A babelsbergi mozdonyokból sok került hozzánk. Az Ikarusban is áll kettő, a talpfatelitőben is dolgozik még belőle. Máahol is találsz még belőle. Nem emlékszem, de több tíz jött az országba.Uo. kékek, mint a modell lesz. Lehet belőle még M 28 is, átépítéssel.
A Vasut&Modell honlapra érkezett Albertusra még csak ne is tegyél. A lapot több typográfus látta, és elismeréssel nyilatkozott. Persze Albertus mindenhez jobban ért, és pótcselekvésként csak mocskol. Úgy tűnik ez kell neki, a "sikerélményhez". Már nem emlékszem , de multkor egy kapitális b...ság miatt joem jól ( és joggal) legorombírtotta. Akkor eltünt egy hétre. Akkor is ugyanezt művelte. Másra nem futja, ahhoz már tudni kellene a vasutat.
Ennek a magyar vasútnak és modellezésnek az a legnagyobb baja, hogy háromezer modellezőjéáre jut vagy két tucat "isten", míg pl.: némethonban, Ausztriában, pedig a terepasztal építőket, gyárak konstruktőr színe javát személyesen ismerem, még egyet sem találtam. Igaz ott építenek évente néhány százezer modellt, amit itt kritizálnak, savanyú a szőlő alapon. A kritikus "urak" persze még nem hoztak össze semmit a pénzen kívűl amiből szögecset számlálnak, persze azt is rosszúl, mert ahhoz ismerni , birtokolni ellene a mozdonyok eredeti dokuját, vagy annak másolatát.
Matiz, oda se neki. Soha nem a "király" veszi észre, hogy az ülepe meztelen.
És ha valaki úgy gondolná, hogy ez off, hát most valóban bosszús vagyok és felhívom a figyelmeteket , hogy Ti vagytok úgy egészben off!
Bizonyíték: minden gyár támogatja a vasútmodellező csapatokat. Külföldet is! Csak minket nem, na miért?
Hát azért kedves fröcsögő, mocskolódó "főistenek, királyok" stb. , mert ha érkezett egy megkeresés és már törték a fejüket, hogy mit tegyenek(tőlük tudom), egyből vitte a posta ugyanabból a klubból a másik önfelkent "zseni" epistoláját, hogy az ekőző alak egy sz.r, de ő igen!
Kedves Albertus ezzel kellene foglalkoznotok, kicsik és kevesen vagyunk, ez még valahogy tolerálható lenne a gyártóknál(akik nem a két szép szemünkért, hanem a promoció miatt is segítenének), de hogy utcasarkit is alaulmúló módon marakodtok attól felfordul a belsőségük!
Miattatok nem veszik sz.ba sem a magyar modellezést. Lásd tegnapi hozzászólásomat a modellgyártok hozzáállásáról.
Szálljatok magatokba, vagy szünjetek meg, mert a magyar modellvasutazás ügyének, ami nem magántulajdonotok, csak kárt okoztok!
Miondenki tárt karokkal várna minket, mert tehetségesnek tartanak minket. A pofátlan alpáriságot azonban ki nem állhatják. Rajtatok múlik tartjátok e a szátok, és magtanultok szalonképesen nyilatkozni, és végre használtok e a magyar vasútmodellezésnek pl: csináltok végre egy modellt, ami jobb, mint a másé, ahelyett , hogy csak parttalanul kritizáltgattok - ami nem más, mint primitív irigykedés rosszul leplezve.
Neked is lenne lehetőséged, hogy jobb honlapot csinálj mint Matiz, tessék, mindenki meg fog süvegelni.
Íly hosszan csak Matiz miatt írtam, mert a Ti romboló szellemű kötözködésetek már sok. Csinálj jobbat mint a másik! Másik alternatíva: és most ismétlem - szünj meg!!
Ps.: várom alpári visszavágásodat, ami majd megint nem tartalmaz semmit, mit hogyan kellene jobban csinálnit, hanem csak kifejted, hogy rossz amit más tett. Hogy miért, azt megint nem fogod megmondani.Indokolni csak az tud aki felkészült! Gondolkozz el- ha van mivel - ezen!
OFF-olhatok egy kicsit?
Nézegetve a Kisvasutak topicot, Albertus egy hozzászólását találtam, ha minden igaz, a Vasút&Modell weblapjával kapcsolatban: "félcmunkát nem rakok fel a netre." Hát, elég szarul esett, bár a kritika az kritika, és el kell fogadnom.. :)) Mindenesetre nem árt azzal tisztában lenni, hogy pusztán szívességből csinálom, a lapnak éppolyan előfizetője vagyok, mint bárki más; ebből nekem semmi hasznom sincs - talán csak az, hogy előbb tudom meg mi lesz a lapban mint ahogyan utcára kerül.
