A képekhez képest a változás annyi, hogy pályakotró most már van a gépen (gyárilag nincs).
A modellező (ő készíti az N-es NoHAB-ot is) megjegyzései:
-psz.: 159, kb. 90-es evek elso fele
-normal kapoccsal, de ha kell, Fleischmannal
-hutoventilator folott igazi racs
-hangtompito realisztikus,
nincs a tetejen az a hosszukas gebac, es a bordazat, vagy miafene is
imitalva van rajta, valamint real kormos+eso"koptatta teto"
-van rajta palyakotro is
-diszlec helyett normal korbekorlat
-oldalt a nagyobbik racsok jo iranyba vannak forgatva
Szállítás febrár elején. Ára 35.000 HUF.
A modell ügyében Kemény Zsoltot keressétek, e-mail címe: zsolt.kemeny@mchp.siemens.de
A tudományos magyarázatot másra hagyom, ugyanis én nem értek hozzá, de: a Fuggerth jelzőkhöz Fuggerth(?) relé jár. Ezekben vannak védő-diódák, amik általában nem működnek. Ha rákötöd a jelzőt és kapcsolgatod vele, előbb-utóbb kiégnek a LEDek. Viszont, ha bekötsz minden LED-el sorba egy-egy diódát, ez pótolja a relében levőket és nem fog kiégni. Elsőre kis, vékony uveg diódát tettem be, de az valamiért tönkrement, aztán lett a nagyobb, fekete, 1N(akármennyi) és azok máig bírják. Mondom, tudományos alapom nincs, csak a tapasztalat :-)
Más.
Lassan kialakul a Vasút&Modell weblapjának végleges alakja. Igazából az lenne a legjobb, ha minden vasutas weblapot egy portálban egyesítenénk, és közösen frissítgetnénk. Megoldható lenne ez szerintetek, vagy megy mindenki a maga útján és jó magyar szokás szerint széthúzunk mindenfelé?
> Az tuti, hogy kis teljesítményű dióda nem jó, mert az is
> tönkremegy (rövidrezár) és hazavágja a LEDet.
etwg írta:
> LEDekkel mindig kell párhuzamosan, ellentétes polaritással
> egy diodat kötni, külöben a váltoáram tönkreteszi öket. A
> soros dioda ettöl nem mindig véd meg.
> Ugyananyiba kerül de jobban véd
Ne haragudjatok, de engem, mint villamosmérnököt rettenetesen érdekelne a fenti kijelentések tudományos alapja.
Egy közönséges LED-en max. 20mA áram folyhat. Ezt még a legkisebb egyenirányító diódáknak (1N4148) is ki kell bírniuk.
Több cég csinál keskenynyomtávu jármüveket. Europaban talán a BEMO meg a DOLISCHO a legismertebb (az utobbi inkább csak egy üzletember, aki ezeket a sok forrásbol származo modelleket összegyüjti).
H0e-t a ROCO, a PECO meg a LILIPUT is csinál. (9mm nyomtáv) Nem tudom, hogy az EGGER még szállit-e modelleket, legutoljára azt hallottam, hogy a JOUEF vette meg öket (közben a Jouefet meg a Rivarossi). Az EGGER csakis keskenynyomtávu modelleket gyártott.
H0m A BEMO termékek (12 mm nyomtáv), de a drezdai Technomodell is ilyen jármüveket készít
Angliában egy sok kisszériás (de még megfizethetö) gyárto van. Ök valamilyen nagysorozatu alvázra készitik, réz vagy olomalapanyagu modelleket. Sok gyár van.
Amerikában ezek a nyomtávok nem divatosak, ott lábban számolnak, tehát egy 3 lábas nyomtáv modelljei H03, ami kb. 11 mm jelent. De van H02, kb. 8 mm-es nyomtávval.
Nagysorozatban, ha jol tudom, cak az MDC kinál keskenynyomtávu modelleket.
Alapjában véve ezek mindig egy kicsit drágábbak mint a normálnyomtávuak.
