Matiz
van valami köze a 119 esnek a 118 ashoz ? mert van egy gyönyörü képem egy BraWa katalogusban ugyanaz a festése mint a 118 asnak csak a 119 es hat tengelyes esetleg ha kell késöbb be tudom scannelni
Milyen alkatrészeket kerestél a 118 as hoz ?
nekem van egy bontott H0 118 asom piros fehér szinü , felsorolásképpen ami nincs meg belöle :
1 motor és a forgovázak közötti kardántengely
2 kerekek
3 sajnos a motor tengelye el van törve tekercs sérült a karosszériája az jo, ellensulyok is megvannak a forgováz és a benne lévö fogaskerekek is meg vannak áramszedö lemez az azthiszem nincs már meg .
Sziasztok !
Szeretném megkérdezni, lesz-e börze a Lángban 27-én ?
Tudja-e valaki, hol lehet (olcsón!) fehér nagyfényü LED-eket vásárolni?
SMD és kerek 3 és 5 mm-es is érdekel.
Címeket írjatok, ha tudtok! (Esetleg árakat is.)
Elöre is köszönöm mindenkinek !
Ha már Gützold, és 118: Íme. Végre, sikerült egy szép képet találnom a B'B' tengelyelrendezésről, élőben, eredetiben, bár sajnos ez a gép már múzeumban van. A pályaszámát felteszem a modellemre.
Igen, egyből eszembe jutott! A gondom az, hogy per pillanat nincs otthon a megfelelő szürke árnyalatú festék, nameg honnan vegyek hirtelen ilyen kis rézhálót. A "létrát" visszatetted a rácsra? Egyébként, van egy régi CPU ventillátorom (meghibásodott) ennek a lapátjait be szeretném ide építeni. Valami világosszürke színt akarok a lapátoknak adni, hogy jól láthatóak legyenek. Sajnos forogni nem tud majd, nem tudok ilyen pici motort szerezni.
Más: Nagyon fáradt voltam a héten, mi jutott eszembe. Rengeteg Junior mozdonyom és kocsim van (kb. 5db BR80, 1db kék gumis)...Ezekből valamit építeni kellene! Első gondolatom a kis kék diesel és az egyik BR80 házasítása volt, kvázi M28-at létrehozva ezzel. Ezt elvetettem (de nem adtam fel :-) ) és inkább motorvonatot alkottam. Egy tipikus régi zöld 3-osztályos személykocsinak kivágtam az alját a két tengely között. Az egyik megmelegített kerékpár tengelyére fogaskereket húztam. A kivágott részbe bepasszítottam egy motort. A motor és a tengely közé a kocsi hosszával párhuzamosan még 1 tengelyt tettem. Ezen a tengelyen egy nagy fogaskerék és egy kissebb van, a nagyobbik a motorra a kissebik a kerékhez kapcsolódik. Az áramfelvételt a másik kerék végzi. Hihetetlen, de működik :-) Igaz, hangos. Ugrál kicsit, egy tengelyről nem a legbiztosabb az áramfelvétel. Kicsit lassan megy. De megy :-) Kívülről semmi sem változott, egyedüli szemet szúró dolog a nagyon nagy, motorra kapcsolódó fogaskerék, ami a hajtott tengely mögött van és majdnem a sínig leér :-) Fotók később....
Ez Fl 000 gysz. kéttengelyes szertartályos kismozdony, gólyafészkes kéménnyel. Gyári ára (netto)71,45 DEM(volt! Nürnberg után meglátjuk az új érvényes árát) A mozdonyka fantázia gép egy régi szász ipari mozdonyra hasonlít. Régi 1:70 méretarányú Fl. modell.
Amit Ti kerestek, az két verzióban létezik. Az alap az eredeti a 89 70-77 (ez most index lenne) ami szertartályos háromtemgelyes Stephenson hajtású. Eredetileg porosz T III, a mi 377 sorunkhoz kissé hasonlít, de a magyar gép külső keretes volt. Fl gysz. 4011, netto 171,75. DEM.
Az átépített szerkocsis változat a BR 89 62 volt. Egy eredeti készült, 89 6225 pályaszámmal. Fl. netto ára, 183,35 DEM . Könnyű tehervonat, mellékvonali személy, vagy vegyesvonat továbbítását szolgálta.
Ha még nem próbáltad, akkor tedd meg, mert nekem nagyon tetszik hogy a szergejnek a tetején a ventilátor szelőző rácsát ki vágtam, és a helyére réz fonatot helyeztem.
