Hétvégén nekilátok a tapétázásnak és utána felfúrom a tartó konzolokat és készítem a terepasztalt. Mérete 420x302 cm és a szobába körbe lesz a terveket megrajzoltam de nem tudom, hogy lehet ide felhelyezni már ha valakit érdekel.
Kint voltam megint a vasúti parkban és Varsányi Józsi bácsi körbe vitt, még mozdonyokat is ki nyitott nekünk. Sok érdekeset mondott ha érdekel titeket megosszam veletek?
A múltkor fehér LEDeket kerestetek. Az idézet egy másik levlistáról való.
"Feher fenyu LED-et hol lehet beszerezni ?"
"Budapest.Kiraly u 80 barkacsboltban egy bontott panelon aruljak
6db van rajta 300 forint.Radio magno elolap ezzel van megvilagitva"
Hátha valaki tudja használni.
Fecus
Hali!
A FŐTÉR (MTV1) műsorban mutatták a MAGLÓD-i állomást, amely műemlékvédett. Van-e valakinek fényképe róla, szívesen venném. Akár makett házként is el lehetne készíteni.
Köszi.
Köszönöm a terepépítési hozzászólásaitokat, azt hiszem még tanulmányozom a kérdést meg kisérletezek a különféle technikákkal.
Matiz!
Ne add fel a szintkülönbségeket is tartalmazó terepasztal tervét! Írtad, hogy nem tudsz lemenni az asztal szintje alá. Engedd meg, hogy említsek egy ötletet, az épülő asztalom is ezt használja ki:
Szóval, adott az asztal előterében elterülő állomás, a jobb és bal oldalán két-két bejövő vágánnyal (az állomás maga mondjuk 3 vágányos) a bejövő vágányokat nevezzük el, pl. JobbAlso (JA), JobbFelso (JF), ill. BalAlso (BA) és BalFelso (BF)
Ekkor, ha JA és BA ill. JF és BF vannak összekötve, akkor ez nem más, mint egy párhuzamos (kétvágányos) kör + állomás. Ha azonban JA és BF ill. JF és BA vannak összekötve, akkor a két szakasz keresztezi egymást valahogyan. (Célszerű gyorsan lerajzolni egy darab papíron, a jobb érthetőség kedvéért.)
Én azt csinálom, hogy az előtérben lévő állomás az asztal szintjéhez képest +4 cm magasan van. Pl. jobbról indulva a JA-BF kör szintje fokozatosan lemegy +0 cm-re (asztalszint), ezt az asztal hátsó oldalán éri el, majd innen felmegy +4-re, s itt éri el az állomás bal oldalát. A JF-BA körrel ellentétes a dolog, ez +4-ről indulva felmegy +8-ra (az asztal túloldalánál), keresztezi a másik kört, majd visszamegy +4-re az állomás másik oldalánál. így végülis háromszintes (+0, +4, +8) pálya van, szvsz. k*rva jó lehetőségekkel a terepkialakításhoz. A 4 cm-es szintkülönbséget 4%-os emelkedés esetén 1 méteren le lehet tudni (ez kb. egy félkörív hossza), szóval ezzel sincs gond.
Ha valami nem világos a fenti hevenyézett leírásból, akkor kérdezz bátran.
(A tár.hu-n készül az oldalam, ahol a terepasztalomról lesznek majd dolgok (pályarajz, stb.)
Nem tudom mond-e valakinek valamit Szörényi Szabolcs neve.
A múltkor az egyik helyi tévén láttam vele interjút amin bemutatta a terepasztalát.
A méreteiről csak annyit, hogy asszem H0 méretben felépítette a komplett Nyugati pályaudvart, mindenestül. És valami iszonyatosan jól nézett ki, amikor a kamera oldalról mutatta, hogy bemegy a középső vágányokon a vonat, szépen lassít, majd megáll.
A terepasztal többi része is lehetett vagy 8-10 méter hosszú.
Szóval nagyon jól nézett ki.
