hello
tudja valaki hol lehet elfogadhato áru BR89 es HO PIKO mozdonyt venni?
mert a Piko oldalán baromi drága. A multkor láttam a tv ben a Szörényi Nyugati pályaudvarát és volt rajta M44 es HO mozdony saját maga készitette vagy valahol venni lehet.
Kedves mindenki!
A sinkérdéshez annyit tennék hozzá, hogy a ROCO telefonon megerősítette, hogy a 2,5-s sinrendszert nem szünteti meg, továbbra is minden beszerezhető.
A sin kérdés engem is meglepet. Ugyanis fuggerth síneket vettem viszont rájöttem, hogy ha már terepasztal akkor még is csak I profil. A ROCOt gondoltam, na először is elmentem a szív utcába, az öregnek van egy stílusa, de egyébként rendes volt, meg mutatott mindent, az árak a következők Hobby line 2.5 váltó elektronikával műanyag gyökkel kb. 4000 Ft a Profi fém gyökkel kb. 5500 Ft angol váltó 10000 ft. Na akkor irány a modell & hobby 2.1 ROCO váltó 3400 Ft + elektronika 3300 Ft, angolba 6000 Ft + 2*3300 Ft. Na ez nem semmi vannak árak az biztos lehet hogy síneket kéne gyártani?
Holnap szokásomhoz híven megyek a börzére, a kardánt és a világításvezetőt kérdezem, hogy mennyi.
Mint lejjebb kérdeztem a ROCO Abmz 44498-as MÁV vagonja tényleg ilyen ritka? Mert próbáljam keresni, vagy inkább fessek át más típust, egyébként milyen változatok készültek még?
Ismeritek az MM&MM vonatos képernyőkímélőjét vannak hozzá magyar vagonok, mozdonyok, villamosok de nem tudom hogy lehet alá tölteni.
Sajnálom, hogy Brumminál nem jártál szerecsével. Még így is ő a legbecsületesebb. meg is látszik rajta, nem gazdagodott meg. Ez bizonyíték.
Sok jó PECO-t az új estendőben.
A nagy - számomra örömteli - érdeklődésre fel, elkerülhetetlennek tűnik a VASÚT&Modell elárasztása 601, 651 sorral márc 15.-e körül(20021/1).
etwg modelljei nélkül fele annyit érne, ezért keresse meg a vasutandmodell@matavnet.hu Emilt.
A jövőben ugyanis, ha van modell okvetlenül párhuzamosan benutatandó.
Most kis előétel, hátha gazdagítja listáitok. Abban a reményben, hogy kiegészítve közzéteszitek:
Dodatek kjizdnim radum pro vsechny... Plati od 1. cervna 1923(Ceskoslovenske Statni Drahy)
Kiemelések a Tabulka 8.-ból:
magyar mozdonyok (valamennyi sor)
stare az eredeti magyar, nové a cseh, itt / előtt MÁV, utána cseh sorozatjel;
328/375.1, 220/264.5,327/364.1, 342/364.2, 321/344.7, 324/344.4, 325/ 334.3, 375/331.0, 601/636.0, 334/324.4, 340/323.2, 350/323.3, 651/622.0 326/,313.2, 335/313.3, 376/3100.3, 377/310.4, 269/311.5, 420/402.1, 421/414.5, 441/403.4, 459/411.2, 475/410.0, 41/403.5, 476/400.2, 398/U35.1 kieg(JSB):322/365.2
Ebből 1938-ban szolgál SEZNAM (Vydalo Ministerstvo Zeleznic) szerint,
622.0 01-24 mind KB(Kosicko-Bohuminske draha)
623.01-16 ebből három MÁV-tól, a többi Flor. gyártmány. 636.01-06.
Kérlek, olvass precízen! Így csak oda-vissza, a topikot foglaljuk. Senki nem írta, hogy válts. ROCO diktatórikusan leállít egy aránylag olcsó sínanyagot, és pont. Ennyit adtam meg, semmi mást. Inkább spájzolj be, amig nem késő.
Kis pályád, kint biztosan olcsóbb lenne. A hazai árdszumbúj csak az EU-ba felvételt követően fog megszűnni.
