Keresés

Részletes keresés

djt-122 Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2747
Bogar
a kispesti vigadoban 23-24-25én lesz 9 töl 17 oráig vasutmodell kiállitás modell és makettvásár programajánlatbol
-terepasztalok többféle méretarányban
-vitrinmodellek
-diorámák
-szakirodalom
-szakmai tanácsadás
-jegyárak
felnött 250ft gyerek 150ft
cim: kispesti vigadó 1191 Fö u. 22 tel: 2825656

ezt a kispesti magazinbol másoltam ki neked :)

Előzmény: BoGar (2744)
nohab Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2746
Förster 2001.02.18 20:21 (2723)

4. Ha nyomtatás után fixálod a vizesmatrica felületét, hogyan viszed fel a modellre azt ? Nem elég, ha csak a modell felületén fixálod ? Elnézést, ha hülyeséget kérdeztem, de ezekre eddig még nem derült fény.

Pont azért kell fixálni előtte, hogy a víz ne oldja le a festéket a felületről, amikor leáztatod.

Előzmény: Förster (2722)
nohab Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2745
etwg 2001.02.19 10:18 (2734)

A vizesmatrica...

Természetesen az otthoni felhasználásra csinált matricapapirnak még egy rétege van, amire a lezer, illetve a jet nyomtato fel tudja vinni a feliratot (ezek sajnos nem minden papirra képesek dolgozni). Ehhez jön a fixalo lakk a JET nyomtatok esetén - azaz 4 réteg. ...

Hol lehet ilyen nyomtatható papírt ill. a rá való lakkot beszerezni?

Köszönettel:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: etwg (2733)
BoGar Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2744
Sziasztok!
A 7végén Kispesten merre lesz a kiállítás??
Köszi: BoGár
rezgaras Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2743
Halló fiúk! Elkészült a web-oldalon a mellékvonali állomás, és a Kandó mozdony építés leírásának a magyar verziója is a régebbi M41 mellé. Ezzel az összes kész modell teljes leírása megvan magyarul.
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/models/models_m.htm
Sok sikert a böngészéshez.
Előzmény: rezgaras (1340)
rezgaras Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2742
etwg írta:

> A tamponyomás egy kicsit másképp történik mint azt a rézgaras leirta

Igazad van. Összekevertem azzal, amit régebben olvastam az elsö ilyen kísérletekrôl. Az tamponos magasnyomás volt, a mostani elterjedt eljárás pedig engem az offsetnyomásra emlékeztet. Hiába, az Alzheimer lassan beköszönt.

"I stand corrected."

Előzmény: etwg (2733)
division by zero Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2741
"Én nekem megvan 1975 as kiadásban Gerhard Trost vasutmodellezés cimü könyve igen érdekes és hasznos dolgokat tartalmaz szerintem egy kezdö
vasutmodellezönek elsö rangu olvasmány. Azthiszem volt második része is . A magyar változatot a Müszaki könyvkiadó adta ki 1975ben talán
Antikváriumban hozzá lehet jutni."
a földalatti Mexikói úti végállomásán, egyből ahogy feljösz a felszínre ott egy kis antikvárium, annak a kirakatában láttam tegnap...
Előzmény: djt-122 (2654)
kutyakeksz Creative Commons License 2001.02.20 0 0 2740
Üdv mindenkinek!

Kedves djt-122! Faller ügyben szvsz keresd meg bármelyik olyan boltot, ahol árulnak Faller cuccokat (Erkel u. vagy Modell&Hobby), szerintem ők vállalkoznak egyedi megrendelés alapján való szállításra.

Más: tudja-e valaki, hogy erősebbek-e az egyedileg árusított mozdonyok az un. Start-szettekben lévőknél? Ez nekem az emelkedőb méretezése miatt lenne fontos.

