601 kívánság egy egykori fűtő unokájától parancs. Az igazi az lenne, ha kiderülne valamelyik felvételen ősöd szerepel. Kontaktoltatni fogom az egészet, mert pont a múzeumi széria miatt papiron nincs minden kéznél. A scannelt meg 60-80MB. Achivácios felbontás(ilyenkor nem illik tömöríteni). Türelmed kérem, mert sok folyó ügy van. Köszönj be a vasutandmodell@matavnet.hu-ra a részleteket megbeszélni.
nyílvánvaló, hogy nem képre gondoltam, hanem infóra és valódi képre, ezért volt Emil adás.
etwg
Sajna 1983-ban már láttam a mozdonyod, mert már mint 20 éve TT fan voltam a térképen)minden TT-t kétszer körülnyaltam). Szívesen lennék mai kezdő( ahozzátartozó életkorral)!A HO a Psóráé, azt gyakran kiállították. A gyári csillogó az ezüstkiveréstől csillog. Amire Te gyáriként gondolsz feltehetőleg a 601 félbalos felvétele egy modern gyárcsarnok előtt(átépített hengerekkel, psóbaúton észak-erdély visszacsatolása után). A felvétel Nagyváradon készült, ha arra gondoltál, de az nem gyári. A gyári felvételnél előírás volt a szürke alapozó festés, úgy minden részletet jobban látni. Ez az amit ma Fotoanstrich néven emleghetett. Lásd Liliput tavaly előtti szürke gőzöse. Ilyenkor képet kizárólag jobbról és lehetőleg kis rövidüléssel készítettek. Okok: a kormányrúd jobbról van, a kis rövidülés esztétikai szabálya(anno), úgy fényképezz, hogy a bal (ami valójában a jobb csak Neked bal)ütköző tányér majdnem érje a jobb ütközőszár(ami valóban a bal) rögzítő talplemezét.
Mi a kemény, az, hogy egy mozdony szép? De szívesen lennék naponta többször "kemény" ez okból! Ami a lopást illeti, az a fotóanyagra vonatkozik, mert a Fialovitsokon kívül (amit másolnak össze-vissza, az eredmény is olyan) csak fél tucatnyi dokumentumfotó cirkurál. Lásd az álatalad soroltakat.
A germánok nem kedvelték a 601 gépeket(azon egyszerű oknál fogva, hogy nekik addugra sikerült a württembergieket trancsírozni. Ami nekik nincs az nincs...). Miért? Válasz nincs. Az tény, hogy őket a Ward-Leonardok váltották. Ha jó kép kell, jelentkezz, de ezt már Matiz is ajánlotta.Talán mégis jobban illene a modellhez egy eredeti minőségű.
Hogy a múzeum mit csinált, nem tudom. Tény akkor sürgős volt, még karácsonykor is csináltuk az azonosítást. Amit írtam, azzal csak őket idéztem, miért volt szükségük az egészre. Az 1978-ban készített sorozatot ugyanis széthordták. Summa summarum, ott kellene lennnie. No de kis hazánk - mint tudjuk - a csodák országa.
Kár, hogy csak most jöttem ki olvasgatni, mert Sansannak elég részletesen leírtam az összes felvételt emilkén. Ígérem e szép mozdonyt még ez éveben, feltehetőleg ősszel alaposan kitárgíaljuk poszterestől a lapban. Ltom, hogy a jövőben elvárás lesz - persze nem 400-as szériánál a táblázatba foglalt "életrajz" gyártástól-selejtezésig(állomásítással).
A hartvanas évekre vonatkozó volnát felejts el, maradt szolgálati menetrend diagramm. Mellesleg a legrégebbi ami szintén fennmaradt, az 1940 nyári. Van tippem, megpróbálok fotót felkajtatani Ms-en.
Hatvanas évekre jellemző, a németeket engedték ,a magyart meg pimpilin billentették ha fotózott.
No slussz, jusson másnak is!
