Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.21 0 0 2388
Hello!

A 119-esnek más az orra, olyan, mint a V63-é. Ha jól vettem ki, a 119 külföldi (román?) gyártmány, a 118 pedig LOB, azaz német.

Előzmény: djt-122 (2387)
djt-122 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 2387
Matiz
van valami köze a 119 esnek a 118 ashoz ? mert van egy gyönyörü képem egy BraWa katalogusban ugyanaz a festése mint a 118 asnak csak a 119 es hat tengelyes esetleg ha kell késöbb be tudom scannelni
djt-122 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 2386
Milyen alkatrészeket kerestél a 118 as hoz ?
nekem van egy bontott H0 118 asom piros fehér szinü , felsorolásképpen ami nincs meg belöle :
1 motor és a forgovázak közötti kardántengely
2 kerekek
3 sajnos a motor tengelye el van törve tekercs sérült a karosszériája az jo, ellensulyok is megvannak a forgováz és a benne lévö fogaskerekek is meg vannak áramszedö lemez az azthiszem nincs már meg .
Előzmény: Törölt nick (2376)
zakat Creative Commons License 2001.01.21 0 0 2385
Sziasztok !
Szeretném megkérdezni, lesz-e börze a Lángban 27-én ?

Tudja-e valaki, hol lehet (olcsón!) fehér nagyfényü LED-eket vásárolni?
SMD és kerek 3 és 5 mm-es is érdekel.
Címeket írjatok, ha tudtok! (Esetleg árakat is.)
Elöre is köszönöm mindenkinek !

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.21 0 0 2384
Ha már Gützold, és 118: Íme. Végre, sikerült egy szép képet találnom a B'B' tengelyelrendezésről, élőben, eredetiben, bár sajnos ez a gép már múzeumban van. A pályaszámát felteszem a modellemre.
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2383
Hello!

Igen, egyből eszembe jutott! A gondom az, hogy per pillanat nincs otthon a megfelelő szürke árnyalatú festék, nameg honnan vegyek hirtelen ilyen kis rézhálót. A "létrát" visszatetted a rácsra? Egyébként, van egy régi CPU ventillátorom (meghibásodott) ennek a lapátjait be szeretném ide építeni. Valami világosszürke színt akarok a lapátoknak adni, hogy jól láthatóak legyenek. Sajnos forogni nem tud majd, nem tudok ilyen pici motort szerezni.

Más: Nagyon fáradt voltam a héten, mi jutott eszembe. Rengeteg Junior mozdonyom és kocsim van (kb. 5db BR80, 1db kék gumis)...Ezekből valamit építeni kellene! Első gondolatom a kis kék diesel és az egyik BR80 házasítása volt, kvázi M28-at létrehozva ezzel. Ezt elvetettem (de nem adtam fel :-) ) és inkább motorvonatot alkottam. Egy tipikus régi zöld 3-osztályos személykocsinak kivágtam az alját a két tengely között. Az egyik megmelegített kerékpár tengelyére fogaskereket húztam. A kivágott részbe bepasszítottam egy motort. A motor és a tengely közé a kocsi hosszával párhuzamosan még 1 tengelyt tettem. Ezen a tengelyen egy nagy fogaskerék és egy kissebb van, a nagyobbik a motorra a kissebik a kerékhez kapcsolódik. Az áramfelvételt a másik kerék végzi. Hihetetlen, de működik :-) Igaz, hangos. Ugrál kicsit, egy tengelyről nem a legbiztosabb az áramfelvétel. Kicsit lassan megy. De megy :-) Kívülről semmi sem változott, egyedüli szemet szúró dolog a nagyon nagy, motorra kapcsolódó fogaskerék, ami a hajtott tengely mögött van és majdnem a sínig leér :-) Fotók később....

üdv!

Előzmény: luc72 (2381)
JSB Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2382
luc 72 + djt-122

A Fleischmann 9900-ért biztosan nem a BR 89 volt.

