Gyerekek, ne keverjük a dolgokat. Ezek a motor, váltóvédők, kartervédők, nem haspáncélok. Az egy egész más kategória.:-))))
Bár sok városi terepjáron sincs igazi haspáncél. Azon szoktam jókat derülni, amikor műanyag haspáncélok figyelnek az autóalól.:-))))))) Sokszor mág más színűek is, így hangsúlyozzák a jelenlétüket. Paraszt vakítás.
Ezek a dolgok igazából, kövek, kisebb mondom kisebb ütesek ellen vannak. Ez nem bírja el az autó súlyát. Az igazi haspáncélon, simán felfeküdhet a verda, és arról le is lehet húzni minden nemű károsodás nélkül.:-))))
A fix 12V és a kapcsolt 12V mindig fel van cserélve, ezért Neked is fel kell cserélni valamelyik csatlakozóban. Nyilván a fix-nek kell mennie a memória táp csatlakozóhoz.
Octavia I (2003, 1.4) hogyan kell a középkonzolt szétszedni? (ahol, a rádió van)
Egyébként kicseréltem a gyári Skoda MS411-et a sajátomra, és nincsenek jó tapasztalataim. (persze ez legyen a legnagyobb gondom!!!..:)
- Kicsi a hely. Éppen beférne a JVC, ha nem lenne egy plusz kábel köteg a hátulján, így nem tud bepattanni a helyére, ezért kell jobban szétszedni.
- Valóban nincs bekábelezve a hátsó hangszóró. (ez bosszant a legjobban, mert szedhetem szét a kárpitot.
- A memória +12V vagy rossz helyen van, vagy nincs is bekötve az ISO csatlakozóba, mert a fejegység elfelejt dolgokat a gyújtáskulcs kihúzása után. (nem volt kéznél műszer, hogy mérjek, gondoltam ISO csatlakozó szabvány, nem lehet gond .lett)
Szétszedtem a gyári Grundig fejet, mert kíváncsi voltam az erősítőjére, hogy tényleg 5W-e. Hát ebben 2 db TDA7375A van, és mivel két darab van valószínű, hogy dupla hídba vannak kötve, azaz az adatlap szerint ez legalább 16-17W 13V-on, azaz elég szép teljesítmény:
Köszönöm mindenkinek az olajteknő-védő ajánlatot! Ma volt az első 50 km-s "teszt", még nem szivárog a ragasztás után, de gondolkodom, ill. tervezem, mihamarabb bemegyek KoBé-ékhoz, mielőtt ismételten megszaggatnám az allját. Ma egy körforgalom hepehupás gödreiben sikerült majdnem ismételten megrepesztetnem, hihetetlen! S amint látom, a többi Octis kollégák benzines darabjain is csak sima műanyag porvédők találhatók lent, U alakban, ami a teknőt, netán váltót védné, az nincs, csak a helye! Elsőre én is a korábbi tulajra gyanakodtam, de akkor ezekszerint benzinesek nem kaptak ilyen "baby-sittert".
Ezzel egy kicsit vitatkoznék. Nekem sikerült ezen keresztül is szétütni a kartert. Igaz, eltünt a 17"-os kerék a kátyúban, és az én vasam 4 cm-t még lentebb is ül:-))))
Ezzel egy kicsit vitatkoznék. Nekem sikerült ezen keresztül is szétütni a kartert. Igaz, eltünt a 17"-os kerék a kátyúban, és az én vasam 4 cm-t még lentebb is ül:-))))
Szép ez a karter védő.:-) Nekem még a kezdetek kezdetén szerelte fel KoBé kolléga. Akkor még kicsit más tipust volt a módi. Ez is acél, bár nem olyan nehéz, de elég masszív darab.:-))) Ami tetszik hogy ez a gyári műanyaggal ellentétben a váltót is védi.
Valakivel már egyszer majdnem elboltoltam az eredeti műanyag védőlemezt, de aztán még sem tartot igényt rá az illető. Így ha kel valakinek jutányos áron most is eladó. Persze ez nem acél, de kavicsok ellen szerintem tökéletes, mivel nem csak egy műanyag lemez hanem gondolom a zaj csillapitás miatt van egy belső szigetelés is rajta.
