Keresés

Részletes keresés

Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4228

Hát Te mit mondasz? Olcsolab szülei gusztustalanok...?

;)

Előzmény: egyszeriember (4224)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4227
Miutasd meg, hogy hol ?
Előzmény: Tafkó Birgut (4225)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4226
Az oinos csakis erjedt bort jelenthet...?
Előzmény: egyszeriember (4223)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4225

"A Biblia ilyet nem ír "

 

Tán meg kéne tanilni olvasni...

 

:o)-

Előzmény: egyszeriember (4220)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4224
Te mondtad :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4222)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4223
"Engem nem zavar - remélem kendet sem -, hogy a yayin, a shekar, az oinos, a wine nemcsak erjedt italt jelölhet, s hogy Jeremiás 31:12-ben Károli bort ír, s a Magyar Biblia Tanács fordításában ehelyütt must áll, mely ékes bizonyítéka, hogy a bor nemcsak erjedt italt jelölhet..."
Ugyanez a Biblia fordításban a kánai menyegző történetében csak bor áll :-) Ez ékesen bizonyítja, hogy erjedt szőlőléről van szó :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4211)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4222
Miért, gusztustalan gyermeknek szeszt adni, mi frissít, élénkít, vidámít s egészséges? Gondolod Jézus megfosztaná Isten áldásától a gyerekeket...?
Előzmény: egyszeriember (4221)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4221
Te mondtad :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4209)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4220
A Biblia ilyet nem ír :-)

Te mondtad.
Előzmény: Tafkó Birgut (4208)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4219

"Két különböző fordítás mióta értelmezi egymást, ha éppenséggel  más szót használnak ugyanott?"

 

Kend szerint milyen szó áll ott az eredeti héber szövegben...?

Előzmény: Nemo (4212)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4217

"Én nem kísértgetek senkit"

 

Dehogynem, hiszen állításaival, hozzáállásával kend erősítgeti a szeszfogyasztás Biblia általi elfogadottságát...

 

"a jajin önmagában igenis bort jelent"

 

Kend kétségbeesésében ismét önkényes röfögésekhez menekül bizonyítás helyett. Szánalmas viselkedés ez, bár kendhez való...

 

"Az oinosz túlnyomó többségében bort jelent, s aki mustnak akarja fordítani, az tartozik bizonyítással."

 

Az oinos jelölhet erjedetlen italt, így aki Jézust azzal akarja vádolni, hogy leitat gyermeket, felnőttet egyaránt, az először bizonyítsa hamis vádját...

 

"A menyegzőkön nem is itták le magukat az emberek."

 

Ezek szerint a násznagy hazudott, mikor szokásként emlegette...

 

"De igen, rögtön a folytatásban."

 

Szégyellhetné magát kend, ha azt valóban tanácsként fogja fel. Ezek szerint hajléktalannak, búfelejtőül, a bibliai tanácsra adjunk (nagymennyiségű) szeszt...?

 

"Ha ez nem rossz emésztést jelent, akkor mit?"

 

Miért csak rossz emésztést jelenthet kend szerint...?

 

"ennyi időn á"

 

Ki dönti el, mennyi idő az annyi idő; tán kend...?

 

"Csak a kend szánalmas félremagyarázását ütöm helyre."

 

Bizonyítottam, miszerint nem képes a szesznek ellenállni, s  kend szánalmasan próbálja félremagyarázni a dolgokat, ahelyett, hogy bocsánatot kérne alaptalan rágalmáért...

 

"De mit szól kend a párhuzamos ellenbizonyításomhoz, melynek értelmében kend rabja a mustnak, mert már ivott mustot életében?"

 

A szükséges tápanyagok nélkül létezni nem tudnánk. Ha ez rabság, akkor mindannyian rabjai vagyunk a tápanyagoknak. Valaki a szesznek is...

 

"Kend arról röfögött, hogy én "beismertem" a dolgot - akkor hát ne saját szavait idézze."

 

Azt mondtam, hogy kend beismerte azzal, hogy...

 

"Mégis kiviláglik belőle a tény, hogy a bor vidámít."