Ez Fl 000 gysz. kéttengelyes szertartályos kismozdony, gólyafészkes kéménnyel. Gyári ára (netto)71,45 DEM(volt! Nürnberg után meglátjuk az új érvényes árát) A mozdonyka fantázia gép egy régi szász ipari mozdonyra hasonlít. Régi 1:70 méretarányú Fl. modell.
Amit Ti kerestek, az két verzióban létezik. Az alap az eredeti a 89 70-77 (ez most index lenne) ami szertartályos háromtemgelyes Stephenson hajtású. Eredetileg porosz T III, a mi 377 sorunkhoz kissé hasonlít, de a magyar gép külső keretes volt. Fl gysz. 4011, netto 171,75. DEM.

Az átépített szerkocsis változat a BR 89 62 volt. Egy eredeti készült, 89 6225 pályaszámmal. Fl. netto ára, 183,35 DEM . Könnyű tehervonat, mellékvonali személy, vagy vegyesvonat továbbítását szolgálta.

JSB

luc72 Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2381
Nem

Matiz

Ha még nem próbáltad, akkor tedd meg, mert nekem nagyon tetszik hogy a szergejnek a tetején a ventilátor szelőző rácsát ki vágtam, és a helyére réz fonatot helyeztem.

Előzmény: djt-122 (2380)
djt-122 Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2380
89 es szerkocsis volt?
Előzmény: luc72 (2378)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2379
Bele lehetne építeni? Szerintem nem fér el benne. Alapvetően a PIKO (Güztold) 120-asnak nem a motorja a hangos, hanem a meghajtás maga. Érdemes kipróbálni, kiveszed a motort, és tolod a sínen, hogy a kereker hajtsák meg a fogaskerekeket: a jellegzetes hang innen jön - szerintem minden régi Gützoldnak ugyanolyan hangja van. Elvileg a motorok és a hajtás ugyanaz/nagyon hasonló.
Előzmény: luc72 (2378)
luc72 Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2378
Hello

Az alkatrészes kis öreg nem volt kint, így szergej alkatrész árakról most ennyit.
A Bzmotos sem volt kint, de a termékei kint voltak csak más árusította.
89-es volt kint fleismann 9900 as irányáron.
Most elégé lepukkant dolgok voltak kint.
ROCO 2.5 ös sínek a városban hiánycikk lett, a Modell&Hobbynál hétfön jön áru az Erkelbe kb 2 hét.
A ROCOnak itthon két képviselete van az előző két cég.
A szergej motorjának cseréjén én is gondolkodok, pl. a csörgö féle motor szép csendes.

üdv

djt-122 Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2377
nem volt a börzén 89 es?
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2376
Hello!

Szóval kinéztem ma a börzére. Néhány ár, érdekesség: NOHAB kaszni, "magyar narancs" festéssel: 6500, N-es Gigant 35000(??) Ft, láttam kint nagyon régi PIKO E44-et, aminek kilátszik a nagy fogaskereke középen, hiánytalan állapotban.
Kerestem 4 tengelyes Schicht kocsikat, de hiába. A szokásos lelakott, lepukkant vagy hiányos kocsikon kívül nem találtam megvételre érdemest. Most sok amerikai gépet láttam (ne kérdezzétek a típusokat, azokat nem ismerem). Mindent összevetve, szerintem közepes kínálat volt.
Vettem egy 120-ast, 12500-ért. Otthon megtakarítottam, a motorra olajat csöppentettem. A tetőn az ezüstszürke részt újrafestettem, és itt-ott a korlátokat is újrahúztam. Így szinte gyári állapotú lett a gép. A futásával nem vagyok megelégedve, lehetne simább is, a 110-es nyugodtabban fut az U profilon. Bár, ha meglesz az új pálya, az remélhetőleg megoldja ezt a gondott.. Volt egy bontott 118-as, előttem vitték el azokat az alkatrészeket, amiket kerestem GRRRR! Egyedül a forgóvázak szorítóját tudtam megvenni...

Viszont, eladnám a PIKO 52-esemet. Hiánytalan, dobozzal, korrekt meg minden. Csere is érdekel, 4-tengelyes Schicht kocsik (csak ne 1. osztályú és DR legyen!). Érdeklődni emailen lehet.

Ha lesz egy időm, szeretnék egy összeállítást csinálni a régi PIKO-Gützold diesel modellekről, képekkel.

