Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Krisz1977 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28416
Ja és még azt se felejtsük el, hogy emlékeim szerint 5 évente le kéne cserélni a folyadékot is, mert az is öregszik, velünk együtt. :D
Előzmény: Krisz1977 (28415)
Krisz1977 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28415

Szerintem meg nem típushiba az az elfolyás, csak ahogy egyszer már írtam itt, 10-12 éves korában illene szétszedni a munkahengereket, megpucolni a hengerfalat, meg a dugattyút a ráégett zsírtól, 2-3e-ért venni felújítókészletet + fékzsírt, majd összerakni és érdekes módon nem fog se folyatni, se szorulni. :)))

Azért folyat, mert a fékzsír az évek alatt rászárad, ráég a hengerfalra, meg a dugattyúra és a henger elején lévő gumikarika nem tud tömíteni rendesen.

Vagy eleve a gumikarika öregszik el, keményedik föl.

Ennyit kéne csak megcsinálni és akkor nem kell megvenni se az új nyerget, se a bontottat. Bár nekem kellett vennem egy bontottat Szentendrén 5e-ért, mert az enyémnek tönkre volt a kézifékje, de annak a belseje olyan volt, mintha éppen a gyárból jött volna. Kívülről meg segített a homok. :)))

Előzmény: NeomatiK (28404)
Krisz1977 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28414

Hát én már nem merek mondani semmit, annyira különbözőek a véleményeink. :)))

 

Ami biztos, ha tárcsafékről beszélünk, nekem bizony a NIPPARTS betétek váltak be, a hátsó fékeim néha nyikorognak, de nagyon, viszont az azért van, mert már túl vékony a tárcsám és berezonál (meg még nincs benne az új rezgésmentesítő sem), és meg is lett égetve anno, szóval túl kemény is a felülete. De az első fékek kifogástalanok. Aztán hogy a dobfék-pofáik milyenek, azt nem tudom sajnos.

 

A QH-lel, mint gyártóval az a tapasztalat, hogy átlagos minőségű cuccaik vannak.

A TEXTAR viszont egész jó dolgokat csinál, azt esetleg meg lehet próbálni, én féktisztítót, meg fékzsírt pl csakis tőlük veszek.

 

Olaszt semmiképpen, annyival ne add lejjebb a színvonalat :DD!

 

Üdv!

Előzmény: daredda (28412)
Medve_V6 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28413

Maximálisan egyetértek.

 

múltkoriban én is észrevettem reggel munkába menet, izzókészletben persze nem volt olyan izzó. napközben vettem izzót és este kicseréltem. én isu tálom, ha valaki nem cseréli.

 

mondjuk az autógyártóktól szerintem elfogadhatatlan, hogy pl egy első izzó cseréhez a fél elejét le kell bontani. ez egyszerűen nevetséges...

Előzmény: daredda (28408)
daredda Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28412
Bárdi:

Első betét:
QH (angol) - 8600 *
Simer (olasz) - 7700
Textar (német) - 10330

Hátsó betét:
Mintex (angol) - 7300
Simer (olasz) - 5800
Textar (német) - 7700 *

De melyiket??
Gondolom az olasz a felejtős...
Ugye a GE-n hátul is tárcsafék (tártsa) van?

DRD - 626

elsőre a (*)-gal jelölteket választanám, ha nem mondtok jobbat..
Előzmény: daredda (28408)
cistron Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28411

mazda6 fórumon m165le nick alatt szerezhető be kedvezményesen esetleg. Érdeklődj nála, üdv

 

Előzmény: daredda (28408)
daredda Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28410
Az egyik a felkiáltójeles, a másik, emlékeim szerint egy kör, amit kétoldalról fog egy-egy zárójel :-) tehát fékpofa. Vagy egy piros kis izzó-jel? Vagy egy piros STOP jel. Kavargok.

DRD - 626
Előzmény: Medve_V6 (28405)
daredda Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28409
Lengéscsillák még nem gázosak (állapotra!), ennek azért eléggé tudok örülni, az is elég horror tétel..