 

és ezt a fajta vidámságot szentesíti kend szerint a Biblia...?

 

"A többi igehelyen azonban már kend sem talált fogást, azaz hallgatólag elismerte, hogy nekem van igazam"

 

kend miről beszél? Én elismerem, hogy a bor nemcsak alkoholtartalmú italt jelölhet...

 

"a bor csakugyan vidámít"

 

S az Úrtól van-é ez a fajta szesz-vidámság...?

 

"ezt a Biblia nem rosszallja."

 

Erjedetlen italtól való vidámságot semmiképpen...

 

"Mi köze ennek ahhoz, amit mondtam, és a felhoztam igehelyekhez?"

 

Végső kétségbeesésében kend már nem is fogja fel, amit írok...

Előzmény: Nemo (4212)
Nemo Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4215
Már nem sokáig: újraindítom a gépet, és szöveget fogok javítgatni egy olyan rendszerben, ahol nincs internet.
Előzmény: Törölt nick (4213)
Nemo Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4214
Akarom mondani, gyomráról és gyakori gyengélkedéséről.
Előzmény: Nemo (4212)
Nemo Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4212

"Kend botránkoztat, hiszen szeretetlenül kísértgeti a gyengéket, mit Pál nem tett." - Ó, ezt csak kend híreszteli rólam. Én nem kísértgetek senkit, csuőpán vitát folytatok kenddel (amíg van kedvem) egy bibliai témában. Ezzel az erővel Pál is "kísértgette" amazokat, mikor azt mondta, hogy "a bálvány semmi."

 

"a yayin, a shekar, az oinos, a wine nemcsak erjedt italt jelölhet" - Az elsőben kend téved: a jajin önmagában igenis bort jelent, s csak migat-tal kiegészítve van "must" jelentése. A wine ma már csakis bort jelent. Az oinosz túlnyomó többségében bort jelent, s aki mustnak akarja fordítani, az tartozik bizonyítással.

 

"Jeremiás 31:12-ben Károli bort ír, s a Magyar Biblia Tanács fordításában ehelyütt must áll, mely ékes bizonyítéka, hogy a bor nemcsak erjedt italt jelölhet..." - No hiszen! Két különböző fordítás mióta értelmezi egymást, ha éppenséggel  más szót használnak ugyanott? Ezzel az erővel az Isten is jelenthet embert, és az ember Istent, mert egy nevezetes helyen (Jn 9,35) ahol Károli Isten Fiát ír, ott az új prot. ford. "Ember Fiát." Öngólt lőtt kend.

 

"Szégyen, ha bizonygatni kell, hogy Jézus nem leitatni jött" - Szégyen, ha kend ilyesmit mer miránk olvasni: ilyet mi sem mondtunk. A menyegzőkön nem is itták le magukat az emberek. A borral szépen, módjával éltek.

 

"A Példabeszédek könyve nem javallja búfelejtésre a (nagymennyiségű) bor fogyasztását." - De igen, rögtön a folytatásban. A "nagymennyiségű" szó csak a kend kétségbeesett vonaglása, hogy elterelje a figyelmet saját leszerepléséről.

 

"Kend miből gondolja, hogy Timótheusnak emésztési zavarai voltak?" - Miért, kend nem tud olvasni? Gyenge gyomráról ír Pál. Ha ez nem rossz emésztést jelent, akkor mit?

 

"Az rég volt...?" - Igen. Ha valaki ennyi időn át megállja, hogy ne igyon bort, azt bajosan lehet jelen időben a bor rabjának nevezni, ahogy kend engem minősített. De amikor megittam (egy deci lehetett), akkor sem voltam "rabja" neki.

 

"Kend saját szavaival elismerte, hogy fogyasztott szeszt. Tán már letagadná kend ezt...?" - Ezt nem. De hát miért is akarnám letagadni? Csak a kend szánalmas félremagyarázását ütöm helyre. De mit szól kend a párhuzamos ellenbizonyításomhoz, melynek értelmében kend rabja a mustnak, mert már ivott mustot életében?

