Keresés

Részletes keresés

M.VIII Creative Commons License 2008.08.21 0 0 803
Hát, végülis forgóváz, egy reszelt főkeret, motor, kardánok, és sajna levágtam a forgóvázmaszkokat...kaszni is megvan. Még gondolkodok, mi legyen vele. Vagy a RE4/4 maradványára gondoltál?
Előzmény: ROCOman (802)
ROCOman Creative Commons License 2008.08.21 0 0 802
No, ha meg akar válni kend a fölösleges tartozékoktól tegye meg, hogy értesít! :-)
Előzmény: M.VIII (801)
M.VIII Creative Commons License 2008.08.21 0 0 801
Halihó!

Azt hiszem, enm kínlódok a BR 218-as átépítésével, majd jó lesz még valamire. Potom 60euróért szereztem a laminónak új donort:
EVM Creative Commons License 2008.08.15 0 0 800

Börzére járó kollégától vettem,Hosszú Lajos  a neve,nála lehet rendelni

Előzmény: V99 001 (798)
Rell Boldizsár Creative Commons License 2008.08.14 0 0 799


Üdv kom imi!!!


Rendelésre tudnál még egy ilyen Púpost gyártani,
és ha igen mennyi lenne az ára???
Előzmény: kom_imi (496)
V99 001 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 798
Honnan van rá szedő?
Előzmény: EVM (796)
V99 001 Creative Commons License 2008.08.13 0 0 797
Ehen
Előzmény: EVM (796)
EVM Creative Commons License 2008.08.13 0 0 796

..egyébként készül a kétezres papagáj szili is..

 

Akkor az ilyen lesz..?))

 

(A kép készültekor még nem volt feltéve a kettő UIC csatlás)
Előzmény: V99 001 (789)
v43 1341 Creative Commons License 2008.08.13 0 0 795
Tegyél, kíváncsi vagyok rá.:)
Előzmény: V99 001 (793)
BoGar Creative Commons License 2008.08.13 0 0 794
Csak most nincs börze. :(
Előzmény: M.VIII (792)
V99 001 Creative Commons License 2008.08.13 0 0 793

Köszönöm!

 

Egyébként ha érdekel valakit van még gigantom is

Tegyek majd fel képet?

Előzmény: M.VIII (792)
M.VIII Creative Commons License 2008.08.13 0 0 792
Igen, flakon. Dupli-colort kapsz az OBI-ban, sabotaz-t a modellbörzén.
Előzmény: V99 001 (791)
V99 001 Creative Commons License 2008.08.13 0 0 791
Igen ecsettel dolgoztam. A maszkolás marha nehéz volt. Ezek amiket ajánlasz ilyen festékszóró flakonok? Még nem hallottam róluk. ( végülis csak 15 éves vagyok)
Előzmény: M.VIII (790)
M.VIII Creative Commons License 2008.08.13 0 0 790
:) Szívesen. A szili kékjét fújtad? Mert az orrát nem...inkább vegyél akár sabotaz-t, vagy dupli-colort, ha nincs pisztolyod...és lefürdetném a kasznit, módosítanám az esőcsatornákat, megcsinálnám a lámpákat, alapozás, kék, maszkolás, szürke, maszkolás, sárga (ebben a sorrendben).
Előzmény: V99 001 (789)
V99 001 Creative Commons License 2008.08.13 0 0 789

Köszsönöm M VIII kollega, de a tieidhez képest ez semmi.

Másik modellem a fuggerth alapra festett cirmos szili

cirmos

 

Valaki adna tippet arra, hogy hogyan lehetne az orrán a pályaszámot megcsinálni?

Nem akarom hogy állandóan ezzel a nyomtatott cetlivel rohangásszon:)

 

(egyébként készül a kétezres papagáj szili is)

Mk45-2010 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 788
Gyári modelleknek nem itt a helyük!!! :-)))))
Előzmény: M.VIII (787)
M.VIII Creative Commons License 2008.08.12 0 0 787
Hm, ide is beteszem...
M.VIII Creative Commons License 2008.08.12 0 0 786
Ejha! Szép kis darab! :)
Előzmény: V99 001 (785)
V99 001 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 785

 Saját építésű Bcmotom

a

 

 

V99 001 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 784

Nagyon, nagyon jó volt! Tiszteletem a rendezőknek!

Bár  nagyvasúti járműbemutató nem volt, de sebaj!

Előzmény: k robert (783)
k robert Creative Commons License 2008.08.09 0 0 783
na és a kiállítás, hogy tetszett
Előzmény: V99 001 (782)
V99 001 Creative Commons License 2008.08.02 0 0 782

Ez elég durva! Kint voltam az Északiban, a kiállításon, ahol persze börze is volt.

Egy ürge 4000 Ft-ért akarta eladni használt, százéves kopott Fuggerth By vagonját.

Halálpontosan mellette ugyanolyan By kocsit árultak, csak hát ugye gyári új volt, kiegészítőkkel. Érdekes módon enne az ára csak 3600 Ft volt.