DRD - 626
Előzmény: kaktuszklón (28406)
daredda Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28408
De! Van ilyen kör is a rendszerben, amiért szeretem ezt a kocsit, és az előzőt is szerettem (GC). De látom, hogy a féklámpák jók, erre szinte mindig odafigyelek, dugóban, mögöttem álló lámpájából visszatükröződve, egyéb kirakatokból. És utálom az igényteleneket, akiknek nem ég egyik, vagy mindkettő, csak a pótfék, mondjuk. Meg a letestelt, tolatólámpával közlekedő, indexszel fékező és stb kókányoktól is besírok. És hiába megy a rendőr mögötte, semmit nem tesz. Azonnal kitessékelném izzót cserélni / otthagyatnám vele a verdáját, zéroTolerance. Aki meg tud venni egy verdát, az egy izzót is tudjon kicserélni, stb! (Nem kibúvó, hogy annyira bonyolult, hogy szervízbe kell vinni..) Meg akinek telik kocsira, annak telljen headszetre is, mert filléres tétel, és nem kell égnie üzleti partnerek és utasok előtt, hogy leteszi: "várjá, rendőrök", majd újra előveszi az öléből a telefont. Tré.

Na de felhúztam magam!!

Szóval a féklámpák jók.
És nem csökken/szökken a fékfolyadék sem, a tartályból nem. Alatta sem fedezek fel foltot, de most majd direkt megnézem. Tudom, hogy nincs. A gumicsövek a GCn elég öregedettek voltak, ezen nem tudom, milyenek, de szárazságot látok mindenfelé, ahogy emlékszem. Bár most már tükör és zseblámpa kell a kukucskához.

Akkor bárdi-kódja valakinek? :)

DRD - 626
Előzmény: Medve_V6 (28405)
StationW:) Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28407
Miért nem veszel bontóban egyet 8000-ért? Erről a fékfolyás típushibáról nem hallottam még, a kézifék szarakodásáról tudtam/tapasztaltam, de azon a galvanizálás segített.
Előzmény: NeomatiK (28404)
kaktuszklón Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28406

Szia!

 

Nálam is fel-felvillant fékezésnél a visszajelző. Miután kicseréltettem a hátsó (eléggé repedezett) fékcsöveket, egy kis fékfolyadék utántöltés kellett, és minden OK. Ja, ami még közrejátszhatott: a lengéscsillapítók teljesen elfáradtak, fékezésnél bólintottunk autóstól rendesen:) Azt is cseréltem. Elvileg az is okozhatta.

 

én 25e km-t tettem meg a jelenlegi fékbetétekkel, de még közel sem áll a cseréhez.

Előzmény: daredda (28403)
Medve_V6 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28405

Sziasztok!

 

Nekem a Xedosban akkor villan fel ez a lámpa, ha kiég a féklámpa valamelyik izzója. A 626-ban nincs ilyen elektronika? igaz, az enyémben ilyenkor nem 1, hanem 2 visszajelző villan fel, az egyik a felkiáltójeles cucc, a másik nemtom1 fejből, mit ábrázol :), de az is piros. Pont pár napja sceréltem féklámpa izzót emiatt.

 

Nem lehet, hogy ez a gond?

Előzmény: daredda (28403)
NeomatiK Creative Commons License 2007.10.30 0 0 28404

Nem ismerem a GE rendszerét, de lehet, hogy az a baj nálad is mint nálam a GV-ben: a hátsókeréknél a féknyeregnél elfolyik a fékfolyadék. Írták már itt páran, hogy ez sajna típushiba (nem tudom, hogy GE-nél is az-e?). Én is ezzel cumizok már egy ideje, konkrétan több mint 2 hónapja áll az autó :D mert nem vagyok hajlandó 32000 Ft-ot adni egy utángyártott féknyeregért, ami nálam már a vevő meglopása kategória.

Nézz az autó alá, látsz-e fékfolyadék nyomokat a féknyeregnél -> lengőkaron -> gumin. Meg járó motornál pumpáld a fékpedált, ha hallasz szisszenő hangot és beesik a fékpedál, akkor elmegy a fékfolyadékod, hátul kisebb pacát produkálva. Nálam 1-2 hétnyi közlekedés után ment el teljesen a fékhatás - de akkor egyik napról a másikra. Ha néhány napja jelentkezett nálad ez a tünet, és most még nincs szisszenés és pedálbeesés, attól még nemsokára bekövetkezhet.

Ha ez mind nincs, akkor mázlid van, megúsztad egy fékbetét cserével. Bíztató, hogy a fékfolyadékod nem csökkent.

Előzmény: daredda (28403)
daredda Creative Commons License 2007.10.29 0 0 28403
Hello mindenki.
Segítsetek, mert ti tudtok!