Gyakorlatban egy LED azonban soha sem mehet tönkre (hacsat valami gonosz áram nem tesz benne kárt). Ugyhogy nagyon is ajánlom a paralell diodát a soros helyett. Ugyananyiba kerül de jobban véd
A LEDekkel mindig kell párhuzamosan, ellentétes polaritással egy diodat kötni, külöben a váltoáram tönkreteszi öket. A soros dioda ettöl nem mindig véd meg.
Én kötöttem minden LEDhez plusszba 1-1 diódát, fejből nem tudom, milyeneket. Az tuti, hogy kis teljesítményű dióda nem jó, mert az is tönkremegy (rövidrezár) és hazavágja a LEDet.
> Az en Fuggerh jelzoimben LEDek vannak. A jelzok aljan, a
> kis dobozban van egy ellen, ugyhogy nyomathatod 16V-ra
> nyugodtan.
Van rajtuk védôdióda? A LED-ek max. zárófeszültsége általában valahol 5-10V között van. Azaz ennél nagyobb váltófeszültség esetén, vagy rossz polarítással az egyenfeszültségen kiéghetnek. Ez független a soros ellenállástól.
> ROCO átadja a TT-s modelleket, Tillig pedig a H0-t.
Hát szvsz. az ilyesmi az sohasem jó, mert piaci koncentrációhoz vezet. De az adott esetben még kifejezetten rosszul is sülhet el. A Tillig HO sínek ugyanis olcsóbbak és a német modellezôk szerint jobbak is, mint a Roco sínek. Akkor most mi lesz?
A ROCO honlap TT-termékek oldalán hozzávetőleg a következő szöveg olvasható, ha lefordítjuk magyarra:
A Roco TT-program 2001.2.1-től az ismert TT-gyártó, a "Tillig" árkaneve alatt kapható.
Egy bátor döntéssel kezdődött: Az 1998-as újdonságprospektusban mutatta be a ROCO az ebben az időpontban a "Ludmilla"(BR 132) dízelmozdony már messzemenően kész TT méretarányú modelljét. Egy konkrét ajánlattal ki akartuk deríteni, mennyire komolyak voltak a TT-s vasútmodellezők gyakran kinyílvánított kívánságai.
Nem kellett csalódnunk. Ezen eredménytől felbátorodva további új modellekbe fektettünk be, legutoljára a BR 80-asba. Mindez szoros együttműködésben történt a Tillig céggel, mint azt a közös digitális kezdőkészlet mutatja.
A TT-vasút ötletéért és termékeiért való általános rajongás mellett a ROCO-nak, mint gazdasági vállalkozásnak meg kell felelnie a piac kihívásainak is. Ehhez az is hozzátartozik, hogy hogy megszeretett témákat is kritikusan felülvizsgáljunk.
Ha elemezzük a piacot, akkor dódik, hogy a Tillig cég egy tekintélyes, eredményes piacvezető. Fordítva igaz ez a ROCO-ra a H0-ás kétsines, egyenáramú piacon. Az alapkompetenciák erősítésének értelmében a két vállalat megegyezett, hogy a ROCO TT-programot a jövőben a Tillig végjegye alatt kerülnek forgalomba. Így a TT-vasutasok "mindent egy helyen" kapnak. Természetesen folytatjuk a fejlesztési területen az eddigi gyümölcsöző kapcsolatunkat, csak a maguk termékek lesznek a Tillig és a ROCO márkákhoz hozzárendelve.
[vege]
Ha ezt jól értelmezem, valamiféle összefonódás van köztük (valószínűleg ROCO részesedés Tilligben). Most elrendezték egymás köreit: ROCO átadja a TT-s modelleket, Tillig pedig a H0-t. Bár erről konkrétan sehol nem esik egy szó sem...
Erre utal az is, hogy állítólag R. kikötötte, hogy a R. szaküzletekbe T-nek szállítania kell...
Hello!
Lehet, hogy nem tudod, de ma már vannak forrasztható izzók, amik teljesen úgy néznek ki mint a LED-ek. Biztos ezek vannak beépítve a lámpába. De vannak olyan lámpák is amikbe izzók van.
BoGár
Barna talpfák? Az valami ősrégi kifutott széria. Az Erkel utcában legalábbis nekem azt mondták. Ezeket az 58... típusszámúakat árulják pl. a Lurdy meg az Eurocenter modellboltjaiban. Katalógusban valóban semmi nyoma.