Kutyakeksz

djt-122 Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2739
Hali
segitség kellene . Budapesten honnan lehetne venni H0 ás kikötöi darut ? egy régebbi Faller katalogusban láttam száma B162 B163 portál illetve hiddaru . Van valami bolt akiknél meg lehetne rendelni? vagy valami hasonlot?
JSB Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2738
Tamponos marós ügyek.:

Mivel már többen az eljárás lényegét elég alaposan kiotárgyalták, a lényeg az ár.
A gép kisebb vagyon, ca. 300 ezertől, ha használt. Ez a mérettől is függ. Minél több tamponos annál drágább, meg a max. méret (hosszban) 30 cm körül van. Egyszerre csak egy szín vihető fel.
Egy tampon forma ca. 30 ezer. megéri, ha nagyobb sorozatra gondolsz. A nyomót elrakhatod és később tovább használható. A legolcsóbb a bértamponozás. Előnye, nincs gépköltség. Munkát fizetsz és a tampon a Tiéd, így elkerülhető a hát mögötti maszekolás.

Marás külön tészta, irodalma van.
A V&M nyártól részletesen (technológiával ) foglalkozik vele, hogy akár el is sajátítható.
A berendezés, vegyszer gyártókat is megadjuk.
Fogásokból, trükkökből sem lesz hiány.

A mai technikával hihetetlenül finom marás végezhető, és a mérgezés veszélye sem áll fenn, mint régen.

Király E. Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2737
Hello!
Köszi, erről lemaradtam.Más ,vettem a börzén egy fekete vezérlőkocsit a Lajostól, gyári Fuggerth M41-es/nem átfestett!/ 1800ft volt , állitólag 25db készült belőle.De a gond az, hogy kevés anyagot tudtam róla szerezni.Csak fekete kocsikkal ment,vagy zöldekkel is?Csak a régi festésű Csörgővel?Aki tud valamit, segitsen. köszi .
Előzmény: Törölt nick (2735)
luc72 Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2736
Hello

Kint a börzén van egy srác aki letraset stílusú feliratokat árusit, egy levél 500 ft, amit én vettem Abmz sorozat azon 8 féle típushoz 3 vagonra van matrica, hátha találsz ami kell, elég sok minden van nála.

Előzmény: Förster (2722)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2735
Hello,

a kocsikon kivul mindent elvittek!

A kovetkezo dolgok vannak meg:
1x Schicht DR 4-tengelyes kocsi regi festessel vilagitassal
1x Schicht DR 4-tengelyes postakocsi vilagitassal
Jelzok: 3db 2 ledes es 3db 3 ledes
A lenyeg:
205x105-os lap, rajta a teljes vaganyhalozat, valtokkal, CarSystem uttal!! Akit ez erdekel, emailezzen! Szerintem idealis alap kezdeshez!

udv

Előzmény: Király E. (2734)
Király E. Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2734
Szia Csaba!
Szombaton irtad ,hogy ha a Br52 hétvégén nem megy el akkor hivjalak.Elkelt? Előre is kösz,Ernő
Előzmény: Törölt nick (2712)
etwg Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2733
Haliho mindenkinek,

kisebb megszakitás után ismét itt vagyok.

A tamponyomás egy kicsit másképp történik mint azt a rézgaras leirta.
A kimaratott feliratra nem szilikongumit öntenek, hanem festéket, amit aztán egy nöi mellre igenis hasonlito szilikongumi (lehet, hogy a használt melleket használják ujra fel....) tamponnal viszik át a modell felületére. Tehát ez igen hasonlit arra az eljárásra, amit annak idején bizonyos fontos dokumentumok elöállitására használtunk az iskolában. Akkor egy krumpliszelet vette fel a tintát, és vitte át a másik papirra. A tampon tehát teljesen sima (nem olyan mint egy pecsét).
Itt a tampon egyenként viszi át a szineket, tehát ha többszinü a felirat, azt rendszerint több fogással kell átvinni, habár ma már van egy még ujabb eljárás a lézer tampon, ami egy nem fixált lézernyomtato rájzát teszi a tampon alá, ami azt azonnal átviszi majd a felületen fixálják. Ennek az az elönye, hogy akár modellenként lehet más és más felirat (sorozatszám).
Mi már kiprobáltunk egy eljárást jet nyomtatoval is, ami ugye festéket fecskendez a papirra. Ha ezt egy nem szivo foliára teszi, akkor marad elág festék a tamponnak, amit átvisz. Az egyetlen probléma eddig, hogy sajnos ezek a festékek különleges felületet igényelnek, különben szétfolynak. Azaz eddigi kisérleteink nem váltak be. Természetesen a maratási technologia remekül müködik, csak egy kicsit körülményes.
Az egész rendszer bonyolultsága abban van, hogy meg kell pontosan oldani a tampon vezetését. Azaz hol veszi fel a festéket, és hova nyomja rá. Ehhez egy elág nagy berendezés kell, ami karokkal, vezetékekkel szabályozza a tampontarto mozgását. Tehát az egyik helyre be kell fogni a maratott feliratot, rá kell kenni a festéket, le kell huzni, hogy csak a maratásban maradjon. Oda kell vinni a tampont, ra kell nyomni bizonyos (szabályozott) erövel a felőletre, hogy az kivegye a maratásbol a festéket, fel kell emelni, átvinni a befogott modell pontos helyére és ottt ismét szabályozott erövel rányomni a felületre.

