Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
31-32 ellentétes járat a Dobozi lktp - Csapó utca - Hunyadi utca - Mester u. - Segner tér - Széchenyi utca - Kossuth u. Igy pótolva lenne a kimaradt rész, a dobozi jobb ellátottságot kapna a belvárossal, át lehetne szállni könnyedén a villamosokra. Rossz ötlet?
Úgy általában nem lenne jobb, hogyha a pálya egyes szakasza nem járható villamossal, akkor mindig teljes vonalon lenne a pótlása? Mert végig buszozni még mindig kényelmesebb, mint félúton folyton átszállni.
Én úgy tudom, a 31-32 megszűnik, de ennél rosszabb terv is van; a 12-es és 15-ös viszonylatcsoportot is át akarják helyezni már útvonalra, de azt nagyon nem kéne.
Az 1-es villamos esetében más az ábra:
1. Előbb volt meg a villamosvonal, mint a buszvonalak
2. Jóval ritkábban lakott rész a Péterfia utca - Simonyi út környéke, mint az Újkert, és a Vénkert.
Én a 12-15-ös családot mindenképpen ott tartanám, a 31-32-t pedig gyorsjáratként meghagynám.
A baj ott kezdődik, hogy egyre több a "nem egészséges" busz, kétéves korban pedig nem túl ideális ez az állapot.
Nem tudom, van-e még érvényes garancia rájuk (elvileg lennie kell), de az Alfa azóta csődbe ment. Tartok tőle, hogy az lesz, mint a KCSV-k esetében; néhány járművet csak "raktár" névvel lehet illetni - alkatrészbontás miatt le kell állítani.
Még ez se lenne probléma, ha lenne kb. 170 busz, de a jelenlegi járműszámmal nagyon rossz következményeknek nézhetünk elébe.
Csak ha már megmarad, de ritkítva, akkor mennyit lehet spórolni az egészen? Szerintem tuti, hogy többe fog kerülni az egész. Megszüntetni a 31-32-est meg megint hülyeség, mert kiesne egy rész, ami elég forgalmas. Elég sokat jártam tanitási időben ezekkel a buszokkal és hát nem kevés forgalom van a 32-esen is a buszpályaudvarig. Na most ha megszűnne, akkor az emberek hogy jutnának el a buszpályaudvarra? Mert a villamos nem viszi el őket oda... Az átszállást, várakozást meg valljuk be senki sem szereti. Inkább nyomorog az ember, mint fagyoskodjon télen a megállóban, az átszállás miatt.
Lehet azért nem foglakoztak a javítással, mert menni még megy, max füstöl. De kit érdekel? Emiatt a nézet miatt van ott az egész tömegközlekedés, ahol. Amíg megy, addig nem javítjuk, mert a javításra kivett buszokat valamivel pótolni kell. De mivel, ha épp csak a kiszolgálásra elegendő busz van?
Én most az egészséges buszokról beszéltem füst ügyben... Abból nem hiszem hogy annyi menne a kocsiba hogy nnagyon büdös lenne. Ami rossz, az ok, de mostanában nem is láttam olyat...
Most hogy mennyit enged ki.. amelyik nagyon füstöl vagy a normális enged ki sokat?
Kétlem, hogy annyi rossz lenne. Mikor elkezdtek füstölni volt rájuk garancia (most járt le?) . Akkor meg meg kellet hogy csinálják. De a 40 kicsit sok. Most attól hogy irja valaki, nem 100,hogy ugy van. Meg mi az, hogy rossz? füstöl, csattog, szétesett?
Ha ezek möött mész (mármint a buszok mögött) felfele nyomja ki a füstöt...
Viszont a gravitáció miatt (sajnos a füstre is hat) lefele áramlik. Volt már, hogy busz mögött mentem kocsival, és át kellett váltanom a legbefúvást belső keringésre, pedig ilyet csak a régi teherautók mögött szoktam.
De igazad van hogy ereszt ki káros ayagokat is max nem annyit mint régen.
EURO V motorhoz képest sokat enged ki. Ennyit egy olcsóbb EURO IV se engedne ki.
Ezt a 40 rossz buszt honnan vagy ki vette? Irkáltátok itt de valóságalapja lehet nincs is.
Nem olyan régen írták. Nem úgy értette, hogy ezek mindegyike működésképtelen. De ha egy is van köztük, az már sok. Pláne hogy világszínvonalu buszokról beszéltek az illetékesek.
a villamos is máshol füstöl, de kevesebbet mint 3 busz...
