Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2491
Hali!

Nagyon-nagyon jol jonne az a crack.....kuldd el legyszi!

Mas:
Ma is terveztem, nagyjabol a tegnapi palyaalaphoz rajzoltam at a tervet, hogy a meglevo epuleteket egy kivetelevel hasznalni tudjam.
Az allomas 3 vaganyu, az elso vagany ket vege csonka. Ebbol az egyik mozdony-tarolo, a masikon kocsik allhatnak, de lehet moso vagy egyeb berendezes is. A masodik es harmadik vagany az atmeno-forgalome, mindketton van kocsiszetkapcsolo. Az allomasrol kiagazo vagany: egy kissebb gurito, a tetejen szetkapcsoloval, a masik vege a rendezo-rakodo. A rakodo egy daru es egy raktarepulettel rendelkezik. A gurito teljes hossza nagyjabol az asztal fele, kb. 110 cm, a rakodo-rendezo szinten ennyire jonne ki. Az asztal masik oldala nehezen hozzaferheto, ugyhogy oda nem terveztem semmit. (A mostani asztalon itt egy csonkavagany van, de nem tul jok ezzel a tapasztalataim.) Ezen a reszen erdoben vezetne a vagany (az egyenes resz hossza kb. 148cm). Van meg egy kissebb domb is, rajta egy templom lenne. A domb alatt alagutban vezet a sin. Nagyjabol ennyire gondoltam, a jelenlegi tapasztalataim alapjan sokkal jobban uzemeltetheto lenne, tobb variacios lehetoseggel. Nem kizart, hogy felsovezetekes lenne a palya. Jarmuvek: a regi DR jarmuvei (1939-1989), foleg a dizelek.
Javaslataitokat, velemenyeiteket szivesen vennem, mit es hogyan valtoztassak, hogy jobb legyen.

Előzmény: Fecus (2489)
etwg Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2490
Szia Fecus,

a sineket legjobb a pályaépités legvégén felvágni. Én erre a minimotoros csiszolokorongot használom, amelyik ha nem dob a furogép akkor 1 mm-nél vékonyabb rést lehet vágni. A rövidzártol nem kell félni, az nem okozhat problémát, ha csak nem ellenkezö a polaritás a következö szakaszban. (Ilyenkor is véd a trafo biztositéka).
Más a helyzet a hötágulással. Ha igen hosszuk a sinek (több méternyi) elöfordul ilyesmi, de ellene nincs nagyon védekezés, ha teletömöd a rést akkor meggörbülnek a sinek. Jobb ha olyan a helység, ahol nincs több mint 10 fokos ingadozás. Normális szoba egészen jo. Sokkal rosszabb a helyzet a sinek csuszkálodása miatt. Ha csak egy rövid egész flexsin van a rés körül, akkor az valoszinüleg el fog mozdulni. Ez ellen segit a köágy (ha ragasztod, mert a ragaszto egészen biztos befolyik a sin alá is és azt odaragasztja a talpfához.). Ha nincs köágy akkor ildomos egy darab müanyaglapot ragasztani a sinek réseibe. A ragaszto megkötése után csiszold le a maradványokat.

Előzmény: Fecus (2487)
Fecus Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2489
WinTrack 5.0-hoz crack van a Neten. Menjen magánba?
Fecus
Előzmény: Törölt nick (2488)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2488
Hello!

En is akarok szakaszolni, ugy gondoltam, a flex sineket fogom darabolni. Ma atrajzolom a palyatervet, ami most fent van, csak egy vazlat. Sok helyen szabvany vagany van, ahova en flex sint gondoltam, ezt is atalakitom kicsit. (Kar, hogy nem lehet menteni a demoval, igy mindig kezdhetem ujra...
A kis palyanak is megvannak az atkai, ezen a palyan inkabb mar kis mozdonyokat szeretnek latni, kis kocsikkal. Maximum egy 4db 4-tengelyes szemelykocsibol allo vonat mehet ra, a tobbi inkabb 2-tengelyes lesz. Az elso valtozat 270cm volt, ebbol "adtam le" kicsit, hogy a mostani helyere beferjen.
A tervezett nagy palya helye nem megoldhato :-(( Egyenlore kicsiben kell gondolkodnom.

