Zsolt,
ha ez OK. akkor letiltom pár napra a lapot, és azonanl jöhet a teszt. Cikk csere is lehetséges. NEM AKTUÁLIST ELTESZEM NYÁRRA, VÁRHAT. eZ FONTOSABB , HA SZÉPET TESZTEK. rEMÉLEM AZ LESZ, MERT NEM SZÁJJÁRTATÓS A FAJTÁTOK. Gyere be az emailre, és megtervezzük a "sajtókampányt". Végre valami magyar, mégis csak itthoni lap lennénk!
A 2.5-os keresztezodest nem lattam. Lefenykepeztem a 2.1-est, igy nez ki. Ezen a kozepso szigetelt resz ketfele van osztva, a ket csucssinnel (azt hiszem igy hivjak...). Viszont, a vaganymezo oldalan, a talpfakba agyazva csatlakozok vannak. Ide allando polaritasu, vagy a meghajto altal valtoztatott feszultseget kell kapcsolni. Igy nem kell lokdosni!
A POLA epuletnek meg csak a dobozarol van kep, majd hetvegen lesz a kesz epuletrol. Ime. Holnap megyek, amit tudok, bevasarolok. Majd jelentkezem az eredmenyekkel.
köszi mindenkinek a felvilágositást!
Matiz
a kettös keresztezö válton ezek szerint a BN 150 et ugy kell átlökdösni? mert a pályába szeretnék beépiteni egy ilyet. /tengelytávolság 33mm /
Fenntebbiek szerint megszünik a 2.5 sinrendszer ? akkor mi a fenét fogok csatlakoztatni a most megvettekhez ? Annyi pénzem egyenlöre nincs hogy mindent megvegyek akkor hogyan tovább?
Sziasztok!
Az erkel utcában tőlem még fogadtak el megrendelést Roco 2.5-re. A Váci úti Modell és hobbi viszont már előleg ellenében sem tudott hozatni ebből a sínrendszerből.
Sajnos az utolsókat rúgja... Én még bízom benne, hogy az Erkel utcába még megérkezik a rendelésem minden darabja.
Üdv: Maczko.
Joem!
Kinél van a kazettám?
Kedves djt,
epp most terveztem egy elektronikus valtovezerlot,
barmihez jo, mert nem igenyel vegallaskapcsolot, (vagy csak egy sima nyomogomb kell hozza vagy galv. elvalasztassal egy kapcsolo, ki milyet akar), kb. egy ezresbol kijon, ha valakit erdekel, a vegleges valtozat nemsokara kesz lesz,
egy kozos pont kell hozza (meg valto 16V), ket LED is van hozza iranymutatonak, s lehet kezileg vagy barmirol vezerelni (nem az a kimondott digitalis mint ami a boltokban van).
A tobbit kesobb. Az "amerre eppen all" sajnos maskepp megy, ez ok a forgatoponton keresztul kapcsoljak.
Udv
drjose
A PIKO garathidal kapcsolatban a mostani katalógusukban 61122-es számmal van feltüntetve és a Modell&Hobbynál 3390 huf az ára de most nincs nekik.
A Faller daru, ami jó kikötőbe az 162 számú és 8290 huf de most ez sincs.
Én egyébként meg vettem a szén darut amit te megnéztél, és jött még nekik négy tengelyes nyitható oldal falas kocsi 4990 ért ebből is beszerváltam kettőt.
Valaki lejjebb írta a piko junior gőzösét ami tényleg Br98 és gyártják széntartályos kocsival is úgyhogy Matiz jól tudta, a junior azért két tengelyes mert régen minden junior mozdony ezzel az alvázzal készült. Volt ilyen a TT nek is pl. szergej két tengellyel
>Ro42601 Schwellenendstück 410Ft(12db-os kiszerelés) -- ez megy a sínek végére
>Ro42610 verbinder 470 Ft/csomag -- ez meg az összekötő heveder
Szerintem a flex sínben bárhol képezhetsz annyi megszakítást, amennyit csak szeretnél, azon a sínszálon amelyiken szeretnéd. A megszakított sínszálat összekötheted műanyag hevederrel. Ha betáplálást szeretnél, van olyan heveder, amire rá van forrasztva egy vezeték. A 2.5-ös váltókat nem néztem meg, de a 2.1-eseken a következőket vettem észre: az elektromos állítóművön van végkikapcsolás és kivezetés a sínszálak áramellátásához - például a kettős kereszeződésen van 3-3 csatlakozópont, a középső sínek polaritását változtathatatod a váltó állásától függően. A középső sínszakasz ennél külön áll, és mivel elég hosszú, a kéttengelyes rövid gép megakadhat.
