még valami, csak 2%-on volt az iphone, úgyhogy elküldtem a hsz-t, mielőtt lekapcsolt volna:
ez nem rosszindulat volt, még csak bunkó se voltam (nem tudom, ezt honnan vetted), pusztán ténymegállapítást tettem. én nem személyeskedtem (mint ahogy te), pusztán arra reagáltam, amit te itt összehordasz az utóbbi x évben, vagyis a fórumos tevékenységedre. ehhez jogom van, mint ahogy neked is ahhoz, hogy teleblogold a fórumot azzal, hogy most "szeret vagy nem szeret Volta". ha személyeskedtem volna, pláne (ahogy te képzeled) rosszindulattal, akkor leinfantilisozlak, vagy mittudomén lebúrkiflizlek, de semmi ilyet nem tettem.
amúgy pedig ez már a sokaid ilyen feléd tett megállapítás itt többünk részéről, amikből valahogy képtelen vagy a magad és mindannyiunk javára okulni... max. én voltam annyira egyenes, hogy mondjuk nem biggyesztettem egy trendi szmájlit a kritikám végére. érdekes, hogy pont erre ugrasz ilyen vehemensen. talán fáj az igazság? na mindegy, ez már egyéni szocprobléma, távol álljon tőlem, hogy megértsem, nem is ezért írtam, csak már fárasztó tőled ez az egyszemélyes "Björk pro és kontra" fórum a fórumban...
ááá hagyd, rá se ránts (vagy felőlem rá is ránthatsz, édes mindegy), csak irogass tovább. ki nem .ja le.
Semmit, ne is törődj vele, csak egy vélemény volt.
Orgazmusom nem lesz tőled soha, ezt garantálom, de ha ilyen jellegű kényszerképzeteid vannak, keress fel egy szakembert.
De elég, ha csak rosszúindulatúnak bélyegzel és virágozzén tovább minden virág.
A Comet Song teljes joggal tűnhet máshonnét lemaradtnak :)) az a Múmin film zenéje, 2010 szeptemberében jelent meg, több mint 1 éves. Nem véletlen, hogy csak a japánok kapták meg bónusznak, nem az albumhoz tartozik.
Nekem ebből csak az jön le, hogy marhára rossz indulatú vagy. Nem tudom én mikor voltam bunkó veled, de mindegy, nem is érdekel. Biztos óriási orgazmust okozott neked, hogy most hú de leégethetsz. Egészségedre! És komolyan azt gondolod, hogy 4 (!) év alatt nem változhat az ember ízlése?? És régen se írtam, hogy a legjobb album lenne, vagy, hogy mennyi mélység lenne benne, de ezt te is nyilván láttad, ha ha már ennyire vetted a fáradtságot, hogy visszaolvasgass. Úgyhogy pláne nem értem mit akartál ezzel bizonygatni.
1 az azert van, mert még nem hallottad elegszer :)
2 jaj, azert nehogymar a vegen az deruljon ki, h az en velemenyem rossz! Errol szo sincs! Csak a tobbi Bjork album még ennél is jobban tetszik. :) Ettol fuggetlenul, perpillanat sokat hallgatom.
Egyrészt változik az ember (pl ma a Debut és Post sokkal jobban tetszik, amikért régen nem voltam oda), másrészt továbbra is kedvelem a Medúlla-t, de az új album akkor is 100x jobb. A Bio-n igazi mélységes számok vannak, a Medúlla-ról pedig mindig is hiányoltam azokat (csak a Desired igazi mély darab). Illetve azon még jóval több az elviselhetetlen/jellegtelen szám is. Ha beleveszem az 1 perces szösszeneteket is, akkor az album felét nem szeretem, ez meg azért csak mutat valamit. Ezeket a számokat pedig a Medúlla megjelenésekor se szerettem ugyanúgy, ahogy ma se.
A Volta viszont már elsőre is nagy csalódás volt, sose voltam oda érte, csak az elektrós hangzásvilága miatt volt kedvem sokat hallgatni, de a dallamok teljes hiánya mindig is zavart rajta, most pedig, hogy kijött egy ilyen mélységes lemez, mint a Bio, még szembe tűnőbb a Volta hiányosságai. Egyébként a Volta-t már eleinte is a legrosszabb Björk albumnak éreztem, és ez ma csak még tovább erősödik bennem.
Az újdonság varázsa amúgy lehet mindkét albumot feljebb értékelte nálam megjelenésükkor, de a Bio-nál határozottan érzem, hogy nem erről van szó.
OK!
Csak az a "baj", h te anno a Medullanal meg a Voltanal is hasonlo szuperlativuszokkal lelkendeztel.
Amiket aztan kesobb visszavontal. :)
A Medulla eseteben tuti volt ilyen!
