Keresés

Részletes keresés

sansan Creative Commons License 2001.01.07 0 0 2238
Etwg, JSB: Nagyon köszönöm az infót.Legalább tudom hol nyomozzak.Már olyan érzésem volt,szándékosan nincs róla semmi emlék.Azt hittem trianon után elvették mindet.Mégegyszer köszi!
JSB Creative Commons License 2001.01.07 0 0 2237
gyurmosz

Az említett képtár a webeken nem található. Oka egyszerű. Egy 18x24 kép megfelelő felbontásban ca. 38-40 MB. Még tömörítve is juj...
Az anyagot egyébként - mivel védett - a Közlekedési Múzeum honlapján a fényképanyagban meg kell találnod. Ez UNESCO előírás. Két éve kaptak szériát tudományos célra. Természetesen letöltve nem egy csoda. Képzeld mennyi lenne 858 üveglemez másolat terjedelme.
A VASÚT&MODELL középső posztere is ebből az anyagból készült. Így nyerhetsz némi képet a minőségéről. Tervezzük a hozzáférhetővé tételt. Csak közkincsként van igazi értéke. Addig örzik a páncél mélyén egy jól őrzött helyen, ahol a madár sem jár. Egy részét a zselatinfrász kikezdte, resteurálják. A többit is ellenőrzik. Ha akarsz valamit belőle keresd a vasuatandmodell@matavnet.hu-t. Nyersanyag áron segítenek. Természetesen az anyag nem sokrorosítható. Az örökös él, és kisnyugdíjas. Aljas dolog lenne, nem tisztelni. Neki köszönhetjük, mi az utókor, hogy az anyag megmaradt. Harminckét évig ő ápolta, ahogy tudta. Végre szakemberek kezébe került. Valójában ez a teljes magyar mozdonytörténet, sok ember (vasutas ábrázolással). Csak a 303 sor nincs benne, hiszen az 1948-52 között készült. Fialovits 1945 után márnem fényképezett. Nagy kár.

gyurmosz Creative Commons License 2001.01.07 0 0 2236
Hol található az említett képtár? Az adataid között nem találtam címet...

Előzmény: etwg (2234)
JSB Creative Commons License 2001.01.07 0 0 2235
Sansan

Hol találom a nagyvasuti anyagodat- konkrét hely.
Lehetőség adott, az eredeti üvegről kaphatsz kontaktokat. Benn az archivumban van labor, lezavarom, csak időm legyen. A képek zöme 18x24 cm, a többi 13x18 cm. Amit tisztelt kollégánk Ír, kinek szép modelljeit kiállításról ismerem, is abból az anyagból lett lopva. A csillogós feket egy fennmaradt gyári fotó, amit kivert at ezüstclorid. . Náéunk van az archivban, rendbehoztuk.A mozdonyokból a MÁV Gépgyárban 1914 feb.17. és 1917 ápr 2. között 31 db épült. A fiume (Rijeka) vonalon szolgáltak. Trianonután szétrabolták, delre és északra. Nálunk csak pár maradt. Utoljára Ms állomásítással a Diósgyőri Vasgyárba vontatták az iparvasúti szerelvényeket még a hatvanas években is.
Nem akarod megirni? Minden adat rendelkezésre áll. Ha igen gyere be a vasútandmodell@matavnet.hu-ra. Ott megbeszéljük, és a többiektől a topicon nem vesszük el a helyet és időt.

JSB

etwg Creative Commons License 2001.01.07 0 0 2234
Szia Sansan

a 601-esröl meg a többi Malletröl is elég sok minden le lett irva. Minden magyar nyelvü könyvben van rola mit olvasni es van egy néhany eredeti foto is. A 601-röl egy eredeti gyári kép is van (csillogos fekete).
A környezö országok irodalmában is megtalálhato egy és más, föleg a volt Czehszlovakiában lett több könyv is kiadva, amelyekben a KOV=KBD vasuton bevetett 601-esek lettek leirva. Csehszlovakiában tüntek el legutoljára (a 2. haboru elött, illetve alatta).
Én megépittem valamennyi magyar Mallet mozdonyt (TT-ben és H0-ban) a 601 fennt van a WEB képtaramban is. (a kisebbik még csak most lett ujra lefényképezve).
Van néhány érdekes eredeti képem is ha sikerül majd azokat is felrakom a WEBre.

Ha érdekel, küldj egy e-mail privatba.

Üdv.

Előzmény: sansan (2232)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.07 0 0 2233
Hello!