üdv!

ui: a vasút&modell weblapjára nemsokára felkerül az aktuális szám tartalma, valmint pár hír és esemény.

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.20 0 0 2375
Hi!

Ma elnézek a börze felé, hátha lesz valami....lesz ott innen valaki?

üdv

by az ex bhv Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2374
Szia etwg!
Köszi a lesújtó infót!
Ez van!
Kár érte a legszebb gőzös volt Europában, de van jó hirem a kollégáknak Május elején újra lesz kiállítás a Lángban, velünk + a KBK-val !

Talán addig elkészül a Oe-s fűrészüzemem 600mm fonódott vágánnyal /Roco HO-ás váltó átépíés 760mm és 600mm /
Rézgaras köszi az ötletet a váltóhoz!
Tökéletesn bevált!

Zsolt

Előzmény: etwg (2364)
djt-122 Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2373
Müszaki tanácsot szeretnék kérni. Épitettem egy kisebb fajta terepasztalt nikkelezett U profilu piko sinekböl. Ezek a sinek igen gyakran elkoszolodnak és ráragadva a mozdony kerekeire /BN 150/ gyakran megállást erdményezett.Mit lehetne tenni ez ellen?A sinek szarok vagy a mozdonybol kerül olajfilm a sinekre?
RolandTT Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2372
Kedves Backspace!

A forgóváz nem esélytelen, mert nagy valúszínűséggel a Tillig fogja forgalmazni tovább.

Kedves Mindenki!

A boltokat ragozva 2 gondolat jut eszembe. 1 Hobbyboltos nyugtám van még 1985-ös (86-ban lett hangszerbolt) (akkor maradt nekünk a Kálvin téri és a Märklin bolt + a kispesti centrum triáljában is akkor kezdték 2 évig árusítani a vasútakat.
2./ A Deák modellboltok nagyon drágák. Amit említettetek mozdonyokat (TT-ben) a Váci uti (nem utcai!!!), és az Erkel utcai boltokban minimum 10000,- Ft-tal olcsóbbak!!! DE!!! Az erkel utcában van TT Fleischman forgóváz 62000,- Ft-ért még én a Kálvária téren vettem novemberben a (Blackspace által is említett) Jatt forgóvázat 30000,- Ft-ért!!
Még valami az Erkel utcában a Tillig dolgok olcsóbbak mint a Váci u-on, viszont érdekes, hogy ők hivatalos disztributorai a Roco-nak mégis a Roco pedig drágább, mint a Modell&Hobbyban.
Egyszóval összegezve, ha valamit venni akartok meg kell nézni az összes helyet!!!

Üdv mindenkinek.

joem Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2371
luc72 2001.01.19 12:33 (2366)

menyibe kerül egy Bzmot alvázzal meghajtással fényezetlenül

No ez az info - érthető okokból - engem is érdekelne, de holnap nem tudok eljutni a börzére. Ha lesz infód a Bz-ről, kérlek, oszd meg velem is, akár itt a topicon. Sőt, ha veszel, szívesen megnézném.
Thanx:
Joe


Előzmény: luc72 (2365)
vsanci Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2370
Szaisztok!
Új cikk a webzinen www.tar.hu/vasutazas
Valamin jóval túlvagyunk a 15000-ik látogatón!! :-))
Kellemes hétvégét és jó szörfözést nektek.
Üdv:
Vsanci
rezgaras Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2369
etwg írta:

> BigBoy, versus MAV

GYÖNYÖRŰ!!!

A 601-es miért kék? Nincs még befestve? Van róla közelebbi felvételed is?

Előzmény: etwg (2367)
rezgaras Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2368
etwg írta:

> igen egyszerü, söt tudomanyos alapja van a parhuzamos
> diodanak.

Nem akarok errôl vitatkozni, hiszen az egész téma nem ér meg egy veszekedést, de az a véleményem, hogy az érvelésed sem elméletileg, sem a gyakorlati életben nem állja meg a helyét. Az elsô válaszom után egyébként megírtam, hogy szerintem miért jobb mégis az az elrendezés, amit javasolsz.