Az asztal jelenlegi merete 210x105 cm koruli. Ezt bovitem 230x120-ra. Ez a meret a jelenlegi maximum, mar egy centivel tobb is gondokat okozna :-) Mivel a lap adott, ennek a szintje ala nem tudok bemenni ,egyszeruen nem ugy epitettem, az asztalos vena igen gyenge bennem.. Igy max emelkedot epithetek, szint alatti dolgokat nem nagyon. A kijaras tenyleg korulmenyes, mert a rendezo resznek egyetlen kapcsolata van a fo-vonallal. Ezt direkt csinaltam igy, igy erdekesebbnek talaltam a palyat es a lehetosegeket; en kulon kis tolato dizeleket alkalmaznak a rendezeshez (V36, V60). Masreszt, a rendezo nem lesz teljes egeszeben villamositva, csak a futohaz + az oda bejarashoz szukseges vaganyok. Megprobalom az atkoteseket finomitani, hogy az allomason rendelkezesre allo hely a legjobban ki legyen hasznalva.
Mas, egy otlet nagyon megtetszett az altalam emlitett konyvbol:
A vaganyok kozti peronrol sokat gondolkoztam, hogyan lehetne szepen megoldani. A konyvben pofonegyszeruen keszitettek el: egy kis zsaluzast csinaltak, a lampak helyere fakockakat tettek es kiontottek gipsszel. A ket veget lejtosre csinaltak, mint az igazinal. Szaradas utan csiszolas, lampakat berakni es festes. Igy nem tunt nagyon bonyolultnak, de szep eredmenye lett.
itt egy nadragtarto Tapolcarol NOHAB fotoalbumabol. Villamos vegallomason is eleg gyakori megoldas (50 - Hatar ut, 4,6 - Moszkva ter)
ja es terepasztaltervek, anno nekialtam a maladozo TT-s terveket gepre vinni, most csinaltam belole kepeket, hatha valakinek segit, vagy otletet ad, van kozte sajat agyalmany is, es igerem, idovel mindegyiket eredeti allapotaban berajzolom. (lasd ITT
> hogyan lehetne egy hosentragert összehozni. Az szük
> helyen nagyvasútnál gyakori
Te tudsz ilyet Magyaországon? Nekem csak a Battyhányi téren a HÉV végállomáson lévô jut az eszembe. (az igaz, ott az alagútban tényleg szűk a hely :-)) )
néhány nap utan visszatértem a WEBre, hogy holnap megint elmenjek.
Az angol kényveket (amerikait is) aránylag könnyü beszerezni. Kinyitod a www.trains.com oldalt, kikeresed a kényvet, némelyikbe bele is lehet nézni, (A Kalmbach kiado könyveit bátran megrendelheted mert mind jo - nekem van vagy 10 belöle igen praktikusak, sok ötlettel). A kényvek mellett van egy e-mail cim a rendelések felvételére. Oda irhatsz es megrendelheted. Ha van hitelkártyád akkor mindjárt fizethetsz is, ha nincs akkor egy banki csekkel (USD-re kiállitva) elküldheted a könyv árát. Ök mindjárt megmodják mennyit kell hozzáadni a postáért.
Utánna már csak azt ird meg nekik, hogy NE mint árut (merchandise) küldjék a könyvet, hanem egyszerü levélben számla nélkül, különben a haza vámosok nagyon meggyorsitják (!) a szállitmányt és meg ezért a munkáért pénzt is fognak kérni.
Sok europai modellboltban és kényvesboltban is megrendelhetök e kényvek. Pl. a BRUMMI Bécsben tart is ilyen könyveket raktáron.
> Időnként járnak ismerőseim az Egyesült Államok felé
Pont erre gondoltam, amikor megírtam ;-)
Nagyobb könyvesboltokban is lehet kapni, de nem mindig. A hobby boltokban viszont alapmű. Hobby boltot azért nem olyan könnyű találni. A New-Yorkiakat csak speciális igény esetén szabad felkeresni :-(
> ha kezelhető méretű, akkor esetleg.
Amikor ott jártam, dugig tömtem a táskámat modellekkel és könyvekkel. Két modellt raktam egy dobozba, hogy jobban férjenek és a felesleges dobozokat a repülôtéren kidobtam a hulladékgyűjtôbe - gondolom a biztonsági emberek nagy örömére :-)
> aztán jöhet a Bz, meg marási (foto!) technológia.
> ha németes lennél, biztosoan angol lenne
Elnézést, hogy beleszólok.