JSB:
Az e-mailt megkaptam, a válaszon még dolgozom!

Előzmény: sansan (2232)
sansan Creative Commons License 2001.01.07 0 0 2232
JSB : Nem megépíteni,mert az tényleg nagy fa lenne.Már megelégednék bármilyen képpel,mert az igaziról egyetlen képet sem láttam még.Esetleg a történetük is érdekelne,mert az otthoni könyvtárból szerintem már kihoztam azt a keveset ,ami volt.Be is írtam a nagyvasúti topicba tavaly összel.Ami szenvedélyesen érdekel: Monarchia+ trianon gazdasági következményei a vasút szemszögéből nézve.Ha tudsz tippet hol keressek megköszönöm. Üdv
JSB Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2231
Matiz

Igazold vissza, hogy tegnapi Emilkémet megkaptad é?
Ma a b izti kedvéért küldtem kukacosra nem csak névre, de visszadobta. Adj hibátlan és teljes Emil címet

Kösz&üdv

JSB Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2230
Sansan

601 kép mire kellene(remélem a Mallett hegyigőzösre gondolsz)? Nem mindegy, ugyanis ha vasúttörténészkedés akkor szép kell, ha modellt akarsz építeni akkor műszakilag használható, jobbos, balos, lehetőleg oldalról. Fialovits csinált vagy 20-t van miből válogatni, ha tisztes fába akarod vágni a fejszédet.Rajzod van?

JSB Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2229
Oszi von Bender

Keress meg közvetlenül. Vagy téfon 246-20-12.

Bender Oszi Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2228
JSB
Úgy értsem, hogy a hozzájárulást elküldöd az e-mail címemre, vagy egyéb megoldás.

Oszi

Előzmény: JSB (2217)
sansan Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2227
By az ex Bhv : Zsolt, ma egészen 10-től délig kerestelek a börzén.Még a fekete hajú srác sem tudott rólad semmit.Sorry, majd legközelebb.Más.Láttam Gbgs Gysev kocsit 5800 Ft, Önürítős MÁV kocsit( PIKO)8500-ért kicsit sokalltam,de volt régebbi kapcsolószerkezettel 5500-ért.Végül vettem egy pályaszám nélküli Szergejt,új festéssel 14000-ért.Ezzel már tartoztam magamnak.Pályaszámmatricát mellékeltek hozzá.Azért a Gbgs kocsiért fáj a szivem.:-((Vettem még fénysorompóvillogtatót is,mert az előzőt sajna el...-tam)Elég jó futású a Szergej,én úgy vagyok vele,inkább menjen lassan,de ne rángatódzzon kis sebességnél,vagy induláskor.Amit hiányoltam:Bobót nem láttam sehol.Volt v46 25000 induló árral és v63 ugyanennyiért.Sok szép új festésű Szegej kaszni között találtam egy magyar! festésű Ludmilla kasznit.Érdekes fantáziamodell.Szerettem volna venni a 601.es gőzösről képet .Nem volt.Nem mertem megkérni a LÁVA modellezőit,de nagyon szívesen megnéztem volna az ő gépüket.Kíváncsi vagyok,ők milyen dokumentáció szerint készítették el.Több Nohabot is lehetett látni változó állapotban és festéssel.Áruk 12-20 E ft között volt állapottól függően.
BoGar Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2226
Ex-bhv! Milyen webkészítő távozott külföldre?? Vsancira gondolsz??
Nos ha megvan a modulasztalkészítés 2. része, nyugottan postázd nekem, majd én felrakom a weblapunkra. Tudniillik, én vagyok a "társszerkeztő", én regisztráltam a tárhelyet, így be tudom illeszteni. (Ja és mellesleg értek a webszerkesztéshez is. d:-)) Van saját oldalam is.)
BoGár
nohab Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2225
Kösz, így már világosabb.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: joem (2224)
joem Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2224
nohab 2001.01.06 13:31 (2218)
(design by nohab)
Légyszi írj egy mailt, ha nem akarod terhelni vele a topicot.

Terheljétek csak nyugodtan a topicot.
Az Sm v. Sv szólt Neked, választ meg nekem kell 10-ig mélezni.
Kicsi kavar...

Előzmény: nohab (2221)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2223
Szia-sztok!
Nos mindenkitöl elnézést most van ídőm újra írni
/Automatika vizsga és tárasai/
Nos a modul szabvány én nem értek a web-készítéshezaki meg értrett hozzá jelenleg külföldre távozott de lessz valamikor, ha sürgősen kell keresd meg a LÁVA asztalt a börzén , egy hosszú hajú kolléga ül ott és árul ő tud segíteni neked!
Felsővezeték:
Csak oszlop van !