Biztos macerás ember vagyok, vagy csak jó a fülem, de amikor kilett cserélve az acélra , azóta mintha halhatóan hangosabb is lenne az autó.:-(((
Én is KoBé-nél rakattam fel, szintén 30e,- Ft volt. Hamar felrakják, max 1-2 óra. Ezzel odaverheted az alját, baja nem lesz. Jó nehéz acéllemez, Attila, Béla szerelője meg is szokott kérni, hogy tartsam amig az összes csavart kiszedi :-)
volt sok 60-as tábla is gondolom :-) 60-as sebesseg mellett 1.9PDTDI-vel is kijon a 4.3 liter
egyebkent eleg jo fogyasztas, es biztos annyi is, nem kételkedem benne, az 1800-as motortol (és a 6. fokozat is sokat számít) az az 5,8 liter, de meg a 7.3 is.
Csak azt nem értem, h a Cliom , klima nelkul, 600kg konnyebb kasznival, 1200-as motorral, 2.5-re fujt gumikkal miert nyeli be azt a 8 litert - nade biztos regi fejlesztesu motor az meg.
KoBé-nál vettem, és zsereltettem fel. Annó 30 pengő volt szereléssel együtt. Igen komoly vas lemez. Kinlódás mentesen csak 2 ember tudja le, és felszerelni.
No, egy ilyen hiányzik az én Octimról is!!! KoBÉnál van ilyen? Mennyibe kerül szereléssel együtt? Miből van? Műanyagnak nézem, mondjuk inkább ez hasadjon, mint a teknő!!! Ma reggel tesztelés volt egyébként, úgy néz ki, hatott a ragasztás, könnyezés sehol.
Megelégeltem, hogy az 1,6os Octi I.esemmel alig tudok közlekedni a nem szilárdburkolatos utakon!
Tegnapelőtt, majdnem vízszintes földúton, hangsúlyozom, vízszintes úton, egyszercsak 3 db. kisebb sziklakő az olajteknőmnek csapódott, s meg is történt a baj: 5 mm-es repedés, kb. 3 mm-es bemélyedéssel!
Nem volt semmi leszedni otthon a teknőt, főleg a kuplungszerkezethez közeli 3 db. függőleges csavarok egyikét, amely szemből nézet pont a kuplung-blokk takarásában van! dupla-csuklós kulccsal sikerült csak, 3-4 órás késéssel lebontani az utolsó csavart.
A hegesztés helyett, hál'Istennek megúsztam a sima házi javítással, POxIPOL 2 komponenű ragasztó, pár órás kötés, s utána a teknő ismételten végzi a dolgát!
A kérdésem, amiért írok is: vmikor mintha neten is szerepelt motor-alsóvédő lemezgyártó cég vhol BP szélében. Tudtok róla? Esetleg vkinek tapasztalata, netán létezik gyári megoldás erre?
Megjegyzem, 2.tulajként ma tűnt fel, az olajteknő alatt nincs semmi műanyag borítás sem, holott a szűrő alatt lévő műanyag porvédő, ill. az ékszíj, váltó végét borító műanyag-hármas további felfogató lyukakat tartalmaz, igaz, ezen jukaknál nincs rögzítő fémlemezke. Gyárilag így van-e, sem, nem tudom.
lényeg, idegesít, hogy szüleim kövezett utcájában félve közlekedhetek!
Sajnos nem fotóztam le a mai fogyasztását az octinak/ octiII 1,8 tfsi 160LE kombi/ de Fehérvárra menet a 81-esen légkondival, mindenhol betartva a sebességet a párommal kettesben 5,8litert mutatott a napi mérő alig hittem a szememnek, mi falun lakunk 60-40 % hosszútáv-város és az átlag fogyasztásom 7,3 liter aki nemhiszi az nemhiszi de tényleg annyi.