Most meg mar egyiket sem soroltad a "legjobb Bjork albumok" koze
Érdekes, nekem meg több mint a fele nagyon markáns, olyannyira, hogy hosszú ideje a legjobb Björk dalok készültek most el (6 szám személyében). Összességében, meg elképzelhető, hogy a legkedvencebb Björk albumom lesz ez, de az már biztos, hogy a top 3-amban benne van (Vespi és Homo mellett). Viszont soha egy Björk albumon se volt még számomra egyszerre ennyi jó dallamú, markáns, megkapó és erős szám, ezek alapján viszont a legkedvencebb lemezem tőle. Moon számomra simán Björk egyik legjobb száma, teljesen magamba fordulok a hallgatása közben, és kizáródik a külvilág, akárcsak a Virus-nál, Sacrifice-nál, Mutual-nál.
És vicces módon már a 2 borzalom se akkora borzalom számomra. A Dark Matter már nem zavar, végtére is egész hangulatos, 3 perc meg szerencsére hamar elmegy, a Hollow-t meg már-már végig tudom élvezni őrültsége ellenére is. Egyébként pont olyan amilyennek leírtad! A Solstice-al egy ideig nem tudtam mit kezdeni, de az már szinte kifejezetten tetszik, szép ez a japános hangzású téma, de az ének dallam tényleg jellegtelen rajta.
Szóval nekem ezzel az albummal totálisan telibe talált Björk néni, és valószínűleg tartom, hogy most megint 10 évig nem készül ilyen mestermű.
Akkor álljon itt az én véleményem is (amit előzőleg a DM topikon tettem közzé).
Azt kell mondjam, ritka szar hangzása van a lemeznek. Olyan, mintha egy viszonylag jobban sikerült demót hallgatnék. Zajos (mintha analóg módon rögzítették volna... ami persze nem gond), aránytalan a keverés... feltűnő az effektezés csekély volta (Volta :-D)... az éneksáv gagyi minősége (mintha valami szar mikrofonba énekelt volna és problémák adódtak volna a dinamika kezelésével).
A lemez nyitó számánál még olyan érzetem is támadt, mintha Björk kisasszony keresné a hangokat vagy nem gyakorolta volna be eléggé. Maga a szám elég egyszerű... igazi mélységet se fedeztem fel benne.
A második, 'Thunderbolt' című szám viszont első hallásra tetszett. Már a kezdete alapján is bizakodóvá tett. Sajnos a keverés ennél is ritka szar.
A 'Crystalline' Egész hallgatható darab, amit agyonbasz azzal az értelmetlen drum 'n' bass -os szüttyögéssel.
A 'Cosmogony' című számról valamiért ez ugrott be :
A 'Dark matter' számomra értelmezhetetlen... borzadály. Kakofon űrodüsszeia.
A 'Hollow' a borzalom folytatása... a zenei absztrakt illetve dadaizmus csimborasszója :-D Az ennek megfelelő festmények előtt állnak a 'műértő' sznobok és lefossák a bokájukat gyönyörüktől. Bármit belemagyaráznának. Öncélú művészkedés, amit a sznobokon és magán Björk kisasszonyon kívül kevesen értenek. A drum 'n' bass elemek meg már unalmasak... az ötlettelenséget, a nulla hangzást akarja a csimbumm cirkusszal elfedni.
A 'Virus' végre egy jó szám... de néha az az érzésem, hogy ez a külön Björk -nek kifejlesztett hangszer összevissza kalimpálna... nem ritkán a kellemes dallamot szokatlan, formabontó akkordokkal veri szét, de nem fülsértő módon. (jó... tudom... a megszokott dolgoktól minél jobban elütőt akart csinálni). Ettől függetlenül a 'Thunderbolt' mellett az album másik csúcspontja.
A 'Sacrifice' pedig a harmadik 'kedvenc'... ami kiemelkedik még. Ez a 'kedvenc' persze relatív. A többi számhoz mérten jó.
A 'Mutual core' kontrasztos darab. Nyugiból zúzásba vált, majd vissza. Valamelyest leköti a figyelmemet, de nem kirobbanó szerzemény.
A 'Solstice' nyugis, de jellegtelen darab.
Ami a bónuszokat illeti.
Valamiért az orgonás 'Dark matter' kevésbé volt borzalmas és a 7 perces 'Hollow' is kerekebbnek tűnt.
A 'Nattura' -ról pedig ismét egy Siouxsie and the Banshees -hoz köthető szám ('Mechanical eyes') ugrott be... mindjárt feltolom valahová, hogy meghallgathassátok.
A 'The comet song' meg szerintem egy korábbi albumról lemaradt szám... már csak a hangzása, kidolgozottsága, keverése okán is ezt gondolnám. (A kissé jobb vokálsáv /mikrofon/ minősége miatt is.) Érdekes szám. Avantgarde. Ez inkább Björkös, mint a többi szüttyögés.
17 hallgatás után elérkezettnek gondolom az időt, h véleményezzem az albumot.
Moon: Jó ez, de semmi extra.
Thunderbolt: Na! Ez jobb! És a hangzása is olyan, amit (mostmár, így utólag) Biophiliásnak gondolok. Az album hangulatát nagy mértékben befolyásoló darab.
