Én építettem egyet, 16 kimenettel, az vezérli a CNC gépemben a léptetômotorokat. Az a bajom, hogy ez természetesen egy ISA kártya. Viszont ki kell lassan cserélni a PC-met, az új alaplapokon azonban már egyáltalán nincs ISA kártyacsatlakozó. Két lehetôség kínálkozik:
- átépíteni a kártyát PCI-re. Ez nem egyszerű (ne magyarázzátok el, tudom pontosan). ezzel együtt persze a működtetô programot is újra kell írni.
- Megtartani a régi PC-t CNC vezérlési célokra. Csakhogy akkor kell egy régi monitort is beszerezni, vagy állandóan hordhatom a monitort egyik PC-tôl a másikig.
Tegnap hozzászóltam, de ezek szerint nem jutott fel az Indexre.
Szóval megvan, hogy miért zakatolt a Fuggerth kocsi a ROCO pályán műanyag kerékkel. Mert műanyag kerékkel csak 2.5 mm magas sínen megy. Ez meg ugye 2.1 mm. Így aztán az aljak között ugrált szerencsétlen. És erre is elfelejtették felhívni a figyelmemet, amikor megvettem az egy szem Fuggerth kocsit, meg azt a nagy rakás ROCO holmit. El ne felejtsem megemlíteni, hogy a Játék & Modell Lurdy Ház beli üzletében vásároltam.
Aztán most vettem még két Fuggerth kocsit. Persze egészen máshol. Meg vettem fém tengelyeket is. Azt továbbra sem értem, miért kell a műanyag kerékkel gyártani őket...
A ROCO R3 ívben a kétkocsis szerelvény első kocsija mindig beborul. Akármelyik van elöl, akármelyik hátul, akármelyik irányban, akárhol rakom össze, beborul. Még jó, hogy a gyerekkori példából okolva először a padlón próbálom ki, amit szeretnék majd egyszer megépíteni asztalon: az R3 íveknek tehát annyi.
"A 601-es sztorit sziveskedjetek a szomszedos "Vasutbuzuullls" topicba megirni!
Sok olyan vasutbarat van, aki nem modellezik, de erdekelne a 601-es. Sot talan van egypar gozosszakerto a szomszedvarban is, hatha tudnak + infokat..."
ezaz! türelmetlenül várjuk!
köszönöm a válaszokat. Egy pontositást a kemény szavakhoz..
Te azt irtad, hogy én is lopot képekre hivatkozok. Ezt vettem egy kicsit keménynek, mert én csak képekröl beszéltem, nem pedig azok tulajdoni viszonyairol.
Én csak azt mondtam Sansannak, hogy a képek több helyen is megtalálhatok. Nyilván, hogy sokszor az eredeti forrás megadása nélkül. De nem én irtam azokat a könyveket, ezért engem nem lehet lopással vádolni, és ha én valakinek segiteni akarok magán uton, azt ugy is megteszem, hogy esetleg egy ujabb Mallet mozdony szülessen, ami ugye szintén nem lopás.
Miután nekem ugy néz ki, megvan minden fellelhetö anyag a magyar Malletekhez (természetesen csak másolatban) nem hiszem, hogy szükségem lenne ujabb másolatokhoz, ráadásul pillanatnyilag nem is épitek Mallet mozdonyt.
Köszönöm a felajánlott segitséget, és a dicsérö szavaidat a mozdonyomhoz. Én is szeretnék néhány évtizeddel fiatalabb lenni.
A képekkel igazad van, nincs mit hozzátenni.
Engem bizony még a 70-es években is rendzsresen üldöztek a vasutas kollágák, ha csak megjelentem egy fényképezögéppel a vasut közelében. Egyszer a Rákosrendezön el is kaptak, és elég sokáig kellett magyarázkodnom, de ez egy más téma. Néhe volt engedély is, de inkább nem.
A 601-es sztorit sziveskedjetek a szomszedos "Vasutbuzuullls" topicba megirni!
Sok olyan vasutbarat van, aki nem modellezik, de erdekelne a 601-es. Sot talan van egypar gozosszakerto a szomszedvarban is, hatha tudnak + infokat...
(Ha nem irtok at, akkor kenytelen leszek atmasolni a hozzaszolasaitokat!-)))
Szia!