Bele lehetne építeni? Szerintem nem fér el benne. Alapvetően a PIKO (Güztold) 120-asnak nem a motorja a hangos, hanem a meghajtás maga. Érdemes kipróbálni, kiveszed a motort, és tolod a sínen, hogy a kereker hajtsák meg a fogaskerekeket: a jellegzetes hang innen jön - szerintem minden régi Gützoldnak ugyanolyan hangja van. Elvileg a motorok és a hajtás ugyanaz/nagyon hasonló.
Az alkatrészes kis öreg nem volt kint, így szergej alkatrész árakról most ennyit.
A Bzmotos sem volt kint, de a termékei kint voltak csak más árusította.
89-es volt kint fleismann 9900 as irányáron.
Most elégé lepukkant dolgok voltak kint.
ROCO 2.5 ös sínek a városban hiánycikk lett, a Modell&Hobbynál hétfön jön áru az Erkelbe kb 2 hét.
A ROCOnak itthon két képviselete van az előző két cég.
A szergej motorjának cseréjén én is gondolkodok, pl. a csörgö féle motor szép csendes.
Szóval kinéztem ma a börzére. Néhány ár, érdekesség: NOHAB kaszni, "magyar narancs" festéssel: 6500, N-es Gigant 35000(??) Ft, láttam kint nagyon régi PIKO E44-et, aminek kilátszik a nagy fogaskereke középen, hiánytalan állapotban.
Kerestem 4 tengelyes Schicht kocsikat, de hiába. A szokásos lelakott, lepukkant vagy hiányos kocsikon kívül nem találtam megvételre érdemest. Most sok amerikai gépet láttam (ne kérdezzétek a típusokat, azokat nem ismerem). Mindent összevetve, szerintem közepes kínálat volt.
Vettem egy 120-ast, 12500-ért. Otthon megtakarítottam, a motorra olajat csöppentettem. A tetőn az ezüstszürke részt újrafestettem, és itt-ott a korlátokat is újrahúztam. Így szinte gyári állapotú lett a gép. A futásával nem vagyok megelégedve, lehetne simább is, a 110-es nyugodtabban fut az U profilon. Bár, ha meglesz az új pálya, az remélhetőleg megoldja ezt a gondott.. Volt egy bontott 118-as, előttem vitték el azokat az alkatrészeket, amiket kerestem GRRRR! Egyedül a forgóvázak szorítóját tudtam megvenni...
Viszont, eladnám a PIKO 52-esemet. Hiánytalan, dobozzal, korrekt meg minden. Csere is érdekel, 4-tengelyes Schicht kocsik (csak ne 1. osztályú és DR legyen!). Érdeklődni emailen lehet.
Ha lesz egy időm, szeretnék egy összeállítást csinálni a régi PIKO-Gützold diesel modellekről, képekkel.
üdv!
ui: a vasút&modell weblapjára nemsokára felkerül az aktuális szám tartalma, valmint pár hír és esemény.
Szia etwg!
Köszi a lesújtó infót!
Ez van!
Kár érte a legszebb gőzös volt Europában, de van jó hirem a kollégáknak Május elején újra lesz kiállítás a Lángban, velünk + a KBK-val !
Talán addig elkészül a Oe-s fűrészüzemem 600mm fonódott vágánnyal /Roco HO-ás váltó átépíés 760mm és 600mm /
Rézgaras köszi az ötletet a váltóhoz!
Tökéletesn bevált!
Müszaki tanácsot szeretnék kérni. Épitettem egy kisebb fajta terepasztalt nikkelezett U profilu piko sinekböl. Ezek a sinek igen gyakran elkoszolodnak és ráragadva a mozdony kerekeire /BN 150/ gyakran megállást erdményezett.Mit lehetne tenni ez ellen?A sinek szarok vagy a mozdonybol kerül olajfilm a sinekre?
A forgóváz nem esélytelen, mert nagy valúszínűséggel a Tillig fogja forgalmazni tovább.
Kedves Mindenki!
A boltokat ragozva 2 gondolat jut eszembe. 1 Hobbyboltos nyugtám van még 1985-ös (86-ban lett hangszerbolt) (akkor maradt nekünk a Kálvin téri és a Märklin bolt + a kispesti centrum triáljában is akkor kezdték 2 évig árusítani a vasútakat.
2./ A Deák modellboltok nagyon drágák. Amit említettetek mozdonyokat (TT-ben) a Váci uti (nem utcai!!!), és az Erkel utcai boltokban minimum 10000,- Ft-tal olcsóbbak!!! DE!!! Az erkel utcában van TT Fleischman forgóváz 62000,- Ft-ért még én a Kálvária téren vettem novemberben a (Blackspace által is említett) Jatt forgóvázat 30000,- Ft-ért!!