A sínek szakaszolásához (Roco 2.1-ről van szó) a síneket összekötő kis fémdarabot kell pl. műanyagra lecserélni. A Roco-nál létezik ilyen, a cikkszámot sajna fejből nem tudom, de utánanézek. Ekkor az eredeti, fémből készült darabot egy fogóval lehúzod a sín végéről, a műanyagot (ami pont úgy néz ki mint a fém) pedig a helyére tolod.
A flex. sínekhez is van ilyen spec. "végelem", ami az illesztéseket valósítja meg (ennek is utánanézek).
ja egy vmit elfelejtettem
hogy ne legyek teljesen elégedett lehet hogy csak én látom rosszul és részrehajlo vagyok azért a Piko váltonak királyabb az elektromos része ugyanis én ugy néztem hogy az elektromos állitomünek nincs végkikapcsolása és nincs olyan kapcsolo része amivel a válto tudná kiadni a feszültséget arra a sinszálra amerre éppen áll /visszajelentés/. Végül tudja e valaki hogy lehet e valahol Önüritös kocsikhoz készült önmüködö kocsikiüritö hidat kapni . Olyat mint a régi Piko magas /6831 cikkszám / és mély /6830 / üritöhid
Kutyakeksz!
semmi baj nem történt legalább itt is voltam . Egyébbként elég szép a választék majd sürübben elnézek erre . A Lurdy házban is ez a cég képviselteti magát .
Ma megleptem magam néhány roco váltoval és egy pár egyenes sinnel /Hobby line/. Ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem
1. hogyan érdemesebb felépiteni a pályát darabonként venni a sineket /228,6mm 204mm stb. stb./ vagy pedig venni 98cm es flexibilis sint és ezekböl a nagyobb darabokbol kialakitani a vágányzatot?
2. hogyan kell épiteni a sinszakaszolást? a Piko standardnál ugyebár volt 59mm es vágánydarab aminél az egyik sinszál megvolt szakitva vagy pedig a sinöszekötöt kellett kicserélni szigetelt sinöszekötöre /én ilyennel egyébbként a büdös életbe soha nem találkoztam/
3. A flexibilis sint hogyan kell a már meglévö váltohoz csatlakoztatni? mert a vége nincs ugy kialakitva mint a normál sinnek
egyébbként nagyon megvagyok elégedve vele a BN150 és a BR89 csak ugy suhan át a váltokon
Helló!
A sinek ügyében úgy látom nagy a tanácstalanság miért és mi ennyi. Néha nekem is gondot oko!
Összeszedtem egy alap kitérőből hány fajta kapható és milyen kódszámon.
a geometriával nem foglakozom, abban is van eltérés.
Elnézést ha nem leszek teljesen szakszerű
Árkategóriák szerint
Hobby Line: 2.5 mm barna talpfa
58240/241 kézi állításu kitérő /egyben/
58242/243 elektromos /egyben/
műanyag csúcssín, a mozgó és álló sinrész találkozásánál nincs bevágás a felfekvéshez, a mozgó rész forgópontja egyszerű szegecs, terelősinek műanyagból.
58250/251 állítómű nélkül /kézi és el.állítómű felszerelhető /csavarral/
58252/253 más geometria
fém csúcssin, áram hozzávezetési helyekkel, felfekvő felület kialakítva, sinanyag alum. színű, terelősin műanyagból.
Sinanyag elég változatos, az újabbak hasonlítanak szinben /bevonatban a ROCO 2,5 rendszerhez/
ROCO 2,5 sinrendszer 2.5 mm fekete talpfa, "Neusilber"?? sinanyag
42309/311 állítómű nélkül
42359/361 más geometriával
fém csúcssinnel, áram hozzávezetési helyek kialakítva, felfekvő felület kialakítva, terlősin műanyagból.