Fecus Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2487
Válaszolok magamnak. Ezen a címen van néhány pályaterv az ATLAS oldalain:
www.atlasrr.com/products/fanlayout/hoflintro.html
Írtatok a szerelvény érzékeléséről. Ha van egy kiló flex sínem és azzal szeretném megoldani a vágányokat akkor vennem kell szakaszoló sineket és azokat beiktatom a megfelelő pontokon vagy vághatom a flex síneket?
Mekkora legyen a rés két sín között? Kell közé tenni valamit vagy elég a levegő (hőtágulás, áthaladáskor rövidzár ...)?
Bár elolvastam a topicot, ha már volt akkor csak annyit írjatok: Lásd topic
Köszi,
Fecus
Albertus Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2486
Egyébknét a ROCO-val nem igazán szükséges mindenféle trückös pályatervezési technikákat megtanulni. Az egységnyi egyenesre épül minden. Ahol nem jön ki a lépés, oda lehet tenni flexi vágányt. A ROCO katalógusban lévő néhány oldal szerintem bőven elég egy komplex pálya megtervezéséhez is.
Előzmény: kutyakeksz (2482)
Fecus Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2485
Sziasztok!

A pályaterv tényleg elég nehéz dolog. Matiz kompakt pályáját elnézve lehet, hogy én is megalomániába estem hogy elsőre 3m-es pályát akarok építeni. Én is szívesen fogadnék terveket. Tud valaki a Neten ilyen témájú oldalakat?
Fecus

Albertus Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2484
"A pályaterv azonban fogós dolog, ezért ha valakinek van jó ötlete, azt örömmel várom (záros határidőn belül). Ezenkívül ki tud olyanról, hogy Roco pályageometriás könyv? Ezt mind az Erkel-ben, mind a Modell&Hobbyban emlegetik, de szerezni per pillanat nem tudnak."

Én 1999-ben már majdnem előleget is letettem érte! Az angol neve Track Plans Book. (Kutykurutty nyelven nem is érdekel.) Cikkszámot fejből nem tudok.

Akkor azt mondták, hogy az előlegről nem adnak számlát, csak felírják ott egy szakadt kockás füzetbe. Mondtam, hogy ne vegyék sértésnek, de számla nélkül egy fillért se hagyok ott. Mivel vettem még ezt-azt, elhitték, hogy tényleg érdekel a dolog, és felvettek egy megrendelést.

Hetekkel később arról tájékoztattak, hogy napokkal korábban elindult a kamion Ausztriából, de nem érkezett még meg. Aztán meg, hogy lecsúszott az útról. Aztán az volt a gond, hogy csak német nyelvűt hoztak. 2000 Karácsonya előtt azzal fogadtak, hogy "Vágánytervi könyv? Még nincsen, de lehet rá előleget hagyni."

Mindezt azért írtam meg, nehogy te is bekapd a horgot!

Előzmény: kutyakeksz (2482)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2483
Hello!

Kozben en is dolgozgattam. A Vasut&Modell honlap modell rovataba felkerultek a kozerdeku dolgok, ugy mint: mikor es hol van borze tovabba nehany modellbolt cime es kb. a profiluk.
A Modell&Hobby-ba elmegyek a heten (vagy a jovo heten) es klubtagsag+vasarlas lesz. A terepasztal-tervemet is elkeszitettem, a WinTrack-al. Nem vagyok egy nemet-profi, ugyhogy nagyon nehezen ment, de megszuletett. Felraktam egy kepet ide. Van rajta egy kis guritodomb, alagut, kis allomas, mindez dizel-uzemre es a meglevo asztallapra tervezve. Kb. 20 centivel lesz hosszebb es 10 centivel szelesebb, ugy 225x115-os meretu.

Udv!

Előzmény: kutyakeksz (2482)
kutyakeksz Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2482
Halihó mindenkinek!

Néhány hét kihagyás után ismét írnék és kérdeznék pár dolgot.

Először is: belevágtam a terepasztalépítésbe.
A méretével kapcsolatban kisebb kompromisszumot kellett kötnöm, így most 135x185 cm lesz. (A nagyobb nem fért volna ki a lakásból :-() Szóval ez lesz ám a kihívás, már ami a pályaterveket illeti. 99% Roco 2.5-ös ágyazatosból lesz, vezérlését tekintve analóg/digitális vegyesen (nem egyidejüleg). Az asztal alapját képező fakeret már kész van. Mivel egyszerűbb asztalosmunkákban volt autodidakta jártasságom (beépített szekrény meg effélék házilag), ezért a keretet is otthon csináltam meg.