Nos, a helyzet kedvezőbb már mint amikor el kezdtem összállítani. Most már csak a kardánok, a kaszniból az egyik világításvezető műanyag, illetve a két leszorító fém lap hiányzik - ez rögzíti a nehezéket az alvázhoz, házilag is előállítható. A létfontosságú a kardánok. Üdv: Zsolt
ui: alkatrész ügyben több szálon is keresek,a bőrze az utolsó lehetőség ha máshogy nem jutok hozzá.
601 kívánság egy egykori fűtő unokájától parancs. Az igazi az lenne, ha kiderülne valamelyik felvételen ősöd szerepel. Kontaktoltatni fogom az egészet, mert pont a múzeumi széria miatt papiron nincs minden kéznél. A scannelt meg 60-80MB. Achivácios felbontás(ilyenkor nem illik tömöríteni). Türelmed kérem, mert sok folyó ügy van. Köszönj be a vasutandmodell@matavnet.hu-ra a részleteket megbeszélni.
nyílvánvaló, hogy nem képre gondoltam, hanem infóra és valódi képre, ezért volt Emil adás.
etwg
Sajna 1983-ban már láttam a mozdonyod, mert már mint 20 éve TT fan voltam a térképen)minden TT-t kétszer körülnyaltam). Szívesen lennék mai kezdő( ahozzátartozó életkorral)!A HO a Psóráé, azt gyakran kiállították. A gyári csillogó az ezüstkiveréstől csillog. Amire Te gyáriként gondolsz feltehetőleg a 601 félbalos felvétele egy modern gyárcsarnok előtt(átépített hengerekkel, psóbaúton észak-erdély visszacsatolása után). A felvétel Nagyváradon készült, ha arra gondoltál, de az nem gyári. A gyári felvételnél előírás volt a szürke alapozó festés, úgy minden részletet jobban látni. Ez az amit ma Fotoanstrich néven emleghetett. Lásd Liliput tavaly előtti szürke gőzöse. Ilyenkor képet kizárólag jobbról és lehetőleg kis rövidüléssel készítettek. Okok: a kormányrúd jobbról van, a kis rövidülés esztétikai szabálya(anno), úgy fényképezz, hogy a bal (ami valójában a jobb csak Neked bal)ütköző tányér majdnem érje a jobb ütközőszár(ami valóban a bal) rögzítő talplemezét.
Mi a kemény, az, hogy egy mozdony szép? De szívesen lennék naponta többször "kemény" ez okból! Ami a lopást illeti, az a fotóanyagra vonatkozik, mert a Fialovitsokon kívül (amit másolnak össze-vissza, az eredmény is olyan) csak fél tucatnyi dokumentumfotó cirkurál. Lásd az álatalad soroltakat.
A germánok nem kedvelték a 601 gépeket(azon egyszerű oknál fogva, hogy nekik addugra sikerült a württembergieket trancsírozni. Ami nekik nincs az nincs...). Miért? Válasz nincs. Az tény, hogy őket a Ward-Leonardok váltották. Ha jó kép kell, jelentkezz, de ezt már Matiz is ajánlotta.Talán mégis jobban illene a modellhez egy eredeti minőségű.
Hogy a múzeum mit csinált, nem tudom. Tény akkor sürgős volt, még karácsonykor is csináltuk az azonosítást. Amit írtam, azzal csak őket idéztem, miért volt szükségük az egészre. Az 1978-ban készített sorozatot ugyanis széthordták. Summa summarum, ott kellene lennnie. No de kis hazánk - mint tudjuk - a csodák országa.
Kár, hogy csak most jöttem ki olvasgatni, mert Sansannak elég részletesen leírtam az összes felvételt emilkén. Ígérem e szép mozdonyt még ez éveben, feltehetőleg ősszel alaposan kitárgíaljuk poszterestől a lapban. Ltom, hogy a jövőben elvárás lesz - persze nem 400-as szériánál a táblázatba foglalt "életrajz" gyártástól-selejtezésig(állomásítással).
A hartvanas évekre vonatkozó volnát felejts el, maradt szolgálati menetrend diagramm. Mellesleg a legrégebbi ami szintén fennmaradt, az 1940 nyári. Van tippem, megpróbálok fotót felkajtatani Ms-en.
Hatvanas évekre jellemző, a németeket engedték ,a magyart meg pimpilin billentették ha fotózott.
No slussz, jusson másnak is!