JSB
P.S.:A teljes magyar, gyári mozdony felvétel sorozat a nürnbergi múzeum archivumában van. Nem bombázták szét, Isteni csoda. Az óvárosból - a pályaudvar közelsége miatt - ugyanis nem sok maradt
>Az anyagot egyébként - mivel védett - a Közlekedési Múzeum honlapján a fényképanyagban >meg kell találnod. Ez UNESCO előírás.
vegigneztem a Kozlekedesi Muzeum honlapjat (www.km.iif.hu), de ott sajna semmilyen fotoarhivot nem talaltam
>Egy betüt elütöttem: vasutandmodell@matavnet.hu a jó. Ott találod a 601 sor anyagait.
ezt meg nem ertem, mert ez egy email cim, itt hogy talalhatnek meg valamit,
Tudnal segiteni, hogy akkor hol erdemes utanannezni kepeknek? Nekem nem modell epiteshez kell, tehat 1MB alatti kepmeret, es ebbol adodo felbontas/minoseg is boven elegendo lenne. A nagyapam jart meg vele anno fiumebe, de sajna csaladi fot nincs rola, mert nem primadonna volt, hogy fotozgassak, csak egy egyszeru fűtő abban az idoben. Ossz-vissz egy 324-es kep van rola
még valamit, ha a 601-es valoban még a hatvanas években is forgalomba lett volna Diosgyörben, akkor egész biztosan le lett volna fényképezve. Az eddigi ismereteim szerint, azonban nincs ilyen kép. Kérlek javits.
Tudtommal a hatvanas években legalább 2 német fotos stáb is volt Diosgyörben, akik gyönyörü képeket készitettek a még müködö fogaskerekes vasutrol, de nincs köztük egyetlen kép sem a Malletrol. (EisenbahnJournal kb 1970-75). Ha már kaptak abban az idöben engedélyt a fotozásra, akkor biztosan elkapták volna a Mallettet is, sajnos nem igy történt. Amennyiben tudsz valami konkrétat, nagyon örülnék bármilyen informácionak.
egy kicsit keményen fogalmaztál, mikor a következöket allitod:
Amit tisztelt kollégánk Ír, kinek szép modelljeit kiállításról ismerem, is abból az anyagból lett lopva. A csillogós feket egy fennmaradt
gyári fotó, amit kivert at ezüstclorid.
Én nem azt mondtam, hogy a csillogos festésü kép az enyém, hanem csak hogy létezik. Nekem viszont van 2 db. képem egy másik hagyatékbol, amit eddig tudtommal senki sem publikált. Az egyik kép a Kassai vasuton szereplö 601-es mozdony CSD számmal (636) a másik meg egy a WEHRMACHT által kisiklasztott kisebbik Mallet Prerov környékén (ma Csehország).
Valamikor irtam egy cikket is egy angol folyoiratba, ahol a szerkesztöség közölt további, addig számomra ismeretlen képeket (azt hiszem pont a fiumei vonalrol). Ezeket a képeket egy olvasojuktol kapták (akivel a mai napig tartom a kapcsolatot). (Continental Modeller kb. 1985).
A másik dolog, hogy nem tudom melyik kiállitáson láthattad modelljeimet, mert eddig csak a TT modell lett nyilvánosan bemutatva (1983-ban) a H0 modellek eddig csak baráti körökben voltak láthatok.
Üdv! JSB: A nagyvasúti anyagban 20660. hozzászólás dec. 1. A helyi könyvtárban találtam és az ottani gépen írtam . Másoltam. Képtelen vagyok megnyitni az említett oldalt,az egon levelezőrendszere meg vacak. Ha minden de kötél szakad, beírom a mobilomat és ha felhívtok , visszahívlak benneteket!
Valaki régeben kérdezte hol lehet alkatrészt kapni szergejhez a börzén most néztem van minden hozzá.
Nekem meg sikerült egy ABmz Rocohoj jutnom ez tényleg ilyen ritka?
Etwg, JSB: Nagyon köszönöm az infót.Legalább tudom hol nyomozzak.Már olyan érzésem volt,szándékosan nincs róla semmi emlék.Azt hittem trianon után elvették mindet.Mégegyszer köszi!
Az említett képtár a webeken nem található. Oka egyszerű. Egy 18x24 kép megfelelő felbontásban ca. 38-40 MB. Még tömörítve is juj...
