Keresés

Részletes keresés

DJT Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2328
Tud valaki HO -ás keskeny nyomközü jármüvekröl ?
aszthiszem HOe a jele és hol lehet kapni?
Gashpy Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2327
A ROCO honlap TT-termékek oldalán hozzávetőleg a következő szöveg olvasható, ha lefordítjuk magyarra:

A Roco TT-program 2001.2.1-től az ismert TT-gyártó, a "Tillig" árkaneve alatt kapható.
Egy bátor döntéssel kezdődött: Az 1998-as újdonságprospektusban mutatta be a ROCO az ebben az időpontban a "Ludmilla"(BR 132) dízelmozdony már messzemenően kész TT méretarányú modelljét. Egy konkrét ajánlattal ki akartuk deríteni, mennyire komolyak voltak a TT-s vasútmodellezők gyakran kinyílvánított kívánságai.
Nem kellett csalódnunk. Ezen eredménytől felbátorodva további új modellekbe fektettünk be, legutoljára a BR 80-asba. Mindez szoros együttműködésben történt a Tillig céggel, mint azt a közös digitális kezdőkészlet mutatja.

A TT-vasút ötletéért és termékeiért való általános rajongás mellett a ROCO-nak, mint gazdasági vállalkozásnak meg kell felelnie a piac kihívásainak is. Ehhez az is hozzátartozik, hogy hogy megszeretett témákat is kritikusan felülvizsgáljunk.

Ha elemezzük a piacot, akkor dódik, hogy a Tillig cég egy tekintélyes, eredményes piacvezető. Fordítva igaz ez a ROCO-ra a H0-ás kétsines, egyenáramú piacon. Az alapkompetenciák erősítésének értelmében a két vállalat megegyezett, hogy a ROCO TT-programot a jövőben a Tillig végjegye alatt kerülnek forgalomba. Így a TT-vasutasok "mindent egy helyen" kapnak. Természetesen folytatjuk a fejlesztési területen az eddigi gyümölcsöző kapcsolatunkat, csak a maguk termékek lesznek a Tillig és a ROCO márkákhoz hozzárendelve.

[vege]
Ha ezt jól értelmezem, valamiféle összefonódás van köztük (valószínűleg ROCO részesedés Tilligben). Most elrendezték egymás köreit: ROCO átadja a TT-s modelleket, Tillig pedig a H0-t. Bár erről konkrétan sehol nem esik egy szó sem...
Erre utal az is, hogy állítólag R. kikötötte, hogy a R. szaküzletekbe T-nek szállítania kell...

Gashpy

Előzmény: JSB (2285)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2326
Hi!

Az en Fuggerh jelzoimben LEDek vannak. A jelzok aljan, a kis dobozban van egy ellen, ugyhogy nyomathatod 16V-ra nyugodtan.

udv!

Előzmény: Mocsári Pokróc (2324)
BoGar Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2325
Hello!
Lehet, hogy nem tudod, de ma már vannak forrasztható izzók, amik teljesen úgy néznek ki mint a LED-ek. Biztos ezek vannak beépítve a lámpába. De vannak olyan lámpák is amikbe izzók van.
BoGár
Előzmény: Mocsári Pokróc (2324)
Mocsári Pokróc Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2324
Barna talpfák? Az valami ősrégi kifutott széria. Az Erkel utcában legalábbis nekem azt mondták. Ezeket az 58... típusszámúakat árulják pl. a Lurdy meg az Eurocenter modellboltjaiban. Katalógusban valóban semmi nyoma.

Más: Vettem Fuggerth jelzőket. Aljukon csak annyi hogy o-tól 15V. Namost én le vagyok maradva LED-ileg, vagy tényleg (előtétellenállás) nélkül ráköthetem a trafóra? Vagy a jelző aljában van elrejtve előtétellenállás?