A legkisebb masina ugy néz ki mint egy furogép állvány, amit azonban a főggéleges tengely körül is forgatni lehet, valamint van egy sereg ütközö, ami az egyes állásokat határozza meg.

A rugoval lehet szbályozni az eröt amivel nyomjuk a tampont.

Ehhez kell meg ket satu, az egyik a marott feliltra a másik a modellre. Ezután már csak festék kell meg egy kis türelem.

A vizesmatrica szintén hasonlo technologiával készülhet, amikor egy több ragasztorétegre felviszik a feliratot, majd azt a legalso ragasztoréteg vizes oldása után rácsuztatják a modell felületére. A második ragasztoréteg még aktiv, és odaragasztja a feliratot a felületre. A lézer nyomtato erénylag összefüggö feliratot készit, tehát azt nem kellene gyakorlatilag fixálni. A jet viszont csak igen folyékony tintát visz át, ami a viz kimosna. Ezért az ilyen feliratot specialis (JET LAKKAL) vizmentesiteni kell. Nyilván, hogy az a felsö lakk késöbb a modellen is megmarad, de nagyon vékony, és egy kovetkezö lakkréteg a modellen ezt teljesen takarni tudja. A vizesmatricák legfontosabb része a többréteges ragaszto, mert ezen mulik a felirat minösége.
A matricapapir tehát egy normális papirra felvitt két igen vékony ragasztoréteg, amelyek különbözö keménységüek a vizben. Az also réteg azonnal oldodik (a hordozo papiron átszivárgo viz hatására) és mozgarthatova teszi a feliratot. A második réteg csak ragacsos lesz, tehát megköti a hátán hordott feliratot a modellen.
Természetesen az otthoni felhasználásra csinált matricapapirnak még egy rétege van, amire a lezer, illetve a jet nyomtato fel tudja vinni a feliratot (ezek sajnos nem minden papirra képesek dolgozni). Ehhez jön a fixalo lakk a JET nyomtatok esetén - azaz 4 réteg.
A gyári matricák csak két retegesek, mert ott tamponnal nyomják a második ragasztorétegre a feliratot.

Előzmény: rezgaras (2731)
sansan Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2732
Kedves JSB és mindenki! A múlt heti tel.beszélgetésünkre utalva:railhu.net Az utóbbi 7 nap oldalai alatt:Modellvasútak, Amerikai és európai modellek, Itt átvált a http:// communities.msn.de/FERKELLINES címre Itt a fotos-ra kattintva 12 gyönyörő 601 kép ( ha még nem találtátok meg) Üdv, Sansan
rezgaras Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2731
Förster írta:

1. Mi az a tamponnyomás ?

Elöljáróban leszögezem, hogy nem vagyok nyomdász, amit errôl tudok, azt a (német, angol) modellvasuti sajtóban olvastam

Tamponnyomást használnak a modellvasutak feliratozásához. A '70-es években terjedt el az addig használatos szitanyomás helyett. Sokkal finomabb rajzolatot ad (a szitázásnál a szita sűrűsége nem enged kisebb mintázatot) és viszonylag egyenetlen felületre is lehet vele nyomtatni.