Üdv: Zsolt

Előzmény: Bender Oszi (2178)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2222
Sziasztok!

Valaki nem dolgozik véletlenül LED gyárban?
A fehér LED 580Ft.!!!
Jó mi!
Tud valaki alálicitálni ?
3-as LED kéne!
Csörgő világítás!
Zsolt

nohab Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2221
JSB 2001.01.02 22:32 (2180)

Elnézést NOHAB! véletlenül joem-t írtam. Ami ott van az a Tiéd. Mellesleg nevedből ítélve, talán érdekel: a leállított maradékot Te is veheted, ha elég pénzed van(állítólag germán lesz az új tulaj)

Mi vennénk NoHABot, ha a MÁV-nál lenne valaki, akit érdekelnek a vasútbarátok valamilyen szinten. 1998. végén kezdtünk el könyörögni nekik, hogy kellene egy NoHAB. Utána még kinyírták a 013-at, most meg jaj van, mert nincs elég gép. ill. van, de miért is előbbre valók a külföldi vasútbuzik, mint a hazaiak?

BTW, ez szólna nekem?:

"joem
Igaz, de Sv se kutya. Ott mint ha már tegnap ezer éve koronázott regnált volna. Persze Sm akkor is a Vasjármű. Választ azonban a mailre kértem. Ha nem lesz ott semmi, 10-én nincs mit kérnem. Ne feledd, még össze is kell állítaniuk. "

Akkor ezt sem igazán értem. Légyszi írj egy mailt, ha nem akarod terhelni vele a topicot.

köszi,

Előzmény: JSB (2183)
Yag. Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2220

Üdv a topicon mindenkinek.

Egy kérdésem lenne kérés is egyben ! Már régóta szeretném megszerezni a RailRoad II. vagy ujjabb verzió ? Van egy demóm és baromira beleszerettem, de nem csak én hanem a barátnőm is. Tők jó dolog a vasutmodellezés is, mivel nem olyan hejen lakom ahol lenne helyem ijenre ezt kvázi marad a virtuális modellezés. A demóban nem igazán lehet menteni , igy meg tök mindengy mennyit épitek. Elvész. Kerestem a neten is hogy lenyerjem , de nem sok sikerrel. Baromi sok full játék van fent és péppen ezt nem találtam. Véletlen nem ismer valaki egy w.oldalt ahonnan ezt letölthetném ?
Sokat segitene. Meg megtudnám lepni vele a barátnőmet is.
Előre is köszi , bárki is segit :))

Yag .

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.06 0 0 2219
Hi!

JSB:
Mail megjött, most én rágódok egy kicsit rajta, mert válasz is lesz.

Más: Egy Schicht kocsiba próbaképpen beépítettem LED-es világítást. Maga a kocsi kivilágítása gyenge, viszont a zárlámpák eszeveszett-jól mutattak :-) Gondolkodom a véglegesítésen!

üdv

Előzmény: JSB (2218)
JSB Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2218
Matiz
Ígért mél ment, megkaptad visszigazolást kérek.
Isten és az ámítógép útjai kifürkészhetetlenek.
JSB Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2217
Minden TT rajongónak.
Elhunyt JATT. Tillig gyorsan megvette.
Meghalt a király, éljen a király!
Remélhetőleg a gőzösök rudazata átdolgozva lesz oly mint Tilligé, meg az ár is ereszkedik 50-100 DEM-el. A részletek még nem ismeretesemk. Majd Nürnbergben kiderül.

Bender.
Prima, ha újból síngeometriára adodd a fejed. Ehhez szívesen hozzájárulok a Wintrackkal, ott minden inside.

