Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Hát, végülis forgóváz, egy reszelt főkeret, motor, kardánok, és sajna levágtam a forgóvázmaszkokat...kaszni is megvan. Még gondolkodok, mi legyen vele. Vagy a RE4/4 maradványára gondoltál?
Igen ecsettel dolgoztam. A maszkolás marha nehéz volt. Ezek amiket ajánlasz ilyen festékszóró flakonok? Még nem hallottam róluk. ( végülis csak 15 éves vagyok)
:) Szívesen. A szili kékjét fújtad? Mert az orrát nem...inkább vegyél akár sabotaz-t, vagy dupli-colort, ha nincs pisztolyod...és lefürdetném a kasznit, módosítanám az esőcsatornákat, megcsinálnám a lámpákat, alapozás, kék, maszkolás, szürke, maszkolás, sárga (ebben a sorrendben).
Az idén 60 éves Gyermekvasút rendezvénysorozathoz kapcsolódóan a MÁV Északi Járműjavítója otthont ad egy Nemzetközi Vasút- és Vasútmodell Fesztiválnak. A kiállításon több mint 40 terepasztal lesz megtekinthető. A terepasztalok között a legkisebbtől a legnagyobbig, a modul rendszerűtől a "hagyományos" terepasztalig, a valóságos járművektől a virtuális járművekig minden megtalálható lesz.
A kiállítás 2008. augusztus elseje és harmadika között várja a vasutak illetve a vasútmodellek iránt érdeklődőket, reggel 9 és délután 17 óra között. A belépődíj 10 éven felülieknek 1000 Ft. Címe Bp Kőbányai út 30
A kiállítás alatt lehetőség lesz vásárlásra is számos standnál.
Itt nem igaz "a mindent a szemnek, semmit a kéznek", hiszen interaktív játszójegy megváltásával bizonyos terepasztalok vezethetőek, illetve kipróbálható számos kötöttpályás járműszimulátor is.
A Gyermekvasút-Északi Járműjavító közti közlekedést nosztalgia buszjárat könnyíti meg. Nosztalgia villamosjárat közlekedik a Blaha Lujza tér (Népszínház utca)-Északi Járműjavító között.
A kiállításon a Gyermekvasutasokért Alapítvány Vasútmodellező Szakköre is részt vesz.
"Akkor vagy egy direkt ilyeneket gyarto ceget kell talalni, vagy marad a potalkatreszenkent vasarolt gyari hajtas valamelyik gyartotol."
Kicsit utána fogok nézni nincs e valami gyári mozdony a nekem megfelelő paraméterekkel. De ha alkatrészeket tudok venni már az is jó lenne. Az továbbra is érdekelne hogy itthon mely boltokban érdemes keresgélni.
"A ket fordulatszambol ki lehet szamolni, hogy milyen attetel kell bele. Ez utobbi minel egyszerubb annal jobb."
nekem kb:1:20-as lassításra lesz szükségem. A Roco szergejben 1:15 a módosítás és a csigával oldják meg. A fogaskerekek áttétele 1:1
"Van meg egy lehetoseg, bar nem tul gyakran hasznaljak. Ez a femlapbol epites. Ha van egy allvanyra rogzitheto vekony csiszolokorong, akkor lehetoseg van arra, hogy egy mintat kovetve egy egyszeruen osszebarkacsolt masolokerettel nagy mennyisegben lehessen formaravagott femlapokat gyartani. (a leggyakoribb ilyen szerszam a kulcsmasolo gep) Ezutan a femlapokbol, mintha szendvics lenne ki lehet alakitani a kivant forgozsamolyt vagy akar komplett mozdonyalvazat is. Mivel lapokrol van szo, a hajtas fogaskerekei vonalaban levo lapok ertelemszeruen ki lesznek vagva. A mellette levok ki lesznek furva a tengelyeknek, tovabba a legkulso ket lap keszulhet vekony fotomaratott lapbol is, diszkent. Osszeszerelni ragasztassal, forrasztassal, heggesztessel vagy csavarozassal lehet oket. A mozgoalkatreszeket tartalmazo reszeket erdemes szetszedheto modon osszefogatni (tehat legalabb ket felre szet lehessen oket szedni). Regen keszultek ezzel a technikaval transzformatormagok is."
Ez jó ötlet!