Van a Weben egy jó angol oldal a vasútmodellezéshez való fotomaratásról. Barátom, Andy Gordon-Gilmore írta, aki ebben profi. Ô N-ben utazik és a maratott rézmodelljét végülis mintának használták egy öntött poliuretán sorozathoz, amibôl - ha jól tudom - 2-szer 200 darabot húztak le egy haverjával.
Szépen leírja a maratási technológiát. Sajnos Randy _nagyon_ igényes pacák. A tökéletesnél rosszabbat nem ad ki a kezébôl, és a maratáshoz is a legigényesebb, tehát a legdrágább technológiákat használja (fotoreziszt laminálás, nem spray, maratófolyadék permetezés, stb.). De azért sokat lehet tôle tanulni. Egyébként a Kandó modell ablakkereteit és szegecs-sorait ô készítette nekem. De ez kivétel volt, egyébként nem dolgozik rendelésre.
rezgaras
"Track Planning for Realistic Operation, Third Edition
By John Armstrong
Kalmbach Publishing Company
Price: $18.95"
Arról tudsz esetleg valamit mondani, hogy ez a könyv méretben és súlyban mekkora? Időnként járnak ismerőseim az Egyesült Államok felé konferenciára és ha 5 vaskos kötetből áll, akkor nem fogják nekem a repülőgépen elhozni, de ha kezelhető méretű, akkor esetleg.
Matiz
Jó játék ez a WinTrack, tetszenek a látványok képek. Mekkora területen készül az asztalod? (azt hiszem, már írtad, de most nem tudom felidézni) Annyival egészíteném ki, hogy ezzel a geometriával rettentően macerás pl. a kocsiátállítás a külső körről a rakodóvágányokra. Szerintem az állomás (jobb oldali) végének mindkét vágánykapcsolatát az ívben kellene elhelyezni, hogy minden irányból minden vágány elérhető legyen. A kérdés, hogy mekkora problémát jelent, ha az ívek nem koncentrikusak.
Növelheted a játéklehetőségeket, ha a bal alsó sarok alagútja nem egy szimpla alagút, hanem elrejti az alsó szint fedett körének le- és feljáratát, tehát a két alagútkapu nem közvetlenül, hanem egy rejtett körön + tárolóállomáson keresztül van összekötve.
germán az áldott(ha németes lennél, biztosoan angol lenne, Murpy vigye!) No ja, ez már csak így szok lenni! OFF Asszem a lényeget közösen ki tudjuk silabizálni. Tel. hétfőn este, jó zenélést!/OFF
Joe
Szomorúan látom 2663-t, SCUSI DE EZ TÉNYLEG ELÉG ALPÁRIRA sikeredett.
Ha ez neked tartalmas volt...
Kérlek ne gorombáskodj. Ez itt off!
Írhatnál pár szót vasútról kicsiről-nagyról azért jönnénk ide...
Pl.: mi lesz a királyréti program.
Nyílván nem estétől reggelig kívánjátok a mennyi volna a terepasztal, ha hozták volna... stb.
Ez úriemberek belső ügye, nem tartozik a nagy nyilvánosságra, akkor sem ha úgy érzed.
A fórum meg semmi képpen nem a másik lejáratásárnak eszköze(még akkor sem, ha úgy érzed, erre jó alapod van).
Nos..
Mi lesz Királyréten, vagy minek ez az egész ide?
Ne vedd sértésnek, ha nem tartalmi lesz a válaszod, akkor a visszhang is nagy 0 .
A vasútmodellezés fórumán kifejtetted véleményed, miközben mindenki tudja ki-mi a LÁVA, meg nagyjából azt is hogy zsolt, de sokan nem ki vagy Te az ALBERTUS MÖGÖTT. Ez így nem gentle.
Nemde?
Nos csökönyös lévén, várnám Tőled Királyrétet, mert soraidból bennfentesnek és autentikus infogazdának tünsz, de ugázás nélkül!
joem
Jó OFF-t a hétvégédre, aztán jöhet a Bz, meg marási (foto!) technológia. Nézd át, ha kell majd fordítom, mert germán az áldott(ha németes lennél, biztosoan angol lenne, Murpy vigye!).
Bocsi, a másik oldali átkötés valahogy elbújt a szemem elől, az előbb nem vettem észre. a 2.5-ös rendszer geometriáját sajnos nem ismerem, a 2.1-ből tényleg meg lehetne csinálni. A dupla átkötést ívben ezexerint nem lehet megvalósítani, bár klasszul nézne ki, viszont a nyíltvonali dupla átkötés is jól mutatna (és hasonló lenne a prototipus megoldáshoz).