A lényege (ha jól tudom) az, hogy a szöveget az elektronikában és modellezésben is szokásos eljárással rézlemezbe maratják, és erre a rézlemezre szilikongumit öntenek, ami aztán felveszi a feliratot. Ezzel a gumival nyomtatnak.

> 2. Hogyan lehet elkészíteni, ha egyáltalán lehet, otthon ezt ?

Nem tudom, hogy otthon meg lehet-e csinálni. A leírás alapján elvégezhetônek tűnik, de mint tudjuk, az ördög a részletekben rejlik.

> 3. Ha nem lehet házilagosan elkészíteni, ki csinál ilyen tamponnyomót ?

Nyomdai cégeknek van. Nem ingyn csinálják.

> 4. Ha nyomtatás után fixálod a vizesmatrica felületét, hogyan
> viszed fel a modellre azt ? Nem elég, ha csak a modell
> felületén fixálod ?

Ha jól értem, a "fixálás" igazában azt jelenti, hogy a speciális papírfelületre nyomtatott betüket el kell látni egy hozdozófóliával. Ez a vízben a betükkel együtt válik le a papírról és kerül a modellre. Az "üres matricapapír" úgy tudom, nem más, mint egy olyan papír, amire nyomtatni lehet, de a festék nem kötôdik a papír rostjaihoz, hanem vízben lejön róla. Állítólag a régi, jó minôségű pauszpapír (vellum) is jó erre. Műanyagozott papírok viszont nem, mert a lézernyomtatóban a nagy hômérséklettôl a müanyag megolvad és ráragad a nyomtatóhengerre, amit aztán ki lehet dobni. Ezért van az, hogy a legtöbb "copyshop" nem hajlandó hozott anyagra nyomtatni.

Előzmény: Förster (2722)
kutyakeksz Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2730
Üdv mindenkinek!

Kedves Förster! (És ákiket még esetleg érint a dolog)
Tamponnyomás ügyben az alábbi segítséget tudom adni:
Keresd meg a Teca-Print Hungária Kft-t, ők tamponnyomással (+ a hozzávaló gépek) foglalkoznak, s valószínüleg tudnak neked segíteni. Címük + telefonszámaik:
3531 Miskolc, József u. 37. (46)343-242, (46)343-318

Kutyakeksz

JSB Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2729
Fecus

A MOL Zagkks kocsi két pályaszámmal készült.
A 791 7250-3 gyártási száma 46788.1 volt. Ez csak a Modell & Hobby-é 500 bd-s exclusive széria. Ebből több nem lesz. A másik , ha jól emlékszem a 742 (esetleg 740) psz. volt, ami international, tehát nagy széria(ca. 1500-2000 db).

Ne haragudj, de éjfél után már nem fűlik a fogam, hogy előtúrjam, mert magyar részről, volt szerencsém csinálni. Tervezésnek nevezni túlzás lenne, mert csak festés variáció volt, a 106 m3 bázismodellre. A lemezkeretes vagy ORE forgóváz helyett(erre már nem emlékszem pontosan), Y 25 került a kocsi alá.

Sajnos a tervektől eltérően az állomásítási tábla költség okokból lemaradt. A Vasút&Modell tervezi a pótlást, úgy, hogy kinyomtatjuk, aztán lehet másolni, ragasztgatni. Akkor végre hiánytalan lesz. Mivel a két kocsin e táblákat kézzel festették, két különböző szükséges, nem mindegy melyik hová.

JSB

JSB Creative Commons License 2001.02.19 0 0 2728
Matiz

Küldtem Neked két emilt, várnám a választ. Látom fennvoltál, de hozzám semmi nem érkezett. vagy keresztbe kasul akadozol?

Faller ház ügyben is kellene értekeznünk. nehogy túl sokat fizess, elkerülendő!!

