segítségre lenne szükségem, van egy ford mondeoba való 6006 -os hatcédés lejátszóm, ami nem működik, tudtok-e ajánlani egy jó szerelőt? akihez elvihetném gyógyíttatni? :)
most ideiglenesen betettem egy másik rádiót, de az nem oylan jó, mert a telefon nem működik vele, szóval nem bánnám, ha meg lehetne csinálni, akárcsak a rádióját is.
minek van köztes hűtő (INTERCOOLER) azért kell az IC, mert lehűti a levegőt, ezáltal lecsökken a térfogata, több jut be a motorba. de az IC nem hűti az üzemanyagot.
robbanás van a robbanáshoz át kellene lépni a hangsebességet. ez nem megy, úgyhogy gyors égésről beszélünk.
kezdünk elmenni a butaságok irányába. nagyon egyetértek.
az üzemanyag és a levegő is hidegebb kell legyen, hisz akkor oxigéndúsabb, akkor jobb az égés illetve a hatásfok. könyörgöm, a turbós kocsikon minek van köztes hűtő (INTERCOOLER) például??? versenyautók egyik fő problémája is a nagy benzinszállításnál keletkező felesleg visszaszállításakor a tankba, hogy a forró motortérből visszatérő benzin felhevíti a teljes üzemanyagrendszert és rosszabbodik az égés hatásfoka. először is a benzin vegyül a levegővel, majd a térfogatuk töredékére préseljük őket össze, így eleve hőmérsékletet emelünk... robbanás van, nincs lobbanáspont.
Nah, akkor ez a hűtés/fűtés is megér egy misét! :)))) Úgy tudtam, hogy a levegőt szokták hűteni (intercooler, vízbefecskendezés), a benzint meg fűteni (elektromos fűtés), de akkor beleásom magam a témába, mert érdekesnek ígérkezik. :P
Azért nekem érezhető változást nem hozott,max. 1-2 le-t számíthat, azt meg úgysem érezni. Nekemráadásul alapnak ott van a 2L, úgyhogy van miből hízni:)
Az üzemanyag hűtését! ki, de az nem is egy egyszerű átalakítás, és igazán versenyautóknál lényeges, nagyon szélsőséges körülmények között. A benyának hűtési feladata van különben, megakadájozza többek között a szelepek kiégését is. A kipuffnál egyértelmű, minél jobb a hőszigetelése, annál jobb az áramlás,és a hatásfok. Pláne, ha a gyári eleve szar...
Én is olvastam azt az ezer fórumot, ha nem többet. Ami számomra tapasztalatként lejött, hogy leginkább a kívülről rátevős mágnesek nem működtek. Ez nem olyan és nem az egyetlen vagyok, aki tapasztalta a hatását, de ez tényleg offtopic.
A leválasztó többeknek bejött. chunter 8v Swiftje korábban nem ment 50-50% benzin-E85 keverékkel, a szűrővel meg simán. Nagyjából annyit hozott a szűrő teljesítményben, amennyit az E85 elvett. Alul megmaradt az ereje, felül érzik a benzin hiánya. Mindent egybevetve, városban nagyon jól autózható ezzel a megoldással, 0 átalakítással.
Jó az a leírás, de kihagytad az üzemanyag fűtését. Valahol olvastam, hogy egy csóka tekert egy fém csövet a kipuffra (egyszer vagy kétszer tekerte talán körbe), amitől meleg motornál sokat javult a teljesítménye. Én fosnék megcsinálni, de esetleg érdemes lenne utánanézni! :))))
Ácsi! Az előbb kiderült, hogy félreértésről volt szó. Én nem tudtam, hogy két emberről van szó!
Nézd, ha te úgy érzed hogy neked javult a fogyasztásod, legyen. Ezer fórumon bebizonyították már, hogy ez és hasonló cuccok nem más,mint kamu. Én is ezt tartom, és nem kezdemsorolni az indokokat.
Az olajleválsztós témátén megdícsértem, ha nem tűnt volna fel:)
...amúgy már ettől is csökkenhet a fogyasztás, mert javítja a hatásfokot.
vagy annyira gyökér a témához, hogy már itt dőlt a rizsa!?