Még valami az Erkel utcában a Tillig dolgok olcsóbbak mint a Váci u-on, viszont érdekes, hogy ők hivatalos disztributorai a Roco-nak mégis a Roco pedig drágább, mint a Modell&Hobbyban.
Egyszóval összegezve, ha valamit venni akartok meg kell nézni az összes helyet!!!
menyibe kerül egy Bzmot alvázzal meghajtással fényezetlenül
No ez az info - érthető okokból - engem is érdekelne, de holnap nem tudok eljutni a börzére. Ha lesz infód a Bz-ről, kérlek, oszd meg velem is, akár itt a topicon. Sőt, ha veszel, szívesen megnézném.
Thanx:
Joe
Szaisztok!
Új cikk a webzinen www.tar.hu/vasutazas
Valamin jóval túlvagyunk a 15000-ik látogatón!! :-))
Kellemes hétvégét és jó szörfözést nektek.
Üdv:
Vsanci
> igen egyszerü, söt tudomanyos alapja van a parhuzamos
> diodanak.
Nem akarok errôl vitatkozni, hiszen az egész téma nem ér meg egy veszekedést, de az a véleményem, hogy az érvelésed sem elméletileg, sem a gyakorlati életben nem állja meg a helyét. Az elsô válaszom után egyébként megírtam, hogy szerintem miért jobb mégis az az elrendezés, amit javasolsz.
Na nemrég én védtem meg egy kicsit a Szív utcai boltot, de tévedtem.
Rászántam magam és elmentem az Eurocenterbe meg venni a 2.1-es síneket, váltókat. Bent a biztonság kedvéért meg kérdeztem az árakat még egyszer, de az eladó felhívta a figyelmem a 2.5 –ősökre. Meg döbbentem az árakon. A Szív utcában az öregnek elmondtam nagyjából miből menyi kell, gondolom fel csillant a szeme hogy új vagyok a HO-ban jól meg sápolom „az árakat régebben írtam” a hülyét. Na de kezdjem az ujjakkal 2.5 váltó elektronikával fele volt az öregnél halóttakkal ez is ROCO, és amit én vettem az is 2.5-ös de külön kell hozzá az elektronika és fémből van a gyöke is, az 1800-Ft + váltomű, jóval kevesebb mint a szív utcában.
Íveket nem vettem hanem vettem 60 szál flexibilist és azokat vágom méretre.
Holnap a Börzén kérdezem az alkatrészeket, és holnapra meg mondják azt is menyibe kerül egy Bzmot alvázzal meghajtással fényezetlenül.
igen egyszerü, söt tudomanyos alapja van a parhuzamos diodanak. Mint ismeretes a LEDek zarofeszültsege (ellentetes iranyu feszültseg) sokszor alig 5V (talalkoztam mar 3 Vos peldannyal is). Ilyen LED azonnal tönkre megy, ha a soros dioda nem egeszen zar ellenkezö iranyban (pl. 1MOHm az ellenallasa, vagy pl. a nyaklemez enged at valamit). Ilyenkor a LEDen a teljes elleniranyu feszültseg megjelenik ös az azonnal fel is adja a küzdelmet.
Az 1N4148-as dioda tenyleg nagyon megfelel.
Ma reggel neztem a ORB-n modell kiallitas volt Kolnben. Valamive!!!!!!!! szinvonalasabb volt mint ami nallunk szokott lenni.
IC-3 gyartasat mutattak be.
> A Hobby bolt előtt én is nagyon sokat dekkoltam...
> Ha nem titok, hány éves vagy?
Hát szerintem kb. kitalálhatod :-(((
(A Deák téri Hobby bolt, ha jól emlékszem, 1969-ben nyitott ki és úgy a 70-es évek közepéig árult modelleket. Azután, ha emlékezetem nem csal, hangszerbolt lett.)
Ott a HO Piko E69 és a BN150 egységesen 120Ft-ba került, de ez már áremelés után volt. Elôtte 100Ft volt mindkettô. Még vannak Piko teherkocsijaim, a dobozra pecsételve 35Ft. 1971-ben egy rövid ideig Jouef modelleket is árult. Mint kissrácok, jóban voltunk az eladóval, aki kedvünkért rárakta a Jouef mozdonyt a próbavágányra. Leesett az állunk, hogy a Jouef mozdony csak 150mA-t fogyasztott. Az akkori Piko mozdonyok fogyasztása úgy 500mA-nél kezdôdött. Nosztalgia, nosztalgia...