JSB
P.S.:A teljes magyar, gyári mozdony felvétel sorozat a nürnbergi múzeum archivumában van. Nem bombázták szét, Isteni csoda. Az óvárosból - a pályaudvar közelsége miatt - ugyanis nem sok maradt
>Az anyagot egyébként - mivel védett - a Közlekedési Múzeum honlapján a fényképanyagban >meg kell találnod. Ez UNESCO előírás.
vegigneztem a Kozlekedesi Muzeum honlapjat (www.km.iif.hu), de ott sajna semmilyen fotoarhivot nem talaltam
>Egy betüt elütöttem: vasutandmodell@matavnet.hu a jó. Ott találod a 601 sor anyagait.
ezt meg nem ertem, mert ez egy email cim, itt hogy talalhatnek meg valamit,
Tudnal segiteni, hogy akkor hol erdemes utanannezni kepeknek? Nekem nem modell epiteshez kell, tehat 1MB alatti kepmeret, es ebbol adodo felbontas/minoseg is boven elegendo lenne. A nagyapam jart meg vele anno fiumebe, de sajna csaladi fot nincs rola, mert nem primadonna volt, hogy fotozgassak, csak egy egyszeru fűtő abban az idoben. Ossz-vissz egy 324-es kep van rola
még valamit, ha a 601-es valoban még a hatvanas években is forgalomba lett volna Diosgyörben, akkor egész biztosan le lett volna fényképezve. Az eddigi ismereteim szerint, azonban nincs ilyen kép. Kérlek javits.
Tudtommal a hatvanas években legalább 2 német fotos stáb is volt Diosgyörben, akik gyönyörü képeket készitettek a még müködö fogaskerekes vasutrol, de nincs köztük egyetlen kép sem a Malletrol. (EisenbahnJournal kb 1970-75). Ha már kaptak abban az idöben engedélyt a fotozásra, akkor biztosan elkapták volna a Mallettet is, sajnos nem igy történt. Amennyiben tudsz valami konkrétat, nagyon örülnék bármilyen informácionak.
egy kicsit keményen fogalmaztál, mikor a következöket allitod:
Amit tisztelt kollégánk Ír, kinek szép modelljeit kiállításról ismerem, is abból az anyagból lett lopva. A csillogós feket egy fennmaradt
gyári fotó, amit kivert at ezüstclorid.
Én nem azt mondtam, hogy a csillogos festésü kép az enyém, hanem csak hogy létezik. Nekem viszont van 2 db. képem egy másik hagyatékbol, amit eddig tudtommal senki sem publikált. Az egyik kép a Kassai vasuton szereplö 601-es mozdony CSD számmal (636) a másik meg egy a WEHRMACHT által kisiklasztott kisebbik Mallet Prerov környékén (ma Csehország).
Valamikor irtam egy cikket is egy angol folyoiratba, ahol a szerkesztöség közölt további, addig számomra ismeretlen képeket (azt hiszem pont a fiumei vonalrol). Ezeket a képeket egy olvasojuktol kapták (akivel a mai napig tartom a kapcsolatot). (Continental Modeller kb. 1985).
A másik dolog, hogy nem tudom melyik kiállitáson láthattad modelljeimet, mert eddig csak a TT modell lett nyilvánosan bemutatva (1983-ban) a H0 modellek eddig csak baráti körökben voltak láthatok.
Üdv! JSB: A nagyvasúti anyagban 20660. hozzászólás dec. 1. A helyi könyvtárban találtam és az ottani gépen írtam . Másoltam. Képtelen vagyok megnyitni az említett oldalt,az egon levelezőrendszere meg vacak. Ha minden de kötél szakad, beírom a mobilomat és ha felhívtok , visszahívlak benneteket!
Valaki régeben kérdezte hol lehet alkatrészt kapni szergejhez a börzén most néztem van minden hozzá.
Nekem meg sikerült egy ABmz Rocohoj jutnom ez tényleg ilyen ritka?
Etwg, JSB: Nagyon köszönöm az infót.Legalább tudom hol nyomozzak.Már olyan érzésem volt,szándékosan nincs róla semmi emlék.Azt hittem trianon után elvették mindet.Mégegyszer köszi!
Az említett képtár a webeken nem található. Oka egyszerű. Egy 18x24 kép megfelelő felbontásban ca. 38-40 MB. Még tömörítve is juj...
Az anyagot egyébként - mivel védett - a Közlekedési Múzeum honlapján a fényképanyagban meg kell találnod. Ez UNESCO előírás. Két éve kaptak szériát tudományos célra. Természetesen letöltve nem egy csoda. Képzeld mennyi lenne 858 üveglemez másolat terjedelme.
