A kérdéses modellek alapjait - öntvényként a Lángban Süveges Attila árulja, elviselhatő áron.
Szergely időnként, pár hete 16000 volt(régi Gützold). V63 ritkán van kész, általában Süveges kaszni, Roco 151 alap. A kaszni rövid(kompromisszum) a 151 forgóvázai túl messze esnek egymástól. A Ludmilla forgóvázaiban a tengelyt áthelyezheted úgy, hogy a 001, 002 jöjjön ki. Vigyázat három különböző forgóvázzal, ill kasznival készült. Az eredeti nem volt UIC szabatos. Az elsők vzetőfülke ajtaja kerek.
BDV fejrész kapható, kocsi test is belső berendezéssel, ami az alvázzal egybeöntött.
Piroska is van , de mindent Neked kell befejezned. A motorrész ca. háromhete a Lángban volt(kocsik nélkül, de az csinálható, Fuggert nem jó, az csak festés).
Nos akkor tegnapi igéret - remélhetőleg szép szó -219 (ex119) regénye.
Vala a jól bevált 118(német Bo-Bo), azt megelőzően 180. Szép és jó, meg stb. De jő a Zentralkomitee és átadá a mozdonygyártást, ahogy a dicső Medve kívánta, A Kárpátok Solymának Bucuresti-be a 23. Aug. művekbe. Odahaza lőn sírás rívás és fogaknak csikorgatása. Tudták, ami jő, ahhoz képest a sáskajárás (az Írásból)Kismiska (Misi nem szerepel az Írásban!). S úgy lőn. A kétezer PS alá szakosodott NDK (DDR =Deutsche Dogmatische Republik)megkapta 1980-ra, a már ott épített balkáni csodát. kezdettől leginkább szobormozdony vala. Két névvel ruházák: "Ceaucescu bosszúja", "Kárpátok réme". Később marada a legtalálóbb: U-boot=tengeralattjáró. Ugyanis lőn, ha egyáltalán elindult vala, a Teremtő sem tudá, hol - mikor fog (egyáltalán) újból felbukkanni.
A Szászokat áldotta vele az ördög, s veré az Úr. Ott akkor még a BR 95 gőzmozdonyok (Bivaly? nálunk az 520 volt aznons nevü, nem keverendő!) volt szolgálatos, de az olajár robbant, és drágább lett, mint a kissebb étvágyú dízel.
A 200 gép Az Úr XXI századában Thüringiában és Száországban szolgál.
Sokat remotként használnak (MTU, Caterpillar)
1992-ben Krupp/Berlin 20 db-t átépített. Ez a 229 sor,Erfurba állomásítva.
AZ NDK időkben alkatrészhiány miatt sok, sokáig állt.
Ma 140km/h a tudás 3754PS mellet 800kVA, azaz 14 IC kocsi meg egy Resti(Mitropa).
Mivel eljött a búcsú a 218-tól, 2002-től mind felújítják(átépítik) "őket", rengeteg pénz spórolva.
Ma jó szolgák, csak kissé túlgépesített az egy-két kocsis isibe járó vonat. Sokáig lesz még szolgálatban e végül mégiscsak, elkészült mozdony.
Modelljei Gützold(ok) és Brawa(k). Brawa nem oly szépen fut, de csipesszel nyitogastható az ajtaja(míg le nem törik).
Ízlés dolga is, de A-B teszt alapján a Gützoldot ajánlanám.
JSB
P.S.: Ha a buzulás topicon esetleg érdekes, rajta, viheted!
Nos akkor tegnapi igéret - remélhetőleg szép szó -219 (ex119) regénye.
Vala a jól bevált 118(német Bo-Bo), azt megelőzően 180. Szép és jó, meg stb. De jő a Zentralkomitee és átadá a mozdonygyártást, ahogy a dicső Medve kívánta, A Kárpátok Solymának Bucuresti-be a 23. Aug. művekbe. Odahaza lőn sírás rívás és fogaknak csikorgatása. Tudták, ami jő, ahhoz képest a sáskajárás (az Írásból)Kismiska (Misi nem szerepel az Írásban!). S úgy lőn. A kétezer PS alá szakosodott NDK (DDR =Deutsche Dogmatische Republik)megkapta 1980-ra, a már ott épített balkáni csodát. kezdettől leginkább szobormozdony vala. Két névvel ruházák: "Ceaucescu bosszúja", "Kárpátok réme". Később marada a legtalálóbb: U-boot=tengeralattjáró. Ugyanis lőn, ha egyáltalán elindult vala, a Teremtő sem tudá, hol - mikor fog (egyáltalán) újból felbukkanni.