 

"Kend saját szavait hoztam fel igazolásul, hogy rabja  a szesznek, minek nem tud ellenállni..." - Ezek nem az én szavaim. E szavakat csak a kend nevetséges hozzábiggyesztéseiben olvasom. Kend arról röfögött, hogy én "beismertem" a dolgot - akkor hát ne saját szavait idézze.

 

"pl. Eszt 1:10-ben el tudom képzelni, miféle "mértékletes" italozásról lehetett szó" - Nem is kérdés, egy királyi lakomán. Mégis kiviláglik belőle a tény, hogy a bor vidámít. A többi igehelyen azonban már kend sem talált fogást, azaz hallgatólag elismerte, hogy nekem van igazam, és a bor csakugyan vidámít, és ezt a Biblia nem rosszallja.

 

"már megbeszéltük, hogy kend keményszívűsége okán nem hajlandó elismerni az angol nyelvterületen használatos one-wine-theory tarthatatlanságát..." - Mi köze ennek ahhoz, amit mondtam, és a felhoztam igehelyekhez? Ne tereljen össze-vissza, maga kétségbeesett alak.

 

"Miért, csak a papokét...?" - A tisztátalanság dologi felfogása okán még az asszonnyal élés is lehet tiltott dolog.

Előzmény: Tafkó Birgut (4211)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4211

"Ugyanígy: én akkor botránkoztatnám meg a borivás miatt gyange lelkiismeretű atyámfiait, esetleg az alkoholizmusra hajlókat, ha előttük innám a bort."

 

Kend botránkoztat, hiszen szeretetlenül kísértgeti a gyengéket, mit Pál nem tett. Bátorítja őket hozzáállásásval szeszfogyasztásra, mi Jézustól távol állt...

 

"Kend a magyar nyelv hiányos ismerete miatt olyan baklövést követett el, ami miatt már az egész Vallás-filozófia fórum kenden röhög."

 

Engem nem zavar - remélem kendet sem -, hogy a yayin, a shekar, az oinos, a wine nemcsak erjedt italt jelölhet, s hogy Jeremiás 31:12-ben Károli bort ír, s a Magyar Biblia Tanács fordításában ehelyütt must áll, mely ékes bizonyítéka, hogy a bor nemcsak erjedt italt jelölhet...

 

"Emellett tulajdon hiányos vitakultúrája okán azt sem képes felfogni, hogy aki a messzemenően kisebbségi jelentést akarja az "oinosz"-ra ráerőszakolni, az tartozik a bizonyítással."

 

Szégyen, ha bizonygatni kell, hogy Jézus nem leitatni jött felnőttet, s gyermeket, pláne, ha az oinos nmecsak erjedt italt jelenthet...

 

"a Példabeszédek könyve javasolja"

 

A Példabeszédek könyve nem javallja búfelejtésre a (nagymennyiségű) bor fogyasztását. Épp ellenkezőleg.

 

"Kis mennyiségben azonban javítja az emésztést2

 

Kend miből gondolja, hogy Timótheusnak emésztési zavarai voltak? Tán Pál elfaxolta kendnek az orvosi leletet...?

 

" A "nemrég" legalább két hónapot jelent."

 

Az rég volt...?

 

"A "tehát" szótól kezdve ezek a kend saját virnyogásai, nem az én szavaim."

 

Kend saját szavaival elismerte, hogy fogyasztott szeszt. Tán már letagadná kend ezt...?

 

"Ha már kend "beismerésről" vartyog, akkor saját szavaimat hozza bizonyítékul, ne saját gőzös képzelődéseit."

 

Kend saját szavait hoztam fel igazolásul, hogy rabja  a szesznek, minek nem tud ellenállni...

 

"És hogy a mértékletes borivás csakugyan vidámít, azt több igehely is bizonyítja, pl. az Énekek éneke 7,9. Zsolt 78,65. Zak 10,7. Eszter 1,10. Azt meg, hogy élénkít, a Zak 9,15 bizonyítja."