JSB

Fecus Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2727
Tényleg kifutó széria a Roco MOL tanker kocsija (46788.1)? Ki tud biztosat. Ha a mai árán akarok venni akkor futás?
Fecus
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2726
Hello!

A Vasut&Modell cime: www.extra.hu/vasutesmodell

A korabban megadott ideiglenes cim mar nem el!

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2725
Mi a Vasút & Modell címe?

(elfelejtettem betenni bookmarknak, fejből nem tudom, és lusta vagyok több száz hozzászólást visszaolvasni...

Carpy Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2724
Matiz!

Ha joem meggondolna magat :-), a 120 engem is erdekel.
De termeszetesen ove az elsobbseg.

Előzmény: joem (2721)
JSB Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2723
Förster!

Részletesebben kérem a vasutandmodell@matavnet.hu-ra az egész probléma csomagot.
A válasz ugyanis hosszú, ami ugye a topicon nem illik. A többieket sem zárjuk ki, mert akit érdekel kéri és megkapja.
Szintén tachnikai nehézség lenne, hogy biztosan több oda-vissza válasz, újhabb kérdés kesz, és inkább küözvetlenül, mint a topic árban pittyegve időpocsékolva vacakoljunk.

joem

téfon, aztán usgyi dolgozzunk a Bz-n.

üdv: JSB.

Förster Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2722
elsősorban etwg.-hez, de természetesen a többiekhez is lenne egy -két kérdésem. A tárgy a modellek feliratozása. Végig olvasva minden hozzászólást, továbbra is teljes homály fedi nálam azt, hogy miként lehetne megoldani a fehér szín felvitelét a vizesmatricára. etwg röviden említi 2000 11 14-én, hogy ő, ill. barátai megoldották, hogy a fehéret tamponnyomással viszik fel, a többi színt pedig a nyomtatóval, majd lefixálják az egészet átlátszó lakkal.
kérdésima következők:
1. Mi az a tamponnyomás ?
2. Hogyan lehet elkészíteni, ha egyáltalán lehet, otthon ezt ?
3. Ha nem lehet házilagosan elkészíteni, ki csinál ilyen tamponnyomót ?
4. Ha nyomtatás után fixálod a vizesmatrica felületét, hogyan viszed fel a modellre azt ? Nem elég, ha csak a modell felületén fixálod ?
Elnézést, ha hülyeséget kérdeztem, de ezekre eddig még nem derült fény.
joem Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2721
A BR120 természetesen továbbra is érdekel, csak a hétvégén nem voltam sem Pest, sem gépközelben.
Üdv:
Joe
Előzmény: Törölt nick (2718)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2720
Felkerült egy Maerklin Br17 teszt a Vasút&Modell webre - az otthoni gép gyengélkedése miatt egyenlőre képek nélkül.
Király E. Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2719

Hello.
BR52 ügyben természetesen Luc72-é az elsőbbség, ha nem kéri, hivnálak, csak sajnos a mobilszámra nem emlékszem /régen irtad ,de 2700 hozzászólás átnézése most sajnos nem megy../kérlek ird meg ha lehet.Más: szerintetek érdemes-e neten keresztül Németországból mozdonyokat rendelni? Az általam eddig talált legolcsóbb csomagküldő cég ass.regio.de/assshop/ érdemes megnézni elég komoly cégnek tűnik,és a nettó árakat kell nézni/kettő van, EU vagy külföld/.Azt irják ha a csomag kimegy az EU-ból akkor az ÁFÁ-t levonják.A csomagolás és postaköltség 10-12DM.De a magyar ÁFA hogyan kerül rá? Vagy a postán simán átjön ÁFA nélkül?Megnézhetik a vámosok vagy postások a csomagot? Mert ha nem akkor nagyon megérné.PL Br120 kb 26000 ft./Új Gützold/Ha tudtok erről valamit kérlek irjatok.Hello
Előzmény: Törölt nick (2715)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.18 0 0 2718
Hello!

Az is lehetett, de az nem én voltam! (Lásd:emailcímem)

A modellek közül a 120 és a kocsik kivételével mind elkeltek.

üdv

Előzmény: Carpy (2717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!