Ha nincs más, akkor(kényszerből) 2,1mm ROCO betonaljas, mert ravaszul, a szögecsimitációt úgy helyezték el, hogy a kerekek ne verjenek. Még Fuggerthet sem zavarja.
BéPé
A ROCO sajna 500 (um-azaz körül)DEM. S mit kapsz? műanyag futókeretet (elől) , és müanyagba ágyazott tengelyt (hátúl) Eredmény, hogy a mozdonynak összesen egymáshoz közel eső mindössze 8 ponots áramfelvevő rendszere van. Szép sorjában lehagyták róla a díszítő arnykereteket(védház oldala). A Dugattyúházon a tábla imitáció szögletes, holott sz eredetin ovál.
Ezzel szemben TRIX 400 DEM. Ennyiért kapsz egy fém mozdonyt, hibátlan festéssel. Na nekik könnyű. Az eredeti rendbehozatalát ők állták. Tudják milyen.
Lehet választani, csak tessék a józan észre hallgatni.
Kedves BéPé!
Az árak nem azért vannak, hogy közük legyen bármilyen értékhez, realitáshoz. Az árak a handléért vannak. Így íztán az Általad írt gyártók terméke Pesten drágább mint Bécsben, pedig ők sem büszkékedhet. A német márka, és osztrák schilling átváltási árfolyama stabil 7,03(réges-rég) Az árak mégis 1:10.
Etwg. Peco váltó Bruminál, szinte mindíg van nem messze Spurkranztól. Nemcsak olcsóbb...
Az árak valóban nagyon érdekesen alakulnak.Nálunk valamiért úgy tűnik, a ROCO olcsóbb mint a többi cég. Példa:
A MIBA oldalain olvastam teszteket különböző mozdonyokról, és itt közöltek irányárakat is.
A ROCO S3/6 500DM, nálunk kb.60eFt, ez 120-as szorzó.
A Fleischmann BR13 400DM, a Váci u. kb 80eFt, ez 200-as szorzó.
Amerikai internetes áruházban (euro-trains.com) nagyjából ugyanígy alakulnak az árak: a ROCO-nál kb. 190-el kell szorozni a dollár árat Fleischmann-nál meg kb. 270-el.
Az árak tényleg hülyék. Én is egészen megrendültem, mikor a multkor egy pár váltot akartam venni. Eddig mindig PECOt vettem kb. 150 ATS-ért. Sajnos PECO pillanatnyilag nem volt, igy keresgéltem, hogy nem e lehetne ROCOval helyettesiteni (A Peco váltok joval kisebbek). Amikor egy megfelelöt találtam (csak keveset kellett volna átalakitani) akkor nézek az árakra, azt hittem rosszul látok a ROCOért 230 sillinget kértek - hát nem kapták meg, inkább várok egy két hetet, ha megjön a PECO szállitmány.
"A 2,5 mm sínrendszertől vegyetek érzékeny búcsút!!"
A múltkor azt írtad, hogy aki már egyszer próbálta a különböző méreteket az 2,5-es sínt választ. Akkor mostantól ezt nem szabad mert pofára esünkű?
Voltam a Deák boltjában. A Fleischmann sínek olyan drágák, hogy az egyszerű kis asztal tervem cca. 100 000 Ft. Nincs ennyi. Marad a Roco, de most akkor abból is 2,1-est vegyek. Amúgy olyan unott és fapofa volt a Deákban (Váci u 71.-ben, oda küldtek a Kálvária térről) az eladó, hogy valószínüleg engem ott nem látnak többet.
Bocs a panaszkodásért.
Fecus
Itt vannak a valamikori Csehszlovákiába kerül magyar mallettek (a lista több forrás alapján készült, nem biztos hogy teljesen jo, de más nincs).
A KsOsV (KBD) maga rendelt meg 24 db 651-es gépet. Ezek viztisztito nélküliek voltak, rézkazánnal, és négy tengelyes szerkocsival jártak. A CSD által történt átvétel után (1922) 622.001-024 számot kapták (12t tengelynyomás). Az utolso ezek közül 1957-ben lett kiselejtezve.
Ezek ugy Floridsdorfban mint a Bp-en készültek.