ROCO LINE 2,1 sinrendszer 2,1 "Neusilber" sinanyag
42440/441 állítómű nélkül
42488/489 más geometriával
Ezt én is képről nézem. Nem látok a váltókon az állítómű felerősítő csavarpontot, viszont kétoldalt is ki van vezetve az állítómű csatlakozási profil??. Terelősin műanyagból
ROCO LINE 2,1 töltéses
42538/539 kézi állítómű
Ez élőben: sinanyag u.a., talpfa barna. Csúcssin fém, terelősinek fémből, a felfekvést a mozgó sinszál speciális kialakítása biztosítja
Köszönöm a figyelmet, ha további kérdés van szivesen leírom amit látok. Legyetek szívesek ne azzal kezdjétek, hogy azt nem is úgy hívják. Egyszerűen lusta voltam utána nézni. Pedig ebből is érettségiztem meg mindenféle tanfolyamot végig ültem ebben a témában. Hiába azok az agysejtek nem sokasodnak.
Üdv mindenkinek.
Sziasztok!
Ma voltam az Erkel utcai boltban. Csináltam, egy kisebb beruházást 2.5-ös sínekre: vettem egy pár váltót, (1880,-) állítművet (2600,-) hozzá, egy Flex sínt (620,-) és egy angol váltót (3580,-). Szerettem volna még most venni 1enest is, de az nem volt. Hát ez fájt a legjobban. Ott állok egy vasútmodellboltban és nincs egyenes sín??
BoGár
Mea culpa, mea maxima culpa. Jobban is megnézhettem volna a dolgot mielőtt pofázok, bár úgy tünik mégsem mentél hiába az Eurocenterbe. Mégegyszer bocsánat a félrevezető info miatt.
Sajna a börzés Bhv gagyi. Csak a festés más, de a többi nem OK. Lesz rövidesen hibátlan, már öntik. Rövidesen nálunk Magyahonban ca. 3 hót jelent. Szavamat adtam, nem mondhatom ki, de amint lehet kürtölök. Ha most itt pletyusolnánk , akkor sem lenne kész hamarabb egy perccel sem.
Szerintem csak az a baj, hogy semmi sem stimmel :-) A forgovazak is masnak tunnek, szerintem azon is alakitottak. A modell nem mas, mint egy atfestett bhv, talan nincs is ilyen a valosagban. A borzen mar lattam ilyen atfestetteket, gondolom olcsobbak mint a honlapon.
- kék színű (alkat)részek túl világosak
- a kocsiszekrényben a hiba az, hogy a valóságban
- nem minden ablak nyitható
- nem hagyományos ajtóval vannak felszerelve
- a jármű csíkjai magasabban vannak (szerintem)
A BDt kocsi viszont egész jó, de azon is túl világos a kék.
Nah, mar megint en.
En a tolteshez szinten valami spec. pengere gondoltam, amivel ferdere tudom kivagni a toltes oldalat. Ha nem szabalyos, szerintem cseppet sem gond, mert az igazi sem teljesen az, raadasul a kozuzalek meg erre jon ra. A 3mm nem vekony kicsit? Vagy ket reteg lesz?
Bocs, meg valami: a heten beszeltem az Erkel utcai bolttal, egy holggyel. Tole kerdeztem a Brawa modelleket, etc; es akkor erdelkodtem a Gutzold 120-rol: azt mondtak, nem tartanak!
A becsi kereskedo mar csak hang-modulosat tartott, olyan 70.000 korul (de inkabb felette), a borzen Csikos urat kerdeztem O 40.000 (de inkabb alatta) aron hoz csili-vili hangmodul nelkulit!
(A tervezett mozdonyparkom: 132, 120, 118, 110 - Gutzold es Brawa)
A 2,5-os sinek olcsobbak mint a lejjebb feltuntetett arak. Csak a geometriajuk teljesen mas, nem igen tudtam volna ezt a kacifantos valto-megoldast megcsinalni 2.1-bol.