ON
A Gigant Club honlapján további képeket láthatsz róla. Ott is azt írják: hogy kerül ez ide? Szóval máshol is van belőle. Láttam egy külföldi magánvasúton M31-est (remélem nem tévedek nagyot, ha azt írom DHM-2), ezüst-szürke színben - gondolom az ottani vasútmániások is ezt kérdezik: hogy került ez ide? :-))
Az Erkel utcai boltban forgalmaznak BRAWA-t is. Szerintem máshol is kaphatsz, de ott tuti. Az árak elég húzósak. Nem tudom, pontosan mikor jön majd ki ez a gép, de kis átalakítás után nagyszerű iparvasúti mozdony lehet magyar jellegű asztalokra is!
Ha jól láttam, a német képeken piros az alja, a magyar gépen is?
Szintén _tájékoztatás képpen_ egy BRAWA ár: 132-es, az eredeti kivitelben '70-es évekbeli DR festéssel 35 ezer. Az új kis rézgőzösük 75 ezer.
Bár igazábol csak szemböl láttam amint ott állt a keritésnél és igy csak selyteni lehetett hogy hajtorudas a BRAWA kép alapján én azt mondom hogy tuti biztos hogy ez az a gép. De hogy a francba került ez ide?
Másik kérdésem:
Hol lehet hozzájutni Mo. on ehhez a modellhez?
Fejből nem megy, de ezt a típust a BRAWA most hozza ki. Ilyen kék, kéttengelyes, ha jól tudom hajtórudas. Nálunk van ehhez hasonló gép több iparvasúton is. Erre gondolok. Jól tippeltem?
Jó lenne olyasmit összehozni, hogy melyik modellnek milyen az eredetije. Például a PIKO modellek közül jó párnak még nem találtam meg az eredetijét. Itt van ugye a lerágott csont 52-es, amiről nem sikerült kondenzációs szerkocsis képet lelnem. A 118-asból is nemrégiben jutottam hozzá olyan felvételhez, ami a panorámaablakos kék színű gépet ábrázolja... A BN150-est kerestem, de nem találtam, csak hasonlókat. A 130-asról is kevés kép van, a 132/134/232/234 képekből "dömpig" van :(
Ha valakinek vannak ilyen ötletei, hol vannak modellek eredetijéről képek, ne tartsa vissza!
Kár hogy magyar mozdonyokat nem gyártanak. /kivéve M41/. Gondolok itt M44,M38,M47,V43, kivéve az egyedi szériákat amelyek árukban arannyal vetekszenek . Nem teljessen ide kapcsolodo téma de nem tudja valaki hogy a Kispesti erömü mozdonya /A26 066/ véletlenül nem a BN 150 megfelelöje ?
Csak a terepasztal épitéshez szeretnék hozászolni néhány szot. Jo 10 évvel ezelött hozájutottam egy Kibri katalogushoz. Abban láttam egy full szuper olajtelepet . Hoszu ideig hajtottam de nem kaptam sehol. Végül ugy döntöttem megprobálom megcsinálni. Hetekig jártam a Szabadkikötöbe és egyébb helyekre lefényképeztem mindent stb-stb. Sok munkaorámba került furtan faragtam elkészült. Bár beleadtam apait anyait az én olajtelepem négsem lett olyan szép mint a gyári. Persze ma már megvehetném de engem egy kicsit büszkeség tölt el hogy ezt én csináltam. Ma ha tehetném azért inkább megvenném
Nos: a gyártók rendre elfelejtik a protot bemutatni.
Így aztán a PIKO Pultrans úgy lett olyan, hogy kaptak egy halom képet, rajzot, Ral-t, feliratot.
A feliratot betartották, pedig más a modell, mint az eredeti, mert a modellfejlesztéssel egyidőben Székesfehérváron a járűjavítóba még telex számokkal és érvénytelen telefonszámokkal, épfu emblémával ment be, mikor a modell az új felirattal már készen volt. A Pultrans-al hetekig egyeztettünk ez ügyben. Végül ez hibátlan lett. Nem úgy a két vége! Hiába látták a fotókon, hogy milyen, hiába írtam tucatszor, ( a gyöngébbek kedvéért), hogy a már gyártott osztrák spec. modellel azonos, mert az is egy fékállásos, oda se neki. A fényképek egyike amit Rákospalota-Újpesten csináltam évekig díszelgett a katalőgusban, egy fékállással. És évben először szerepel a modell, persze az is rossz. legalizált trehányság, méregdrégén, mert a két állást, kereskedő, modellező megfizeti.