Úgy látom egyesek nagyon el vannak szállva :/

k robert Creative Commons License 2008.08.01 0 0 781
Az idén 60 éves Gyermekvasút rendezvénysorozathoz kapcsolódóan a MÁV Északi Járműjavítója otthont ad egy Nemzetközi Vasút- és Vasútmodell Fesztiválnak. A kiállításon több mint 40 terepasztal lesz megtekinthető. A terepasztalok között a legkisebbtől a legnagyobbig, a modul rendszerűtől a "hagyományos" terepasztalig, a valóságos járművektől a virtuális járművekig minden megtalálható lesz.



A kiállítás 2008. augusztus elseje és harmadika között várja a vasutak illetve a vasútmodellek iránt érdeklődőket, reggel 9 és délután 17 óra között. A belépődíj 10 éven felülieknek 1000 Ft.
Címe Bp Kőbányai út 30


A kiállítás alatt lehetőség lesz vásárlásra is számos standnál.



Itt nem igaz "a mindent a szemnek, semmit a kéznek", hiszen interaktív játszójegy megváltásával bizonyos terepasztalok vezethetőek, illetve kipróbálható számos kötöttpályás járműszimulátor is.



A Gyermekvasút-Északi Járműjavító közti közlekedést nosztalgia buszjárat könnyíti meg. Nosztalgia villamosjárat közlekedik a Blaha Lujza tér (Népszínház utca)-Északi Járműjavító között.



A kiállításon a Gyermekvasutasokért Alapítvány Vasútmodellező Szakköre is részt vesz.



A
tom sawyer Creative Commons License 2008.07.26 0 0 780
Van honlapjuk, netán interneten elérhető katalógusuk? Szétnéznék náluk.
Előzmény: braun (779)
braun Creative Commons License 2008.07.23 0 0 779

az internet és a mastercard korában....

 

én rendszeresen szerzek be onnan cumót

Előzmény: tom sawyer (776)
tom sawyer Creative Commons License 2008.07.23 0 0 778


"Akkor vagy egy direkt ilyeneket gyarto ceget kell talalni, vagy marad a potalkatreszenkent vasarolt gyari hajtas valamelyik gyartotol."

 

Kicsit utána fogok nézni nincs e valami gyári mozdony a nekem megfelelő paraméterekkel. De ha alkatrészeket tudok venni már az is jó lenne. Az továbbra is érdekelne hogy itthon mely boltokban érdemes keresgélni.

"A ket fordulatszambol ki lehet szamolni, hogy milyen attetel kell bele. Ez utobbi minel egyszerubb annal jobb."

 

nekem kb:1:20-as lassításra lesz szükségem. A Roco szergejben 1:15 a módosítás és a csigával oldják meg. A fogaskerekek áttétele 1:1


"Van meg egy lehetoseg, bar nem tul gyakran hasznaljak. Ez a femlapbol epites. Ha van egy allvanyra rogzitheto vekony csiszolokorong, akkor lehetoseg van arra, hogy egy mintat kovetve egy egyszeruen osszebarkacsolt masolokerettel nagy mennyisegben lehessen formaravagott femlapokat gyartani. (a leggyakoribb ilyen szerszam a kulcsmasolo gep) Ezutan a femlapokbol, mintha szendvics lenne ki lehet alakitani a kivant forgozsamolyt vagy akar komplett mozdonyalvazat is. Mivel lapokrol van szo, a hajtas fogaskerekei vonalaban levo lapok ertelemszeruen ki lesznek vagva. A mellette levok ki lesznek furva a tengelyeknek, tovabba a legkulso ket lap keszulhet vekony fotomaratott lapbol is, diszkent. Osszeszerelni ragasztassal, forrasztassal, heggesztessel vagy csavarozassal lehet oket. A mozgoalkatreszeket tartalmazo reszeket erdemes szetszedheto modon osszefogatni (tehat legalabb ket felre szet lehessen oket szedni). Regen keszultek ezzel a technikaval transzformatormagok is."

 

Ez jó ötlet!

"ps: Szemely szerint en a szigetelt vazakat tartom elonyosnek, amikor az aram a motorhoz nem a vazon keresztul erkezik, hanem kulon aramszedokon es vezetokon at. Ekkor tobbnyire a kerekek ugy vannak kialakitva, hogy mindket oldalukon szigetelve legyenek a tengelytol, viszont igy a vaz es a tengely kozze nem kell semmilyen szigeteles. (csak egy bronz persely vagy csapagyak) A fenti technikaval forgozsamolyokat is ki lehet alakitani, amibol a legegyszerubb megoldas a zsamoly legfolso fogaskerektengelyet rogziteskent is hasznalo valozat, mivel ennek a hasznalatahoz csak ket vizszintes rest kell vagni/csiszolni a fokeretbe. Ekkor a hajtaslanc egy csigabol, a fo fogaskerekbol egy opcionalis alatta elhelyezett fogaskerekbol es a kerekek tengelyen talalhato ket fogaskerekbol all. A hajtast akar ugy is be lehet allitani, hogy csak a csiga miatt van fordulatszam valtas, a tobbi fogaskerek azonos meretu es ezert 1:1-es. (hazi gyartas eseten csak a fogaskerekes kerekeket, a veluk meretre azonos de kerek nelkuli fogaskerekes tengelyeket, tovabba a csigakat kell megvenni) "

 

A fentebb leírt Roco hajtás pont ilyen felépítésű.