Az anyagot egyébként - mivel védett - a Közlekedési Múzeum honlapján a fényképanyagban meg kell találnod. Ez UNESCO előírás. Két éve kaptak szériát tudományos célra. Természetesen letöltve nem egy csoda. Képzeld mennyi lenne 858 üveglemez másolat terjedelme.
A VASÚT&MODELL középső posztere is ebből az anyagból készült. Így nyerhetsz némi képet a minőségéről. Tervezzük a hozzáférhetővé tételt. Csak közkincsként van igazi értéke. Addig örzik a páncél mélyén egy jól őrzött helyen, ahol a madár sem jár. Egy részét a zselatinfrász kikezdte, resteurálják. A többit is ellenőrzik. Ha akarsz valamit belőle keresd a vasuatandmodell@matavnet.hu-t. Nyersanyag áron segítenek. Természetesen az anyag nem sokrorosítható. Az örökös él, és kisnyugdíjas. Aljas dolog lenne, nem tisztelni. Neki köszönhetjük, mi az utókor, hogy az anyag megmaradt. Harminckét évig ő ápolta, ahogy tudta. Végre szakemberek kezébe került. Valójában ez a teljes magyar mozdonytörténet, sok ember (vasutas ábrázolással). Csak a 303 sor nincs benne, hiszen az 1948-52 között készült. Fialovits 1945 után márnem fényképezett. Nagy kár.
Hol találom a nagyvasuti anyagodat- konkrét hely.
Lehetőség adott, az eredeti üvegről kaphatsz kontaktokat. Benn az archivumban van labor, lezavarom, csak időm legyen. A képek zöme 18x24 cm, a többi 13x18 cm. Amit tisztelt kollégánk Ír, kinek szép modelljeit kiállításról ismerem, is abból az anyagból lett lopva. A csillogós feket egy fennmaradt gyári fotó, amit kivert at ezüstclorid. . Náéunk van az archivban, rendbehoztuk.A mozdonyokból a MÁV Gépgyárban 1914 feb.17. és 1917 ápr 2. között 31 db épült. A fiume (Rijeka) vonalon szolgáltak. Trianonután szétrabolták, delre és északra. Nálunk csak pár maradt. Utoljára Ms állomásítással a Diósgyőri Vasgyárba vontatták az iparvasúti szerelvényeket még a hatvanas években is.
Nem akarod megirni? Minden adat rendelkezésre áll. Ha igen gyere be a vasútandmodell@matavnet.hu-ra. Ott megbeszéljük, és a többiektől a topicon nem vesszük el a helyet és időt.
a 601-esröl meg a többi Malletröl is elég sok minden le lett irva. Minden magyar nyelvü könyvben van rola mit olvasni es van egy néhany eredeti foto is. A 601-röl egy eredeti gyári kép is van (csillogos fekete).
A környezö országok irodalmában is megtalálhato egy és más, föleg a volt Czehszlovakiában lett több könyv is kiadva, amelyekben a KOV=KBD vasuton bevetett 601-esek lettek leirva. Csehszlovakiában tüntek el legutoljára (a 2. haboru elött, illetve alatta).
Én megépittem valamennyi magyar Mallet mozdonyt (TT-ben és H0-ban) a 601 fennt van a WEB képtaramban is. (a kisebbik még csak most lett ujra lefényképezve).
Van néhány érdekes eredeti képem is ha sikerül majd azokat is felrakom a WEBre.
JSB : Nem megépíteni,mert az tényleg nagy fa lenne.Már megelégednék bármilyen képpel,mert az igaziról egyetlen képet sem láttam még.Esetleg a történetük is érdekelne,mert az otthoni könyvtárból szerintem már kihoztam azt a keveset ,ami volt.Be is írtam a nagyvasúti topicba tavaly összel.Ami szenvedélyesen érdekel: Monarchia+ trianon gazdasági következményei a vasút szemszögéből nézve.Ha tudsz tippet hol keressek megköszönöm. Üdv
Igazold vissza, hogy tegnapi Emilkémet megkaptad é?
