A Tansports de Martigny et Régions két darab háromrészes fogaskerekű panoráma-motorvonatot és hozzá tartalékalkatrészeket rendelt a Stadler Railtől a Martigny – Le Châtelard- Frontière – Chamonix – St.Gervais vonala számára. A megrendelés összérték mintegy 18,5 millió CHF. A járművek műszakilag az elmúlt öt évben az SNCF által a Le Châtelard-Frontière - Vallorcine – Chamonix – St.Gervais vonalra rendelt hat motorvonatán alapulnak. Az új járműveknek köszönhetően további közvetlen járatok indulhatnak Martigny és Chamonix között a Mont Blanc lábánál.
Ezen kívül a Zentralbahn és a Matterhorn-Gotthard-Bahn egy-egy, míg a Niederösterreichische Schneebergbahn két fogaskerekű mozdonyt rendelt a Stadlertől. A megrendelések összértéke mintegy 12 millió CHF, mely tartalékalkatrészeket és meglévő járművek kisebb átalakítását is magukba foglalják. A mozdonyok a ZB vonalain 2005 óta közlekedő típuson alapulnak, de rádisó távvezérléssel is el lesznek látva. A dízel-villamos járművek 550 kW teljesítményűek és korszerű háromfázisú hajtástechnikával rendelkeznek. A völgymenet alatt a dízelmotort le lehet állítani.
Hosszas „vívódás” után mégis megtartják az őszi vágányzárat: Gallyazás miatt a Fogaskerekű Vasút (60) járatai ...
2009. november 16. és 27. között
...csak Városmajor és Gyöngyvirág utca között közlekednek, a fennmaradó szakaszon 60V jelzéssel fogaspótló autóbuszok közlekednek.
Gyöngyvirág utca állomáson a Fogaskerekű Vasút járatai az Istenhegyi út felőli vágányra érkeznek és onnan is indulnak vissza. A pótlóbuszok – a közúti adottságok miatt – az Istenhegyi út-Pethényi út torkolatában (a Gyöngyvirág utcánál lejjebb) fordulnak vissza, addig a 90, 90A és 212-es autóbuszok megállóhelyeit érintik.
A hegyvidéki közúti hálózat jellege miatt völgymenetben a Művész út megállóhelyet megközelíteni nem tudják, az völgymenetben ellátatlan marad.
Idén először a Fogas pótlására is odafigyelt a BKV. Azon felül, hogy az elmúlt évek rossz gyakorlatával szakítva közvetlenül, többszöri átszállástól mentesen pótolják a Fogast, a frekventáltabb időszakban: munkanapokon 7:00 és 8:00 között, valamint hétvégén 8:00 és 18:00 között a pótlóbuszokat duplán járatja.
!!! A 60V JELZÉSŰ AUTÓBUSZOKON A BKV ZRT. A KERÉKPÁROK SZÁLLÍTÁSÁT NEM VÁLLALJA !!!
A pótlás előkészítetlensége volt szakmailag a fő baj azzal a vágányzárral, de a tiltást a fakivágási engedély be nem szerzése miatt mondta ki a gazditok.
A régi gyakorlat szerint a Fogast csak az önálló szakaszán, azaz Sváb és Széchenyi-hegy között pótoltátok.
A kettővel (azaz csak eggyel, hisz a tavalyi meghiúsult) ezelőtti vágányzár esetén is csak ez történt, a Gyöngyvirág utca és Svábhegy között az Utasok az akkor 21, 21gy buszokra szállhattak át.
Viszont a menetrend úgy készült, mintha lenne a kieső szakaszon Fogas: a Gyöngyvirág utcai Fogas érkezés után 3 perccel indult Svábhegyről a pótló. Tehát az Utas, ha a Fogast óhajtotta választani, bukott egy húszpercest.
Sőt, időnként 40-et, ugyanis a műszaki pihik idejére nem szerelt át a pótlóra semmi.
Nos, ezt vétózta meg szakmai oldalról a VEKE és „erőteljesen javasoltuk”, hogy a pótlásra, azaz a pótlóbusz alsó végállomása gyanánt más megoldás szülessék. Súgtunk is mellé a fülekbe egy „Pethényi” szócskát...
S láss csodát, összejött, sikerült összehozni.
Már csak az a kérdés, hogy:
- csúcsidőszakban miért szükségeltetik 4 busz a pótlóra 20 perces követés mellett (azaz 80 perces fordulóidő)
- a vágányzár eléjén vagy végén veszi ki majd a brigád a néhány napos munkaközi szünetet technológiai tartalékidőt...
A fakivágásról:
A saját kertedben sem vághatsz ki fát a kerület engedélye nélkül...
engedélyt kérni a kerülettől a nagyon-nagyon életveszélyes több, mint 100 fa kivágására.
Kell? Van ilyen kötelessége a BKV-nak? Vagy csak önhatalmulag eltávolíthat olyan fákat amik ráeshetnek az emberek meg a járművek fejére tetejére???? Szerintem útóbbi.
a néhányszor már alkalmazott foghíjas, szörnyűséges pótlási "rend(???)" felülvizsgálatát.
Ez jogos. Egy őszi időszakban a felső szakaszon nagymértékbenutas nélküli vasúti eszközt szar módon sikerül, lehet pótolni.
Azok a fák már tavaly is veszélyesek voltak a vasút biztonságára. És hogy a kánya csípné meg: a két idei vihar egyike sem tépázta meg őket. Ne feledjük, hogy tavaly a BKV néhány "apróságot" elmulasztott ez ügyben. Pl. - engedélyt kérni a kerülettől a nagyon-nagyon életveszélyes több, mint 100 fa kivágására - a néhányszor már alkalmazott foghíjas, szörnyűséges pótlási "rend(???)" felülvizsgálatát. - még mit is? Éjfél után más nem jut az eszembe.