Ahogy a troli is. Ha le is állítanák a teljes troliközlekedést, áramra lenne szükség, max máshol. Az erőmű ugyanúgy működne tovább.
Ha ezek möött mész (mármint a buszok mögött) felfele nyomja ki a füstöt... és azért ha a fejedbe fujná a szél, akkor se fullad meg tőle az ember. De igazad van hogy ereszt ki káros ayagokat is max nem annyit mint régen.
Ezt a 40 rossz buszt honnan vagy ki vette? Irkáltátok itt de valóságalapja lehet nincs is.
a villamos is máshol füstöl, de kevesebbet mint 3 busz...
Magával a buszokkal nemtudom mi bajod van. Volt amelyik füstölt, de nem volt az olyan sok.... Ha meg normálisan működik akkor meg lehet menni mögötte akármivel, akor se fogod érezni...
A villamos az sokkal több embert visz el, azzal nincs baj.
5 év mulva miért kerülne sokkal többe a buszok karbantartása? Elvégzik a nagy javitásokat, az sokba kerül, de a troliál is kell, az is sokba kerül. Nem hiszem, hogy nagyon sokkal több baja lenne majd 5 év mulva, ha normálisan megcsiálják a javitásokat.
Nem lesz sose a kedvenc a troli (talán a városvezetőkek sem) de a többibe egyetértek.
Ne viccelj! Egyedül az erőmű füstöl, ami nem kizárólag a trolinak termel áramot, hanem a mosógéptől kezdve az óriás karácsonyfán át a víztironyig mindennek. Ráadásul az új trolik képesek a visszatáplálásra is, így jóval gazdaságosabban üzemeltethetőek (hosszútávon).
Ennyi erővel a villamos is környezetszennyező, kár új vonalat építeni.
elég soksor leakad az áramszedő , elmegy az áram, stb.
Igen. Debrecenben. Jól kéne üzemeltetni a rendszert, korszerű(bb) járművek kellenének, és nem lenne gond. Rómában miért nem zavar senkit a troliközlekedés?
Több pénzbe kerül a karbantartás is, a közlekedés is.
Kétlem. Szavesen megnézném, hogy a más most döglődő cikisbuszokat, vagy a trolikat lesz olcsóbb fenntartani 5 év múlva.
Az más, hogy ha megvan már ne gányoljuk szét, de szvsz nem egy jó találmány...
Pár évtizede a villamosokat sem tartotta jó találmánynak valaki, azóta is nyögjük azt a döntést.
Ha megujuló energiából menne akkor talán...
Lehet megújuló; attól függ, milyen erőmű termeli a szükséges áramot. Egy biztos, lehet egy busz akár Euro X-es motorú, szívesebben mennél biviklivel egy 0 szennyezésű troli után. Láthatjuk a cikisbuszoknál, milyen szépen füstöl az a nagyon korszerű motor. A troli meg "szennyezhet máshol", a (bel)várost nem szennyezi tovább, nem fúj kormot az ember arcába, stb.
Ha olyan rossz találmány lenne, nem gyártanák a járműveket, és fejlesztenék a hálózatot világszerte.
Háth, hogy gyors az biztos. Hogy környezetbarát-e ... máshol füstöl. Megbizható? elég soksor leakad az áramszedő , elmegy az áram, stb. Több pénzbe kerül a karbantartás is, a közlekedés is. Az más, hogy ha megvan már ne gányoljuk szét, de szvsz nem egy jó találmány... Ha megujuló energiából menne akkor talán...
Troli helyett járatják a DKV-s buszokat hétvégén, így nem maradt elég busz a villamospótláshoz. Előbb kellett volna ezt is átgondolni, most lehet megint a szomszédba menni és kérni a HV-tól buszokat... ÜGYES :(((
A villamos voalakon CSUKLÓs buszok vannak. A troli vonalakon meg SZÓLÓK.
A szarból nem lehet várat építeni, és ezt tudomásul kellene venni. A DKV-nak egyetlen jövője van, ha végre a beérkezett utasvéleményeket, és közvéleménykutatásokat applikálja és azonnal alkalmazza. Nincs tovább idő a szarakodásra, a próbálkozásra, mert nem lesz utas aki igénybe vegye amit kínálnak! Lassan tényleg csak az fog tömegközlekedni, akinek nincs más lehetősége!