Előzmény: Fecus (2312)
pg54 Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2323
Előre is köszönöm!
Előzmény: JSB (2322)
JSB Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2322
by az ex bhv

Párkányban alias Sturovo van egy szlovák vámos. Gyönyörű Gorillákat csinál úgy hatezer forintnak megfelelő áron, hozott modellekből. A kiegészítők fotomaratottak. A húszból akármelyik pályaszám kérhető. Van olyan színvonalú, hogy akár új Piko-t is érdemes "áldozni".
A nálunk mindíg, minden drágább "szép" hagyományra tekinthet vissza. Így is lesz ameddig a kereskedők étvágya nam csökken, és nem valamennyi modellgyártó dealer hálózata legelább két- vagy több polusú.

pg 54

Szép lenne, egy működő 601 O méretarányban. Az igazi valamelyik fiumei gép, vagy az legutolsó korszak itthonról. Az elkerülteket össze-vissza gányolták. Ha eljön az ideje, fényképekkel rajzokkal segítünk.

DJT
A 410 leírását nem tették meg, a modellét igen.
A porosz G8 mert ő az BR55 elődje sokaknak fehér folt. Köszönöm a felajánlást, de a kérdéses cikkek, ill. Letenyeiék - sajnos szünetelő - lapjának valamennyi száma rendelkezésre áll.

A leírást azért tartjuk szükségesnek, mert:
a./a lapok már rég nem kaphatók(93-ban, 94-ben jelentek meg), s hátha más is el kívánja készíteni.
b./A PIKO förmedvény -"modell" - kifogyott, ill. többszörösébe kerül. Tehát új (jobb) alap után kell nézni.
c./Nincs jogunk a most érdeklődőket a dologból kizárni. Az is nyílvánvaló, hogy több megoldás lehet jó. Több gyártó modelleje áll rendelkezésre.

JSB

by az ex bhv Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2321
Sziasztok!
Ha jó áron akartok vasutat venni menjetek Pozsonyba /Bratislava vagy Perssburg/
2500 Ft a szolvák Gbgs, van csörgöjük is!
A buvár és a gorrilájuk is szép /ezek öntvények/
A csörgő hajtás tökéletesen megfelel a Buvár kasznija alá!
Ja igen: hajlandóak végre magyarul is beszélni !
Eljutás:
A főpályaudvar alatt van egy villamos végállomás onnan bármelyik villamossal 3 megálló, ez a Folrianska tér onnan az emlékmű meletti villamost követni és ott lessz a bolt!

Zsolt

pg54 Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2320
Eddig nem szóltam hozzá a 601-témához, de érdeklődéssel olvastam, mert a hazai gőzmozdonyok közül ez a kedvencem. Már régi tervem, hogy megépítsem 0-ban, csak az még nem holnap lesz... sajnos!
Előzmény: JSB (2318)
DJT Creative Commons License 2001.01.14 0 0 2319
Üdv JSB
Ha 410 es mozdony leirását akarod közölni azt már megtették helyetted egy megszünt ujságban /Hobbym a vasut/.Egyszerübb átalakitás az 1993/2 számban találhato /elfelejtett mozdonytipus/, a profibb és komolyabb az 1994/1 számban olvasható Dr Károly Imre tollábol./Épitsünk Máv 410.600-ast/ Ha kell akkor esetleg el tudom küldeni Mailben késöbb
Előzmény: JSB (2318)
JSB Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2318
sansan
BR 55-ből összehozható a porosz G8, a háborút követően nálunk 410-ként két változata szolgált. A védházon a tetőt kell kissé megváltoztatni, és a légsűrítőt kell áthelyezni a másik oldalra. Ez csak két pályaszámtra vonatkozik. A többit már alaposabban át kell építeni, de az sem több tíz óránál. Szép, de vonóerőben gyenge - úgy sem fogunk vele 50 kocsit húzni - autentikus modellt kapunk. Az ára is - körülményeink között - megkapó. Érdemes kopottabbat venni, az olcsóbb, úgy is illő újra koszolni. Ha akad régi, használt Fleischmann az, főnyeremény (ca. 15e a reális határ) mert a homokoló áthangszerelésével(szögletes le), pazar modell építhető. Ezt eddig még nem tették. Nem értem, ha valakinek akad nem egyszer több száz órája - ami egy vagyon - egy modell megvalósítására, miért nem áldoz egy tizessel többet a kiváló anyagra, ( ami az egészhez mérten elenyésző).
Még mindig (itt-ott)a beteges mennyiségí szemlélet.
Úgy látjuk, röviden velősen mindkét változat elkészítését rövidesen leírjuk.
Figyelem, most spájzopljatok, mert ha megjelenik a cikk, hirtelen minden 55 (a ropzsdás szemetet beleértve)a dupláját fogja a kínálati oldalon "érni"!