Fecus
Fleischmann nálunk csak egy helyről van (Deák). Ha Mikinél találsz használtad, lecsapni, mert elnyűhetetlen, és Miki - én így tudom - tisztességes az árekban. csak ő nem közvetlenül szrzi a gyártótól, és így valamivel több rárakódik, ha új. Ismered a teljes palettát? Pl.: 6 ív van, R=386,5, 420, 483,5, 547, és váltóellensín 647 mm. Ezek merevek. Innen fölfelé flexi. vágánytengely távolság 63,5. 105mm toldalákkal95mm. Váltohossz 200 mm. "Gyors"-váltó 300mm.Mivel az alap egyenes (6101) 200mm hosszú, könnyen kezelhető geometria. Előnye, hogy sok másnál kisebb helyen elfér, és mégsen zsúfolt. A legkisebb és elnyűhetetlen hajtóműve van. Váltóállásjelzőt nem gyástanak. Érdekesség, hogy külön balos és jobbos "angol"váltó és keresztezés dukál. EZ a 200mm geometriából adódik. ,mert hossz irányban a sín derékszögben vág.számos szellemes kiegészítő sín is van. Fleischmann specialitás a mozdonyba épített gomba jeladó. analog is csuda dolgokat művelhetünk némi szelemmel (aminek hiányában nem szenved a magyar.Itt többek kérdésére adok némi választ. Neveket nem sorolom.

Kutyakeksz
Fleischmann gyárt Märklin pályára lakalmas váltóáramű mozsonyokat. Különben is a két cég között (kulisszák mögött9 szoros az együttműködés. Fordítókorong Fl, de Märklin is árulja. A dupla rakoncás Y25 forgóvázas csőszállító Fl, de kaphatos ugíyanazt Mä dobozban is, mint sajátot, stb.

Trix és Märklin oda-vissza működik, hiszen előbbit megvette a nagy és harmadik éve gazdaságilag egy cég. Drágábbak mint a többiek, mert minden gép öntvény. Trix BR 17 trancsíroztuk. Mivel az eredeti 1914-es tervanyag (ki tudj hogyan) itt Pesten fennmaradt, volt min szőrözni. Hibátlan, és az igazi csoda, hogy a szériába szerelt Faulhaber motor nem veszett össze a többivel, pedig "jó" szokása.

Summa: neki kell fogni egy alapos sínrendszer sorozatnak. Többek ajánlották, hát legyen. Márciusban megkezjük.Ajánljatok egy alappályát - lehetőleg ne toronyóra lánccal - ami jó! összahasonlításra.

sansan Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2216
Sziasztok! Meg is ütötte a szemem,hogy 9 mm,de elvileg befér,bár nem tudom hogy nézne ki vele.Én is 11 mm-est használok.
joem Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2215
joem 2000.12.27 09:50 (2108)
(design by nohab)
Én a Roco 9 mm-es kerekeit tettem be (katalógusszám:40194), tökéletesek

Szóljatok rám, ha hülyeségeket beszélek...
11 mm-es kerekekről van szó kat.sz.:40198
b0cs
Joe

Előzmény: joem (2111)
Fecus Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2214
Van valakinek angol nyelvű WinTrack installja?
Köszi
Feri
COWFITZ Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2213
Lesz börze a Lángban holnap! Én is kimegyek fotókért (még decemberben megbeszéltem egy rokonszenves, idősebb, ex-vasutas úrral.)
Egyébként mindenkinek boldog új évet kívánok, így új belépőként. Magamról csak annyit, hogy tanár vagyok egy bp-i gimiben és gőzös- meg NoHAB-bolond. Még nem volt időm utánanézni, van-e ilyen anyag a korábbi hozzászólások között, tehát lehet, hogy nyílt kapukat döngetek, de a fenti témákban minden segítségért végtelenül hálás lennék (HO-s infók stb.)! Bocs a terjedelemért és előre is köszi!
Előzmény: pg54 (2187)
joem Creative Commons License 2001.01.05 0 0 2212
De szeretnék már ott tartani, hogy azt scannelem. 1előre PIKO '69-nél tartok és nemtom, mikor lesz időm folytatni :-(
Előzmény: Fecus (2211)
Fecus Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2211
Kedves Mindnyájatok!

Megvan a Roco 1999/2000 katalógusa. Ha valaki tud scan-nelni és/vagy érdekli magánban írjon. Szegeden vagyok néha Budaörsön.

Fecus

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2210
Hello!

En ugy gondolom, nem nagy problema egy vonathosszot szakaszolni. Hiszen digitalis vezerlesnel a vilagitas meg megy. Analognal sajna nem :(

Előzmény: etwg (2207)
Bender Oszi Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2209
A vonatérzékelésre, vágányfoglaltság jelzésre lenne egy elképzelésem. Ha a terepasztal fölé a helyiség plafonjára infra lámpát (néhány darabot)szerelnénk, a talpfák közé elég egy infra érzékelő, ha felette áll, vagy megy a szerelvény az érzékelő nem kap infra jelet, tehát jelzi a foglaltságot.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!