Szóval külfőldi vendégeim lesznek. Egy napot tudunk Budapestre szánni. Hova lenne érdemes elcipelnem őket???
Nekem gyakran vannak kulfoldi vendegeim. A tipikus program egy seta a belvarosban (persze hőség eseten nem mukodik):
Ferenciek tere - Vaci utca - Vorosmarty ter - Vigado - Duna korzo - kávé a Spoon hajon - Roosevelt ter - Gresham palota - Bazilika - Szabadsag ter - Kossuth ter. (Innen 2-es villamossal vissza lehet menni az Erzsebet hid pesti hidfojehez, vagyis uszkve a kiindulasi pontra, es maga a villamos utazas is altalaban bejon.)
A seta a Varban is hangulatos (Budavari Palota, Sandor Palota, Halaszbastya, Matyas templom, Bastya setany, Becsi kapu, kuriozumnak az amerikai nagykovet rezidenciaja). Ez szinten megteszi egy rovid programnak, foleg a panorama jon be a vendegeknek.
A siklo valami brutal draga, talan 500 ft egy ut, ami gyakorlatilag 2 perc. A kornyeken nem konnyu parkolni, a Varkert kaszino kornyeken szokott lenni hely, de az is kemenyen fizetos. En inkabb fent allok meg a tuloldalon, van egy gyorslift, ami a Dozsa terrol megy fel a Szechenyi konyvtarig. Mondjuk az is fizetos, de Duna-feloli oldal fele csak a dij (parkolas + lift/siklo).
A kulfoldiek altalaban odavannak a furdokert, elsosorban a varosligeti Szechenyi furdo jon be brutalisan (+ Vajdahunyad, Hosok tere).
Nyaron kocsival el szoktam vinni az embereket a Romai partra is. Ott most igen kellemes ejszakai folyoparti elet van, ez is hungarikum. Ez esetleg osszekotheto egy klasszikus Szentendre-programmal.
A Nemzeti Szinhaz es kornyeke szinten erdekes, de foleg sotetedes utan mukodik az erdekes fenyekkel. A Zikkurat tipikusan olyan sajatossag, amire evekkel kesobb is emlekeznek.
Segítségre lenne szükségem. Nem kimondottam kodás.:-))) sőt inkább nem.:-))))
Szóval külfőldi vendégeim lesznek. Egynapot tudunk Budapestre szánni. Hova lenne érdemes elcipelnem őket??? Olyan helyek kellenének, amik tükrözik a főváros hangulatát, légkörét, természetesen nem feltétlenűl mondjuk a Havanna lakótelepre gondolok.:-)))
Nekem a Budavári sikló és ezzel kapcsolatban a vár, illetve a Halászbástya, Bazilika ami evidensnek tünik. Kérdés a sikló lábánál hol lehet parkolni???
Hello. Nekem lenne egy buta kérdésem. :) Meg tudom én azt nézni valahogy, h belül a kocsiba hány fok van? Az istennek sem találok ilyesmit sehol. :D (O2) Köszi.
Az én véleményem is az, h rendesen mozgathatja már az 1,4 tsi az octit, nem erőgép, de dinamikusabb az biztos, és fogyiban meg kb ott van, ahol az 1,6 vagy még inkább kicsivel lentebb is... nem véletlen lett azé az év motorja az a kis pöcsköszörű :-)))))))
Mindenképpen az a cél, h csere esetén legalább olyan legyen, árban nincs nagy difi, a mostanihoz képest persze, amit azóta kb 500-zal olcsóbban is meg lehet szerezni ...
Jaaa, amire racsukódik az ajtó pillempáttya. Vicces, ugyanígy kellett a focus 5. ajtójának a recsegését is megszüntetni. Van is ilyen textiles ragasztóm, ami olyan septapasz szerű :)
"Tudtok-e arra valami opciót, hogy mindenféle számítógépes buhera nélkül be lehet-e azt kapcsolni, hogy indulás után autómatikusan zárja be az ajtókat?"
Számítógépes buhera kell hozzá.
"Illetve tudtok-e olyan szerelőt pesten, aki némileg skodára van ráálva, és ha odaviszem öt problémával a kocsit (kicsivel is meg naggyal is), akkor nem csak a legfontosabbat csinálja meg hanem mindet? :)"
Skodára állva ugyan nincsen, de jó szívvel ajánlom 409 olvtársat: http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=455832
Ja. Az ajtó mozog a gumi kéderen, ahogy deformálódik a kasztni. Én a magam részéről nem foglalkozom vele. Amúgy vannak megoldások, amiben majd a többiek segítenek.
2004-es Octaviam van, még az első széria. Tudtok-e arra valami opciót, hogy mindenféle számítógépes buhera nélkül be lehet-e azt kapcsolni, hogy indulás után autómatikusan zárja be az ajtókat? A focusomat rá lehetett erre beszélni hasónlóan, mint ahogy az olajcserés állítást írjátok le, csak ott a központi zárat kellett 5x ki-be zárni. Van valami ilyesmi lehetőség az Octaviánál?
Illetve tudtok-e olyan szerelőt pesten, aki némileg skodára van ráálva, és ha odaviszem öt problémával a kocsit (kicsivel is meg naggyal is), akkor nem csak a legfontosabbat csinálja meg hanem mindet? :)
Én már napok óta készülök írni a TSI tesztvezetésről.
