet a földön hagytak, amikor tetten érték őket. Az egyik elkövetőt sikerült a helyszínen elfogni.
     A közlekedési társaságnak okozott kár becsült értéke több millió forint, és a BKV szerint a fogaskerekű vasút biztonságos üzemeltetése is komoly veszélybe került.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!