Amit én kaptam árlista, a BYG model árlistája, ha jól tudom ez a végfelhasználói ár. Ha három árlistát összevetem (BYG, Modell Kit, Modell&Hobby) akkor nem nyerek semmit, mert van ahol mondjuk a váltó olcsóbb, van ahol a kereszteződés.
Ezt az árlistát kaptam, gondoltam SEGÍTSÉGKÉPPEN közzéteszem. Ha hiszitek, ha nem, nem változtattam rajta. Nem muszáj ott megvenni, azt hiszem senki nem kényszerít rá, és nem muszáj azt sem hülyének nézni aki segíteni akar ilyen dolgokkal.
Nem figyeltél eléggé.
Mindössze azt írtam, hogy az összes eljárási illetéket hozzácsapják az árhoz, és azt fejelik ÁFÁ-val.
Ez nincs máshol, legalábbis amerre jártam.
Mindössze bátorkodtam megemlíteni, hogy nem korrekt ez az államigazgatási eljárás.
Az adókulcs mértékét nem is érintettem, mindössze arról volt szó, hogy az együttes lefölözés miből tevődik össze. Ezek számszaki adatok, melyekre balgaság az érzelmek flintájával lődözni.
Ami pedig a készletet illeti, kereskedője válogatja. Mutass nekem itthon olyat, kinél pl. egy évnél régebbi ÚJ(!) árucikket kapni. Brummi-nál, aki a szegények közé tartozik, mint patinás családi vállalkozás, 5-6 éves is akad a készletben. Nálunk a civil kurázsi hiányzik. Ami még ma, legkésőbb holnap nem hoz a konyhára, az nincs.
Nálunk csak a Neuheit, a fix és a már megrendelt forog. Ez pedig akkor sem kereskedelem, ha többen felhúzzák a nózijukat.
> Fuggerth sinekröl csak anyit ha eredeti Piko U profilu
> nikkelezett váltokkal épitem egybe akkor egész jok,
Nincs ismerôsöd Amerikában? Az Atlas váltó működtetô relével már 8-10 dolcsiért kapható. A Model-Power váltó (relével) már 6-ért is van. Ez utóbbi sínprofilú, de sajnos sárgarézbôl van, ami nem nagyon ideális (csúnya sárga és rendszeresen pucolni kell)
> De te nem a hivatalos, nagykereskedői árlistát kaptad meg.
> Arra még rájön a MWST vagy mi
A kézen-közön forgó árlisták, úgy tudom, az ún. ajánlott fogyasztói árat tartalmazzák. Vagyis a gyár a gyártási árból kalkulálja ezeket ki a szokásos nagy-, kiskereskedôi árrés és adók figyelembevételével. Amerikában a szokásos különbség a gyártói ár és az ajánlott fogyasztói ár között bô 100%, azaz az ajánlott fogyasztói ár a gyári ár kétszerese. Ez sem nem túl nagy, sem nem túl kicsi, pl. Németországban a rövidáru-boltokban (gombok, tűk) 300-400%-os különbség sem ritka, de pl. a PC-szakmában a nagy verseny miatt meglehetôsen alacsony, 20% körül van, ami a költségeket sem fedezi. A PC boltok tartozékok (floppy, festékkazetta, nyomtatópapír) eladásával próbálják fedezni a költségeiket.
Az ajánlott ártól a boltosok mindkét irányban eltérhetnek, Amerikában pl. egyes csomagküldô vállalkozások csak 20-30%-os kulccsal dolgoznak. Van azonban arra példa, hogy a gyártó csak csekély lefele való eltérést enged meg, és aki pl. több, mint 20%-kal olcsóbban adja a modelleket, mint a gyár által ajánlott fogyasztói ár, annak nem adnak el. (bojkottálják, ami tilos, de száz módja van). Ez a gyakorlat Amerikában igen ritka (pl. úgy tudom, Rivarossi és Roco folytatja, kevésbé agresszívan Atlas is), Európában viszont állítólag szokásos. Ezt a boltosok, ha akarják, akciókkal, börzékkel meg végkiárusításokkal kerülhetik meg. Ott kevésbé feltűnô, ha olcsóbban adják az eladhatatlan készleteiket.