"ps: Szemely szerint en a szigetelt vazakat tartom elonyosnek, amikor az aram a motorhoz nem a vazon keresztul erkezik, hanem kulon aramszedokon es vezetokon at. Ekkor tobbnyire a kerekek ugy vannak kialakitva, hogy mindket oldalukon szigetelve legyenek a tengelytol, viszont igy a vaz es a tengely kozze nem kell semmilyen szigeteles. (csak egy bronz persely vagy csapagyak) A fenti technikaval forgozsamolyokat is ki lehet alakitani, amibol a legegyszerubb megoldas a zsamoly legfolso fogaskerektengelyet rogziteskent is hasznalo valozat, mivel ennek a hasznalatahoz csak ket vizszintes rest kell vagni/csiszolni a fokeretbe. Ekkor a hajtaslanc egy csigabol, a fo fogaskerekbol egy opcionalis alatta elhelyezett fogaskerekbol es a kerekek tengelyen talalhato ket fogaskerekbol all. A hajtast akar ugy is be lehet allitani, hogy csak a csiga miatt van fordulatszam valtas, a tobbi fogaskerek azonos meretu es ezert 1:1-es. (hazi gyartas eseten csak a fogaskerekes kerekeket, a veluk meretre azonos de kerek nelkuli fogaskerekes tengelyeket, tovabba a csigakat kell megvenni) "
A fentebb leírt Roco hajtás pont ilyen felépítésű.
Igen sorozatban gondolkodom, a régi elképzelés szerint csak kasztni gyártás lett volna, de most inkább komplett működőképes egészben gondolkodom. A fémöntés nem biztos hogy drága attól függ mennyi forgácsolás kell a készremunkáláshoz. Régebben foglalkoztam vele.
"Az lenne a jó ha megfelelő tengelytávval és kerékátmérővel komplett hajtást tudnék találni ami egyszerűen beszerezhető. Bontott cuccban nem gondolkodok, pedig a piko br 110-é jó lenne, de nagy számban nem igen hozzáférhető meg nem is igazán precíz."
Akkor vagy egy direkt ilyeneket gyarto ceget kell talalni, vagy marad a potalkatreszenkent vasarolt gyari hajtas valamelyik gyartotol.
"A motornál akkor nem elég az hogy a névleges fordulaton (pl. 5pólusú bühler 8000 1/min) a sebesség meglegyen a 70km/h-nek megfelelően?"
A ket fordulatszambol ki lehet szamolni, hogy milyen attetel kell bele. Ez utobbi minel egyszerubb annal jobb.
"A tömeg érdekes megint. A dácsiában igen kevés a hely. Lehet hogy a hajtásházakat is fémből kéne önteni és marógéppel megmunkálni."
Van meg egy lehetoseg, bar nem tul gyakran hasznaljak. Ez a femlapbol epites. Ha van egy allvanyra rogzitheto vekony csiszolokorong, akkor lehetoseg van arra, hogy egy mintat kovetve egy egyszeruen osszebarkacsolt masolokerettel nagy mennyisegben lehessen formaravagott femlapokat gyartani. (a leggyakoribb ilyen szerszam a kulcsmasolo gep) Ezutan a femlapokbol, mintha szendvics lenne ki lehet alakitani a kivant forgozsamolyt vagy akar komplett mozdonyalvazat is. Mivel lapokrol van szo, a hajtas fogaskerekei vonalaban levo lapok ertelemszeruen ki lesznek vagva. A mellette levok ki lesznek furva a tengelyeknek, tovabba a legkulso ket lap keszulhet vekony fotomaratott lapbol is, diszkent. Osszeszerelni ragasztassal, forrasztassal, heggesztessel vagy csavarozassal lehet oket. A mozgoalkatreszeket tartalmazo reszeket erdemes szetszedheto modon osszefogatni (tehat legalabb ket felre szet lehessen oket szedni). Regen keszultek ezzel a technikaval transzformatormagok is.
ps: Szemely szerint en a szigetelt vazakat tartom elonyosnek, amikor az aram a motorhoz nem a vazon keresztul erkezik, hanem kulon aramszedokon es vezetokon at. Ekkor tobbnyire a kerekek ugy vannak kialakitva, hogy mindket oldalukon szigetelve legyenek a tengelytol, viszont igy a vaz es a tengely kozze nem kell semmilyen szigeteles. (csak egy bronz persely vagy csapagyak) A fenti technikaval forgozsamolyokat is ki lehet alakitani, amibol a legegyszerubb megoldas a zsamoly legfolso fogaskerektengelyet rogziteskent is hasznalo valozat, mivel ennek a hasznalatahoz csak ket vizszintes rest kell vagni/csiszolni a fokeretbe. Ekkor a hajtaslanc egy csigabol, a fo fogaskerekbol egy opcionalis alatta elhelyezett fogaskerekbol es a kerekek tengelyen talalhato ket fogaskerekbol all. A hajtast akar ugy is be lehet allitani, hogy csak a csiga miatt van fordulatszam valtas, a tobbi fogaskerek azonos meretu es ezert 1:1-es. (hazi gyartas eseten csak a fogaskerekes kerekeket, a veluk meretre azonos de kerek nelkuli fogaskerekes tengelyeket, tovabba a csigakat kell megvenni)