Elkeszult az elso haz a Mozartstrasse-bol, a legnagyobb epulet. Amig raktam ossze, ugy tunt rossz valasztas volt a patinalt. De amint kesz lett, engem lenyugozott...szerintem egyszeruen gyonyoru az epulet! Majd teszek fel rola kepeket. Egy helyen rendesen elrontottam, mert egy nagy megfolyast produkalt a ragaszto.....ezt meg nem tudom, hogy, de korrigalni fogom. Annyira nem zavaro, mert a hatso epulet es az elso epulet kozti par mm-es resben van, de ott van, es ugye ezt nem lehet annyiban hagyni :-) Szoval en ugy erzem, megerte a sok munkat, mert _nagyon_ szep lett.
A Brawa modellek kozul a 132-est rendeltem meg. Egyenlore az az egy lesz, aztan majd ha kesobb magamhoz tertem az anyagi megprobaltatasokbol, akkor lehet tobb. Egyebkent a hasznalt Brawa ara kb. az uj ROCO ara. A Roco nem gyartja azt a szin es palyaszamvaltozatot, ami az en rogeszmem - na meg a Brawa icipicit szebb (szogecsszamlalas rulez). Telefonon erdeklodtem utana, a hirek szerint hetvegen mar nalam futhat....
A hetvegi borzerol mit tudtok? Szombat munkanap, (bar en epp` nem dolgozom) lesz, vagy nem, vagy esetleg vasarnap?
Nálunk a bel - és külvárosi hasonlat már élő. Deák a Váci u.-ban valamivel drágább, mint egyebütt, mert magasabb a fenntartási kökltsége. Javára írandó, hogy ebbl nem csinálnak titkot, sőt a hézten pont ők hívták erre fel a figyelmem.
Már nálunk sem árt nyitott szemmel járni.
A kinti Grundnetto Preislist csak kiindulásdi alap, meert a forgalom volumenétől függően a kereskedő %-ot kap, ami pl..az egyok nürnbergi gyártónál elmegy a 25-30 -ig.
Nálunk a vámeljárás komplikált.
Még ca. két év, s aztán jöhet minden, de kérdés a tehetetlenségi erő folytán mennyi ideig tart majd az igazi átállás.
A legnagyobb gond a modellek ára és az itthoni átlagkereset közötti rossz viszony. Ezért a mi kereskedőink, nem érik el azt a határt ( ez általában úgy évi 100-135 e DEM körül van) - gyártója válogatja - ahol már komoly kedvezményt adhat. A kintiek ismerik az éves várható forgalmat, és év eleji bevásárlásaikban is azt az árat adják, amely csak az év második felében lesz reális. Addig az előző éviből kalkulálnak mint alapból.
Ez nálunk a kis kvóták miatt lehetetlen. Meg is látszik az árcédulán.
Mint lejjebb említem a matiz váltok eltérése onnan fakadhat, hogy az övé aszem 2.1-es, vagy nem a Hobby Line, viszont senki nem válaszolt hogy mi az árban a különbség oka!
Az Erkel utcában én meg láttam Gützold M62-est 72000 huf-ért!
Matiz
Kedvencedből a Brawabol is volt választék, de ha a sínek árán megdöbbentél akkor ezeknek az árán még jobban meg fogsz.
Akármennyire is sokan szapulják a Rocot én bizony nála maradok mert szerintem nem csúnyák és még az áruk is elfogatható. Például a napokban beruháztam a 44992-44995 sorozatú személy vagonokra és gyönyörűek.
Más
A töltéssel én úgy vagyok, hogy az egyik barkácsáruházban meg vettem parafa burkolatnak árusítót csomagokat, 3 mm-eseket, és az lesz az alapja, a trapéz formát meg a kavicsok úgy is kialakítják.
az ötlet azért sem jo, mert az egyes boltok nagyon is figyelik a másik árait. (Valamikor benfentes voltam egy nagy elektronikai bolthálozatban, ahol minden reggel 1 orán át az volt a téma, hogy a konkurencia mit mennyiért árult, és a cég mennyiér fogja azt a dolgot azon a napon adni).
Tehát ha ilyesmit kiteszel a WEB-re pont a kereskedöknek fogod megadni az árakat, és azok azonnal fognak rá reagálni, illetve azonnal áttirnak minden árlistát, hogy ne stimmeljen a tied.
Ez tulajdonképpen a szabad verseny stratégiája, hogy az árakkal mindig játzsani kell, azaz azt a kereslethez kell igazitani - (egész mások szoktak lenni az árak a városok központjábal, megint mások vidéken, illetve a csomagküldöknél. és ez igy természetes.