 

Attól függetlenül, hogy pl. Eszt 1:10-ben el tudom képzelni, miféle "mértékletes" italozásról lehetett szó, már megbeszéltük, hogy kend keményszívűsége okán nem hajlandó elismerni az angol nyelvterületen használatos one-wine-theory tarthatatlanságát...

 

"Ez csak a kend önkényes hozzácsúsztatott állítása."

 

Miért, csak a papokét...?

Előzmény: Nemo (4210)
Nemo Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4210

"A szeszhez való hozzáállásával a gyengéket kísértgeti kend, megerősíti őket abban a tudatban, hogy a szesz fogyasztása Jézus által legalizált." - Pál nem így értette a gyengék megbotránkoztatását. Ahhoz bizony bálványtemplomnál kellett vendégeskedni, s nem volt elég felvetni, hogy a bálványáldozati hús ehető. Ugyanígy: én akkor botránkoztatnám meg a borivás miatt gyange lelkiismeretű atyámfiait, esetleg az alkoholizmusra hajlókat, ha előttük innám a bort. - De a kend "logikája" szerint bebizonyítható volna, hogy maga Pál is "kísértette" a gyengéket azzal, hogy egyáltalán szóba merte hozni a bálványáldozati hús megehető voltát a levelében. Öngólt lőtt kend (bár nem kétlem, hogy nem lesz mersze felfogni).

 

"Hogy kend mit mond, az egy dolog" - Vitafórumon vagyunk: itt érvek ütköz(né)nek. Ha kend így ismeri be, hogy nem tud megfelelni nekem, akkor én beérem ennyivel is.

 

"Kend keményszívűsége mián nem képes elfogadni, hogy a bor nemcsak erjedt italt jelölhet..." - Kend a magyar nyelv hiányos ismerete miatt olyan baklövést követett el, ami miatt már az egész Vallás-filozófia fórum kenden röhög. Emellett tulajdon hiányos vitakultúrája okán azt sem képes felfogni, hogy aki a messzemenően kisebbségi jelentést akarja az "oinosz"-ra ráerőszakolni, az tartozik a bizonyítással.

 

"Kend elismerte, hogy nemrég ivott szeszt, tehát nem tudott neki ellenállni, minek állítólag nem rabja..." - 1. A "nemrég" legalább két hónapot jelent. 2. A "tehát" szótól kezdve ezek a kend saját virnyogásai, nem az én szavaim. Ha már kend "beismerésről" vartyog, akkor saját szavaimat hozza bizonyítékul, ne saját gőzös képzelődéseit. 3. Eszerint tehát aki valaha életében ivott már mustot, az meg a mustnak a rabja. Valószínűleg kend is. 4. Nem azért ittam, mert nem "tudtam" neki ellenállni. A bor finom volt, nem is erős, és semmiben nem homályosította el az elmémet.

 

"nem kétséges, hogy az apostol milyen italt ajánl szeretett tanítványának; nyilván nem olyat, mi elveszendőnek való..." - Nem kétséges, hogy a bor kis mennyiségben nem alkalmas búfelejtésre, ahogy pedig a Példabeszédek könyve javasolja. Kis mennyiségben azonban javítja az emésztést, ahogy már az ókorban is tudták. A must azonban köztudomásúlag nem jó a gyomornak, és az ókorban már ezt is tudták.

 

"Kend csak nem azt akarja mondani, hogy a papokon kívül a "mértékletes" italozás nem zavarja senki koncentrálóképességét...?" - Az (idézőjel nélküli) mértékletes borivás még a papok koncentrálóképességét sem zavarta volna. Más kérdés, hogy a tisztátalanság tárgyi felfogásához híven az Ószövetség több olyan dolgot is tiltott, ami amúgy megengedett volt. Például az asszonnyal való élést a sínai törvényadáskor, vagy ugyanezt a szent kenyerek megevésekor. Ha a rituális papi italtilalom a bort általánosságban megbélyegzi mint "elmehomályosítót," akkor ugyanígy megbélyegzi mint tisztátalanságot a feleséggel való szeplőtelen élést is. Püff.

