Gyurmosz:
Nem kaptam semmit M44 ügyben külld el lécci mégegyszer.
Matiz és Bogar:
Tényleg úgy számol ahogy Bogar írta. Akkor ez egy nagy kalap sz...r, a tar számlálója. Pedig hogy örültem. A francba...
Akkor csak a startlap számlálója igaz 4100. Pedig azt hittem, az működik rosszul. Bocsánat a hibás és eltúlzott adatért. Tehát 21 000 szer nyitották meg a lapokat. És kb. 4000 látogató volt eddig.
Így helyes. És mégegyszer bocsánat ha túloztam.
Kellemes hétvégét mindenkinek.
Üdv:
Vsanci
Hát, majd ha lesz mit, le fogom írni. Per pillanat dolgozom (egész héten)...
A Mozartstrasse -t már megvettem, két ROCO DKW15-öt is, megvan az asztal alapját képező falap (16mm-es pozdorja). Ennyi...talán jövő héten lesz több.
Próbáltam, de nem jött le, mert annyira lassú az oldal, majd még próbálgatom. Nem hinném, hogy nálam van a hiba, mert máshonnan akár 250-350K-val jön a nafta (melóhely).
OFF: A Monornet is lassú ám :)) A VoIP meg néha érthetetlen... ON
Csao
mindenben egyetértek Rézgarassal amit irt a Fuggerth sinekröl csak anyit ha eredeti Piko U profilu nikkelezett váltokkal épitem egybe akkor egész jok, a börzén el lehet csipni belölük
Én szerencsére már túl tettem magam a ROCO sínek megvásárlásával járó stresszhatáson és meg van minden.
Azon én is kiakadtam (régebben meg írtam), hogy bementem a modell&hobby boltba és nem volt annyi váltó amennyi nekem kellet volna, így több boltjukat végig járva kb 2 hét alatt összeszedtem őket, viszont ennek meg volt a jó oldala is, nem egyszerre húztam ki a zsebemből a pénzt. Most meg nem is akarok utána számolni nehogy rosszul legyek de én úgy álok hozzá hogy ennyibe kerül és kész, mást úgyse tudok tenni, bár azt is tudom, hogy sajnos ezt sokan szeretnék de nem tehetik meg.
12 db normál váltó
2 db angol váltó
1 db hármas váltó
5 db ives váltó
Viszont én láttam a roco 2.5 váltóit, amik a katalógusban szerepelnek és a fent említet boltokban a hobbyt árulják, de mi a különbség köztük azt nem tudom, mert ez is fém gyökös. Viszont létezik még ennél is olcsóbb műanyag gyökös is ha valaki annyira nem finnyás.
Más
Hát a fuggert sínek látom nem érdekelnek senkit úgyhogy akinek esetleg kell az vigye amennyit ad érte, meg tudunk alkudni.
Voltam a deáknál mondom meg fűzöm magam egy szilire, hát mindenkinek meglehet a véleménye de én akármennyire is rézmodell baromira sokallom azt az 50000 hufot érte. Lehet hogy a fuggi csörgő nem pontos de az ára akkor is barátibb és ha a terkot egészséges távolságból nézed akkor meg nagyon szép. Apropó csörgő érdekes hogy a deák jóban van a fuggertel mégis 13000 huf a csörgő, míg máshol 10500 és 11000 között mozog.
Most hirtelen ennyi.
Sziasztok!
OFF
Bocs, nem akarok rosszat a webzine-nek, de a tévedések elkerülése véget leírom a számlálóval való észrevételem: a Tár számlálója nem az indexoldal megtekintése után számol, hanem minden oldal megtekintése után. Tehát a következő történik egy látogatónál, aki az apró miatt jön be: index.html +1 látogató (továbbiakban "L"), belép +1 L, apró oldalra lépés +1 L, keresés oldal +1 L. Tehát csak az apórhírdetéseket nézte meg valaki az oldal számlálója meg már 4-gyel lett nagyobb az 1 helyet. Most mi van akkor, ha Valaki megnézi még a soksok cikket és tesztet?? Egy látogató esetleg 10-15-tel is emelheti a számlálót. DE EZ CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM.
ON
Lehet, hogy a hétvégen elkezdem én is a terepasztalt, de mivel rengetek pénzéhes hobbim van, egyenlőre csak az állomás fog elkészülni, azzal az állomásépülettel, aminek a tesztelése megtalálható a webzinen.