A 424 sok része autentikus. Végigbogarásztam, úgy tűnik a 424.027(1932-ben az ötezredik magyar mozdony volt) elkészíthető belőle. Árát balga módon én sem kérdeztem. A félkész, ebben a minőségben régi Piko 41-re méltatalan. Jobb a drágább alap. Nem tucat modell lesz az biztos. A szerző Süveges Attila, szegedi. A rudazatot meg kell alpakkából (maratva) csinálni. egyedül a védház tetőíve hibás. A felső kazetta (az ablakokkal) is hiányzik róla. Stirolból 30 perces munka. A legnagyobb feladat, a szerkocsiban a hajtás elhelyzése, mert a magyar mozdonyok szerkocsitengelytávolsága enyhén szólva tömör a többi vasúthoz képest.
Itt is a magyar elme adott leckét a művelt nyugatnak. Ugyanis, a fél méterrel rövidebb víztartályban kevesebb "löttygátló" közfal mellet (ami súly- és tenglynyomás csökkentő) is kisebb a liccs-loccs. Trianon után egy tankkal vízvételezés nélkül a célállomásig jutottak.
A többieknél maradt a birodalmi szemlélet. A semmeringi pályán továbbra is olyan nem fizető, és mozdonypróbáló - egyúttal vonóerő pazarló víztömeget cipeltek - mintha Dél-Tirol még oda tartozott volna. Ugyanezt a DR is megtette Drezda-Berlin között.

Kedves sansan, a börze "bűnszövetségi" félhomályából dereng a hölgy és a gyermek.
20-án lenézek, ha jelzi az időpontot, viszek némi 601 municiót(nem bélyeggyűjteménny jelleggel). Kisebbik fiam is ott lesz, mert újabban amerikai mozdony a mánia(majd kinövi).
Itt jelezném a többi úr eltünt, úgy látszik , ha adott a lehetőség (mallett képek és doku LEHET ÉPÍTENÍ!!!)már nem érdekes a 601. Csak a fűre lépni tilos tábla teszi a gyepen sétát izgatóvá?!

üdv JSB

GV4500 Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2317
Nem akar valaki eladni nekem 5 fényjelzőt?
sansan Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2316
Már a börze végére értem oda(1/2 12-kor)és a tulaj annyira beszélgetett valakivel,hogy elvesztette egy időre a hallását.:-))) Amúgy mit is mondjak, hááát,talán az nem tetszett,hogy nem volt felirat,szám sehol,nemtudom, olyan furcsa volt.Az viszont biztos,hogy egy volt lehetőség csinosítani rajta.Úgy érzem nincs jogom leszólni,mert én nem tudtam volna összehozni ilyet.
Előzmény: gyurmosz (2315)
gyurmosz Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2315
Szép volt a 424-es? És mennyibe került?
Előzmény: sansan (2314)
sansan Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2314
Sziasztok!Ma sikerült megint eljutni a börzére. Ami ma feltűnt:Volt 424-es HO-ban kész állapotban és volt csak kiöntött ház is. Állítólag a BR 41 alapjaira készítik el.Ezt máshol is hallottam,mi a véleményetek,tényleg így van?Találkoztam még BR55-el is 6000 körül(régi PIKO,kissé kopott)Úgy tudom ez megegyezik a magyar 410-el,de nem tudom,hol,mire és meddig használták. Esetleg tudja valaki? JSB-nek megköszönöm a héten tőle kapott mélt,nagy érdeklődéssel olvastam.( Kedves JSB, talán önnel találkoztam a múltkori börzén?Pár percet beszélgettünk,egy kisfiúval voltam.) Üdvözlet sansan
crash__override Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2313
A honlapon azt olvastam, hogy van N-es M44-es is.

Ez magyar piacra mennyiba kerul ? A honlapon 500 DM az ara, de a H0-asnak is, ami ugye 25 ropi korul megkaphato...