A nem KsOsV vasutakon is volt 3 db hasonlo mozdony, amit 1918 után a CSD 623.001-003 számmal vett át. Ezek szintén rézkazánosak voltak, de csak 3 tengelyes szerkocsival. A besorolás nem felelt meg a számrendszernek, mert ezek is csak 12t tengelynyomásuak voltak.
Ezek közül a 623.003 lett 1938-ban átalakitva tulhevitös rendszerre, majd a DR vette át valamennyit 51-es sorozattal. Ezért nincs semmi tapasztalat a müködésröl.
1919-ben a CSD további malletteket "örökölt". 13 db 651-es de már Brotan kazánnal, Rauscher viztisztitoval (azaz Floridsdorfi kivitel). Ezek már nehezebbek voltak (13t tengelyenként) ezért itt más stimmel a számozás 623,004-016 (tehát miután egy tipus az elöbbi 3 is ebbe a kategoriába lett besorozva).
A kis mallettek teljesitménye nem felelt meg az akkori kévetelményeknek, és a gazdaságosság is nagyon rossz volt (ne felejtsd a gazdasági válságot ama béke idökben).
Ezek többsége is a DR-hez került 1938-ban. Vissza alig valami.
A 601-esekböl 6 db került a CSD-hez. Ezek ott eléggé beváltak, habár nagyon nehéz volt a munka rajtuk (két fütö, vonatszakadás stb.) és ezek sem voltak nagyon gazdaságossak - lásd fennt.
1939-ben vissza lettek adva a MÁVnak, majd 1945-ben ismét a CSD vette öket át. 1947-ben lett az utolso kiselejtezve.
a Browser mallettek sem fix alvazuak, egyszerüen a modellben megoldhatatlan a probléma hogy a vezetö kerék (a malletteknél ez ugye a második alváz elsö kereke) elött 15-20 cm-rel legyen a mozdony eleje. Az elsö alváz nem lehet forgocsappal a kazánhoz kötve, mert az azt eredményezi, hogy csak annyit fordulhat be a forgováz, amennyi a nyomtáv és a kerékkarimák adta nyomtáv különbsége, ami kb. 1 mm. (Ha ennél többet kell fordulni, akkor már nem azonos iven mozogna mint a következö kerék ( a második alváz elsö kereke.) Ezért az elsö alvázt oldalra elmozdithatoan kell rögziteni (mint a nagyon).
Ezt csak ugy lehetne megoldani (kisebb malleteknél sikerülhet), ha a második alváz elsö kerekei karima nélküliek. Ennek az a hátránya, hogy akkor viszont baj van a váltokon. (Ezek a problémák léteztek a nagy mozdonyokon is, és elég nagy kopásnak lettek kitéve a második alváz elsö kerekei).
Szerencsére az állokazán stb. ad elegendö lehetöséget a fix forgoálváz álcázására, és igy a modell müködésének garantálására. (Nem kell sok mozgás, elég 1-2 mm kitérés). Europai méretekben (601, a német Mallet) még forgocsapra sincs szükség, elegendö a hátso alvázat nem egészen mereven rögziteni. Az én malletjeimen, ez ugy van megoldva, hogy a felfüggesztö csavarok (a két oldalon), egy hosszukas lyukba vannak csavarva, ami, kb 2 mm-es elmozdulást engedélyez. Természetesen a Rivarossi, Roco USA mozdonyokon ez sokkal nagyobb probléma. Majd felteszek a WEBre egy képet összehasonlitva a BigBoyt a 601-essel.
Az EU. malletok fecskefark kapcsolóval készülnek. Az amiknak 2000-mágneses dukál. Az új szerszámokat tavaly előtt emlékezve a negyven év előttre, saját üzemükben gyártották(odahaza Salzburgban), a régiek tervezéskori felhasználásával. A tavaly i gépeket láttam, kezemben is volt (Norfolk&Wstern,ill. Atchison Topecka & Santa Fe)
Ők Eu. Quality voltak. A gyártósoron ugyanott, ugyanaz következik. Változás annyi, hogy a Virginian mindkét futókereke tömör, míg a Union gépé elől kilenc küllös. A kotró járólemezes, és korlátokat is kapott. A virginian homlokvilágítása a podium alatt jobbról, míg az Unioné a reflektortesten pályastzámmal a podiumon balról elhelyezett.