Ráadásul a jol fogyo árukbol kell esetenként megkeresni a másik árura a veszteséget, mert ilyen is van (a fennt emlitett példában soha nem volt szo a vételárrol, mert az a többség számára még a bolton belül is titkos volt - illetve a bevásárlok titka - akik bizonyos kereteken belül voltak kötelesek dolgozni, tehát saját könyveléssel stb.)
Rendszerint egy-egy kereskedö a gyártotol bizonyos %-ot kap a hivatalos árlistábol. Tehát az ami rendszerint benne van a katalogusban, illetve bárki hozzájuthat. Ahogy azt rézgaras is irta, a beszerzési ár e áraknak kb. a fele (100% felár). Természetesen a különbségböl kell mindent fedezni, tehát azt ami a te listádon áll, illetve megengedett az árak változtatása az AFA különbségek miatt (fel vagy le).
Ha a kereskedö ki tud jönni kisebb haszonbol (nagy a forgalma, alacsonyak a költségei) akkor engedményt adhat, (Pl. a SPURKRANZ a Novaragassen, Bécsben a ROCO listaárak alatt 20%-kal ad mindent! - különben is egy jo cim Bécsben). Ennél lejjeb hivatalosan senki sem mehet. (csak ha kiárusit - sokszor ellenörizetten).
A baj ott van, ahogyan ezt már egyszer megbeszéltük, hogy mig az osztrák kereskedö nagyobb forgalmat csinál addig a magyar nem, tehát ama sohasem tud a gyártol egyébb engedményt elérni (további %-ot).
A magyar kereskedönek sokszor a saját zsebéböl kell hitelezni az árukészletet (kisebb - nagyobb idöre), mig az osztrák társának a szállito is ad hitelt (hiszen megvannak a lehetöségek fizetésképtelenség esetén az áru illetve a pénz behajtására). Mo-rol szinte lehetetlen lenne visszavenni a ki nem fizetett árut stb.
Ez további elöny az osztrák bolt számára.
Az áruk többségén nincs vám, vagy ha van is, sokkal kisebb mint Mo-n, és a vámhivatal sem kér azonnal pénzt (ellenkezöleg Mo-val, ahol az árut addig meg sem kapod, mig a vám meg az AFA ki nincs fizetve).
Tehát láthato, hogy mennyi akadálya van a kereskedésnek Mo-n ezért tisztelet mindenkinek, aki ezt csinálja.
Amit én kaptam árlista, a BYG model árlistája, ha jól tudom ez a végfelhasználói ár. Ha három árlistát összevetem (BYG, Modell Kit, Modell&Hobby) akkor nem nyerek semmit, mert van ahol mondjuk a váltó olcsóbb, van ahol a kereszteződés.
Ezt az árlistát kaptam, gondoltam SEGÍTSÉGKÉPPEN közzéteszem. Ha hiszitek, ha nem, nem változtattam rajta. Nem muszáj ott megvenni, azt hiszem senki nem kényszerít rá, és nem muszáj azt sem hülyének nézni aki segíteni akar ilyen dolgokkal.
Nem figyeltél eléggé.
Mindössze azt írtam, hogy az összes eljárási illetéket hozzácsapják az árhoz, és azt fejelik ÁFÁ-val.
Ez nincs máshol, legalábbis amerre jártam.
Mindössze bátorkodtam megemlíteni, hogy nem korrekt ez az államigazgatási eljárás.
Az adókulcs mértékét nem is érintettem, mindössze arról volt szó, hogy az együttes lefölözés miből tevődik össze. Ezek számszaki adatok, melyekre balgaság az érzelmek flintájával lődözni.
Ami pedig a készletet illeti, kereskedője válogatja. Mutass nekem itthon olyat, kinél pl. egy évnél régebbi ÚJ(!) árucikket kapni. Brummi-nál, aki a szegények közé tartozik, mint patinás családi vállalkozás, 5-6 éves is akad a készletben. Nálunk a civil kurázsi hiányzik. Ami még ma, legkésőbb holnap nem hoz a konyhára, az nincs.
Nálunk csak a Neuheit, a fix és a már megrendelt forog. Ez pedig akkor sem kereskedelem, ha többen felhúzzák a nózijukat.