A pályaterv azonban fogós dolog, ezért ha valakinek van jó ötlete, azt örömmel várom (záros határidőn belül). Ezenkívül ki tud olyanról, hogy Roco pályageometriás könyv? Ezt mind az Erkel-ben, mind a Modell&Hobbyban emlegetik, de szerezni per pillanat nem tudnak.

Matiz!
A Modell&Hobby klubtagságról röviden: Én jelentkeztem, mert szvsz az idén bőven behozza az árát - persze én mindent előlről kezdek. A 7500 Ft-os tagdíjért hírlevél, Roco Report + 10% kedvezmény jár (minden vasútmodellezős dologra!)
Az Erkel-ben (Modell Kit 1001) ugyanez 10ezer, s kezdvezményt csak Roco sinanyagra + Noch dolgokra adnak (így hallottam, javítsatok ki, ha nem igaz). Ja, a modell&Hobby-ban még egy Roco-s naptárat is kaptam, ez úgy kb. a tagdíj 2/3-a. A kedvezményt rögtön a belépés utáni első vásárlásra is megkaptam, szóval okénak tűnik a dolog.

Most ennyi, majd jövök.

Kutyakeksz

etwg Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2481
Szia légy üdvözölve közöttünk.

Mind a ket emlitett cim, nagyon egyszerü, miután a Gattereder utca aránylag rövid (kb. 300 m), és ott van a Klein illetve a Kleinbahn gyára (valamikor egy volt). Nem lehet eltéveszteni. Mind a két udvarban van egy egy bolt, ahol modelleket illetve alkatrészeket lehet szerezni. A Favoritenstrasse, meg a belvarosban van, a Karlsplatztol indul (Egy kicsit bonyolult megtalalni az elejet, a masik vege a Sődbahnhofnal van. Az Adamcik a Karlsplatztol van kb. 500 meterre.

A pontos cimek. Kleinbahn, Gatterederstrasse 4. Tel:+43 (1) 888 22 87

Klein Modellbahn, Gatterederstrasse 6, Tel:+43 (1) 888 26 88 0

Adamcik, Modellbahnzentrum Favoritenstrasse 26, Tel: +43 (1) 504 79 07

Novaragasse.

Az utca a Pratersterntöl indul. A Pratersterni végénél van a Pospischil, Bécsben a legolcsobb ROCO bolt, az utca másik végén (kb. 800 m) van a Brummi amerikai modellekkel.

Sok sikert.

Előzmény: Förster (2475)
joem Creative Commons License 2001.01.29 0 0 2480
Köszi ezt a 2 linket, nagyon értékes infodömping van rajtuk, meg van az esti elfoglaltságom 1 hétre ;-))
Előzmény: CSABI (2478)
djt-122 Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2479
JSB
Te annyi mindent tudsz hátha ismered ezt is
régebben a NOCH cég gyártott egy olyan modellházépitö készletet amiben házelemformák voltak ezeket ki lehetett önteni és az elemekböl olyan házat raktam össze amilyet csak akartam . Van egy kicsi szorolapom rola a neve LINKA ELEMENT BAUSYSTEM volt . Külföldön létezik még vagy itthon beszerezhetö?
Föster az E mail cimemet holnap késö van már .
CSABI Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2478
E69-rol nehany tovabbi info

A Nurnbergi muzeum honlapjan itt van ket kep is,
Valamint ajanlom ezt a honlapot, ahol rengeteg info van nemet mozdonyokrol. Ha a ket vilaghaboru kozti idoszakra kerestek, megtalajatok az E69-est.

Csabi

Előzmény: JSB (2477)
JSB Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2477

E 69 bakák! Hali!

A legtökéletewsebb a Märklin, és Trix (egyenárammal). Igaz mifelénk a kis csoda nagy csoda áron kapható (úgy 46e körül), de ki az a futóbolond aki ennyit ad érte. Kin olcsóbb (jóval). Szóval szívből ezt ajánlom, mert ha körülnézel, nem dágább mint más , de ha azok 100%, akkor Trix_Marklin 140-150 % midellqualitiben.

Ha fogast akartok, akkor csak Fleischmann. Nettoja 117DEM, a "mezei" azaz fogashajtás nélkóül 87,80 DEM. A fogasmozdony bármely üzemmódban működik.