Thx. Crash_

Előzmény: joem (2311)
Fecus Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2312
Tudja valaki milyen sínek azok a Roco sínek amelyeknek a tipusszáma 58-al kezdődik? A talpfákon rajta van minden: Roco, szám, tipus, sugár, fok. Sem a Roco honlapján, sem a katalógusukban nincsenek benne.
Fecus
joem Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2311
Előzmény: JSB (2310)
JSB Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2310
101

Melyik ROCO? A salzburgi gyár, vagy valamelyik honi handlé?

Ugyanis, a salzburgiaktól kedden kaptam három oldalas anyagot,amit a Marketing igazgató írt alá, s amit feltettem (nem szórakozásból) a német eredeti összes adatát tartalmazza, kissé rövidített szöveggel. Kizárt, hogy a gyárban hülyék ülnének!

tisztelettel:
JSB

P.S.: ellenőrizd azt a "ROCO"-t, és spájzolj, amíg nem késő.

DJT
Az M44 Domi, egy szegedi alkotókedvű vasutas munkája. Sorozatban gyártja. Elég nehézkes hozzájutni, mert külföldre is gyártja.
PIKO, passz.
JSB

JSB Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2309
101

Melyi ROCO? A gyár, vagy valamelyik honi handlé?

Ugyanis, a salzburgiaktól kedden kaptam három oldalas anyagot,amit a Marketing igazgató írt alá, s amit feltettem (nem szórakozásból) a német eredeti összes adatát tartalmazza, kissé rövidített szöveggel. Kizárt, hogy a gyárban hülyék ülnének!

tisztelettel:
JSB

P.S.: ellenőrizd azt a "ROCO"-t

DJT Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2308
hello
tudja valaki hol lehet elfogadhato áru BR89 es HO PIKO mozdonyt venni?
mert a Piko oldalán baromi drága. A multkor láttam a tv ben a Szörényi Nyugati pályaudvarát és volt rajta M44 es HO mozdony saját maga készitette vagy valahol venni lehet.
101 Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2307
Kedves mindenki!
A sinkérdéshez annyit tennék hozzá, hogy a ROCO telefonon megerősítette, hogy a 2,5-s sinrendszert nem szünteti meg, továbbra is minden beszerezhető.

Üdv mindenkinek.

luc72 Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2306
Hello

A sin kérdés engem is meglepet. Ugyanis fuggerth síneket vettem viszont rájöttem, hogy ha már terepasztal akkor még is csak I profil. A ROCOt gondoltam, na először is elmentem a szív utcába, az öregnek van egy stílusa, de egyébként rendes volt, meg mutatott mindent, az árak a következők Hobby line 2.5 váltó elektronikával műanyag gyökkel kb. 4000 Ft a Profi fém gyökkel kb. 5500 Ft angol váltó 10000 ft. Na akkor irány a modell & hobby 2.1 ROCO váltó 3400 Ft + elektronika 3300 Ft, angolba 6000 Ft + 2*3300 Ft. Na ez nem semmi vannak árak az biztos lehet hogy síneket kéne gyártani?

Holnap szokásomhoz híven megyek a börzére, a kardánt és a világításvezetőt kérdezem, hogy mennyi.
Mint lejjebb kérdeztem a ROCO Abmz 44498-as MÁV vagonja tényleg ilyen ritka? Mert próbáljam keresni, vagy inkább fessek át más típust, egyébként milyen változatok készültek még?

Ismeritek az MM&MM vonatos képernyőkímélőjét vannak hozzá magyar vagonok, mozdonyok, villamosok de nem tudom hogy lehet alá tölteni.

Köszi

JSB Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2305
etwg

Sajnálom, hogy Brumminál nem jártál szerecsével. Még így is ő a legbecsületesebb. meg is látszik rajta, nem gazdagodott meg. Ez bizonyíték.
Sok jó PECO-t az új estendőben.

A nagy - számomra örömteli - érdeklődésre fel, elkerülhetetlennek tűnik a VASÚT&Modell elárasztása 601, 651 sorral márc 15.-e körül(20021/1).

etwg modelljei nélkül fele annyit érne, ezért keresse meg a vasutandmodell@matavnet.hu Emilt.
A jövőben ugyanis, ha van modell okvetlenül párhuzamosan benutatandó.