A VASÚT&MODELL középső posztere is ebből az anyagból készült. Így nyerhetsz némi képet a minőségéről. Tervezzük a hozzáférhetővé tételt. Csak közkincsként van igazi értéke. Addig örzik a páncél mélyén egy jól őrzött helyen, ahol a madár sem jár. Egy részét a zselatinfrász kikezdte, resteurálják. A többit is ellenőrzik. Ha akarsz valamit belőle keresd a vasuatandmodell@matavnet.hu-t. Nyersanyag áron segítenek. Természetesen az anyag nem sokrorosítható. Az örökös él, és kisnyugdíjas. Aljas dolog lenne, nem tisztelni. Neki köszönhetjük, mi az utókor, hogy az anyag megmaradt. Harminckét évig ő ápolta, ahogy tudta. Végre szakemberek kezébe került. Valójában ez a teljes magyar mozdonytörténet, sok ember (vasutas ábrázolással). Csak a 303 sor nincs benne, hiszen az 1948-52 között készült. Fialovits 1945 után márnem fényképezett. Nagy kár.
Hol találom a nagyvasuti anyagodat- konkrét hely.
Lehetőség adott, az eredeti üvegről kaphatsz kontaktokat. Benn az archivumban van labor, lezavarom, csak időm legyen. A képek zöme 18x24 cm, a többi 13x18 cm. Amit tisztelt kollégánk Ír, kinek szép modelljeit kiállításról ismerem, is abból az anyagból lett lopva. A csillogós feket egy fennmaradt gyári fotó, amit kivert at ezüstclorid. . Náéunk van az archivban, rendbehoztuk.A mozdonyokból a MÁV Gépgyárban 1914 feb.17. és 1917 ápr 2. között 31 db épült. A fiume (Rijeka) vonalon szolgáltak. Trianonután szétrabolták, delre és északra. Nálunk csak pár maradt. Utoljára Ms állomásítással a Diósgyőri Vasgyárba vontatták az iparvasúti szerelvényeket még a hatvanas években is.
Nem akarod megirni? Minden adat rendelkezésre áll. Ha igen gyere be a vasútandmodell@matavnet.hu-ra. Ott megbeszéljük, és a többiektől a topicon nem vesszük el a helyet és időt.
a 601-esröl meg a többi Malletröl is elég sok minden le lett irva. Minden magyar nyelvü könyvben van rola mit olvasni es van egy néhany eredeti foto is. A 601-röl egy eredeti gyári kép is van (csillogos fekete).
A környezö országok irodalmában is megtalálhato egy és más, föleg a volt Czehszlovakiában lett több könyv is kiadva, amelyekben a KOV=KBD vasuton bevetett 601-esek lettek leirva. Csehszlovakiában tüntek el legutoljára (a 2. haboru elött, illetve alatta).
Én megépittem valamennyi magyar Mallet mozdonyt (TT-ben és H0-ban) a 601 fennt van a WEB képtaramban is. (a kisebbik még csak most lett ujra lefényképezve).
Van néhány érdekes eredeti képem is ha sikerül majd azokat is felrakom a WEBre.
JSB : Nem megépíteni,mert az tényleg nagy fa lenne.Már megelégednék bármilyen képpel,mert az igaziról egyetlen képet sem láttam még.Esetleg a történetük is érdekelne,mert az otthoni könyvtárból szerintem már kihoztam azt a keveset ,ami volt.Be is írtam a nagyvasúti topicba tavaly összel.Ami szenvedélyesen érdekel: Monarchia+ trianon gazdasági következményei a vasút szemszögéből nézve.Ha tudsz tippet hol keressek megköszönöm. Üdv
Igazold vissza, hogy tegnapi Emilkémet megkaptad é?
Ma a b izti kedvéért küldtem kukacosra nem csak névre, de visszadobta. Adj hibátlan és teljes Emil címet
601 kép mire kellene(remélem a Mallett hegyigőzösre gondolsz)? Nem mindegy, ugyanis ha vasúttörténészkedés akkor szép kell, ha modellt akarsz építeni akkor műszakilag használható, jobbos, balos, lehetőleg oldalról. Fialovits csinált vagy 20-t van miből válogatni, ha tisztes fába akarod vágni a fejszédet.Rajzod van?