már megfogadtam magamnak, hogy nem szállok bele az olajvitákba.
:-))))
Én minden esetre a gyakorlati tapasztalat alapján döntöttem így. De mindenki úgy tesz ahogy akar, és senkit nem akarok rábeszélni, főleg ha nem tudja magának megcsinálni.
Az tény és való, hogy én csak az olajcserét számoltam, és az egyéb sallangokat nem. 5l olaj 13000 +2000szürő +alátét. :-) Így ebben az esetben azért jóval kedvezőbb az ár.
A legutóbbi olajcserém is kijött 15.000.Ft összegből, mindenestől. Így azért majd egy százassal beljebb van. Igy gondolom már érthetőbb.
Most három éves az octáviám,172 ezer van benne! Hűlyét is kaptam volna,ha 15 ezrenként viszem olajcserére! fél uton, még rátöltök ugy hét decit,s nagyjábol ennyi!
Az előző automat is hosszu periodussal szervizeltettem,2008000 kilométer volt benne,nem egészen hatéves korára,de a motorja tökéletesen ketyegett!
Pedig egyszer már megfogadtam magamnak, hogy nem szállok bele az olajvitákba.
Nem nagyon hiszem, hogy az olajok és a motortechnika fejlődését annyival le lehetne írni, hogy 2-3x annyit tutira nem bír.
Én elhiszem, hogy a régi öregek olyan kocsikat csináltak, amik a Holdig elmentek, meg vissza, miközben a motorjukba nem kellett belenyúlni és a kasztni is szebb valamint biztonságosabb volt, pl. még a biztonsági övet sem kellett beszerelni, hiszen a kocsi megvédte az utasait. (túlzásokat olvashattak kedves olvasóink)
Én akkor még nem autóztam, de sokat olvasok és -bár lehet, hogy minden autós újságíró lódít (így van stevie? :-))- azt szűrtem le belőle, hogy valamilyen okból évente több millió, talán milliárd dollárt költenek el olyan kutatásokra, amik pl. a motorolaj tovább használhatóságát, a motortechnika fejlődését célozzák.
Igaz, hogy a friss olaj jobb, de nem hiszem, hogy a többször letesztelt és felelősséggel bevállalt gyári előírások betartása kárt okozna a motorban, vagy csökkentené annak élettartamát.
Persze, ha a konszernen belül -más motorokra- érvényes 50 ekm-es periódust venném az én kocsimra, akkor más lenne a leányzó fekvése, de nem ez a helyzet.
Ja, és a kocsimban 93 ekm van, de ha lehet, még idén lecserélem. :-))
Egy gyors számítás a 15 ekm kontra 30 ekm olajcserére:
nem vitatkozni szeretnék, és nem is veled, de a témához csatlakozik:
Mennyi kilométer van a járművedben? és meddig szeretnéd megtartani? (költői kérdés, nem kell válaszolni. - Igaz kétélű a kérdés-válasz, és magam ellen is beszélek) Érdekel téged, hogy mi lesz vele 120-150- 200 netán később?? Eladod... és aki megveszi? Minden esetre, marketingnek kitűnő.
Tudom , és értem is, hogy a mai olajok már jobbak mint régen, de azért 3x annyit talán nem kellene. Én magamnak cserélem, és látom hogy a 16-17-18 ezretz elfutott olaj (benzines) milyen állapotban van. Nekem most van 62e. az autóban. Lehet hogy még idén lexcserélem, lehet hogy nem, de azért ez a technika is megérdemli a gondos bánásmódot. Ha valami baj van, igaz, nem az olaj ritka cseréje az, ami az embernek először az eszébe jut, hanem az hogy ez megint besz@rt. És ide tudnám most az olcsó benzint is sorolni. Igaz semmi sem garantálja hogy a drágább benzin jobb, de azért több az esélye. tapasztaltam hogy egy -egy olcsó benzin tankolása után, ami 2-3 Ft vel olcsóbb, közel 08 literrel több az átlagfogyasztás. lehet számolni... És most számítsad ki menyit buksz, a sűrűbb olajcserén... Főleg ha tudsz olcsóbb beszerzést... És számítsad ki, hogy ha nem cserélsz, és valami oknál fogva megtartod, vagy netán ismerős, netán rokon veszi meg, mennyit is nyerhet. Vagy idegen... és mit fogy mondani: Kib@szott jó autó eza, Skoda:-)))))))
Szerintetek miért jó az nekem, hogy a olajcserénél a kijelző szerinti szervizemet (hosszú intervallum) átállították 1 évesre?