Más: Az én kedvenc boltom a HO-Ki a Teréz körúton. Rendesek, segítőkészek az eladók. Ott vannak Auhagen és Faller épületek, melyekre előrendelést is vesznek fel és 1-2 héten belül hoznak. Amikor én ott vettem az állomásépületet, az eladó vagy 20 percen át keresett nekem épületet. (Mert egy nem túl drága közepes állomásépületet kerestem.)
Bocs, ha hosszú voltam.
BoGár
Köszönjük a linket. A 21 000 szép szám, de nekem túlzásnak tűnik. A belépéskor a számláló 4000 körüli értéket mutat, egyébként.
A FAQ-ban feltett kérdések közül néhányra megvan a válasz, szintén innen a topicból. Ígértem én is egy kis cikket, de sajnos még nem készült el :-|| ... ami késik, nem múlik :-)
Kedves Topic társak!
Ma frisült a webzin! Beindult a FAQ és néhány új TT-s kép került fel a régiek mellé.
OFF
Matiz felkerült a Vasút&Modell weblapja is, reklám gyanánt! egyébként meg köszi, hogy olyan gyorsan felrktad az én webzinemet!
ON
Továbbá előkészületben egy mozdony teszt és ha minden jól megy lesz egy kis meglepetés is (ha a szerző végre haza érkezik külföldről- aki tényleg ott nyaral).
Részemről most ennyi, továbbra is várom a híreket, cikkeket, képeket és mindent ami vasútmodellezés!!
Az újaknak:
www.tar.hu/vasutazas
Ja és túl vagyunk a 21 000-ik látogatón!!!
mindenkinek kellemes böngészést és olvasást.
Üdv:
Vsanci
És még valami: egy kedves kolléganőm hozott egy könyvet, Régi Magyar vasútállomások címmel. Ebből néhány szép képet be fogok scannelni. A netre nem fognak felkerülni (szerzői jogok) de ha valaki MAGÁNcélra (nézegetni, etc) kéri, akkor mailen átküldöm őket.
Hallott valaki Búzás Mihályról? Van a könyvben egy fénymásolt cikk, a Flaszter(?) c. újságból, hallott valaki róla?
Nem OFF, de ez így kevés, miről van szó, mit kell nézni? Másrészt, nem nézni szeretnék, hanem vásárolni, és az internetes rendelés szerintem nem járható út - pláne nem külföldről.
Ott, hogy a szállítási költsége is lehet nagyobb kisebb távolságra. Ülj be egy taxiba Párizsban, és szállj fel a 6-os villamosra Budapesten: 10 km-es útért itt kevesebbet fizetsz. Ugyanez érvényes az áruszállításra is.
Nekem e heti élményem van az Erkel utcából. Szerintem az összeforrt váltó egy alap dolog. Biztosan nem én egyedül akarok ilyet venni. Szóval erre rendelést vesznek fel, a szállítást pedig áprilisra vállalják!
Az ára állítómű nélkül 11 eFt körüli. Keresem, hol van benne aranyozás, de nem találtam meg.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy az eladó du. 3 körül rendesen be volt csípve.
Az összeforrt váltót háromállású váltónak hívják. Ez biztosan valami német tükörfordítás. Valaki elmagyarázhatná nekik az alapfogalmakat. A háromállású váltó történetesen tejlesen mást jelent, nem azt, amit a ROCO gyárt.
Olyan ez, mintha egy Lada csomagtartójából áruná valaki a gyémántokkal kirakott csillárt. :-(
De te nem a hivatalos, nagykereskedői árlistát kaptad meg. Arra még rájön a MWST vagy mi (az ottani ÁFA) és a kereskedő haszna is. Az itthoni kereskedőnek nem kell a MWST-t kifizetni, és jó esetben kissebb haszonnal dolgozik. Ráadásul a Modell kit 1001 a ROCO kizárólagos hazai importőre.
Nagyon belejöttetek az ár-kérdés tárgyalásába. Akkor talán lesz, aki meg tudja magyarázni az én - néhány évvel ezelőtti - élményemet:
Hozzájutottam egy Roco árjegyzékhez (ATS-ben), és néhány dolognak az árát szépen kiszorozgattam az érvényes árfolyammal. Aztán megdöbbenve láttam, hogy az Erkel u.-ban a kiszorzott forintárnál olcsóbban lehet ezeket kapni...
> a 25% áfát. Szép nem?
> A többit Rátok bízom kinek-kinek vérmérséklete,
> tapasztalatai szerint.