Megtisztelő az autóra nézve, hogy ezt feltételezed róla. 16 évvel a szabvány előtt gyártották, itt villany csak a lápáknál, a gyújtásnál, és az üzemanyag-szivattyúnál van :)
"Ami rákényszerítette őket, hogy pl. az EURO5...6-os normákat már szimplán őrült drága fejlesztésekkel lehetne..."
Ha megfeszülnek, akkor sem fognak rózsaszirmok potyogni a kipufogóból. Ha meg büdös a technológia, tessenek valami mást kitalálni...
> Az persze meg sem fordul a fejükben, hogy esetleg nem kellene tovább hízlani az autókat...
Másképp hogy nem maradsz le a konkurencia méret-növekedésétől? Másképp hogy teljesíted az egyre szigorúbb NCAP töréstesztek 5*-át? Másképp hogy tudsz olcsónak (piacképesnek) maradni? (a könnyű anyag drága)
Nehéz dolog ez, nem egészen kedv kérdése.
> 1.6-os GTI Golfom, meg ugye van az 1.6-os Octavia. Utóbbi 450-500 kilóval > nehezebb, és Golf után vezetni olyan, mintha járókerettel közlekedne az ember ;) > Pedig a motorok sacc/kb. ugyanazt tudják...
Ha a GTI-d motorja kapna egy olyan szoftvert, ami EURO1 helyett EURO4-et tud, máris meglepődnél. Amúgy igazad van alapvetően, csak megoldani nem olyan egyszerű. :) Annyira nem, hogy ez már egy régóta tudott dolog, de _mégse_ tettek ellene semmit (vedd meg az erősebb modellt, Polgártárs!). Ami rákényszerítette őket, hogy pl. az EURO5...6-os normákat már szimplán őrült drága fejlesztésekkel lehetne nagyobb űrméretű szívómotorokkal teljesíteni, emiatt a downsizing duplán hasznos ötlet volt (kisebb súly, kisebb károsa.-kibocsájtás és alapjárati fogyasztás dugóban a kis ccm miatt stb.) De ehhez EZ kellett. Piaci + technológiai kényszer együtt.
A turbó csak azért kell, mert manapság túl nehezek az autók. Csak hogy ne menjünk messze, itt van mindjárt az O1 az SDI, és az 1.4-es erőgépekkel. Betegágy... Az 1.6 az első motor, amivel érdemes ilyet venni. Most már a benzineseknél is rájöttek, hogy nem normális ilyen gyenge motorokkal ekkora bódét cipeltetni. Nosza, rakjunk rájuk is turbót.
Az persze meg sem fordul a fejükben, hogy esetleg nem kellene tovább hízlani az autókat... Pedig a tömeg nagyon sokat számít. Van nekem egy 1.6-os GTI Golfom, meg ugye van az 1.6-os Octavia. Utóbbi 450-500 kilóval nehezebb, és Golf után vezetni olyan, mintha járókerettel közlekedne az ember ;) Pedig a motorok sacc/kb. ugyanazt tudják...
persze nem én ácsingózok az 1.4tsiért ami ugye megint csak turbós, de az rs is turbós, de mind1. A turbó él, a turbó élni fog! És imádom a a turbó prüszkölő,sívító hangját. legyen dízel vagy benzines. De amíg a 400ezer kmes galaxym, ami tdi és nem pd, elmegy 7 literrel bonnba, vagy bárhova gond nélkül addig én maradok ennél a verziónál. nekem megéri. túl sok éve hajtok dízelt hosszú távra. Van most is benyás autóm, meg motorm, és sportkocsit is csak benzinest veszek, de használni és nem szeretni a dízelt érdemes. Mert a használatot és a szerelmet nem kéne összekeverni.
Szilinek meg igaza van abban, hogy egy újonnan vásárolt dízel pd-td az majdhogynem örök.
Enyémben 400 van és nem eszi az olajat!, nem kormol, csak megy olajcserétől olajcseréig. Octom is megy a mai napi, ami hibája volt az sajna a vezetőből eredt!