Ma ahogy elnézegettem a középkonzolt, beugrott a sorrend!
Először a hamutartós rész alul, utána a légbefúvós rész. Ezt óvatosan ki kell pattintani úgy, hogy alatta kinyitod a kártyatartó fiókot és a pohártartó rekeszt és alulról finoman ki kell ugrasztani. Valami kis fülek tartják, csak óvatosan! Ki is próbáltam, kipattannak a fülek. Innen aztán már meglátod a csavarokat.
Én szedtem szét asszem tavaly. De rég volt... Körbe telefonáltam az összes autószerelő ismerősöm, de nem lettem tőlük okosabb. Aztán egy csávó, akinek volt Lybrája mondta, hogy a szeméttartó-szivargyújtós résztől kell kezdeni. alulról van asszem 2 csavar. Utána nem tudom nem-e a pohártartós rész jön, sajna már nem nagyon emléxem, de ha jól rémlik ezt valahogy óvatosan ki kell feszegetni. Úgyhogy talán nem is kell minden részt kiszedned (ennek csak örülhetsz).
Bocs, de már nagyon rég volt.
Azért inkább ha kiszedted a szivargyújtós részt, figyeld a csavarokat, úgy haladj tovább.
Ha jol emlexem olvastam hogy szerelgettetek a futest es megbontottatok a muszerfal also reszet! Valaki segitsen mar hogy hol kezdjem el lebontani, mert nem akarok semmit tonkretenni!
Egyebkent a bankkartya tarto es pohartarto reszt szeretnem kivenni, mert szethullott a pohartarto, valamint az elakadas jelzo kapcsoloja is megkergult, olyat csinal, hogy ha bekapcsolom, akkor csak a bal oldali indexek mennek, de ha kezzel megfeszitem a kapcsolot valamelyik oldalra akkor mukodik tokeletesen!
Gozom sincs! Az egyik versenyzo haveromtol vettem, aki akkor meg rally cross-ban ment egy Toyota Corolla WRC-vel, ha jol emlexem akkor Agip uzemanyag volt, de nem tudom hol vettek!
En kb 5 eve probaltam a 106-os verseny benzint, amit a rally versenyautokban haszanlnak, a Delta-ban (94' 1.6 16V) na oda nem kell semmilyen marketing duma! Erezhetoen jobban szedte a labat a kocsi es az az illat pedig megfizethetetlen, ami a kipufogobol jott. Igaz, 500 forint volt belolle 1 liter es akkor meg nem igy alltak az uzemanyag arak! De megerte akkor is! :D
Kb két hete engedtem a marketingdumának és 99-es benzint tankoltam a "piros háromszöges" kútnál. Számításaim szerint minimum 8decivel kéne kevesebbet ennie h egálba legyen a sima 95össel. Ez nem történt meg talán egy-három decivel kevesebből jött ki. (38km/h átlag sebesség 9L no klima) Ellenben a motor örült a prémiumnak és érezhetően jobban ment most h újra a 95ös van benne ezt megerősíthetem.
Valaki cserélt már 1.9JTD-ben főtengely fordulatszám szenzort??? Hol találom pontosan? Felülről hozzá lehet ahoz férni, vagy mindenképpen fel kell emelni hozzá a kocsit és alulról kell kicserélni??? Írjon már akinek van ilyen tapasztalata! Köszi
Sajnos nem fogod sokáig hallgatni az ablak kattogását, az enyém ma szépen el is tört kattant egy nagyobbat az alsó ponton, aztán felfele már nem is tudtam húzni! Darabokra szedtem, és az a kis zöld "kocsi' tört 3 darabra, ami fel le szaladgál a sinen, és emeli az ablakot! Próbáltam megragasztani, de egy emelést bírt ki!
Lehet valahonnan külön venni ilyen kis műanyag pöcköt??? Az olasz ebay-en néztem, de nem találtam csak komplett mechanikát!
Pl. a motorházból ... :) (bocs, ezt nem hagyhattam ki) Én meg már évek óta halk, fütyülő hangot hallok a motortérből - nem tudom megmondani pontosan, hogy honnan - de ilyennel nem viszem szerelőhöz a kocsit, mert ott szivat meg ahol akar.
Az ,hogy programozták nem feltétlenül jelenti azt, hogy cserélték. Talán az ECU sorozatszámából (biztos van neki) kiderülhetne. De minek ... Nincs jelentősége, ha nincs vele gond.
