Tavaly nyáron én is ugyan így jártam, a ventilátoron van rajt egy panel ami vezérli, de nekem azt is kinyírta, megolvadt rajt minden.. 15ezer alatt nem is találtam bontottba sehol...
Úgy látszik a Lancia ventillátor motorok valahogy nem tartoznak a nagyon sikeres konstrukciók közé. A Lancia Kappa topikban többeknek elfüstölt mostanában. Valószínűleg ugyanaz a (szénkefe nélküli) fajta van benne :( Arról nem hallottam, hogy a vezérlést bárkinél is kinyírta volna.
Üdv mindenkinek! Régi hűséges Lancia tulaj vagyok kb. 10 évig vezettem egy 2000 ccm benzines Dedrát (csodás gép volt, mígnem egy álmodozó szlovák kamionos le nem szorított az útról) Mostmár 5 éve egy 2000 ccm benzines Lybrám van. Új vagyok itt, az az igazság, hogy eddig nem is tudtam a topic létezéséről, csak a sima Lanciásról, de most hogy gondom van, jobban szétnéztem... Kb 1 hete békésen poroszkáltam a városban, amikor a szellőzőventillátor egy halálsikoly-szerű hangot hallatott, majd a szellőzőrostélyokból baromi büdös füst szállt fel. Gyorsan kikapcsoltam a klímát, ablak lehúz, a füst vígan bodorodott, szállt kifelé az ablakon. Mit mondjak - kívülről érdekes látvány lehetett... Pár perc alatt a füst eltűnt, a szag még pár napig megmaradt. Azóta gyűjtöm a lelkierőt, hogy nekiálljak szétszedni a cuccot, mindenesetre klíma nélkül 1 literrel kevesebbet eszik a liba. Csak kissé meleg van. Az ugye valószínű, hogy leégett a szellőzőventillátor motorja, de vajon vitte magával a vezérlést is ? Van valakinek tippje ? Érdekes, hogy ezt a motort nem védi biztosíték, legalábbis én nem találtam a Lancia könyvben, a biztosítékok felsorolásánál.
Ez érdekes. Az biztos ,hogy fölfelé nem szokták pörgetni :)) Lehet ,hogy resetelték az ecut-t? Vagy nem jól olvas valamit? Én mondjuk azt nem értem, hogy miért tárolnak két különböző értéket. Ha az ecu tárolja, akkor minek másik? Igy ,ha esetleg kicseréli valaki az órát valamiért, akkor tuti el fog térni...
Regisztrálsz az ebayen - célszerűen azon amelyiket leginkább használni akarod, később ezzel az azonosítóval bármelyikre beléphetsz - ,aztán nyitsz egy paypal accountot is. Ez utóbbi legalábbis ajánlott a biztonságos vásárláshoz. Az ebayen én mostmár - szinte - mindíg paypal-al fizetek. Sok eladó is csak ezzel fogadja amúgy a fizetést. Ha ez meg van már keresgélhetsz az ebayen. Ha valami megtetszik és nem fix áras, akkor hasonlóan licitálsz mint pl. a Vaterán. Amennyiben nincs a Mo.-i szállítás feltüntetve , a ktg.-et tisztázni kell az eladóval, még a leütés előtt, különben lehet kellemetlen meglepetés.
Pontosan hogy működik ez az ebay vásárlás? Nem csináltam még ilyet. Kezd érdekelni a dolog mert ennek az ára kb a legközelebbi márkaszervizt útiköltségével vetekszik:-) Tehát hamar megtérülne a befektetés, bár kocsim egyenlőre hibamentes, de az ördög nem alszik.
A km óra állás csak egy paraméter. Az összes motor paraméter kiolvasható, akár grafikonon is valós időben megjeleníthető, fájlba menthető, hibakódok kiolvashatóak, törölhetőek. A kábel kis átalakításával az ABS és a légzsák paraméterei is kezelhetőek és mindez a program ingyenes verziójával. A fizetőssel a paraméterek módosíthatóak, átírhatóak. De bővebbet a www.fiatecuscan.net -en tudhatsz meg róla. Természetesen az ODB csatira kell dugni :)
És ez mire jó azon kivül h megnézhető vele a km óra buherálás. Akkor kb 3000ft?! volt ha jól számolom még engem is érdekelne egy... Ja és hová kell dugni:-)?
Ez volt az. Nem egy ökör ára... És nem HK-ból jön, hogy heteket kelljen rá várni. (Múlt pénteken este ütöttem le, és hétfőn reggel 10h körül már átvettem a póstástól :)
Én is kerestem a neten és az alkatrész katalógusok mind 88 fokost írnak. Akkor ezekszerint nooooormális. :)
Akkor egy normális hibakódkiolvasóval ki lehet olvasni a valós km-állást??? Az jó mert van ismerősöm, igaz Bosch KTS, már ha az olasz autóhoz, pláne Lybrát, tudja e olvasni. Meglátogatom Őket.
Próbáld meg pl. az www.olaszautobonto.hu -t. A Vaterán is van 1-2 hírdető aki rendszeresen árul Lybra részeket. Egyébként a 148000 km ebben a kategóriában semmi ,feltéve, hogy tényleg annyi (én most vettem egy VAG-Com kábelt és a FIATECUScan kb. 60000-el többet mutat mint a km óra), ez van... :(
Szia! Üdv a klubban :) A termosztát nyitási hőmérséklete - ha jól tudom - 88 C Én úgy vettem észre, hogy a klíma cca 1 literrel megdobja a fogyasztást, így most nálam olyan 7 liter körül van. A rezonanciához nem tudok hozzászólni, az sok minden lehet. A lendkerék az talán inkább koppan leállításkor, ha már nagyon odavan. Bontókra keress rá a neten.