Olyan jó lehet neked, hogy ennyire értesz mindenhez és simán eltereled személyeskedésbe a vitát, csak hogy neked legyen igazad... gondolod, ha lehülyézel (bocsi, legyökerezel) látatlanban, attól nekem többet fog fogyasztani az autóm? Hát nem.
Amiről szó van, az egy 1.3 16V Swift, amiben a gumi üzemanyagcső csatlakozik egy fém csőhöz, ami végigfut a hengerek felett, majd onnan fordul vissza az injektorokhoz. Első körben kb. 30 cm gumicső volt a mágnes után és nem működött, majd vettem a fáradtságot és közvetlenül a fém cső elé tettem, így megváltozott a fogyasztásom. Nem kicsit, hanem jócskán a tűréshatáron kívül. Nem számoltam százalékot, de minden tankolásnál látom a megtett utat, ami sosem volt még ennyi. Még mindig nagyon messze van az injektoroktól, így nem tudja befolyásolni azok működését.
Ez van. Pont. Nem engem kell meggyőzni, hogy nem működik, mert én már megtapasztaltam az ellenkezőjét.
Az olajleválasztó pedig nem újdonság, de mivel ebben az országban alig ismerik, gondoltam csinálok egyet, dokumentálom, aztán mindenki csinálhat magának. Nem én találtam ki, de talán hozzájárultam azzal a kis honlappal az elterjedéséhez itthon (csak a mai napon kb. 80-an látogatták az oldalt). Majd bővül még a galéria, ahogy kapom a fotókat.
2 különböző ember. Aki közelebb tette és működik az a szűrős ember, neki eco-tak van. Aki magának csinálta a mágnest(fuel stop), annak volt a diesel fordja.
Nem tudom, majd megkérdezem. Olajat nem eszi, de hidegindításkor kicsit füstöl. A zárak kb. ? km után kopnak el? Ebből lehet következtetni a futásteljesítményre? Mert már cserélni kellett a zárakat benne. De kívül belül feltünően jó állapotban van. Az olajat viszont köpi órán száján, váltót is meg a motoolajat is. A kormány középállásban megmozgatva kopog. Szilentek cserélve lettek már. A telók fékárcsák valószínű még eredetiek. A hűtő ventillátor már cserés volt mert szétment benne a csapágy. A termosztát viszont sokáig rossz volt, és hideg volt a motor. Az is cserélve lett.
Az előbb azt írtad hogy "közelebb tette a befecskendező szelepekhez" ....akkor most van vagy nincs, vagy annyira gyökér a témához, hogy már itt dőlt a rizsa!?
Baromi sok mindentől lehet rossz a zöldkártyás érték. Először is melyik adata szar?
Ez már reálisabb magyarázat, mint csak az hogy nem működhet. Csak az a bökkenő, hogy a linkelt Hollósi úrnak régi diesel fordjában nincsenek mágnesszelepek, legfeljebb az adagolóban 1db de annak köze nincs hozzá. Ezek szerint akkor a gázkazánnál sem működik. Amúgy én se értem a működését, de nem is érdekel.
Van egy 180E km-t futott 91-es 1.4 8V -es orion, és zöldkártyán már többször szívóztak vele, hogy nem tuti. Létezik hogy a katalizátor kezdi megadni magát, vagy csak a lambdaszonda? A km valós, nem akarom elhinni hogy még 200E-et se bír a kat. A fogyija helyben sok (8-9), országúton 5.5-6. Ha a szonda lenne akkor többet enne nem?
Egyetlen dolgot tudok elképzelni, ennek a működésére - kiindulva abból, hogy az injektorok közelében működik a csoda. A mágnes gátolja a befecsi nyitás-zárását, ezzel szegényíti a keveréket, ami azért jó, mert legalább előbb-utóbb szétb@ssza a motort.
Ez nem a TV shop-os fajta. Ezt egy Pesti szaki kisérletezte ki magának. Hollósi József (www.takarekosauto.hu)
Most lehet meglepődsz, de mióta kivettem a mágnest, majd fél literrel hirtelen kevesebb lett. Ugyan az az útvonal stb. Ekkora különbséget nem észleltem előtte, pedig többször rátankoltam, és a különböző tankolások közt nem volt ekkora eltérés. És az létezik hogy többet eszik vele? Próbáltam a tablettát is, de inkább nem írok semmit, meg nem is ide való.