A BYG modell honlapján lehet postai úton rendelni. Belföldre kipróbáltam, müxik. A DOM models honlapján is van néhány dolog, de épp most néztem meg, eléggé meg lett vágva az utolsó látogatásom óta se csöri, se szili, se szöcsi, se bobo. Van viszont Gigant, meg "hatvani" szinezésű Bhv, átalakítás nélkül, csak átfestve.
láttam még az eurocenterbe BR89 est Piko gyártmány u volt még a rendszáma is ugyanz volt mint a régi mozdonynak semmibe sem különbözött az én 8E ft os gépemtöl kicsit talán furcsábban nézett ki mindez 33500 ft ért
elmentem az Eurocenterbe mai nap és megszemléltem a darut. Sajnos ez egy szénrakodo berendezés amelyhet ugyan van daru de a szenelö berendezés nem kellene hozzá . Egyébbként az ára 14750ft volt sajnos :( . Viszont ért egy kellemes meglepetés Roco sin ügyben : kézi müködtetésü válto 1700 ft az elektromos válto 2350 ft ez egész elfogadhato ár . Nem értem Matiz árlistájában a 3400 ft os árat+az elektromos részt ami 4300ft. Más.
Az én terepasztalom 5 mm es rétegelt lemezböl van ráenyvezve 20x30mm es lécböl készült fakeret merevitésre . Szerintem ez a megoldás véd a vetemedés ellen és jelentös súlymegtakaritást eredményez ami egy fregoli szerüen felhuzhato pályánál nem hátrány.
Parafaugyben: letezik olyan vonalzohoz valo 45 fokos "sniccer", ami pont ilyenre valo, a kepkeretezok hasznaljak paszpartu vagashoz...
udv
drjose
(Kis Zoltan)
Most olvasom, hogy parafát használsz (majd) a sín alá. Tegnap vettem meg egy kis véget (0,5m*1,2m) parafa anyagból, ugyanilyen céllal. Azon akadtam meg, miként fogom kivágni az ágyazatnak megfelelő trapéz formát ugyebár több méter hosszan. Van ötleted? Te hogyan csinálod?
Köszi.
Véletlenül nincs közte Szarvaskő. Szeretném megépíteni. A múltkor mikor otthon jártam, lefényképeztem csak elég felhős volt és nem tudtam körbe járni a sár miatt.
Sínszegekkel volt és lesz, parafa alapokon. A másik kérdést nem értem, mit értesz bontható kötésen? Ugyanúgy kell összekötni ugyanolyan hevederekkel mint a többi sínt.
Gyurmosz:
Nem kaptam semmit M44 ügyben külld el lécci mégegyszer.
Matiz és Bogar:
Tényleg úgy számol ahogy Bogar írta. Akkor ez egy nagy kalap sz...r, a tar számlálója. Pedig hogy örültem. A francba...
Akkor csak a startlap számlálója igaz 4100. Pedig azt hittem, az működik rosszul. Bocsánat a hibás és eltúlzott adatért. Tehát 21 000 szer nyitották meg a lapokat. És kb. 4000 látogató volt eddig.
Így helyes. És mégegyszer bocsánat ha túloztam.
Kellemes hétvégét mindenkinek.
Üdv:
Vsanci
Hát, majd ha lesz mit, le fogom írni. Per pillanat dolgozom (egész héten)...
A Mozartstrasse -t már megvettem, két ROCO DKW15-öt is, megvan az asztal alapját képező falap (16mm-es pozdorja). Ennyi...talán jövő héten lesz több.
Próbáltam, de nem jött le, mert annyira lassú az oldal, majd még próbálgatom. Nem hinném, hogy nálam van a hiba, mert máshonnan akár 250-350K-val jön a nafta (melóhely).
OFF: A Monornet is lassú ám :)) A VoIP meg néha érthetetlen... ON
Csao
mindenben egyetértek Rézgarassal amit irt a Fuggerth sinekröl csak anyit ha eredeti Piko U profilu nikkelezett váltokkal épitem egybe akkor egész jok, a börzén el lehet csipni belölük
Én szerencsére már túl tettem magam a ROCO sínek megvásárlásával járó stresszhatáson és meg van minden.
Azon én is kiakadtam (régebben meg írtam), hogy bementem a modell&hobby boltba és nem volt annyi váltó amennyi nekem kellet volna, így több boltjukat végig járva kb 2 hét alatt összeszedtem őket, viszont ennek meg volt a jó oldala is, nem egyszerre húztam ki a zsebemből a pénzt. Most meg nem is akarok utána számolni nehogy rosszul legyek de én úgy álok hozzá hogy ennyibe kerül és kész, mást úgyse tudok tenni, bár azt is tudom, hogy sajnos ezt sokan szeretnék de nem tehetik meg.
12 db normál váltó
2 db angol váltó
1 db hármas váltó
5 db ives váltó
Viszont én láttam a roco 2.5 váltóit, amik a katalógusban szerepelnek és a fent említet boltokban a hobbyt árulják, de mi a különbség köztük azt nem tudom, mert ez is fém gyökös. Viszont létezik még ennél is olcsóbb műanyag gyökös is ha valaki annyira nem finnyás.