Roco úgy hagyta le a MOL kocsiról az állomásítási táblát, hogy a tervdokumentációban benne van! Előszőr a többszöri faxváltás ellenére lemezkeretes forgóvázat löktek alá, annak ellenére, hoyg váltig kukorékoltam Y 25 kell, abbol is melyik, punktum. Hosszan folytathatnám, de nem szomorítalak. Ötszáz darabos spec magyar széria nem fontos. Gyöngyszem: roco; Es. kép kész, fél liter vagonvörös, próbalemez kiküldve, erre jönnnek, hogy közben leöntötték a kasznit. Kaszni ( és gutaütés ) jön, mert szegénykém egyik vége lehegesztve. Kutatás, karton, SZIR ( hogy hol van) , persze az ország sarkában, Sátoraljaújhelyen szállít cukorrépát. Rohansz, kocsi a gyárban ürít, odaérsz( nem vonattal, mert a menetrend úgy van ahogy, hát autózol 6-7száz km-t) kocsi sehol, ürítették, usgyi. Bezzeg máskor...
Ötödik menet, kocsi megvan. Fotó, rajz, stb, ahogy illik.
Árú (több hónap késéssel)gyün, modellező boldog, fejlesztő halántékán új ősz tincsek, fejebubján hajhullásos holdfény (dicsfény gyanánt).
Mind így ment, esküszöm. Nem csoda, hogy most a kereskedő nem rendel epegörcsöt, modell gyanánt.
Na, csak nem nyugszom..
A vásárolt sínekből összeállítottam a rakodó-tároló részt, próbaképpen. Az egyik végén megemeltem a vágányt 5 cm-re. Pár kocsit legurítottam, próbaképpen. A kéttengelyesek jól vették, begurultak a helyükre, a 4 tengelyesekkel nem sikerült a dolog. Tehát fél-siker. Mozdonnyal nem végeztem próbát. Egyébként a mostani tervben levő "kihúzó" rövid lenne ehhez, mivel az emelkedő teteje után már csak 2-3 kocsi + kis mozdony férne el.
További próbákat is végeztem, mi tudja a 2.1-es sínt. Nekem minden kocsim gond nélkül futott rajta. Mivel mozdony jelenleg egy 118-ason kívül nincs semmi, azt nem tudtam kipróbálni. A síneken egyébként hihetetlenül jól és csendesen futnak a kocsik!
(Na persze, Fuggerth után...)
üdv
Megint küldtem mailt az M44-essel kapcsolatban, nem tudom, megkaptad-e A lényeg az, hogy megvan-e még a félretett a Bobó, ill. ha megvan, mikor érkezhet Bp-re?
Hozzásszólás a magyar vasútmodellezés színvonalához.
Szerintem modellező lévén szerintem ez kizárólag csak a modellezőktől függ.
Nem hiszem, hogy néhány a valóságban nem létező járgány modellje rombolná a modellezés színvonalát. Szerintem még mindig jobb, mintha 20-30 éves Piko mozdonyokkal kezedenének játszani a leendő vasútmodellezők, melyek 1-2 nap játék után rendszerint karbantartást igényelnek. És igy szép lassan elmegy a kedvük az egésztől, és feladják.
A boltunkban láttam már gyereket jobban örülni 1.000 Ft-os gumi meghajtású mozdonynak, mint néhány gyűjtőt a 100.000 Ft-os csodáknak.
Mellesleg megjegyzem, hogy a nagyobb gyártók sem fektetnek mindig hangsúlyt a jármű tökéletességére.
Néhány példa:
Roco 23332 BR 181 sor. kétáramnemű villanymozdony két teljesen egyforma áramszedővel, pedig a valóságban a francia és a német szekaszokon használt áramszedő teljesen különbözik egymástól.
Roco 46926 a gyári kivitelnek nem sok köze van a valósághoz.
Persze létezik gyűjtőknek szánt verzió is kb 3 szoros áron. Ezen minden tökéletes.
Piko Pultranszos cementesvagonja két fékállással, pedig a valóságban csak egy van rajta(ezt mutatja a katalógusbeli kép is).
és még hosszan sorolhatnám.
Mint magánember megjegyzem, hogy a járgányok gyűjtése a vasútmodellezésnek csak egy szük szelete.
Terepasztalépítésben vagy járműépítésben miért nincs ilyen nagy nyüzsgés.
Szerintem a boltokban megvásárolható dolgok mellett ezekkel lehetne igazán felhozni a színvonalat.
Kedves Modellező társak!
Frissült a Webzin!!
Felkerült Két új kép a TT rajongóknak, egy új és szuper cikk a Shay rendszerű gőzösökről (nem csak modellezés szinten), és egy újabb magyar vonatkozású link került a gyűjteménybe.
Kellemes böngészést. És jó munkát aki most szombaton is dolgozni fog :-((
Üdv:
VSanci
En _kifejezettem_ vegallas-kapcsolos cuccokat vettem, amit helyben ki is probaltunk (mindet) es van ra garancia is. Mivel az eddigi tapasztalatok szerint a tonkrement valtok szama korrigal a 0-hoz, en nem aggodok emiatt!