Tavaly januári csere után 35000km-rel a felkiáltójeles fékvisszajelző fel-felvillan minden fékezéskor. Val.sz kevés az olaj és a kimegy a dugattyúkhoz. Tehát a fékpofák karcsúak. Az lehet? Valami csikorgó utángy. van benne, és val.sz. hogy le kéne cserélnem.
Hol vegyek Pesten, és milyet?? Előre és hátra. JMZGE, '91

Ha csak fékfolyadékot töltenék, az gagyi lenne, mert akkor a hibát kendőzném - szerintem. (Most is MAX-on van, a jelnél, álló helyzetben.) Ha meg jók még a betétek, akkor nem cseréljük ki, akkor eláll még az.. :-)

Lassan jön a téli kerekek ideje, akkor úgyis ott leszünk a fékek közelében.

Ja és nov.1 előtt szeretném elintézni, a nippartsról már lebeszéltek, most még a Bárdi van szem előtt (ha tud oda vki kódot privátba, az is faya lenne :-) )

Előre is kösszép!

DRD - 626
Badjoy Creative Commons License 2007.10.29 0 0 28402

Szia!

 

Köszöntem a választ.

Amint lesz kis időm átnyálazom a fórumot, amit ajánlottál. Ha utánna marad valami kérdésem, akkor majd úgy is jelentkezem.

Mégegyzser köszi!

üdv

Előzmény: Medve_V6 (28401)
Medve_V6 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 28401

Szia!

 

Nekem van egy hasonló, 2.0 V6 Xedosom, így kissé elfogult vagyok.

 

Röviden:

- elsőre drágának tűnhet, de HA jó állapotban van, karbantartották, AKKOR megér ennyi pénzt. lehet kapni már 4-5-600 ezerért is ilyen korú Xedosokat, de többnyire nem tartották karban őket.

- általában kevés a jó állapotú eladó, képről ez jó állapotúnak néz ki, de a kép csalóka, meg kell nézni

 

- utasoldali légzsák BIZTOS, hogy eredetileg nem volt a 93-as modellekben, az csak 95-től került bele gyárilag. persze utólag rakhattak bele (én is gondolkodom, hogy belerakom, egy műszerfalborítás cserével + némi vezetékezéssel (gyári) megoldható

 

- javaslom, hogy nézz be a Mazdaklub Xedos fórumára, van jópár oldalnyi hozzászólás, érdemes végigolvasni. Többen is írkálunk ott, többen kérdeztek már hasonlókat, mint Te. Pl az hozzászólásaimat, ha megnézed (nem kevés :D), van köztük olyan, ahol részletesen leírom, mire kell figyelni, megnézni vásárlás előtt.

 

itt érheted el a Xedos fórumot: http://www.mazdaklub.hu/forum/viewtopic.php?t=40&postdays=0&postorder=desc&start=0&sid=dc6f0ad6f1977ba66e13647ff27e6d4c

 

 

Az autóról: A V6 motor igazi kuriózum 2.0 kategóriában, gyönyörű hangja van, és van mögötte ~140 paci, elég jól viszi a gépet. városban 10 körül kajál (bp-i durva dugók) pályán ésszel haladva 7-8, száguldva 10 liter.

 

180 cm-mel elférek benne, magasabbaknak szűk lehet a fejtér elöl, és hátul is. nem kalapos autó, na :)

 

csomagtér nekem elég bőven, bár a nyílás a szedán forma miatt tévészállításra pl kicsi.

 

ha karban van tartva, és egy rommá törés után nem gányolt módon rakták össze, akkor nem sok gond van vele, kopó alkatrészeket kell cserélni. Kevés az olyan példán, ami még sérülésmentes ilyen idősen, főként azért, mert régen a biztosító jól fizetett rá.

 

ha töröd, drága az alkatrész hozzá, mert rikta típus, a kopó alkatrészek elviselhetőek, nem gondolom, hogy drágább lenne, mint más Mazdához. Nyilván, nem egy opel kategória, árak tekintetében.

 

mielőtt megveszed, tényleg érdemes alaposan átnézni, mert ha rendben van, akkor csodás élményben részesít, de ha tákolták, elhanyagolták, akkor a gatyádat rá lehet fizetni.

 

mire lennél még kíváncsi?

 

Előzmény: Badjoy (28400)
Badjoy Creative Commons License 2007.10.28 0 0 28400

Sziasztok!

 

Hatalmas segítségre lenne szükségem!

 

Tud valaki mondani valamit erről a kocsiről (esttleg ismeri valaki, vagy ilyesmi):

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1408109&command=ugras&screenwidth=1280

 

Illetve megkérhetek egy Mazda szakit, hogy eljöjjön velem megnézni?