JSB

joem Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2476
Hali,
Nálam van a Bábolnai-féle kazetta,amin eu vasutak (pl. NSB Di 3) vannak, illetve egy hosszú blokk a terepasztaláról, mely a honlapján is látható (link a 2406-os hozzászólásban). A kazetta átvehetö, helyszín és idöpont egyeztetés emilen.
Joe
Förster Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2475
Szervusztok ! Förster vagyok ! Teljesen új hozzászóló. Régóta olvasom a hozzászólásaitokat és érdekes dolgokat lehet megtudni tőletek. Én kb harminc éve gyűjtöm a vonatokat, ebből kiderül, hogy idén vagyok 36. Szinte kizárólag PIKO vonataim vannak, valahogy ezekhez kötődöm érzelmileg. Sok nagyon kedves volt NDK-s ismerősöm van, akik szintén PIKO-sok.
Olvastam djt-122 kérését és azt hiszem, hogy tudnék segíteni a VT 135-ös kérdésben. Ha elküldenéd az e-mail címedet a Flieger@freestart.hu címre, a továbbiakat ott megbeszélhetnénk.
Nekem is lenne kérésem ! JSB és etwg említenek bécsi helyeket ahol lehetne a magyarnak is megfizethető mozdonyokat, kocsikat, kiegészítőket, alkatrészeket vásárolni. Ha nem okoz nagy gondot tegyetek fel egy listát pontos címmel és cégnévvel, mert olyannal, hogy Gatterdergasse meg Favoritenstrasse sajnos nem tudnék mit kezdeni. Köszönöm előre is
Förster
joem Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2474
Az E69 témához:
A Fleischmann 2 verzióban kínálja (kínálta?). Az E69 02 zöld színben (kat.sz.:4300) Az eredeti kép alapján helyes modellrol van szó. A kék-fehér fogaskereku (ELB 12, kat.sz.:4305) verzióról nem találtam adatot, mindenesetre kedves kis modell, soxor találkozhattunk vele, hiszen kirakatok kedvenc témája.
A Piko által gyártott bordó szinü gép (DB E69 05, kat.sz.:5/6210) is élethunek tunik a kép alapján. Ebbol a verzióból (egészen más kaszni) csak errol az egyrol találtam képet, és ez alapján a Piko zöld gépe (DR E69 05, kat.sz.:5/6200) nem létezett. Mivel egyedüli forrásom a mercurio, ezért elképzelheto, hogy kapitális baromságot írtam, ezért hát üssetek nyugodtan!
Joe
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2473
Hello!

Örömmel értesítek mindenkit e késői órán, hogy a Vasút&Modell magazin weboldala hivatalosan is megkezdte működését. A lap címe www.extra.hu/vasutesmodell. Tessék eltenni a bookmarkok közé, igyekszem a tartalmat mindíg frissen tartani. Nem akarok semmi meglepetést lelőni, de lesz olyan is, ami csak itt lesz majd látható, az újságban nem. Szerepel a tervek között egy beszámoló a nürnbergi vásárról is.
Az indulás várhatóan nem lesz technikai problémáktól mentes, ezért kérnék meg mindenkit, hogy ha van egy kis szabad ideje, már csak a tesztelés céljából is látogassa meg az oldalt. Ajánlott felbontás 800x600, 16M színnel, hozzá Internet Explorer 4.0.
Kellemes böngészést mindenkinek!

üdv

JSB Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2472
SÜNÖCSKe

Bizony, hogy jó!

Főleg könnyű személy ill. tehervonatokat továbbított. Öregebb korában nem ritkán tolattak vele.Kis mivolta ellenére elég erős gép volt.
Fleisch. kék-vaj színben fogasmozdonyként gyártja.

JSB

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2471
Nem is rossz az ötlet!
Bár nekem nincs meg a PIKO füzet, nem igazán tudom, hogy néz ki...
Az E69-es még iparvasúti mozdonynak is jó, ha ezzel nem sértelek meg.
Előzmény: djt-122 (2469)
JSB Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2470
djt.122

Jó kios gép az. Nézd meg jól! A szntartály a fűtő elpőtt volt. A mozdonyvezető mindent látott.

Valoban a kacsához hasonlított, de "Ő" belső, míg kacsa külső keretes, azaz a rudazat kívűl, alatta keret és csak a kereten belül a kerekek.

A 3T(ez 3 tengelyt, és Tender-t, azaz széntartályt jelent, DRG, DR gépeknél a rudazat és kereke a kereten kívűliek.