Crystalline: Az egyik legjobb! Simán egy Björk best of-ra is feltenném. A végén az elektronikus vadulás pedig megint egy olyan dolog, ami kifejezetten Biophilia védjegy mostantól.
Cosmogony: A Voltát nagyon szeretem, ez meg mintha onnan maradt volna le. Itt is „helyén van”, nincs is gond vele. Az elektronikus hangok nagyon tutik benne!
Dark Matter: Nagyon-nagyon-nagyon rossz.
Hollow: Ez meg kb egy 4 éves gyerek zenei színvonala. Amikor odaül egy orgonához (vagymihez) és nyomkodja, csak úgy. Mert ő most zenél. Vagy mondjuk egy pszichiátrián is el tudom képzelni, hogy ott valami buggyant ilyen Frankenstein zenét készít. kb a 4. perctől változik a dolog, a beköszönő elektronikus mütymürüttyök sokat dobnak a dalon, de odáig sajnos el is kell ám jutni… Ezekért az ötletekért kár, ez a dal egy kifejezetten bosszantó, idegtépő marhaság. (a Dark Matterrel együtt ki is iktatom a folderemből, „távollétük” sokat javít majd az album összképén)
Virus: Tetszik, kellemes, tipikus Björk dal, amit szeretünk. Egyetlen hibája, h Björk egy néhányszor már elpuffantotta ezt a csilingelős-csengettyűs hangzást. Így sajnos nem elég eredeti a dolog.
Sacrifice: Ez OK.
Mutual Core: Ha az egyik magaslat a Crystalline, akkor ez a másik. Hangulatos, jól hangszerelt, eltalált dal. A vége felé adrenalinbomba. Számomra az album legjobb trackje. Na ilyesmikkel kellett volna telenyomni az egészet. Egy újabb „tipikus” Biophilia dal.
Solstice: Jáááj, hát ez meg minek? Csinált már ilyesmit talán százat is. Most lett egy százegyedik. Pfff…
Összességében azt tudom mondani, hogy most az újdonsága miatt viszonylag sokat és szívesen hallgatom, de ez bizony Björk eddigi leggyengébb produktuma. (Ha a DR9 és tsait nem veszem figyelembe)
Nem arról van szó persze, hogy az album rossz volna, sőt!
De Björktől jobbra számítottam. Kicsit kevés a valóban megkapó, új hangzást hordozó érdekesség. Cserébe viszont sok az unalmasan hangszerelt (vagy meg sem hangszerelt), esetleg önismétlő vagy éppen kifejezetten bosszantóan idegesítő, rossz dal. Az album fele gyakorlatilag nem markáns, feledhető kategória.
szerintem az egész popzene kinőtt már ebből az ostoba, és alapvetően bolti fogyasztás alapú TOPX-ezésből...
már évekkel korábban, más -populárisabb- előadók topicjaiban sem szerettem az ezen való rugózást, főleg, mert ha egy előadó a helyezésre hajt, akkor a legelső, amit kidob a csónakból, az a minőség.
Az méginkább szánalmas, amikor addig keresnek egy kategóriát, amíg kijelenthetik, hogy ebben az adott előadó a legjobb.
Minimális mértékben hasonlít Björk zenéjének helyzete a magyar film helyzetére, de azért több racionalitás áll mögötte - a One Little Indian nem állami támogatásból finanszírozza az albumokat, tehát ha nem érné meg, akkor nem adna ki többet, főleg nem 20 féle verzióban. Ezen a téren teljesen reális, ha mindenki magasról szarik a toplistákra (amúgy is teljesen hiteltelenek a letöltések korában) és megelégszik az offline és online sajtó és a web2 visszajelzéseivel. Akinek meg a számok nélkülözhetetlenek, azok úgyis kapnak szép exceleket hivatalos forrásból darabszámokkal, bevétellel.
Én sem vettem észre, hogy a világ zenei sajtói ne foglalkoztak volna az anyaggal. Tudomásom szerint minden magára adó lap beszámolt róla és értékelte. Szerintem a vég az, amikor a sajtó sem foglakozik vele: no, ettől ő fényévekre van (hálIstennek).
mert egyre nehezebben emészthető? a világ legjobb ambient albuma a biosphere substratája, mégsem megy a rádióban, nem adják akciósan 1500 forintért a media marktban, valószínűleg soha nem került fel egy eladási listára sem és a világ 99.9%-a remekül elvan nélküle.
Pár első heti listahelyezés (és eladási adatok), csak úgy érdekességképpen: Biophilia - UK: 21 (9,872 db) Volta - UK: 7 (20,456 db), US: 9 (43,000 db), FR: 3 (20,600 db) Drawing Restraint - UK: 141 (kevesebb mint 8,000 db-os összeladás?) Medulla - UK: 9, US: 14 Vespertine: FR: 1, CA: 2, IT: 2, DE: 3, JP: 6 (A 2001-es év végéig összesen 2 millió példányban kelt el a világban).
Ebből a pro és kontrából az az egyszerű következtetés vonható le, hogy felnőtt férfiak nem foglalkoznak a topokkal, max. a gyors eltávolításukkal. :))))