Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Én a PREVENT fékolajat használtam, nekem már vagy 3 éve egy fém tálkában van, néha beleteszek egy-két átalakításra szánt modellt, és szépen marja a festéket! Nekem sose volt olyan tapasztalatom, hogy szétmart volna valamit is a fékolaj!
Én pont a modell tengelytávolságát nem bántom az sajátomon. Találtam olyan viszonylag olcsó modellt, aminél a forgócsaptávot kell egy kicsit meghosszabbítani, elképzeléseim és terveim szerint ez az egyszerűbb megoldás. Már egyszer kérdeztem, de nem találom a választ, sehol, szóval a régi PIKO Gorilla festékleszedéshez bármilyen fékolaj jó?
Nem kell soha elkeseredni,ezt tanácsolták nekem amikor még maketteztem..)
Megfogattam a tanácsukat,azóta fejlődtem egy "kicsit"(mások mondták..)
Egyébként saját gép,az eredeti gépet(1171) lehetett "gyilkolni"még az átalakítása előtt(saját tapasztalat),lyuk-lyuk hátán volt a kasznin,de ment mint az őrült...)
Volna még mit csiszolni a technikán ezt me én mondogatom magamnak..)
Amikor ilyen gyönyörűen elkészített gépet/gépeket látok, vegyes érzések kerítenek hatalmukba. Egyrészt gratulálok a készítőnek, másrészt sírok, és elmegy a kedvem, hogy magam csináljak bármit is.
Hm, megnéztem a fogaskerék-állományt, ki lehet hozni 37mm-re a tengelytávot. az eredeti BR218 főkeret meg pont jó forgócsaptávban. Egy új fogaskerék-sor tartót kell gyártani, azt beépíteni a forgóvázba, áthelyezni a végén a tengelyt, és a forgócsap betét-alkatrészét. Csak pontosan köll legyártani (mondjuk cnc-vel).
Oké, várom a képeket! Nekem most van egy felesleges BR218-as hajtásom, ha visszaolvasol egy picit, találsz magyarázatot. Van ROCO fogaskerekem, elgondolkodtam, hogyan lehetne hajtást építeni a gorillába...csak hajszálpontosan kellene dolgozni. Vagy esetleg eladó, küllős kerekestül.
Hát az új alváz egy mondhatni "rokon" gép, mert a PIKO Taurus hajtását használtam fel, rövidíteni kell a forgóvázcsaptávolságán, úgy hogy kivágsz az alvázból azt hiszem 8-8 milimétert. A kerekeket pedig a Taurus műanyag tengelyét esztergálva a Gorilla kerekeit rá tudod húzni! A Taurus tengelytávja igaz kisebb mint kellene, de a gyári Gorilla tengelytávja sem pontos! Jellegrajz szerint a Gorilla tengelytávja forgóvázon belül 3200 mm. Anno ezt úgy csinálta meg a PIKO hogy a Ludmilla, vagy más gép forgóvázát használta fel a modellhez, és visszaszámolva 3400 mm-en felül van! Így meghagytam a 3000 mm-es Taurus forgóvázat, így azt legalább nem kell faragni! De a forgóvázmaszkot sajnos fel kell darabolni a Taurus forgóvázhoz. Szerintem így jobban mutat...
Huhh... Na remélem valamennyire érthető volt! De ígérem rakok majd fel képeket!
A Gorilla még készülőben, az új alváza teljesen kész, jelenleg az áramszedők után vadászok, és a festése is nemsokára sorra kerül! Jeleneleg a nyers kaszni van csak! Nem hiszem hogy sok embert lázba hozna... De ígérem amint lesznek fejlemények dobok be pár képet!
Bocs hogy beleszólok, de "az UFC forgóvázas gigantokhoz nagyjából jó volt a 130-as, a széltét leszámítva." ???
A gigantoknak három típusa van:
a prototípus 001 és 002 a nullszéria 003-007 és az úgymond sorozat széria: 008-056 (jelenleg 156)
A 001-től 007-es pályaszámig terjedően volt az UFC forgóváz amit a Ganz fejlesztett, az UFB forgóvázból. Az UFB a Csörgők és Púpos, valamint M46 alól ismert lehet.
A 008-as psz-tól van ha jól tom KRUPP licenc alapján készült forgóváz ami kis eltérések alapján, de mondhatni megegyezik a 130-as Ludmilla forgóvázával.
A képen szereplő Giganttal csak az az egy bajom hogy a 036-os már széria gép, és valóban a 130-as hajtása van alatta, de a főkeretnél a bevágás az UFC forgóvázra utal és ez inkább a nullszéria gépeire hasonlít! Így egy kicsit öszvér feelingje van, hogy nullszériás kaszni, sorozatgépnek illő pályaszámmal, és forgóvázzal!
De ezt a hibát leszámítva, 14 évesen igéretes modell!
Jómagam a prototípus Gigantot építem rézből, több-kevesebb sikerrel...
Ne add fel,én megcsináltam a 218-asból az alvázat.
Most esztergálják hozzá a lendkereket,jövő héten lesz kész ,összarakom és már mehet is -az alváz..)a kasznival még van egy kis munka(fülke belső,világítás,ablaküveg,festés)
Az Re 4/4 -est vétek szétszedni hozzá,szép mozdony(én is szereztem egyet 11000HUF-ért ,mindtkét forgóváz hajtott,semmi nem volt feltéve rá,minden a zacskóban volt leragasztva)
Írd meg légyszi' egy e-mail-ben mi maradt meg pontosan. Ha mellékelsz egy-két képet is annak nagyon fogok örülni. :-) Az se baj ha nem ma, mert még gondolkodsz a műtéten.
A forgóvázmasz keretestül kell? Mert a keretről levágom az eredetit, és odaragasztom a műgyantát, arra az áramszedőlemezke-tartót, és igényt tartok a féktuskókra is.. a kaszni teteje hiányos egy kicsit, a porcelánok megfogyatkoztak. Lehet, hogy megtartom az ütközőt, a fényvezető elemeket. Ha így is jó a maradék, tőlem viheted.