Asszem, már volt róla szó, de ezek a 3D-s látványtervek... az állam le van esve. Kongratuláció...
Hmmm... Nem csak bírónak nem tartom magam, hanem istennek és politikusnak sem. Némi perverzióra enged következtetni e két kategóriának az együtt említése, de hát nem ez az egyetlen furcsa van Benned... Azt nagyon jól látod, hogy nem az IRC-n vagyunk, hanem (és ezt ma este már másodjára vagyok kénytelen miattat leírni) a vasútmodellezés topicon. Hogyha az ilyenfajta vagdalkózás Téged önkielégít, akkor keress magadnak másik topicot, ahol ezt örömmel fogadják. Itt, amint látod, nem ez a helyzet. Részemről a Veled való kommunikációt ezzel be is fejezem, mert azt a kiváltságot, hogy szóba álljak valakivel - bár nem könnyen -, de el is lehet veszíteni, és ezt Te most megtetted. Maradj magadnak, jobban jársz! Mi is...
/OFF
Az allomason elvileg mindket oldalon van atkotes. Tehat megegy felesleges lenne. De az otlet jo, mert mi lenne ha csak az egyik oldalon lenne atkotes, de dupla.... (nna, inkabb megyek rajzolni :-))) )
Megvalami eszembe jutott: en is az ivekbe szerettem volna rakni az atkotest, de a geometria sehogyan sem jott ki! Ez azert lehet, mert a 2,5-os ives valtokat nem igy terveztek. Elokaptam a ROCO katalogust, es a mellekelt abrakbol a kovetkezo tunt ki: az ivekben valo atkotest csak 2.1-es sinekkel lehet megoldani, mert ott ketfele ives valto van, kissebb es nagyobb sugaru. A 2.5-osnel mindket valto ugyanolyan sugaru, ezert ha szep ivet akarsz, nem jon ossze (a belso ivnek kell kissebbnek lennie).
OFF:
A vita tenyleg nem valo ide. Ha lehet, magan-emailek formajaban intezzetek. A sajat velemenyem: ha en szeretnem megmutatni az asztalomat, akkor azt ingyen teszem - mas kerdes, hogy inkabb nem mutogatom mert nem egeszen az a bemutatora valo szinvonal :-))
Azért, vazze', mert szeretem ezt a topicot, és szeretném megvédeni az olyan okostojásoktól, mint amilyen Te vagy, akitől az Isten mentse meg nem csak ezt a topicot, hanem az egész társadalmat!
Mi lenne, ha a nyíltvonali átkötést behoznád közvetlenül az állomás bejárata elé íves kitérőkkel. Így egyfelől az állomás virtuálisan nagyobb lenne, és a jelző dilemma is megoldódna, mert a bejárati jelző a kitérő előtt lenne.
JSB 2001-02-14 22:28:41 (2660) Én itt vagyok, de változó, hogy naponta hányszor tudok benézni. Egyébként nyalakodni is szeretek, de ez itt OFF.
Albertus 2001-02-14 19:20:46 (2653)
Figyelj, öreg! Nem tartom magam sem tekintetesnek sem bírónak. Pusztán leírtam a véleményemet, mely szerint nem tudtok egymásnak újat mondani a vitában. Ha ez nem igaz, cáfolj meg! Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a vitában én nem foglaltam állást, ami természetesen nem azt jelenti, hogy ne lenne véleményem, de az a helyzet, hogy nem vagyok bíró.
Igazad van az index fórumán vagyunk, csak azt a szót felejtetted ki, hogy vasútmodellezés. Szerintem nem mellékes, bár Te igyexel figyelmen kívül hagyni.
Végül egy baráti jótanács, kicsit rímelve JSB hozzászólásához. "Kard által vész mind, ki kardot ragad" Gy.k.: ha Te minden kis piszlicsáré dolog miatt nyilvánosan nekiugrasz másoknak, akkor ne csodálkozz, ha időnként Téged is legorombítanak, mint ahogy azt én most teszem. És ahogy elnézem a topicos előéletedet, nem ez az első eset. Lehet hogy nem a többiekben van a hiba?