Amúgy ezt a szűrőt nem én találtam ki. A magyar feltalálótól tudom. Érdekes módon neki is van benne mágnes, nála az enyémmel ellentétben kevesebbet szik. Először túl messze volt a befecskendező szelepektől és nem volt változás. Mióta közelebb rakta azóta változott. Az előző kocsijába is működött. Engem meg nem a működése érdekel hanem a végeredmény. A puding próbája meg az evés. De most már tényleg nem írok ide ezzel kapcsolatba. A hangsúly a szűrőn volt. Azt meg megbeszéltük.
Na a megközeltő mérés, az az a tartomány, ahol átvernek:)
Nem hiszem el, hogy ha van affinitásod a szűrő kitalálásához, elkészítéséhez, akkor egy ilyen TV shop-os szarral meg tudnak etetni. Gondold végig műszakilag...
Persze hiteles mérést csak padon lehet mérni, ezt nem vitatom, de azért megközelítő mérést, lehet úton is. A mágnest meg visszaveszik ha nem jön be, mert 120nap pénzvisszafizetési garancia van rá. Ezzel nem vesztek. Ha nekem bejön akkor meg hülye lennék visszaadni.
Egzakt mérést padon lehet csinálni, ezzel ne vitatkozzunk már! Az az egyetlen olyan helyszín, ahol azonos körülmények között lehet teszteni, és hiteles mérést lehet végezni. Pont. Ennyi.
Ezt a mágnesgyűrűt meg gondoljátok már végig, kérlek:))))))))
A karteros megoldásod amúgy ügyes ötlet, külföldön "cach can" névre hallgat.
A szűrő projekt nem jött össze 2 okból. Egyik, hogy nem találtam azt a csaövet, ami a szívócsőbe megy a hengerfejből. Amire gondolok, az meg egy kis kütyüből jön, amire mennek vezetékek is, és járó motornál nem jött belőle semmi. A vastag cső ami látszik, és a légszűrő házba megy, az meg nem jó, mert ott megy be a tiszta levegő. Szóval abba nem lett volna értelme bekötni. A másik, meg találtam helyet ahova betegyem, mert annyira tele van a motortér, hogy nagyon.
A fogyasztásról, meg annyit, hogy én a saját kocsimmal tudok azonos útvonalakon azonos stílussal, terheléssel, ugyanannyi fogyasztást produkálni 1-2 decin belül. szóval fél literes fogyasztás csökkenést vagy növekedést simán észreveszek, és ez nem a lábam meg a körülmények miatt. Nem kell ahoz próbapad. Ezt a BC meg a rátankolós módszer is igazolta, egymás után 10X. Persze ugyan azokon az útvonalakon helyben.
a szűrő jó dolog, de a mágnest meg egyéb fogyasztáscsökkentő meséket hagyd máshol... a tulaj szerint, muhaha :)
a transitom 7.5 és 10 között eszik, én döntöm el mennyire nyomom, attól függ a fogyasztás.
ahogy látom, azért te is értesz hozzá. épp ezért amíg nem próbapadon azonos körülmények között történik a dokumentációja az ilyeneknek, addig az minden, csak nem hiteles.
Persze. Ugyan ebbe a mondeóba lett rakva fuel stop nevezetű mágnes az benzin nyomócsőbe közvetlen a befecskendező szelepek elé. A tulaj állítása szerint szemmel látható a fogyasztás csökkenés. Telitankról 3/4-re eddíg max 250km-t tudott menni, most a mágnessel már 300km-nél van és még csak most éri el a 3/4-et. Szóval nála működik. A szűrőt is dokumentálom majd. Hétfőn jelentkezem.
Hú, ez nagyon jó. Én is szivesen kipróbálnám ezt a szűrőt.
Ha megtalálod a kartergáz-csövet, megtennéd, hogy leírod vagy lefotózod, hol kell keresni? Nekem ugyan 1.6-os Escortom van, de Zetec, nagy különbség nem lehet az 1.8-ashoz képest. Sajnos alig ismerem még a kocsit, kb egy hónapja vettem. Azért belebújok én is, hátha látok valamit.