Hát nem állítom, hogy a piros bőrbelső láttán nem volt egy kis merevedésem, de be kellett látnom, hogy ez a W108 sajnos a pénztárcámat meghaladó projekt volna.
Gondoltam.
Kép nélkül volt már fent, ausztriai behozatalként. Gondolom ez volt az.
Igazi veteránnak való vas...
Ránézésre még ha ki sem pofoznák, is magukhoz nyúlnának egy páran...
Szia Stern! Tényleg nem mindene eredeti, ha 68-as! Akkor a kaszniba is alaposan belenyúltak! (ajtók, hűtőmaszk, ami csak a fotóról látszik) Mi az a nem drága??? Van még fotód?
Más: Keresek 72-es járgányba hátsó biztonsági öveket, (még nem automata, az öv) és kilométer óra spirált. Ha van valakinek esetleg, szívesen átveszem!
vitéz Matschkássy Izidor:
"240D a 116-osba? Ezt nem tudtam. Hogy bírta el?"
Kiválóan! Bár nem elbírta, csak elbírja, w116-ban sohasem volt 4hengeres (persze gyárilag, mostmár van:), valami elgépelés volt.
Egyébként volt már szerencsém olyan 300D w126-hoz, ami szarabb volt a 240D w116-nál...
Most találtam rá erre a fórumra. 4 éve hajtok egy W115 240D-t. Ez az egy autóm van, mindennap használom. Munkába is ezzel járok. (ez 80 km naponta). Valóban elpusztíthatatlan a verda.
Kihasználva a fórum adta lehetőségeket, keresnék hozzá bal hátsó lámpabúrát. (belémszálltak hátulról egy lámpánál) Ez lenne most égetően fontos. Érdekelne még több alkatrész is, ha valakinek vannak elfekvő alkatrészei, vagy alkatrésznek eladó autó engem érdekelne a dolog. A testvéremmel mercivel járunk kb 8 éve. 115, 123, 126. Ez idő alatt azért ragadt ránk valami ebben a témában:) Ha olyan kérdeés merülne fel itt a listán, majd megoztom tapasztalataimat veletek.
Nekem egy 1968. július havi (most van a születésnapja) W115-öm van, ami sajnos nincs teljesen eredeti állapotban.
Érdekessége, hogy újkora óta Magyarországon van, és nem is volt túl sok tulajdonosa az okmányiroda szerint. 200D-nek született, de átépítette valaki 300-asra, szerencsére az állólámpás motorjával (olajtükrös levegőszűrő, usw.)
Ennek következtében papíron 1997 ccm maradt, ami jó hír a biztosítás szempontjából, valamint a diffije is a 200-asé, ami feldobja a gyorsulást. Bár nem egy rakéta, és nem is erre használom, de nem rontotta le a gyorsulását nagyon az sem, amikor egy OFF Vectrát kötöttünk utána.
Én felújításra szoruló állapotban vettem, a belsőtere 0-ra le van lakva, a kasztni közepes, a motor kifogástalan, télen is pöccre indult, sőt, amíg 2 jó izzítógyertya volt az 5-ből, úgy is beindult. Kéziváltós, kézi Schiebedach, ennyi az extrafelszereltsége.
Én csak addig jutottam vele, hogy levizsgáztattam, meg zöldkártya, de mivel most másban töröm a fejem, az eladásán gondolkozom. Ha valakit érdekel, szóljon, nem lesz drága :-)
Szerintem ez az utolsó Merci ami még magán hordozza a klasszikus jegyeket, meg azért mert tetszik.Elegáns,és jó használati értékkel bír még mindig.neked hogyhogy a Merci?Van más autód is?
A mail menni fog.
Skodám volt (illetve van is még egy youngtimer 71-es S100-am) ,most keresek Mercit ,Fiatot vagy Skodát,esetleg Wartyeszt.
Nekem sem fontos ez az OT-s rendszám,de én azt hallottam,hogy ehhez lesznek majd kötve a veteránokat megillető kedvezmények(súlyadó,kötelező biztosítás,stb) és onnantól fontos lesz szerintem,mondjuk egy szinpatikus dolog van ebben az Ot-s rendszámban,hogy ez csak a Magyar felségjelzéssel és alatta a H betüvel kerül forgalomba,illetve autóra és nem lesz Uniós válltozata.Nekem ez pozitívum.
A gyári ,teljesen eredeti állapot nekem is nagyon számít...
Én is Dieselt keresek, de azért, mert még soha nem volt olyanom. Ezekben meg megfogott a "dízelmercik" lpusztíthatatlanságának nimbusza.
OT: a jövő lehet, hogy ez lesz, de a jelen nem ez. Csak kényszer hatására lehet, amely kényszert a kormány részéről el tudom képzelni, a MAVAMSZ -nak pedig nem érdeke megakadályozni. Mindeneseztre jelenleg kevés ember vállalja be a veteránvizsga és az OT rendszám csaknem haszontalan bürokráciáját. A veteránozás nem csak ezekről a papírokról és külsőségekől szól (sőt). A minősítés és a vizsga pedig finoman szólva nevetséges...
A kötelezőt klubokon keresztül meg lehet oldani, de ehhez nem kell veteránvizsga (ami jelenleg "múzeális jármű minősítés").
Viszont tényleg lehetőleg gyári minőségre kell törekedni, mert annak van igazi értéke. (Megj. :nyugaton pl. nem probléma egy motorcsere, de ezzel megint messzire mennék...)
Egyébként ha szerencséd van, _Stern is idetalál, ő kicsit tapasztaltabb Merci téren. Én csak elméleti vagok. :)
Szia teo!
Azért diesel,mert a hétköznapi autóm is diesel,igaz ez nem jó érv.:))
Most néztem egy Coupet,de az 1,5 milla volt és nem is volt teljesen gyári...
Amúgy még olvasnom kell a veteránozásról,mert ha tényleg "nagyon" kedvező(értsd súlyadó,kötelező biztosítás)akkor jó a benzines is,ja és én szeretném OT-s rendszámosítani,meggyőzött egy veterános barátom,hogy ez lesz a jövő.
Addig is lendítsük fel ezt a topicot!
Üdv:Lui-G
Én is ilyesmit keresek, de egyelőre nem túl hevesen. :)
Amúgy a 114 az mindenképp benzines.
Veteránozni meg érdemesebb egy benzineset venni, a hasznaltautotn még fent van egy 230 -as 6 hengeres. Érdekes lehet. Most amúgy is sok állólámpás van fent.
Miért pont dízelt keresel, ha csak veteránozni kell?
A kocsi nem makulátlan, van vele néhány "apróság", de nem vészes..ja! egyébként Győrban van...
A kabriósítás nem gyári, de Németo.-ban csinálták, és normálisan (erősítések, segédkeret)
Biztosan követitek az eseményeket, de a lényeg, hogy a hétvégén volt a Mercedes-Benz csillagtúra. Ma volt szerencsém megnézni a résztvevő autók egy jó részét....hát, élmény volt, nézelődni is. Sajnos fecskefarkas W111/112-est nem láttam, pagodát, 107-est, 110-es és /8 kupét annál inkább. GYÖNYÖRŰEK voltak! A 190SL-ek is!