A PoHu-tól kerestek meg telefonon, hogy kaptam-e meghívót sms-ben (a Gödöllői kereskedéstől ahol vettem az autót) TSI tesztvezetéssel kapcsolatban? Mondtam, hogy sms-t kaptam és érdekel is csak még nem hívtam vissza őket. Erre mondták hogy akkor majd ők szónak hogy hívjanak.Így is lett 2 nap múlva hívtak egyeztettünk időpontot, de kiderült, hogy nincs nekik TSI motoros Octi viszont van egy TSI motoros Superb és azt is ki lehet próbálni.
Így mentünk egy kört egy ráncfelvart 1.4-es Octival és utána egy hosszabb kört a TSI Superbel. Nekem nagyon meggyőző volt bár a leírások alapján kb. ezt is vártam. A teszt út elején direkt lenulláztam a fed.kompot mert kíváncsi voltam a fogyasztásra is. A teszt út (nem tudom hány km de kb.55-60):Gödöllő-n némi város,M3-ra fel Bp.-ig ott a Metronál vissza és Gödöllő-ig újra majd ott még némi város. Fogyasztás fed.komp szerint 7.1 a pályán 120-160 között ahogy a forgalom és az ismert trafi helyek engedték.Tök jól húz már kb.90-től 6.-ban is. Belül iszonyat nagy nagyon tudnám szeretni, de kíváncsi vagyok majd a kombira.
Bocs, lehet, h nem voltam elég világos... sajna ez nem oct2, hanem az offos fiat bravónk, 1,4 t-jet-tel, de a paraméterei tök ugyanazok, mint az 1,4 tsi-nek.
Szerintem akkor is ki kell írnia, csak akkor a 15000 km eléréséig hátra lévő km-t és az 1 évig hátra lévő időt. Biztosan nem tudom.
Próbáld meg így: kinyitod az ajtót, beülsz, bezárod az ajtót (ez fontos!), esetleg kapcsold be az övet is, hogy ne kelljen kiírnia a figyelmeztető üzenetet, majd gyújtás be, ezután nullázó gomb nyom-nyom-nyom és közben figyeled a napi számlálót.
Lenulláz, de Te még mindig nyomod a gombot addig, míg vissza nem kapja a napi számláló a korábbi értékét és ekkor meg kell jelennie a feliratnak is az információkkal.
Nagyon irigyellek, mert én még a mai napig nem tudtam kipróbálni egy 1.4 TSI O2-t!!! Kis város ehhez Debrecen...
Láttam egyébként most egy fehér Ambiente 1.4 TSI-t a szalonban. Széria lett ugye a függöny légzsák, az ESP, a könyöklő az audio csatlakozóval és a könyöklős, sízsákos hátsó üléstámla is a középső felszereltségben.
Plusz van benne MaxiDOT kijelző, 8 hangszóró, szemüvegtartó, háló a kalaptartó alatt és háló a csomagtérben. (Kb. 73e Ft értékű extra.)
Így kerül most ezzel a motorral 4,6 millába.
A belső térben külön tetszik, hogy annak ellenére, hogy a bézs műszerfalat megszüntették, a helyette rendelhető szürke nem annyira szürkés, mint a Superb2-ben, kicsit közelebb áll a bézshez és mellé az ülések nem világos szürkék, hanem feketék, de olyan fekete-fehér mintázattal az ülőlapon és a támlán, ami megtöri az egyhangúságát a fekete kárpitnak.
Ez nekem pont jó lenne, mert a mostani bézs ülésekkel folyamatosan szívok, nem sikerült még kipucolnom rendesen a vezetőülést.
Viszont kispórolták a hamutartót a fedél alól, csak egy szövettel borított mélyedés van alatta. Ez nekem pont jó lenne, mert nem dohányzom és a dohányzás tiltva van az autómban, viszont a tárolóhely jól jönne, de ha kiveszem a hamutartót, akkor sajnos nekem még kemény műanyag van, amiben zörögnének a cuccok.
Nekem is olyan 2-3. próbálkozásra szokott sikerülni, de csak összejön. Arra sosem emlékszem, hogy megvárom, míg eltűnik a "Fasten your seatbelt" vagy nem...
Az újabb O2-kön egyébként ezt már úgy emlékszem, megvariálták, nem kezd azonnal bizt. öv. figyelmeztető üzenetbe, csak mert ráadtam a gyújtást. Azt viszont határozottan tudom, hogy a 3 bim-bam a bizt. öv miatt már a 2006-os modellévtől megszűnt. Kicsit tényleg zavaró, hogy még semmit nem csináltam, csak bekapcsoltam a gyújtást és máris csilingelt az öv miatt.
A könyöklő könyöklő az nekem is, csak az a jobb kezemhez van. Ez meg a balnak esne jól.
Tudod, én elengedett kormánnyal szoktam vezetni, annyira laza vagyok... :-))))
Szóval, az ajtóban lévő behúzó nekem alacsonyan van, a két ülés közti könyöklő állítható, így mindig jó helyen, de bal kézzel csak a kárpitra tudnék könyökölni.
Lehúzott ablaknál éppen nem kell könyökölnöm, mert akkor a karom felfekszik a kárpitra az üveg helyén és nem nyomja pontszerűen, mint a könyököm.
Órát nem hordok tizensok éve, kb. mióta van mobilom.