Most kis előétel, hátha gazdagítja listáitok. Abban a reményben, hogy kiegészítve közzéteszitek:

Dodatek kjizdnim radum pro vsechny... Plati od 1. cervna 1923(Ceskoslovenske Statni Drahy)

Kiemelések a Tabulka 8.-ból:
magyar mozdonyok (valamennyi sor)
stare az eredeti magyar, nové a cseh, itt / előtt MÁV, utána cseh sorozatjel;
328/375.1, 220/264.5,327/364.1, 342/364.2, 321/344.7, 324/344.4, 325/ 334.3, 375/331.0, 601/636.0, 334/324.4, 340/323.2, 350/323.3, 651/622.0 326/,313.2, 335/313.3, 376/3100.3, 377/310.4, 269/311.5, 420/402.1, 421/414.5, 441/403.4, 459/411.2, 475/410.0, 41/403.5, 476/400.2, 398/U35.1 kieg(JSB):322/365.2

Ebből 1938-ban szolgál SEZNAM (Vydalo Ministerstvo Zeleznic) szerint,
622.0 01-24 mind KB(Kosicko-Bohuminske draha)
623.01-16 ebből három MÁV-tól, a többi Flor. gyártmány. 636.01-06.

JSB

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2304
Hello!

Uj valtozat, tessek nezni,kattintani!

udv!

rezgaras Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2303
etwg írta:

> Itt vannak a valamikori Csehszlovákiába kerül magyar
> mallettek

Kösz a kimerítô listáért. Egybevág azzal, amit én eddig tudtam ebben a tárgyban, de persze ebbôl sok részletet nem ismertem.

Előzmény: etwg (2292)
etwg Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2302
JSB

PECO válto csak a Brumminál van rendszeresen (mások igen megbizhatatlanok) és pont ott fogyott ki kárácsonyra.

Köszönöm

Előzmény: JSB (2300)
monfondir Creative Commons License 2001.01.12 0 0 2301
Látom más is hasonló problémákkal küzd :(. Ha látsz a bőrzén kérlek osszd meg az infot itt.
Üdv: Zsolt
Előzmény: by az ex bhv (2298)
JSB Creative Commons License 2001.01.11 0 0 2300
Fecus

Kérlek, olvass precízen! Így csak oda-vissza, a topikot foglaljuk. Senki nem írta, hogy válts. ROCO diktatórikusan leállít egy aránylag olcsó sínanyagot, és pont. Ennyit adtam meg, semmi mást. Inkább spájzolj be, amig nem késő.
Kis pályád, kint biztosan olcsóbb lenne. A hazai árdszumbúj csak az EU-ba felvételt követően fog megszűnni.
Ha nincs más, akkor(kényszerből) 2,1mm ROCO betonaljas, mert ravaszul, a szögecsimitációt úgy helyezték el, hogy a kerekek ne verjenek. Még Fuggerthet sem zavarja.

BéPé

A ROCO sajna 500 (um-azaz körül)DEM. S mit kapsz? műanyag futókeretet (elől) , és müanyagba ágyazott tengelyt (hátúl) Eredmény, hogy a mozdonynak összesen egymáshoz közel eső mindössze 8 ponots áramfelvevő rendszere van. Szép sorjában lehagyták róla a díszítő arnykereteket(védház oldala). A Dugattyúházon a tábla imitáció szögletes, holott sz eredetin ovál.

Ezzel szemben TRIX 400 DEM. Ennyiért kapsz egy fém mozdonyt, hibátlan festéssel. Na nekik könnyű. Az eredeti rendbehozatalát ők állták. Tudják milyen.
Lehet választani, csak tessék a józan észre hallgatni.

Kedves BéPé!
Az árak nem azért vannak, hogy közük legyen bármilyen értékhez, realitáshoz. Az árak a handléért vannak. Így íztán az Általad írt gyártók terméke Pesten drágább mint Bécsben, pedig ők sem büszkékedhet. A német márka, és osztrák schilling átváltási árfolyama stabil 7,03(réges-rég) Az árak mégis 1:10.

Etwg. Peco váltó Bruminál, szinte mindíg van nem messze Spurkranztól. Nemcsak olcsóbb...

JSB

by az ex bhv Creative Commons License 2001.01.11 0 0 2299
Hibajegyzék!

A cím nohab2@yahoo.com
Zsolt

Előzmény: by az ex bhv (2298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!