Lehet hogy csereltek benne ECU-t, mert a kocsi 99-es evjaratu, de az ECU utolso programozasi datuma 2001 a FiatECUScan szerint. Valoszinu ECU-t vagy teljesen ujrairtak, vagy kicserelek, ezert is lehet a 40e km elteres az ora es az ECU kozott! Bar nem nagyon ertem hogy miert kellett 2 evesen ECU-t cserelni a kocsiban!
Tavaly nyáron én is ugyan így jártam, a ventilátoron van rajt egy panel ami vezérli, de nekem azt is kinyírta, megolvadt rajt minden.. 15ezer alatt nem is találtam bontottba sehol...
Úgy látszik a Lancia ventillátor motorok valahogy nem tartoznak a nagyon sikeres konstrukciók közé. A Lancia Kappa topikban többeknek elfüstölt mostanában. Valószínűleg ugyanaz a (szénkefe nélküli) fajta van benne :( Arról nem hallottam, hogy a vezérlést bárkinél is kinyírta volna.
Üdv mindenkinek! Régi hűséges Lancia tulaj vagyok kb. 10 évig vezettem egy 2000 ccm benzines Dedrát (csodás gép volt, mígnem egy álmodozó szlovák kamionos le nem szorított az útról) Mostmár 5 éve egy 2000 ccm benzines Lybrám van. Új vagyok itt, az az igazság, hogy eddig nem is tudtam a topic létezéséről, csak a sima Lanciásról, de most hogy gondom van, jobban szétnéztem... Kb 1 hete békésen poroszkáltam a városban, amikor a szellőzőventillátor egy halálsikoly-szerű hangot hallatott, majd a szellőzőrostélyokból baromi büdös füst szállt fel. Gyorsan kikapcsoltam a klímát, ablak lehúz, a füst vígan bodorodott, szállt kifelé az ablakon. Mit mondjak - kívülről érdekes látvány lehetett... Pár perc alatt a füst eltűnt, a szag még pár napig megmaradt. Azóta gyűjtöm a lelkierőt, hogy nekiálljak szétszedni a cuccot, mindenesetre klíma nélkül 1 literrel kevesebbet eszik a liba. Csak kissé meleg van. Az ugye valószínű, hogy leégett a szellőzőventillátor motorja, de vajon vitte magával a vezérlést is ? Van valakinek tippje ? Érdekes, hogy ezt a motort nem védi biztosíték, legalábbis én nem találtam a Lancia könyvben, a biztosítékok felsorolásánál.
Ez érdekes. Az biztos ,hogy fölfelé nem szokták pörgetni :)) Lehet ,hogy resetelték az ecut-t? Vagy nem jól olvas valamit? Én mondjuk azt nem értem, hogy miért tárolnak két különböző értéket. Ha az ecu tárolja, akkor minek másik? Igy ,ha esetleg kicseréli valaki az órát valamiért, akkor tuti el fog térni...
Regisztrálsz az ebayen - célszerűen azon amelyiket leginkább használni akarod, később ezzel az azonosítóval bármelyikre beléphetsz - ,aztán nyitsz egy paypal accountot is. Ez utóbbi legalábbis ajánlott a biztonságos vásárláshoz. Az ebayen én mostmár - szinte - mindíg paypal-al fizetek. Sok eladó is csak ezzel fogadja amúgy a fizetést. Ha ez meg van már keresgélhetsz az ebayen. Ha valami megtetszik és nem fix áras, akkor hasonlóan licitálsz mint pl. a Vaterán. Amennyiben nincs a Mo.-i szállítás feltüntetve , a ktg.-et tisztázni kell az eladóval, még a leütés előtt, különben lehet kellemetlen meglepetés.
Pontosan hogy működik ez az ebay vásárlás? Nem csináltam még ilyet. Kezd érdekelni a dolog mert ennek az ára kb a legközelebbi márkaszervizt útiköltségével vetekszik:-) Tehát hamar megtérülne a befektetés, bár kocsim egyenlőre hibamentes, de az ördög nem alszik.
A km óra állás csak egy paraméter. Az összes motor paraméter kiolvasható, akár grafikonon is valós időben megjeleníthető, fájlba menthető, hibakódok kiolvashatóak, törölhetőek. A kábel kis átalakításával az ABS és a légzsák paraméterei is kezelhetőek és mindez a program ingyenes verziójával. A fizetőssel a paraméterek módosíthatóak, átírhatóak. De bővebbet a www.fiatecuscan.net -en tudhatsz meg róla. Természetesen az ODB csatira kell dugni :)
És ez mire jó azon kivül h megnézhető vele a km óra buherálás. Akkor kb 3000ft?! volt ha jól számolom még engem is érdekelne egy... Ja és hová kell dugni:-)?