A Szászokat áldotta vele az ördög, s veré az Úr. Ott akkor még a BR 95 gőzmozdonyok (Bivaly? nálunk az 520 volt aznons nevü, nem keverendő!) volt szolgálatos, de az olajár robbant, és drágább lett, mint a kissebb étvágyú dízel.
A 200 gép Az Úr XXI századában Thüringiában és Száországban szolgál.
Sokat remotként használnak (MTU, Caterpillar)
1992-ben Krupp/Berlin 20 db-t átépített. Ez a 229 sor,Erfurba állomásítva.
AZ NDK időkben alkatrészhiány miatt sok, sokáig állt.
Ma 140km/h a tudás 3754PS mellet 800kVA, azaz 14 IC kocsi meg egy Resti(Mitropa).
Mivel eljött a búcsú a 218-tól, 2002-től mind felújítják(átépítik) "őket", rengeteg pénz spórolva.
Ma jó szolgák, csak kissé túlgépesített az egy-két kocsis isibe járó vonat. Sokáig lesz még szolgálatban e végül mégiscsak, elkészült mozdony.
Modelljei Gützold(ok) és Brawa(k). Brawa nem oly szépen fut, de csipesszel nyitogastható az ajtaja(míg le nem törik).
Ízlés dolga is, de A-B teszt alapján a Gützoldot ajánlanám.
JSB
P.S.: Ha a buzulás topicon esetleg érdekes, rajta, viheted!
A PeCsában lehet látni Bz-t (HO), a legutóbbi kiállításon 12E HUF volt. A kasztni egész jó, nem nagyon kell alakítgatni. Szergejt boltban is lehet néhol kapni, a Bz-vel azonos áron. V63-as lehet, hogy van a Deák Modellben, kisszériás jármuként, sokba kerül. Hernyót csak TT-ben láttam, de az nem eladó...
Sziasztok!
Magyar mozdonyárak érdekelnének, és hogy hol kaphatnám meg őket. (A börzén még nem volt szerencsém egyikhez sem.) A következőkről lenne szó: V63, Bzmot, Hernyó, Szergely.
Köszi: BoGár
Sajnos, ez nem igaz! Félreértettük egymást: én csak mezei 0-ás modellező vagyok - az előbbit arra írtam, hogy itt a topicban engem érdekel a 0-ás méret...
Eddig a max. részemről teher- és személykocsikészítés volt.
V40 számomra csak egy álom: azt hiszem olyant sose fogok csinálni...
Bocs', ha félreérthető voltam!
Szia!
nem, ez egy ilyen 2900, pontosan a 2967-es palyaszamu, 7000 HUF alatti aron volt, (pontosan nem tudom mar, adtak vissza egy marek zsetont), a metro kocsi (motor nelkul) volt 14eHUF korul.
de nagyon tetszik (meg a baratnomnek is), fotomaratott fem vaz (elegge aprolekos), ontott muanyag teto, meghajtas nelkul, FVV felirattal. GOTO vitrin.
pg54: en 32 leszek, es 3 eves korom ota TT gyujto, meg vannak meg az elso kocsijaim is, a kezdo keszletbol, es ha a fater nem berhalja szet a keszlet gyengitett BR95-oset, akkor meg az is meglenne mukodokepesen
Hetvegen voltam a borzen, es majdnem elsirtam magam, amikor az eloterben egy dohanyzoasztalnal meglattam egy emberket egy O-s (vagy milyen , nem tudtam beloni a meretet) V40-es modellel (190eFt-ert), hat ha azt veszem, hogy 3 Tillig mozdony kerul ennyibe, akkor nem is draga, (de ha nem azt veszem akkor :-(( )
Nem tudjatok veletelnul ki O, mert lanyos zavaromban ez a piciny info elveszett WOM memoriamban. Egyebkent vettem 2 magyaritott Tillig kocsit (B es WRR), meg egy WUMM villamost, hat az nem semmi, ezt a ceget ismeri valaki? Mert eleg (nagyon) szep a 6-os tuja, hatha van masuk is (metrot lattam meg).
Aztan a vasutas topicba talatam egy linket, itt megtalaltam majd az osszes magyar dizel modeljet, az ok, hogy a borzen van M62 es Nohab szekreny, meg a DOM csinal M44-est, na de a tobbirol meg nem nagyon hallottam. Ti ismertek embereket, aki ilyet keszit?
> (Güztold) 120-asnak nem a motorja a hangos, hanem a meghajtás maga.