Ma a b izti kedvéért küldtem kukacosra nem csak névre, de visszadobta. Adj hibátlan és teljes Emil címet
601 kép mire kellene(remélem a Mallett hegyigőzösre gondolsz)? Nem mindegy, ugyanis ha vasúttörténészkedés akkor szép kell, ha modellt akarsz építeni akkor műszakilag használható, jobbos, balos, lehetőleg oldalról. Fialovits csinált vagy 20-t van miből válogatni, ha tisztes fába akarod vágni a fejszédet.Rajzod van?
By az ex Bhv : Zsolt, ma egészen 10-től délig kerestelek a börzén.Még a fekete hajú srác sem tudott rólad semmit.Sorry, majd legközelebb.Más.Láttam Gbgs Gysev kocsit 5800 Ft, Önürítős MÁV kocsit( PIKO)8500-ért kicsit sokalltam,de volt régebbi kapcsolószerkezettel 5500-ért.Végül vettem egy pályaszám nélküli Szergejt,új festéssel 14000-ért.Ezzel már tartoztam magamnak.Pályaszámmatricát mellékeltek hozzá.Azért a Gbgs kocsiért fáj a szivem.:-((Vettem még fénysorompóvillogtatót is,mert az előzőt sajna el...-tam)Elég jó futású a Szergej,én úgy vagyok vele,inkább menjen lassan,de ne rángatódzzon kis sebességnél,vagy induláskor.Amit hiányoltam:Bobót nem láttam sehol.Volt v46 25000 induló árral és v63 ugyanennyiért.Sok szép új festésű Szegej kaszni között találtam egy magyar! festésű Ludmilla kasznit.Érdekes fantáziamodell.Szerettem volna venni a 601.es gőzösről képet .Nem volt.Nem mertem megkérni a LÁVA modellezőit,de nagyon szívesen megnéztem volna az ő gépüket.Kíváncsi vagyok,ők milyen dokumentáció szerint készítették el.Több Nohabot is lehetett látni változó állapotban és festéssel.Áruk 12-20 E ft között volt állapottól függően.
Ex-bhv! Milyen webkészítő távozott külföldre?? Vsancira gondolsz??
Nos ha megvan a modulasztalkészítés 2. része, nyugottan postázd nekem, majd én felrakom a weblapunkra. Tudniillik, én vagyok a "társszerkeztő", én regisztráltam a tárhelyet, így be tudom illeszteni. (Ja és mellesleg értek a webszerkesztéshez is. d:-)) Van saját oldalam is.)
BoGár
Szia-sztok!
Nos mindenkitöl elnézést most van ídőm újra írni
/Automatika vizsga és tárasai/
Nos a modul szabvány én nem értek a web-készítéshezaki meg értrett hozzá jelenleg külföldre távozott de lessz valamikor, ha sürgősen kell keresd meg a LÁVA asztalt a börzén , egy hosszú hajú kolléga ül ott és árul ő tud segíteni neked!
Felsővezeték:
Csak oszlop van !
Elnézést NOHAB! véletlenül joem-t írtam. Ami ott van az a Tiéd. Mellesleg nevedből ítélve, talán érdekel: a leállított maradékot Te is veheted, ha elég pénzed van(állítólag germán lesz az új tulaj)
Mi vennénk NoHABot, ha a MÁV-nál lenne valaki, akit érdekelnek a vasútbarátok valamilyen szinten. 1998. végén kezdtünk el könyörögni nekik, hogy kellene egy NoHAB. Utána még kinyírták a 013-at, most meg jaj van, mert nincs elég gép. ill. van, de miért is előbbre valók a külföldi vasútbuzik, mint a hazaiak?
BTW, ez szólna nekem?:
"joem
Igaz, de Sv se kutya. Ott mint ha már tegnap ezer éve koronázott regnált volna. Persze Sm akkor is a Vasjármű. Választ azonban a mailre kértem. Ha nem lesz ott semmi, 10-én nincs mit kérnem. Ne feledd, még össze is kell állítaniuk. "
Akkor ezt sem igazán értem. Légyszi írj egy mailt, ha nem akarod terhelni vele a topicot.