Szerintem a történet ennél egyszerűbb is lehet:
A 15.000-es intervallumot, egyszerűen, kézzel át lehet állítani, jobban mondva nullázni ,mint több, más autóban is. Ezzel szemben, a 30.000-t csak gépel. Valszeg elrontották, és így magyarázták. ipari, gyors, logikus magyarázat. :-)
Vannak hozzáértő emberek, akik szerint jobb a motornak, ha évente az olcsóbb (nem Longlife), de nem kevésbé jó olajjal cserélik az olajtöltetet.
A szervizes is erre gondolhatottt, amikor átállította.
Én azon a véleményen vagyok, hogy a mérnökök tudják mit csinálnak és ha elfogadták a Longlife olajjal a két év és esetleg 30 ezer kilométert a rugalmas intervallummal, akkor az jó is.
Nekem legalábbis jó lesz, igaz az én motorom nem turbós.
A turbósok kényesebbek a jó és tiszta olajra.
Talán ha turbós motorom lesz, akkor én is évente cserélek majd olajat.
Szerintetek miért jó az nekem, hogy a olajcserénél a kijelző szerinti szervizemet (hosszú intervallum) átállították 1 évesre?
Szervizvezető azt mondta, ha keveset fut az autó, akkor NEKEM (tehát nem neki, vagy a szerviznek) sokkal jobban megéri. Én így utólag mégis úgy érzem, hogy csőbehúzott.
Én a hosszútávúban szoktam hagyni, sokkal jobb ára van (2650Ft/nap), mint a rövidtávúnak (6300Ft/nap), csak 10 percet rá kell szánni a gyaloglásra. Viszont az elszámolási egység nap, tehát 1 óráért is 1 napot kell fizetni és ha számla kell, azt csak az őrzött részben tudja kiállítani az őr.
A jobb első sárvédő környékén kell keresni, ott szokott kicsepegni a víz. Azt olvastam, hogy le kell venni a jobb oldali első ajtó előtti oldalburkolatot a lábtérben és visszahajtani a szőnyeget, ekkor lesz látható. A klímáról és az alsó kifolyónyílásról is óvatosan le kell húzni a csövet, készülj fel arra, hogy víz fog kifolyni, tegyél oda valamit, hogy ne ázzon el a kárpit vagy hajszárító és nedvszívó papír (papírtörlő) legyen kéznél, hogy gyorsan felitasd a vizet, vagy megszárítsd az átnedvesedett kárpitot.
Én ha repülök, akkor Ferihegy2-n az őrzött, bekerített, sorompós helyen szoktam hagyni a kocsit.... Semmi negatív tapasztalatom.... Igaz mostanában nem jártam arrafelé....
tegnap kaptam egy követ a szélvédőmre, cserére szorul ! Reál casco-m van, kerestem egy közeli vállalkozást, közli,-a cascóm csak a mdíj 50%- téríti a cserénél, az önrészt ők fizetik helyettem stb. A biztosító szerződött partnere szerint 80e a teljes díj !! ( Alternatív profi cégnél kb.30-35e Ft .)
Így a biztosító szerződött partnerénél 40e-t kéne nekem fizetni a Cascón felül, míg a másik cégnél, még én kapok visszatérítést a 30-35e-ből....:-)))
Tudja valaki, hogy OII-ben hol van az a cső, melyen keresztül a klíma kondenzvize távozik?
Ha lesz időm, elviszem tisztítani, ugyanakkor mivel még soha nem volt tócsa a kocsi alatt - pedig kellene -, szeretném addig legalább azt megnézni, hogy ez a cső el van-e dugulva.
Ha valakinek lenne egy fényképe erről, megköszönném.