Szerintem 80-90% eddig is csak azért tette.
Az utasok között i vaak olyan hülyék (bocs a kifejezésért) amelyik nem lát a szeme elé... És vannak olyanok akik elégedetlenek, de legalább olvasnak ha ki van téve a buszra az a kib*szott papir az ablakra... Nem nyávogak hogy em tájékoztatták őket. Ment a hagszórókba is a szöveg, de akkor se tudtak semmit..
Amúgy egy kérdés.. miért kell annyira ragaszkodni a trolikhoz? (ezt most midekitől kérdezem)
Ez van akkor amikor bal kéz nem tudja mit csinál a jobb! A DKV-nál is előbb kellene gondolkodni következetesen, majd cselekedni!
Más:
Lassan a debreceniek is eltévednek saját városukban tömegközlekedve, ami botrányos havonta változó menetrendnek köszönhető! Gratulálunk DKV ehhez is!
Troli helyett járatják a DKV-s buszokat hétvégén, így nem maradt elég busz a villamospótláshoz. Előbb kellett volna ezt is átgondolni, most lehet megint a szomszédba menni és kérni a HV-tól buszokat... ÜGYES :(((
Napi 2 millióval kellene költséget csökkenteni a DKV-nál? Rendben, kezdjék a hatalmas vizfejjel, azzal "szakértő"-nek nevezett szarral aki az utasokra ráborítja immáron 25 hónapja mindezt ami van.
A DKV átvette a BKV kommunikációs stilusát, még azt is elhitetik a laikussal ami nincs! Összevissza hazudnak az embereknek, hogy azért nem jár a troli hétvégén, mert felsővezeték-karbantartás és váltócsere zajlik... uhhüüüm. Egy két hétvégén esetleg, dehogy minden hétvégén? Ugyan már! Ki hiszi el ezeket a maszlagokat??? De ez is csak egy a sok hazugság közül amit a DKV marketingesei az utasokra zúdítanak.
A DKV 25 hónapja úgy vette át a helyi közlekedést, hogy MINDEN SOKKAL JOBB LESZ! Meg volt a lelkesedés, a tenniakarás. Ám időközben kiderült, hogy a kommunista érában bebetonozott székű emberkék továbbra is magukban hordozzák az akkori korszakban idealízált munkaszellemet, folyamatában megy a mutogatás az önkormányzat és a cég között, miközben az utas szenvedi meg ennek minden következményét, mivel a
DKV-NÁL AZ PROBLÉMA, HOGY AZ A SZERENCSÉTLEN, MARHA, BALFASZ UTAS UTAZNI AKAR....Vár vmit a pénzért!!!!
A szarból nem lehet várat építeni, és ezt tudomásul kellene venni. A DKV-nak egyetlen jövője van, ha végre a beérkezett utasvéleményeket, és közvéleménykutatásokat applikálja és azonnal alkalmazza. Nincs tovább idő a szarakodásra, a próbálkozásra, mert nem lesz utas aki igénybe vegye amit kínálnak! Lassan tényleg csak az fog tömegközlekedni, akinek nincs más lehetősége!!!!
"Nem a dkv-nak nincs elég busza, hanem az ITK-nak sajnos 140-ből 40 rossz"
Ha ez a szám valóban igaz lenne, akkor már most a napi kiadással is probléma akadna, s hol van még az iskolakezdés.
Annyit azonban megjegyeznék, hogy anno még szolgáltatóváltás előtt le mertem írni pár gondolatot DKV és BKV párhuzamról valamint a karbantartásról , és hatalmas pfújjolás lett az eredmény. Ezen véleményemet most is fenntartom, a DKV-nak nem szabad a BKV szintjére süllyednie karbantartás terén sem, mert akkor ezek a remek buszok nem hogy a 8 éves szerződési periódust nem fogják megélni, de még az 5 éves születésnapjukat sem. Na ja lehet mondani ezek még csak 2 éves buszok, de mindenki tudja, hogy ha nincsenek karbantartva rendesen akkor nincs olyan motor vagy akár autó amelyik ne esne darabokra!
Sajnos a pénztelenséggel és a veszteségességével azt éri el a DKV, időközben karbantartás címszóval sufnituning lesz, amelyik busz szétesik az meg mehet a levesbe, nem számít... Ezt a hozzáállást nagyon gyorsan el kellene felejteni....!