Lifenak Roco szállít, így a két piacról összejön a szükséges xxxx (szavam adtam kuss, de az x-eket látva - mert van eszetek- nagyjából telibe találjátok)gyártási darabszám.
A Miniatur Modelle, és a Minitank Rocoéknál két külön független program. Mindíg is az volt. Így nem irtam, írhattam mindkettő megszüntetéséről. A szöveg egyértelmű. Megerősítem a Minitank marad, sőt sok új formát gyártotttak ill. felújítottak. Jön a Sykorsky Ch 53(három változatban). Érdekes lesz a Mercedes Australia LTD háromtengelyes Unimogja.A hernyósok közül a Buffel, a Dachs és Keiler. II. vh. SU-85, T 34 téli álcázással, pőrekocsin (Ssy), Opel Blitz Maultier és Jagdpanzer Elefant. Összesen 45 újdonság.
A 2,5 mm sínrendszertől vegyetek érzékeny búcsút!! A kedvező ára miatt kedvelt anyagból marad a flexi, standard 1/1, 1/4, az ívek R2-R5 (30 és 7,5 fokos) az un. villamosvasút ív, az R1, és a standard váltó. Vége a közdaraboknak, a többi váltó és kereszteződés tipusnak(állítólag a nem kielégítő kereslet miatt)
Jön az ICT BR 605 dízel változata. Arról még mélyen hallgatnak, hogy billen e mint a Fleischmann elektromos változata. Állítólag IV. negyedév.
Uj még a huckepack. A többi mázga.
Lesz Taurus végre 3 áramszdővel(1116-001) valamint DB 182 kétáramszedős de kétáramnemű változat. Salzburgban Mozart-Kugelék már tudják, amit sem Erlangen(Siemens aki építí) sem Frankfurtban (DB). Tény, hogy az első DB széria 25 gép, de még neve (pontosabban sora) sincs. (IV.Negyedév)
Lesz felújított BR 18 füstterelővel, végre helyes hajtottkerék távolsággal. Újdonság a Br 35 Finescale (supesfine árral párosítva).
Üdvözlet mindenkinek újra elkezdtem dolgozni és a webzinen újabb cikk található képekkel valamint matiz eladó terepasztala is felkerült a hirdetések közé.
Szóval idén is várom a jobbnál jobb ötleteket és várom a cikkekekt, híreket és mindent amit publikálni lehet és kell...
Üdv mindenkinek, és eredményes Boldog Új Évet és Évezredet kíván
Vsanci
MUNKÁRA FEL!!!!!
> Sajnos modellben máshogyan nem lehet megcsinálni a
> malletet (egyet láttam az USA-ban soha nem is ment). A
> hátso alváz ugyanis nagyon távol van az elsötöl, és a kis
> ivekben ez nagyon meghatározo.
Azt hiszem, itt eltér a filozófiánk... :-)
A modellek konstrukciója mindig kompromisszumok keresésével és eldöntésével jár. Ennek egyik oka a futásban keresendô: a modellek sokkal kisebb sugarú íveken járnak és sokkal magasabb nyomkarimával valamint sokkal szélesebb kerék-futófelülettel rendelkeznek, mint az igazi mozdonyok. A másik ok egyszerűen abból ered, hogy bizonyos apró alkatrészeket egyszerűen nem lehet megfelelôen modellezni. Pl. HO nagyságban egy 30mm-es szegecsfejet még modellezel, de egy 6mm-eset már általában nem.
Nekem az a filozófiám, hogy a modellnek legalábbis struktúrában meg kell egyezni az eredetivel. Ha ugyanis nem egyezik meg, akkor futás közben annyira másként viselkedik, ami már zavarja a modellhűséget. Én inkább nem építek Malletet - hamár nem tudok 1m sugarú íveket adni alája.
Egyébként azt hiszem, a Bowser Malletek szerkezete megfelel az eredetinek. Nem tudom azonban, milyen íveken járnak...