Más: Vettem Fuggerth jelzőket. Aljukon csak annyi hogy o-tól 15V. Namost én le vagyok maradva LED-ileg, vagy tényleg (előtétellenállás) nélkül ráköthetem a trafóra? Vagy a jelző aljában van elrejtve előtétellenállás?
Párkányban alias Sturovo van egy szlovák vámos. Gyönyörű Gorillákat csinál úgy hatezer forintnak megfelelő áron, hozott modellekből. A kiegészítők fotomaratottak. A húszból akármelyik pályaszám kérhető. Van olyan színvonalú, hogy akár új Piko-t is érdemes "áldozni".
A nálunk mindíg, minden drágább "szép" hagyományra tekinthet vissza. Így is lesz ameddig a kereskedők étvágya nam csökken, és nem valamennyi modellgyártó dealer hálózata legelább két- vagy több polusú.
pg 54
Szép lenne, egy működő 601 O méretarányban. Az igazi valamelyik fiumei gép, vagy az legutolsó korszak itthonról. Az elkerülteket össze-vissza gányolták. Ha eljön az ideje, fényképekkel rajzokkal segítünk.
DJT
A 410 leírását nem tették meg, a modellét igen.
A porosz G8 mert ő az BR55 elődje sokaknak fehér folt. Köszönöm a felajánlást, de a kérdéses cikkek, ill. Letenyeiék - sajnos szünetelő - lapjának valamennyi száma rendelkezésre áll.
A leírást azért tartjuk szükségesnek, mert:
a./a lapok már rég nem kaphatók(93-ban, 94-ben jelentek meg), s hátha más is el kívánja készíteni.
b./A PIKO förmedvény -"modell" - kifogyott, ill. többszörösébe kerül. Tehát új (jobb) alap után kell nézni.
c./Nincs jogunk a most érdeklődőket a dologból kizárni. Az is nyílvánvaló, hogy több megoldás lehet jó. Több gyártó modelleje áll rendelkezésre.
Sziasztok!
Ha jó áron akartok vasutat venni menjetek Pozsonyba /Bratislava vagy Perssburg/
2500 Ft a szolvák Gbgs, van csörgöjük is!
A buvár és a gorrilájuk is szép /ezek öntvények/
A csörgő hajtás tökéletesen megfelel a Buvár kasznija alá!
Ja igen: hajlandóak végre magyarul is beszélni !
Eljutás:
A főpályaudvar alatt van egy villamos végállomás onnan bármelyik villamossal 3 megálló, ez a Folrianska tér onnan az emlékmű meletti villamost követni és ott lessz a bolt!
Eddig nem szóltam hozzá a 601-témához, de érdeklődéssel olvastam, mert a hazai gőzmozdonyok közül ez a kedvencem. Már régi tervem, hogy megépítsem 0-ban, csak az még nem holnap lesz... sajnos!
Üdv JSB
Ha 410 es mozdony leirását akarod közölni azt már megtették helyetted egy megszünt ujságban /Hobbym a vasut/.Egyszerübb átalakitás az 1993/2 számban találhato /elfelejtett mozdonytipus/, a profibb és komolyabb az 1994/1 számban olvasható Dr Károly Imre tollábol./Épitsünk Máv 410.600-ast/ Ha kell akkor esetleg el tudom küldeni Mailben késöbb
sansan
BR 55-ből összehozható a porosz G8, a háborút követően nálunk 410-ként két változata szolgált. A védházon a tetőt kell kissé megváltoztatni, és a légsűrítőt kell áthelyezni a másik oldalra. Ez csak két pályaszámtra vonatkozik. A többit már alaposabban át kell építeni, de az sem több tíz óránál. Szép, de vonóerőben gyenge - úgy sem fogunk vele 50 kocsit húzni - autentikus modellt kapunk. Az ára is - körülményeink között - megkapó. Érdemes kopottabbat venni, az olcsóbb, úgy is illő újra koszolni. Ha akad régi, használt Fleischmann az, főnyeremény (ca. 15e a reális határ) mert a homokoló áthangszerelésével(szögletes le), pazar modell építhető. Ezt eddig még nem tették. Nem értem, ha valakinek akad nem egyszer több száz órája - ami egy vagyon - egy modell megvalósítására, miért nem áldoz egy tizessel többet a kiváló anyagra, ( ami az egészhez mérten elenyésző).