 

"Nem ez volt a kérdés, hanem az, hogy a "mértékletes" italozás valóban frissít-é, élénkít-é, ahogy kend állítja?" - Lám, a borotvaéles Tafkó, amint következetesen ragaszkodik valamely vitaponthoz! (Kár, hogy a "Hol?" kérdésre nem tudott becsülettel felelni azóta sem.) És hogy a mértékletes borivás csakugyan vidámít, azt több igehely is bizonyítja, pl. az Énekek éneke 7,9. Zsolt 78,65. Zak 10,7. Eszter 1,10. Azt meg, hogy élénkít, a Zak 9,15 bizonyítja.

 

"nyilván nemcsak a papokét" - Ez csak a kend önkényes hozzácsúsztatott állítása.

 

"A szent és a közönséges, a tiszta és tisztátalan között az elméjével tesz különbséget az ember - nemcsak a pap." - Az ám, de ezek a fogalmak az Ószövetséghez tartoznak, és a papok rituális szentségéhez hozzátartozott a bortól való tartózkodás is. (Olykor az asszonytól is.) Egészen más tisztaság és tisztátalanság van ma érvényben, mint az Ószövetségben. Avagy kend érvényesnek tartja és gyakorolja a tisztulás összes szükséges szertartását?

 

"A szeszhez való hozzáállásával a gyengéket kísértgeti kend" - Erre már feleltem: csak előttük való borivással kísérthetném őket, meg különben ha én nem hozhatom szóba ezt, akkor Pál sem amazt - kár, hogy ez az érvem kend mellett nagyot süvítve elszállt.

Előzmény: Tafkó Birgut (4147)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4209
Tehát Olcsolab szülei gusztustalanok...?
Előzmény: egyszeriember (4207)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4208

"A Biblia ezt nem írja "

 

de bizony...

 

" második bekezdés meg gondolom, a te véleményed. Akkor miért nem ezt írtad idáig ?"

 

Szerinted a szesz nem élénkít, nemm frissít, nem egészséges...?

 

Előzmény: egyszeriember (4206)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4207
Na, most mennem kell, majd kéésőbb megpörgetjük egy kicsit a topicodat :-)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4206
A Biblia ezt nem írja :-)

A második bekezdés meg gondolom, a te véleményed. Akkor miért nem ezt írtad idáig ?
Előzmény: Tafkó Birgut (4205)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4205

"Ki mondta, hogy már ittasok voltak? "

 

A Biblia...

 

"Ne gusztustalankodj már "

 

Miért lenne gusztustalan gyereknek szeszt adni? Csak nem azt akarod mondani, hogy Olcsolab szülei gusztustalanok? Különbenis, Jézus miért ne adott volna szeszt a ygerekeknek, mi élénkít, frissít, egészséges? Pont Jézus akarta volna pont a gyerekeket megfosztani Isten áldásától...?

Előzmény: egyszeriember (4204)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4204
Ki mondta, hogy már ittasok voltak? :-) Csak az volt világos, hogy a bor elfogyott. Ki mondta, hogy a gyerekek is bort ittak ? Ne gusztustalankodj már :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4203)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4203

Tehát Jézus alkoholtól ittas embereknek - mind gyereknek, felnőttnek -  adott még szeszt. Jól van, mondd csak...

Előzmény: egyszeriember (4202)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4202
Nem, hanem hogy mértékkel fogyasszák :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4200)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4201
De bizony...
Előzmény: egyszeriember (4199)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4200

Jézus azért változtatta a vizet szerinted erjedt itallá, hogy nézegessék a szerinted erjedt italtól megittasodott emberek...?

Előzmény: egyszeriember (4197)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4199
Dehogy hazudtam. :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4196)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4198
Ezt már kérdezted :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4195)
egyszeriember Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4197
Felnőtteket sem akart részegíteni. Ha részegedtek, sahát maguk tették :-)
Előzmény: Tafkó Birgut (4193)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.10.19 0 0 4196
Tehát hazudtál, mikor megkérdőjelezted, hogy bűnös ember igazi megoldásokra taníthat...
Előzmény: egyszeriember (4194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!