Vagy tudtok egy megbízható szervízt ahol átnézik?

 

Elég ismeretlen vagyok Mazda területen: mit érdemes tudni a tipusról? Alkatrész árak, ilyesmi?

 

Minden választ hálásan köszönök!

 

 

NeomatiK Creative Commons License 2007.10.27 0 0 28399
Öléggé harmatos volt. Meg unalmas is. Szerintem.
Előzmény: daredda (28398)
daredda Creative Commons License 2007.10.27 0 0 28398
Szombat DÉL, és tényleg TOTALCAR.

Most a TV2-n.

Szép (törésmentes) napokat nektek!

DRD - 626
Előzmény: daredda (28384)
Medve_V6 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 28397
megint tanultam valami újat. én úgy tudtam, hogy a Mazda2-t kivéve minden Mazdát Japánban gyártanak, viszont a MAzda2 gyártását is visszavitték a spanyoloktól Japánba, mert enyhén szólva nem volt túl meggyőző a spanyol gyártás...
Előzmény: Törölt nick (28396)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 28396
Hát, én úgy tudom, hogy a 3.0V6 az Ford motor, na meg az amerikai Mazda6-okat az USA-ban (vagy Mexikóban) rakják össze, nem Japánban, több is a gond velük.
Előzmény: Medve_V6 (28395)
Medve_V6 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 28395

Ha jól tudom, a Mazda 6 az USA-ban 3.0 V6 motorral is kapható.

 

Csak nekünk, európai feketeseggűeknek nem jár V6. Amúgy nem teljesen értem, hogy miért. Az OK, hogy nem fejlesztenek ki valamit, mert xy okból nem éri meg. De HA már kifejlesztették, gyártják (az összeset Japánban!), sőt, forgalmazzák is, "csak" némi logisztikázás lenne Európába is hozni. Nyilván, a szervizhálózatot is fel kéne készíteni ehhez valamilyen szinten, de nem hiszem, hogy csillagháborúról beszélünk.

 

ha másképp nem, legalább valami limitált exkluzív szériában. Igaz, hogy az amicsiknál bárki megveheti V6-tal, de aki itt Európán belül venné, érezhetne némi extravaganziát az egészben. Egy jó marketinggel simn lehetne ebből presztizst gyártani...

 

biztos megvan az oka, amiért ide nem hozzák. de olyan kíváncsi lennék, mi az.

Előzmény: aati (28393)
Krisz1977 Creative Commons License 2007.10.25 0 0 28394

Sajna egyre inkább nem találni :(

Kis köbcentis V6-ot nem érdemes gyártani, a nagy köbcentisnek meg akkora teljesítménye van, hogy az átlagembernek sok az adó, az EU-nak meg túl nagy a szén-dioxid kibocsájtás, stb....

 

Inkább azt mondja már meg valaki, hogy mikor lesz a 6-osból kupé változat.

Mert felőlem aztán akárhogy mondhatják a sport változatra azt, hogy "sport", attól, hogy megültetik, meg szpoilerezik, meg olyan motort raknak bele, az én szemeimnek egyáltalán nem lesz az. Valahogy nem megy egy sport autóhoz a 4-5 ajtó.

!SZERINTEM!  :)))))

Előzmény: aati (28393)
aati Creative Commons License 2007.10.25 0 0 28393
Lehet egyaltalan uj V6-ost venni? Letezik uj autoban V6?

Előzmény: Törölt nick (28392)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 28392
Előzmény: Törölt nick (28391)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 28391
2.5, 170 ló, de miért nem V6?:)
aati Creative Commons License 2007.10.25 0 0 28390
Vegulis azt, meg amin van. Allithato uzemanyagnyomasszabalyzo.
Aki jaratos a V6 motortereben azt is lathatja hogy mashogy kering az uzemanyag a benzinhidakban. A "banjo bolt"-ot is kicsereltem nagyobb keresztmetszeture. Erdekes modon 3-bol az egyiken joval kisebb volt a furat.

Előzmény: NeomatiK (28389)
NeomatiK Creative Commons License 2007.10.25 0 0 28389
Mit kell itt észrevenni? Csak az a kis manométer tűnt fel.
Előzmény: aati (28388)
aati Creative Commons License 2007.10.24 0 0 28388
Ilyen is van mar:




Visszakerul vmikor az AFR mero, es indul az allitgatas. Meglatjuk mire jo.

3x Creative Commons License 2007.10.24 0 0 28387
Akartok dögös Mazdát látni ?

klikk!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!