Én is hajlok erre a véleményre. Szvsz az a megoldás, ahol a csigakerekek a keréktengelyekre szerelt fogaskerekeket közvetlenül hajtják, eleve hangos. Errôl már írtam egyszer... A Gützoldok pedig ilyenek voltak, nem?
> Érdemes kipróbálni, kiveszed a motort, és tolod a sínen, hogy a kereker hajtsák meg a
> fogaskerekeket...
Van egy Trix katalogusom, az 520 abban is szerepel. A nemet valtozat is, orosz valtozat is, valamint a kondenzacios szertartalyos is. Utobbinak a PIKO-tol elteroen 5-tengelyes szerkocsija van. Ha kell, be tudom scannelni a modellek kepeit.
Én úgy tudom, Istvántelken már nincs 520-as. Annyi biztos, hogy nagyjából másfél éve még megvolt az 520-02 fűtőgép, aztán 424-09-cel együtt szétnyesték, de neki sem kabinos szerkocsija volt, hanem olajputtonyossá átépített. Jártam rajta, szegény még romjaiban is impozáns volt. Egyébként azt hallottam (nem tudom, mi igaz a hírből), hogy öt ilyen gép futott nálunk 501,001-005 pályaszámmal, az eredeti sorozatuk pedig nem BR 52, hanem 42 volt. Az bizonyára köztudott, hogy a Füstiben, Fertőbozon és Hatvanban látható egy-egy belőlük - ha azonban volna valakinek tudomása elfekvő példányról (akár a környező országokban is), hálám sírig üldözi, ha itt vagy a Vasútbuzulls topicban üzen nekem!
Sziasztok!Első dolgom,hogy JSB-től elnézést kérjek a hosszú csendért(súlyos személyes problémák megbénitottak)Sajna szombaton Szegedre kellet mennem ,igy a börze elmaradt. Ma a Modell & Hobby lapján találtam egy belépési lehetőséget Modellvasút Baráti Kör-be.Elolvastam kétszer is gondolkodtam rajta és úgy döntöttem felvetem ,mert itt a legaktuálisabb.Olvassátok el ti is és mondjatok véleményt ( Még valami, JSB, levél nem ért ide,talan nem volt jó cím?)
Jól tetted,hogy otthagytad. Tegnap megadtam az új árakat, nem tudom láttad e. A 12 a kinti új ára. Second hand ca. 8000-ért hibátlant kapni.
A gólyafészkes kedves, de nem méretes és ilyen nem volt. akkor már inkább 89 valamelyik változata.Pazar kidolgozású a BR 98 D tengelyelrendezéű szertartályos mozdony. Nálunk a 475 volt hasonló. Fl 4098(porosz), ill. 4099 (DB) epchtól függően. Ára újként 210 DEM körül.
Ma kint voltam a Pecsa melleti bolhapiacon . Ott is találkoztam a Fleischmann két tengelyes golyafészkes kéményü kismozdonyával. A foszer 12E ért adta. Sic!
Ezután megláttam egy 89 es modellt . A foszer arra hivatkozva hogy ez egy régi hatvanas évek beli mozdony 15E re tartotta. Megnéztem az ütközöi hiányoztak vonokészüléke nem volt a hajtorudak elgörbülve és a motor valami gyanus szögben állt . Rengeteget kellett volna melozni rajta mindezt 15E ért normális az ilyen???
A tegnapi börzén volt VT 135 motorkocsi ?? és mennyiért ha volt??
mert láttam hozzá potkocsit 2500 ft ért
Mindkét mozdony német, azaz NDK volt. (118, 119). A 119 kéksőbbi. Modellezőkez ne fárasszunk vasútgépészeti hőseposszal(1600 old. bőrkötésben).
Ha jobban érdekel, emilben kérd, elmondom.
a LEDre visszatérve, sajnos a gyakorlat erösitette meg az elméletet, amikor a mozdonyokba beépített LEDek (a soros diodákkal) rendszeresen tönkre mentek. Oszcilloskoppal sikerült megvizsgálni a problémát, amikor kiderült, hogy a motorok (amiket abban az idöben használtam, kb. 35 V ellenkezö irányu impulzusokat adtak ki magukbol, amik rendszeresen eloltották az akkori (nagyon kezdetleges) LED diodákat. Azota másként kötöm be öket (párhuzamos diodával) és nemrégen a cégünkön belül is kijött egy hasonlo memorandum, hogy növeljük berendezéseink minöségét.
A 601-es még mindig nincs befestve (kb. 8 éve), mert egy - két aproság még nincs meg, meg ilyen kékesszürke szinben jobban lehet fényképezni. Még megcsinálok egy sorozatfelvételt (az utokornak), majd pedig jöhet a szoropisztoly.