Azért mert a gallyazás mintegy százas nagyságrendű korhadt, a vasútbiztonságra veszélyes fa kivágását jelenti, melyhez a felsővezetéket el kell távolítani, és mint te is tudod a szakasz közútról nem/korlátozottan megközelíthető. A fákat ki kell vágni, aprítani, majd el kell szállítani.
A 11 napban, mint az összes infrastruktúrával kapcsolatos tevékenységben bizonyára van tartalék.
HÁBÉ nézzed a filmúzeumot! Ma egy magán film volt, és benne jönnek mennek a régi fogasok. Egy nagyon csinos csajt vesz fel a kamerával a barátja. 1972-re tippelek,de van folytatása is a filmnek,az meg 1976-os ,mert már 280-as ikarus nagy ablakokkal tünik fel a filmen. Régi nisa mentő,csepel, ikarus 620 is feltünik. A mozgó film a fogasról fantasztikus kincs! Ezt látnod kell!
A felépítmény ezeken a pontokon van csatlakoztatva az alépítménybe öntött, mélyen beágyazott hatalmas (több tonnás) betontömbökhöz, amik az alépítményben stabilan fekszenek, nem mozdulnak el. Azoknak az a célja, hogy a lejtős szakaszon a felpítmény a saját súlyából és az őt érő dinamikus terhelésekből eredő vándorlását, lecsúszását megakadályozza. A sínvándorlás még sík pályán is tud látható méreteket ölteni. Nagy lejtésnél pedig a megtámasztás híján egyetlen fékező szerelvény már kimutatható mértékben "húzná lefelé" maga alatt a pályát.
Szeretném megkérdezni, hogy mi célt szolgálnak a képen látható L vasak? Esetleg valamilyen tengelyszámláló berendezés elemei lennének? A pályán elég sokat láttam belőle, látszólag egyenlő távolságokra.
A múlt csütörtöki havazás alkalmával meglátogattam a Művész út - Széchenyi-hegy szakaszt és elkövettem néhány felvételt. Őket az "októberi vegyesfelvágottban" találjátok az "f"-betű környékén: http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1465/ HB
"Tájékoztató a Fogaskerekű vonalán történt kábellopásokról
Az elmúlt egy hét alatt -- egyebek mellett a mai napon -- a Fogaskerekű vonalán több száz méternyi kábelt loptak el, több millió forint kárt okozva ezzel a BKV Zrt.-nek. A kábel- és színesfémlopás elleni harcban széleskörű összefogásra van szükség, hiszen a közvagyon védelme, a tolvajok rendőrkézre kerítése -- lehetőleg még a bűncselekmény elkövetése előtt -- mindannyiunk érdeke.
Az elmúlt egy hét alatt a Gyöngyvirág és az Erdei Iskola megállók között több száz méter hosszban tulajdonítottak el, illetve rongáltak meg áramellátást biztosító kábeleket. A tolvajok ma hajnalban a János kórház és Orgonás megálló között újra több oszlop távolságon elvágták a légkábelt, amit a földön hagytak, amikor tetten érték őket. A lopás észlelése után, a rendőrség intézkedése nyomán az egyik elkövetőt sikerült a helyszínen elfogni. A Társaságunknak okozott kár becsült értéke több millió forint, a fogaskerekű vasút biztonságos üzemeltetése az eltulajdonított kábelek miatt komoly veszélybe került. Ezúton is kérjük Utasainkat, hogy amennyiben a BKV felsővezeték hálózatát érintő gyanús körülmények közötti tevékenységet észlelnek, értesítsék azonnal a BKV Zrt. fődiszpécserét a 317-5166-os telefonszámon.
Rendszeresen történik kábellopás a BKV vonalain, a károkozás mértéke és módja immár komoly aggodalomra ad okot szakembereinknek. A BKV a lehetőségekhez mérten mindent megtesz, hogy megelőzze a tolvajlásokat. Tavaly óta a HÉV- és villamosvonalakon úgynevezett kémszemle meneteket közlekedtetünk, amelyek a leginkább veszélyeztetett vasúti pályákat szúrópróbaszerűen pásztázzák, mostantól már a Fogaskerekű Vasút vonalán is kábeltolvajokra vadászva. Emellett bevezetésre kerültek, kerülnek olyan műszaki megoldások, amelyek lopási kísérlet esetén figyelmeztető jelzést adnak.
Hát akkor alig maradt visszavezető kábel, ugyanis az évekkel ezelőtt ellopottakat sem pótolta a czég. :-( Más: Megkezdődött a "heteske" J2-es nagyjavítása. Így lesz miből kipótolni a "hármaska" hiányosságait (felújított alkatrészekkel), ugyanis a tisztességes alkatrész-utánpótlásra továbbra sincs lehetősége a czégnek.
Több száz méternyi kábelt loptak el az utóbbi egy hét alatt a fogaskerekű vonalán, a tolvajok ezzel több millió forintos kárt okoztak - közölte a BKV hétfőn az MTI-vel.
Az elmúlt egy hét alatt a Gyöngyvirág és az Erdei iskola megállók között lopták el, illetve rongálták meg több száz méter hosszan az áramellátást biztosító kábeleket. A tolvajok hétfő hajnalban a János kórház és az Orgonás megálló között ismét több oszlop távolságon elvágták a légkábelt, amelyet a földön hagytak, amikor tetten érték őket. Az egyik elkövetőt sikerült a helyszínen elfogni. A közlekedési társaságnak okozott kár becsült értéke több millió forint, és a BKV szerint a fogaskerekű vasút biztonságos üzemeltetése is komoly veszélybe került.