>
> Németországban a MWSt 15%.
Ne légy demagóg! Franciaországban 19,5% az ÁFA, (most szállították le 20,5%-ról ), ez nem igazán mérvadó. A német hobby bolt eladója 3000-4000 német márkát keres és a helyiség bére sokszorosa a magyar boltok bérének. A német kereskedô a magyarral összemérhetetlen árukészletet tart, ami üzletgazdasági szempontból holt tôke - stb. Szvsz. emiatt nem kellene a magyar áraknak drágábbaknak lenni! Én máshol látom a bajt: nekem nagyon úgy tűnik, hogy Amerikában valaki azért vállalkozik, mert meg akar élni, Nyugat Európában azért, mert jobban akar élni, mint mások, Magyarországon meg azért, mert rövid idô alatt meg akar gazdagodni. Tisztelet a kivételnek. (A vevôk meg szívjanak.)
Egyébként szerintem egy jó kereskedônek nemcsak a multik (és ebben a hobbyban a Roco meg a Fleischmann egy-egy multinak számít!) kínálatát kellene szimplán átvennie - ez persze nagyon egyszerű. Hanem keresni kellene alternatív forrásokat is. Pl. 10 évvel ezelôtt vettem Németországban egy kis falusi kereskedôtôl (már bezárt, mert nyugdíjba ment) olasz, "Model Reli" feliratú síneket - borzasztó olcsón: akkor a 90cm-es flex alpakkából 1,20DM volt, ugyanaz acélból 0,70DM. A sínek egyébként amerikai geometriájuk voltak (egyenes hossza 229mm - 9 coll, az ív sugara 457mm, 18 coll). Nem tudom, hogy ezeket ki gyártotta, és hogy gyártja-e még. De nem is érzem feladatomnak ezt kideríteni. EZ lenne a kereskedôk feladata, de nekik úgy látszik egyszerűbb Rocot venni kiskereskedelmi áron, rátenni a maguk hasznát és széttárni a kezüket: sajnálom, ennyibe kerül...
Erre a piacgazdaságban a vevônek két reakciója lehet: vagy külföldün veszi, ha ott olcsóbb, és fütyül a hazafias érzéseire, vagy másik hobbyt keres magának - van még elég.
Mit szolnatok ha csinalnank egy progit amiben osszehasonlithatnank az arakat. Beletennenk a boltok arait azt barki modosithatna a sajat tapasztalata alapjan. Igy a boltoknak is lenne egy arjegyzekuk a neten. Tovabba mindenki kivalaszthatja a neki tetszo (megfelelo) aru dolgot. bele kellene venni a borze arait is.
Osszelehetne hasonliani a sogor vagy nemet arakkal is.
Nem kis munka lenne!!!!!!!!!!
A honi kereskedő ugyan mint mérethelyes modellt hozza be az árut, de 8% vámeljárás ill. Ezzel a megemelt összeggel számolják a 25% áfát. Szép nem?
A többit Rátok bízom kinek-kinek vérmérséklete, tapasztalatai szerint.
Es ismet en, tovabb gondolkozva regebbi hozzaszolasaimon talan az az iz johetett ki belole, hogy kint minden olcsobb, az itthoni kereskedok meg milyenek.... Nem, nem ezt szerettem volna kihangsulyozni, csupan a kint latottakat osztottam meg Veletek. (Ha eleg volt mara belolem, azert szoljatok :) Vagy egyszeruen lojjetek le :) )
Az alant leirtakat a kapott levelbol ideztem, a boltok kozul pedig az Erkel utcaval eddig meg nekem is jo tapasztalatom volt (kiszolgalas teren) szintugy a Deak Modellsporttal a Kalvaria teren. Nekem sem jogom, sem okom sem feladatom megitelni, hogy tisztessegesek-e a kereskedok, es azt hiszem ez nem ennek a topicnak a temaja! Ez egy draga hobbi - sajnos nagyon draga. A borze nagyon jo dolog, de ott is van nehany olyan, aki ebbol szeretne megelni es irrealisak az arai. Hal' istennek csak nehany ilyen van (lasd meg: hirdetesek az Expressz-ben!). Ezert szeretem ezt a forumot, mert itt tanacsot kaphat barki, es a tapasztalatokat-velemenyeket megoszthatjuk egymassal.