Még mindig (itt-ott)a beteges mennyiségí szemlélet.
Úgy látjuk, röviden velősen mindkét változat elkészítését rövidesen leírjuk.
Figyelem, most spájzopljatok, mert ha megjelenik a cikk, hirtelen minden 55 (a ropzsdás szemetet beleértve)a dupláját fogja a kínálati oldalon "érni"!
A 424 sok része autentikus. Végigbogarásztam, úgy tűnik a 424.027(1932-ben az ötezredik magyar mozdony volt) elkészíthető belőle. Árát balga módon én sem kérdeztem. A félkész, ebben a minőségben régi Piko 41-re méltatalan. Jobb a drágább alap. Nem tucat modell lesz az biztos. A szerző Süveges Attila, szegedi. A rudazatot meg kell alpakkából (maratva) csinálni. egyedül a védház tetőíve hibás. A felső kazetta (az ablakokkal) is hiányzik róla. Stirolból 30 perces munka. A legnagyobb feladat, a szerkocsiban a hajtás elhelyzése, mert a magyar mozdonyok szerkocsitengelytávolsága enyhén szólva tömör a többi vasúthoz képest.
Itt is a magyar elme adott leckét a művelt nyugatnak. Ugyanis, a fél méterrel rövidebb víztartályban kevesebb "löttygátló" közfal mellet (ami súly- és tenglynyomás csökkentő) is kisebb a liccs-loccs. Trianon után egy tankkal vízvételezés nélkül a célállomásig jutottak.
A többieknél maradt a birodalmi szemlélet. A semmeringi pályán továbbra is olyan nem fizető, és mozdonypróbáló - egyúttal vonóerő pazarló víztömeget cipeltek - mintha Dél-Tirol még oda tartozott volna. Ugyanezt a DR is megtette Drezda-Berlin között.
Kedves sansan, a börze "bűnszövetségi" félhomályából dereng a hölgy és a gyermek.
20-án lenézek, ha jelzi az időpontot, viszek némi 601 municiót(nem bélyeggyűjteménny jelleggel). Kisebbik fiam is ott lesz, mert újabban amerikai mozdony a mánia(majd kinövi).
Itt jelezném a többi úr eltünt, úgy látszik , ha adott a lehetőség (mallett képek és doku LEHET ÉPÍTENÍ!!!)már nem érdekes a 601. Csak a fűre lépni tilos tábla teszi a gyepen sétát izgatóvá?!
Már a börze végére értem oda(1/2 12-kor)és a tulaj annyira beszélgetett valakivel,hogy elvesztette egy időre a hallását.:-))) Amúgy mit is mondjak, hááát,talán az nem tetszett,hogy nem volt felirat,szám sehol,nemtudom, olyan furcsa volt.Az viszont biztos,hogy egy volt lehetőség csinosítani rajta.Úgy érzem nincs jogom leszólni,mert én nem tudtam volna összehozni ilyet.
Sziasztok!Ma sikerült megint eljutni a börzére. Ami ma feltűnt:Volt 424-es HO-ban kész állapotban és volt csak kiöntött ház is. Állítólag a BR 41 alapjaira készítik el.Ezt máshol is hallottam,mi a véleményetek,tényleg így van?Találkoztam még BR55-el is 6000 körül(régi PIKO,kissé kopott)Úgy tudom ez megegyezik a magyar 410-el,de nem tudom,hol,mire és meddig használták. Esetleg tudja valaki? JSB-nek megköszönöm a héten tőle kapott mélt,nagy érdeklődéssel olvastam.( Kedves JSB, talán önnel találkoztam a múltkori börzén?Pár percet beszélgettünk,egy kisfiúval voltam.) Üdvözlet sansan
Tudja valaki milyen sínek azok a Roco sínek amelyeknek a tipusszáma 58-al kezdődik? A talpfákon rajta van minden: Roco, szám, tipus, sugár, fok. Sem a Roco honlapján, sem a katalógusukban nincsenek benne.
Fecus