 

 

Előzmény: kvp77 (774)
tom sawyer Creative Commons License 2008.07.23 0 0 777

Igen sorozatban gondolkodom, a régi elképzelés szerint csak kasztni gyártás lett volna, de most inkább komplett működőképes egészben gondolkodom. A fémöntés nem biztos hogy drága attól függ mennyi forgácsolás kell a készremunkáláshoz. Régebben foglalkoztam vele.

Előzmény: Gábor 70 (773)
tom sawyer Creative Commons License 2008.07.23 0 0 776
Ok, de itthon hozzáférhető?
Előzmény: braun (772)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.07.23 0 0 775
Érdekes ez a kulcs másolós megoldás , a lemez össze rakás is jó gondolat.
Előzmény: kvp77 (774)
kvp77 Creative Commons License 2008.07.23 0 0 774
"Az lenne a jó ha megfelelő tengelytávval és kerékátmérővel komplett hajtást tudnék találni ami egyszerűen beszerezhető. Bontott cuccban nem gondolkodok, pedig a piko br 110-é jó lenne, de nagy számban nem igen hozzáférhető meg nem is igazán precíz."

Akkor vagy egy direkt ilyeneket gyarto ceget kell talalni, vagy marad a potalkatreszenkent vasarolt gyari hajtas valamelyik gyartotol.

"A motornál akkor nem elég az hogy a névleges fordulaton (pl. 5pólusú bühler 8000 1/min) a sebesség meglegyen a 70km/h-nek megfelelően?"

A ket fordulatszambol ki lehet szamolni, hogy milyen attetel kell bele. Ez utobbi minel egyszerubb annal jobb.

"A tömeg érdekes megint. A dácsiában igen kevés a hely. Lehet hogy a hajtásházakat is fémből kéne önteni és marógéppel megmunkálni."

Van meg egy lehetoseg, bar nem tul gyakran hasznaljak. Ez a femlapbol epites. Ha van egy allvanyra rogzitheto vekony csiszolokorong, akkor lehetoseg van arra, hogy egy mintat kovetve egy egyszeruen osszebarkacsolt masolokerettel nagy mennyisegben lehessen formaravagott femlapokat gyartani. (a leggyakoribb ilyen szerszam a kulcsmasolo gep) Ezutan a femlapokbol, mintha szendvics lenne ki lehet alakitani a kivant forgozsamolyt vagy akar komplett mozdonyalvazat is. Mivel lapokrol van szo, a hajtas fogaskerekei vonalaban levo lapok ertelemszeruen ki lesznek vagva. A mellette levok ki lesznek furva a tengelyeknek, tovabba a legkulso ket lap keszulhet vekony fotomaratott lapbol is, diszkent. Osszeszerelni ragasztassal, forrasztassal, heggesztessel vagy csavarozassal lehet oket. A mozgoalkatreszeket tartalmazo reszeket erdemes szetszedheto modon osszefogatni (tehat legalabb ket felre szet lehessen oket szedni). Regen keszultek ezzel a technikaval transzformatormagok is.

ps: Szemely szerint en a szigetelt vazakat tartom elonyosnek, amikor az aram a motorhoz nem a vazon keresztul erkezik, hanem kulon aramszedokon es vezetokon at. Ekkor tobbnyire a kerekek ugy vannak kialakitva, hogy mindket oldalukon szigetelve legyenek a tengelytol, viszont igy a vaz es a tengely kozze nem kell semmilyen szigeteles. (csak egy bronz persely vagy csapagyak) A fenti technikaval forgozsamolyokat is ki lehet alakitani, amibol a legegyszerubb megoldas a zsamoly legfolso fogaskerektengelyet rogziteskent is hasznalo valozat, mivel ennek a hasznalatahoz csak ket vizszintes rest kell vagni/csiszolni a fokeretbe. Ekkor a hajtaslanc egy csigabol, a fo fogaskerekbol egy opcionalis alatta elhelyezett fogaskerekbol es a kerekek tengelyen talalhato ket fogaskerekbol all. A hajtast akar ugy is be lehet allitani, hogy csak a csiga miatt van fordulatszam valtas, a tobbi fogaskerek azonos meretu es ezert 1:1-es. (hazi gyartas eseten csak a fogaskerekes kerekeket, a veluk meretre azonos de kerek nelkuli fogaskerekes tengelyeket, tovabba a csigakat kell megvenni)
Előzmény: tom sawyer (770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!