Előzmény: etwg (2363)
etwg Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2367
Lehet, hogy most majd sikerül

BigBoy, versus MAV


etwg Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2366
Ime az igért BigBoy versus MÁV 601 összehasonlitás:


luc72 Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2365
Hello

Na nemrég én védtem meg egy kicsit a Szív utcai boltot, de tévedtem.
Rászántam magam és elmentem az Eurocenterbe meg venni a 2.1-es síneket, váltókat. Bent a biztonság kedvéért meg kérdeztem az árakat még egyszer, de az eladó felhívta a figyelmem a 2.5 –ősökre. Meg döbbentem az árakon. A Szív utcában az öregnek elmondtam nagyjából miből menyi kell, gondolom fel csillant a szeme hogy új vagyok a HO-ban jól meg sápolom „az árakat régebben írtam” a hülyét. Na de kezdjem az ujjakkal 2.5 váltó elektronikával fele volt az öregnél halóttakkal ez is ROCO, és amit én vettem az is 2.5-ös de külön kell hozzá az elektronika és fémből van a gyöke is, az 1800-Ft + váltomű, jóval kevesebb mint a szív utcában.
Íveket nem vettem hanem vettem 60 szál flexibilist és azokat vágom méretre.
Holnap a Börzén kérdezem az alkatrészeket, és holnapra meg mondják azt is menyibe kerül egy Bzmot alvázzal meghajtással fényezetlenül.

Hali

etwg Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2364
Szia By stb.

A muzem tényleg nagyon jo, de 601-es nincs. Sajnos ezekböl nem maradt meg egy mozdony sem.

Üdv

Előzmény: by az ex bhv (2352)
etwg Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2363
Kedves rezgaras,

igen egyszerü, söt tudomanyos alapja van a parhuzamos diodanak. Mint ismeretes a LEDek zarofeszültsege (ellentetes iranyu feszültseg) sokszor alig 5V (talalkoztam mar 3 Vos peldannyal is). Ilyen LED azonnal tönkre megy, ha a soros dioda nem egeszen zar ellenkezö iranyban (pl. 1MOHm az ellenallasa, vagy pl. a nyaklemez enged at valamit). Ilyenkor a LEDen a teljes elleniranyu feszültseg megjelenik ös az azonnal fel is adja a küzdelmet.
Az 1N4148-as dioda tenyleg nagyon megfelel.

Üdv

Előzmény: rezgaras (2337)
pg54 Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2362
A PIKO N-es 2 tengelyes teherkocsi 20 Ft volt, az 1/1 egyenes 4 Ft, a külső kör 1/1 íves vágány 8 Ft... Ja, ez úgy 1970 táján.
Előzmény: rezgaras (2360)
Szucs Lajos Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2361
Ma reggel neztem a ORB-n modell kiallitas volt Kolnben. Valamive!!!!!!!! szinvonalasabb volt mint ami nallunk szokott lenni.
IC-3 gyartasat mutattak be.
rezgaras Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2360
pg54 írta:

> A Hobby bolt előtt én is nagyon sokat dekkoltam...
> Ha nem titok, hány éves vagy?

Hát szerintem kb. kitalálhatod :-(((
(A Deák téri Hobby bolt, ha jól emlékszem, 1969-ben nyitott ki és úgy a 70-es évek közepéig árult modelleket. Azután, ha emlékezetem nem csal, hangszerbolt lett.)

Ott a HO Piko E69 és a BN150 egységesen 120Ft-ba került, de ez már áremelés után volt. Elôtte 100Ft volt mindkettô. Még vannak Piko teherkocsijaim, a dobozra pecsételve 35Ft. 1971-ben egy rövid ideig Jouef modelleket is árult. Mint kissrácok, jóban voltunk az eladóval, aki kedvünkért rárakta a Jouef mozdonyt a próbavágányra. Leesett az állunk, hogy a Jouef mozdony csak 150mA-t fogyasztott. Az akkori Piko mozdonyok fogyasztása úgy 500mA-nél kezdôdött. Nosztalgia, nosztalgia...

Előzmény: pg54 (2359)
pg54 Creative Commons License 2001.01.19 0 0 2359
A Hobby bolt előtt én is nagyon sokat dekkoltam...
OFF
Ha nem titok, hány éves vagy?
ON
Előzmény: backspace (2358)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!