> Ebben különbözik az ami Fa. Life Like gyártmányoktól. A
> kupplung Roco és Fleischmann szerint, mellőzik a2000-
> Magnetic-Knuckle-Couplers tipust
Én úgy tudom, a Life-Like és a Roco Mallet az ugyanaz. A leírásod azt sugallja, hogy Amerikában RP25-ös kerekekkel és Kadee kapcsolóval szállítják Life-Like dobozban, Európában pedig NEM kerekekkel és Roco kapcsolóval Roco dobozban. Csak azt tudnám, hol készülnek. Life-Like az összes többi modelljét Kínában készítteti. Tehát vagy nem bíznak abban, hogy a kínaiak egy ilyen bonyolult modellt is megfelelô minôségben tudnak legyártani, ezért ezt a Roco gyártja Salzburgban. Vagy pedig Kínában készül és Roco csak dobozolja ôket.
Ne feledjétek: egy amerikai modellnek nincs akkora piaca Európában, hogy azért érdemes legyen kifejleszteni. Viszont az Amerikai modellek Európában sokkal többe kerülnek, mint Amerikában, tehát jóval nagyobb a haszon rajtuk.
2001 február elsejével a ROCO TT megszűnik. A jövőben Tillig készíti a Rocoként ismert modelleket. A 2000 január 4.-én kiadott közlemény (mely tegnap érkezett) elegánsan fogalmaz, a TT "augeglideert", azaz kisorozott.
Szintén "örömteli", hogy január végén a "ROCO Miniaturmodelle", azaz az gépkocsimodell gyártás visszadja lelkét teremtőjének. A jövőben csak vasúttal kapcsolatos járművek gyártása folyik pl.: Roadrailers.A kétéltű Unimog is termelésben marad. Ezeket 2002 elejétől új kivitelben más gyártási számmal fogják kínálni. A rövidesen megjelenő 2001 újdonság katalógusben ne keressétek.
Ezért új Miniaturmodell katalógus sem készült.
Igazat mondanak, mert a tegnap befutott sajtóanyag tényleg nem tartalmazta a várt autócska füzetet.
NAHOB-osok figyelem Szintén Roco hozza a Di3 N SB, a dán My (1101) és a CFL 1600(1604psz). Várható karácsonyra.
Az NMJ (Norsk Modelljernbane) január 9-én dobta a piacra a Di3.642, CFL 1604 és SNCB 202.020 (ex-CFL 1602) mozdonyok modelljeit, és 15-én az MY 1101-et is kihozzák. A modellek minden igényt kielégítenek - és az áruk is ezt igazolja (8.995 NOK).
Ja, H0.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Az előző (kék-fehér) színvilág nekem jobban tetszett, mert markánsabb. A különbség a szememben olyasmi, mint egy piros és egy gyöngyházmetállrózsaszín autó között. (Tudom hogy ma az utóbbi divatos.)
Hi! Nem kell nagydobra verni, mert nem olyan nagy szam, es meg nem biztos a dolog. Egyebkent ma uj verziot keszitettem, mas szinekkel. Minden otletet, javaslatot varok!!!!!!!!!!!!!!!! Sot, kerem, hogy bombazzatok ezekkel, mert ez a lap NEKTEK KESZUL!!!! ;-) udv.
Rocora rájött a Malletthatnék.Jön a Virginian (psz 737), és az Union Pacific (psz. 3671). A szerkocsi vonatvezető kabin nélkül. Már az első nagyedévben. A kerékpárokat, hogy a Roco Linera jó legyen NEM szerint szerlik. Ebben különbözik az ami Fa. Life Like gyártmányoktól. A kupplung Roco és Fleischmann szerint, mellőzik a2000- Magnetic-Knuckle-Couplers tipust.
Jön a kis mallett Bajor Államvasutak (psz 2510)második negyedév. Mind limitált, ez az új módi. Ue a mallett jön ipari mozdonyként "zuckersusi" a regensburgi zukorgyárból. NAHOB-osok figyelem Szintén Roco hozza a Di3 N SB, a dán My (1101) és a CFL 1600(1604psz). Várható karácsonyra. Lesz svéd IORE101 dupla, nagy felhajtással 3000 márkás uttal. Az útban a mozdony is benne foglaltatik, nem csak a repülőjegy.
Mai postával (kcsit ázottan) jött a salzburgi Roco epistola. Kit érdelkel kérdezzen rá. Van más is, most ennyit kutyafuttában. Mellékelték a kifutó termékek listáját. Kérdezzetek. Adom a választ
Üdv JSB
P.S.: a többiek által írottakra később reagálok, még van egy kanyarom.