Igerem, utoljara, meg egy szep eset: volt ket E69-esem, az egyiket egy kollegamtol vettem gyari allapotban, meg fel sem voltak ra szerelve a cuccok, 4000Ft korul. A Terez koruti HO-KI modell boltjaban lattam egyet 7999Ft-ert. Eppen akkoriban szerettem volna eladni, es megkerdeztem - o en naiv! - mennyit adnanak erte, dobozzal, uj allapotban, vagy mennyiert szamitjak be. A valasz szemrebbenes nelkul 2500Ft volt, es megmagyarazta, hogy neki is meg kell elnie valamibol. Tovabbi kommentart nem fuzok ehhez. Talan valahol igaza van - en meg tenyleg naiv vagyok :) A modell ha jol emlekszem vegul Joem-hez kerult. Amikor kesobb a masikat, ami nem volt ilyen szep allapotu, becsereltem a borzen azt 3900-ert szamitottak be.
Egyebkent szemely szerint nagyon orulok annak, hogy van kereskedo, aki olvassa a forumot, hozzaszol!
Kereskedo-tema reszemrol OFF.
BR80-89: Tenyleg 80-as,ezt elirtam, a jelenleg akcios kb. 9 EFt-os start szettben viszont a ket tengelyes van. Nekem van kb 4-5 ilyenem - 2000Ft-ert vettem par ilyet, egy kis kek mozdonyt, 3 kettengelyes zold kocsit es ket barna teherkocsit egyutt! - mind kulonbozo kivitel. Van egy, ami nagyon regi, a 60-as evekben keszulhetett, a kasznin kivul minden fembol van rajta. Ez a modell sokkal jobban fut mint a mai gyartasu muanyag-vazas, es a kereke sem esik ki. Ennyit a fejlesztesrol :-)
Mas dolgok: a Vasut&Modell weblapjara felkerultek a BR17 teszt kepei. Egyenlore ideiglenesen felkerult a Guetzold katalogus is, ez csak ERROL a linkrol erheto el, kesobb eldol, hogy a weblapra is teszunk-e linket. A kovetkezo szam tartalma nemileg valtozott, errol is varhato info nemsokara, aztan meg igeret van nemi kepanyagra, ami csak a weben lesz.
Matiz
elöször is szeretnélek helyesbiteni amit a Hobby mozdonyokrol irtál a start szettben az 500 ft mozdony BR 80 név alatt fut mert BR89 es 3 tengelyes komoly modell mozdony amit a mult honapban vettem 8E ft ért . A BYG modell levélhez csak anyit füznék hozzá hogy az átlaghoz képest elég jol keresek mégsem tehetem meg hogy a készülö terepasztalomhoz amihez 12db válto kéne több mint 70000 ft lenne ez ha jol számolom 1 szakadt trabant vagy pedig két havi lakásrezsi a mai gazdasági helyzetben dönthetek vagy vasutazom vagy élek. Ahhoz a kérdéshez hogy tisztességesek e a kereskedök itt van a gyüjtök boltja példája . Elmentem körbenézni és egy alacsony oldalfalu teherkocsit kinéztem aszongya a fazon 2500ft mer hogy ez 60as évekbeli darab. Na mondom magamba dugd fel magadnak kimentem a Pecsa ba és megvettem ugyanazt 500 ft ért. Vagy a Kálvária tér akik ugy gondolják hogy a vevö az ráér hadd várjon neki meg ugyis tellik a munkaideje. Más
A BR89 es mozdonyt megszereztem börzén 8E ért ugyanez hivatalos kereskedönél 30E ft ez irreális . A börzén kitünö állapotu BR52est szerkocsis mozdonyt 19E ért árultak . A legtöbb modellezönek /tisztelet a kivételnek/ szerintem csak a börzék maradtak meg az U profilu sinekkel valo szenvedés . Az irreális árak miatt nem forog a modellboltok árukészlete hiszen én is lecserélném a sinjeimet modellprofilra de ha Matiz viszonylag kicsi asztala 100E ft be kerül akkor az én kikötöm lenne vagy 150E ft. Kinek van erre pénze ??? Igazán kár hogy a modellboltok nem adnak kedvezményeket vagy a kifutomodelleket nem adják olcsobban . Magánvéleményem hogy a boltok ugy gondolkoznak akinek van ideje ilyen hobbyra az fizesse meg . Aláirom a minöségnek ára van nézzük csak meg a FuGgerth sineket oxidálodnak koszolodnak mint az atom a váltojuk csucssinei pedig egyszerüen zseniálisak egy két tengelyes mozdonyt /BN 150/ ugy kell átlökdösni egy idö után !!