Más
Hát a fuggert sínek látom nem érdekelnek senkit úgyhogy akinek esetleg kell az vigye amennyit ad érte, meg tudunk alkudni.
Voltam a deáknál mondom meg fűzöm magam egy szilire, hát mindenkinek meglehet a véleménye de én akármennyire is rézmodell baromira sokallom azt az 50000 hufot érte. Lehet hogy a fuggi csörgő nem pontos de az ára akkor is barátibb és ha a terkot egészséges távolságból nézed akkor meg nagyon szép. Apropó csörgő érdekes hogy a deák jóban van a fuggertel mégis 13000 huf a csörgő, míg máshol 10500 és 11000 között mozog.
Most hirtelen ennyi.
Sziasztok!
OFF
Bocs, nem akarok rosszat a webzine-nek, de a tévedések elkerülése véget leírom a számlálóval való észrevételem: a Tár számlálója nem az indexoldal megtekintése után számol, hanem minden oldal megtekintése után. Tehát a következő történik egy látogatónál, aki az apró miatt jön be: index.html +1 látogató (továbbiakban "L"), belép +1 L, apró oldalra lépés +1 L, keresés oldal +1 L. Tehát csak az apórhírdetéseket nézte meg valaki az oldal számlálója meg már 4-gyel lett nagyobb az 1 helyet. Most mi van akkor, ha Valaki megnézi még a soksok cikket és tesztet?? Egy látogató esetleg 10-15-tel is emelheti a számlálót. DE EZ CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM.
ON
Lehet, hogy a hétvégen elkezdem én is a terepasztalt, de mivel rengetek pénzéhes hobbim van, egyenlőre csak az állomás fog elkészülni, azzal az állomásépülettel, aminek a tesztelése megtalálható a webzinen.
Más: Az én kedvenc boltom a HO-Ki a Teréz körúton. Rendesek, segítőkészek az eladók. Ott vannak Auhagen és Faller épületek, melyekre előrendelést is vesznek fel és 1-2 héten belül hoznak. Amikor én ott vettem az állomásépületet, az eladó vagy 20 percen át keresett nekem épületet. (Mert egy nem túl drága közepes állomásépületet kerestem.)
Bocs, ha hosszú voltam.
BoGár
Köszönjük a linket. A 21 000 szép szám, de nekem túlzásnak tűnik. A belépéskor a számláló 4000 körüli értéket mutat, egyébként.
A FAQ-ban feltett kérdések közül néhányra megvan a válasz, szintén innen a topicból. Ígértem én is egy kis cikket, de sajnos még nem készült el :-|| ... ami késik, nem múlik :-)
Kedves Topic társak!
Ma frisült a webzin! Beindult a FAQ és néhány új TT-s kép került fel a régiek mellé.
OFF
Matiz felkerült a Vasút&Modell weblapja is, reklám gyanánt! egyébként meg köszi, hogy olyan gyorsan felrktad az én webzinemet!
ON
Továbbá előkészületben egy mozdony teszt és ha minden jól megy lesz egy kis meglepetés is (ha a szerző végre haza érkezik külföldről- aki tényleg ott nyaral).
Részemről most ennyi, továbbra is várom a híreket, cikkeket, képeket és mindent ami vasútmodellezés!!
Az újaknak:
www.tar.hu/vasutazas
Ja és túl vagyunk a 21 000-ik látogatón!!!
mindenkinek kellemes böngészést és olvasást.
Üdv:
Vsanci
És még valami: egy kedves kolléganőm hozott egy könyvet, Régi Magyar vasútállomások címmel. Ebből néhány szép képet be fogok scannelni. A netre nem fognak felkerülni (szerzői jogok) de ha valaki MAGÁNcélra (nézegetni, etc) kéri, akkor mailen átküldöm őket.
Hallott valaki Búzás Mihályról? Van a könyvben egy fénymásolt cikk, a Flaszter(?) c. újságból, hallott valaki róla?
Nem OFF, de ez így kevés, miről van szó, mit kell nézni? Másrészt, nem nézni szeretnék, hanem vásárolni, és az internetes rendelés szerintem nem járható út - pláne nem külföldről.
Ott, hogy a szállítási költsége is lehet nagyobb kisebb távolságra. Ülj be egy taxiba Párizsban, és szállj fel a 6-os villamosra Budapesten: 10 km-es útért itt kevesebbet fizetsz. Ugyanez érvényes az áruszállításra is.