Új vagyok itt és egy kis segítséget, információt szeretnék kérni Tőletek. Napokban vásároltam egy szépséges '99.10 havi Lybra SW 1.9 JTD. Nem volt még soha olasz dízelem, ezért van egy két "fura" dolog amire szeretnék infót kapni.
- normálisan működik a termosztát, ha ebben a melegben (szerintem sokára) kb.6-8km megtétele után melegszik be a motor, és akkor is a 90fok alatt, az alatta lévő osztás fölött, a kettő között tanyázik a mutató?
- alapjáraton, ciklikusan (kb.5mp-ként) vissza-visszatér egy zörgő, rezonáló hang. Nincs összefüggésben a gázadással, arra nem reagál, inkább elhallgat, illetve az alapjáratra visszatéréskor hallom. Leállítás minden zaj nélkül történik. Vidítsatok fel légyszi, hogy nem a kettőstömegű lendkerék???!!! :) (148.000km van az autóban)
- vegyes használatban, klímával mi a normál, elfogadott fogyasztás?
- esetleg tanács, mire figyeljek oda?
- Budapesten bontó, ahol van Lybra alkatrész? amit keresek: - bal első ajtóban a hangfal takaró (BOSE feliratos) - jobb hátsó ajtóban lévő hangfal - magyar nyelvű kezelői útmutató - navi-s cd-tár
Kiolvastam a hibakodokat a Lybrabol, a FiatECUScanner nevu progival!
Ezeket dobta ki! Mond ez valakinek valamit???
P1320 fazis es fordulatszam kozotti osszefugges:
The RPM/TDC and Camshaft Position signals are out of sync. This may be caused by: 1)incorrect Crankshaft/Camshaft mechanical timing, improperly installed TDC or Camshaft sensor, or misaligned distributor (if used). 2) missing or corrupted signal from the Camshaft Pos. or RPM/TDC sensor. Check for proper signal from both sensors. A) If either of the signals is bad check the sensor and the signal circuit to the ECU B)If both signals appear normal, refer to the specific help page. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.
P0335 Fordulatszam erzekelo: Crankshaft Position Sensor A circuit malfunction A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.
Örülök, hogy van ez az oldal. Én még csak 4 hónapja vagyok lybra tulajdonos. De már így is rengeteg segítséget kaptam tőletek. Remélem, sokáig leszünk még márkatársak, és megtudjuk osztani a tapasztalatainkat. Mindenkinek KÖSZÖNÖM az eddigi segítséget.
Na sikerült megjavítani az ablakemelőt. A műanyag pöcsöt itt a városban (Kecskemét) is be tudtam szerezni. Nem volt drága, még 1e sem volt. Viszont nekem eléggé felgyűrte a bovdent, azokkal nem mertem összerakni. Mert féltem, hogy meg fog akadni és még valami más kárt is okoz. Így, azt is csináltattam hozzá. Szűk 5e-ben megállt a javítás. 15e akartak adni a bontóban, úgy gondolom jól döntöttem. Na meg dolgoztam vele egy kicsit.
nem a "pöcs" a gond. abban a konzolban ahol mind a négy ablakot vezérelhetem, abból a vezetőoldali ablakot le-fel mozgató fekete kis kallantyú vagy minek mondjam, tört el. igaz, talán a pöccsel is lehet baj nemsokára, mivel az ablak leengedésekor az utolsó 10 centinél vészjóslóan kattan egyet. nem is merem lejjebb engedni...
Ha az ablakemelő szerkentyűn lévő fehér műanyag pöcsre gondolsz, akkor az elég hamar meg tudja adni magát. Nekem annyi szerencsém volt, hogy anno a vaterán 10.000.- ért tudtam venni komplett emelőt. Most is vannak fent bontott cuccok, érdemes érdeklődni, hátha...Külön a műanyagot az Elaforg beszerzi, ha nem csal az emlékezetem valami ezerakárhány Ft volt akkor az ára. Ird meg nekik mail-ben mi kell, küldenek rá árajánlatot.
Az órával és dátummal én is szivtam az elején. Igaz az enyém 2000-es ávjárat, de nyomd be neki a navi lemezt és hagyd is bent. Egyszercsak jót fog mutatni. legalábbis nekem igy sikerült a végén.Azóta is jól mutat.
még valami. azt a tetves órát, dátumot nem tudom beállítani. agyvérzést kapok tőle. van egy magyar nyelvű kezelési útmutatóm de az a 2004 előtti típushoz jó, egész más a műszerfal billentyűzete és a kijelző opciói is. mi a megoldás?
nem gond, én sem vagyok bent 10 percenként:) szerencsére nincs baj a kuplunggal. kerékcsapágy cseréje viszont nagyon aktuális, vmint kormánygömbfej és stab.inga. 30 000... a klíma se nagyon akar indulni, azzal még nincs kedvem foglalkozni. ami bosszant az egy kis műanyag szar, nevezetesen az ablakemelő nyomó illetve felhúzógombja. eltört. a bontó 5000-ért kínálja. vicc. pécsi bontó. ezzel együtt szerintem nagyon rendben van a kis verda, legalábbis motorikusan biztos. engem még soha sehol nem hagyott cserben.
Na emberek! Kész a kuplungos - vagy inkább lendkerekes - vas! Úgy örülök neki, mintha most vettem volna. Igaz, azért a Lancia kód kicsit megszívatott még a végére (alig találtam a kártyát) de ez is rendben van. A szerelő megnyugtatott, hogy már csak a hátsó kerékcsapágy szól, meg a két első féktárcsát kellene nemsokára cserélni. Há mondom akkor lesz mire még melóznom...
Ablakemelő műanyag pöcs - Elaforgnál beszerzik, vagy az ebay-en is láttam, de ott a gyémánt árával vetexik.