A gépek teljesítménye, karaktere tényleg majd azonos volt.
HA igazán szép vonatot akarsz, mely vasúttörténetileg is perfekt, csinálj vegyes vonatot, két-két személy és teherkocsiból. Kocsikról ne feledd a fékezőfülké(ke)t(!), ui. akkor még még nem volt általános a vonaton végigfutó légfék.

Boldog vonatozást!

A Motorkocsi a mi sebesvonatunk szerepét játszotta hegyi fővonalakon IS. Természetes, harmadosztályú vonalakon csak a VT135 és utódai jártak-járnak.

JSB

djt-122 Creative Commons License 2001.01.28 0 0 2469
sik vidéki jellegü a pályám mivel én kitartok a piko mellett ezért ha megvan neked a Piko pályaterv füzet onnan épitettem meg a 20 as számut . Kicsit ugyan több tárolovágányt épitettem rá és inkább ipari jelleget adtam neki . Van rajta egy olajtelep 4 hatalmas olajtartállyal és egy fateleppel ez szeretném villamositani persze ha jo ötlet, vagy hülyeség?
Előzmény: SÜNÖCSKe (2462)
djt-122 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 2468
JSB
a fekete szinüt vettem meg 5/6300 a katalogus száma Deutsche Reichsbahn feliratu jopofa kis gép talán egy kicsit a magyar 377 re hasonlit. Bár elég hülye megoldásnak tartom a széntárolo elhelyezését mert zavarja a kilátást az eredeti gépen . a VT 135 höz külön potkocsit a Pecsanal láttam 2500 ft ért különben volt még a börzén két helyen is a VT04 es motorkocsi csak azt tul hosszunak találtam nem valo mellékvonalra . Nem?
Előzmény: JSB (2465)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.01.27 0 0 2467
A VT135-nek mi a jelenlegi pályaszáma? A Mercurio-n akartam róla keresni képet, de nem jött össze (nem találtam sehol), talán pályaszám alapján könnyebb lesz tájékozódni
Előzmény: JSB (2466)
JSB Creative Commons License 2001.01.27 0 0 2466
matiz

A 135 kéttengelyes - néha mikor még olcsó volt B(ű)z-t buheráltunk belőle, ma a fejünket verjük a falba.
Volt DB modell is! Ritka, a többszörösét éri.
(Remélem a nepperek nem olvasnak topist)
A nagyobb változat szupi, de csak kis zacskós komplettet fogasdj el, mert az összes szellőző, és átjárólemez felszerelhető rá. Pótkocsi (szakul: motormellék) is adódik nagy ritkán. KÉNE?

hali:JSB

JSB Creative Commons License 2001.01.27 0 0 2465
dj122

Öröm, hogy végre megteláltad! Gratulálok. Melyik ő?. A porosz, vagy BR fekete, vagy a szász zöld. Árából ítélve PIKO, szép és jó modell volt). Most jött ki újból (zőődbe) a Te árad közel 4xesét kérik érte.

Sünöcske.

A mellékvonalak villamosítva mindenütt, csak Százország volt kivétel(ma is, ld.: 119,129 sor).
AZ E69 ügyben igazad van. Fleischmann gyárt fogasmozdonyt extrém hegyi pályákra. a sínre fogaslécet szögelhetsz, és a mongyi szépen felballag a tatőre, pazar! Ára is csak egy sima foghúzással ér fel.

JSB

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.27 0 0 2464
Hali!

A VT135 már felvetődött bennem is, de szerintem elég ritka "jószág". Akkor inkább a nagyobb testvére, a BR185 (remélem jót írtam). Szép modell, változó világítással és érdekes megoldásokkal (kupplung a pótkocsinak). A börzén már találkoztam vele párszor.

üdv

Előzmény: djt-122 (2461)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.01.27 0 0 2463
"hiszen a hegyi vasutak legtöbbje villamosított"

Ez természetesen Svájc, Ausztria és Németország vasútjaira igaz (ha már E69-essel akarsz rajta menni, az pedig német gép).

Előzmény: SÜNÖCSKe (2462)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.01.27 0 0 2462
"Egyáltalán mellékvonali terepasztalt jo ötlet felsövezetékkel elátni?"

Az attól függ. Ha hegyi pálya a jellege, akkor igen, hiszen a hegyi vasutak legtöbbje villamosított. Dombvidék vagy alföld jellegu terepsztalnál inkább a goz- vagy dízelüzem a gyakori, esetleg motorkocsival lebonyolítva a forgalmat.

Előzmény: djt-122 (2461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!