Holnap kinezek a borzere, ha minden igaz, ugyanugy lesz, mint maskor! Bar, mivel munkanap van, nem biztos...megprobalom felhivni az LMK-t, hogy tenyleg lesz-e.
A Fuggerth ujdonsaggal es tobbi kamu kocsival egy bajom van:
Sok modellezo szentul meg van gyozodve arrol, hogy ilyen jarmuvek leteznek a VALOSAGBAN!!!!
Hiaba mutatsz neki tenyeket, a valasz mindig az, hogy modellban letezik, tehat valosagos!
Es ez a szomoru!
Es felrertes ne legyen: engem nem erdekel, nem bant, hogy milyen jol el lehet adni ezeket a jarmuveket.
A gond az, hogy a nem nagyon letezo hazai modellezo qultuura szinvonalat sikerul meg lejebb tolni ezekkel cuccokkal.
Itthon sajnos nincs olyan szakirodalom hatter, amelyhez barki olyan konnyeden hozzajutna, mint nyugaton es egyertelmuve valna egy kezdo szamara is, hogy mi is a leanyzo fekvese.
Ami viszont tetszik BYG-ben, hogy nem kozvetlenul nekem cimeztek a hirleveluket, hanem vagy harminc embernek cc-zve, ezert a Hotmail egybol spam listara rakta oket :-)
Nem beszelve arrol, ha most gonsz lennek, lenne harminc kereskedelmi cellal felhasznalhato e-mail cimem. Azert lehetett volna venni annyi faradtsagot, hogy mindenkinek kulon kuldjek el a hirlevelet...
> mint a Liliput kínai(!) mozdonyai (már ami a festést illeti)
Úgy tudom, Liliputot megvette Bachmann (Kader). Ezek szerint akkor a Liliput modellek is örökölték a Bachmannok híres "vödörbe mártásos" festési technológiáját. :-)
> Szerintem a Fuggerthen kívül minden váltó
> végállás-kapcsolós
Nemnemnemnem!
Az amerikai váltók sohasem végállás kapcsolósak és azt hiszem, a Peco sem. Roconak a Hobby-Line-ja ugyanannak tűnik, mint az Atlas sínek, és akkor az sem végállás kapcsolós!
(írja meg valaki, akinek van ilyen!)
Ha félsz a leégéstôl, használj kondenzátor-kisütéses kapcsolást. Az nem tud leégni, és elég hozzá egy icipici trafó is.
Ezúton szeretnék két kis boltot említeni (ha valaki még nem ismerné őket). Mindkettő Újpesten van, s bár egyik sem kifejezetten modellvasutas bolt, azért még érdekes lehet.
Az egyik az István tér 1. alatt van (A kék metró végállomásától 2 perc gyalog), eredetileg órásbolt, de a tulaj nyomul modellvasút ügyben is (a helyi hírdetőújságban kifejezetten ezt reklámozza). Van H0,TT,N, Roco meg Fuggerth ez meg az, ezenkívül tart és tud katalógus alapján Vollmer ill. Auhagen modellházakat szerezni. (A Vollmert merem ajánlani, én a múltkor egy fűrészüzemet szereztem be, rém profi, a szállítószalagja akár motorral is hajtható. Az Auhagent hanyagolnám :-(, bár TT-hez sok cucc van.) Hétköznap kb 10-17 között van nyitva, szombaton zárva :-(
A másik a 12/14-es villamos Deák Ferenc utcai megállójánál van (kék metró végétől 2 megálló Káposztásmegyer felé). Ez is játék/autó-hajó modellekkel kombinált, de van itt is H0,TT,N mozdony, vagon, Faller házak, stb. Ezt a helyet annyira nem ismerem, de ez szombat délelőtt is nyitva van.
Szvsz az ismeretlenségük miatt érdekes lehet ez a két hely, hátha felbukkan egy-két kincs, meg talán árban sem verik az eget.
GEORGIE:
A Fuggerth görög mozdonya biztos van olyan jó, mint a Liliput kínai(!) mozdonyai (már ami a festést illeti) :-)
joem:
Roco-s dolgok visszaadása időszerű, a jövő hét (is) oké, mondjuk a "szokott" helyen, javasolj időpontot! (megpróbálok mail-t is küldeni.)
Most kaptam meg a BYGmodel hirlevelet, amelyben a Fuggerth gorog BDt vezerlokocsit reklamoz ujdonsagkent! Hat ekkora erovel mar tuneziai festesu BDt is lehetne gyartani!:-)))
A Fuggerth hozza a szinvonalat:-((
Köszönöm az együttérzést, majdnem 4 hét munkám veszett oda!
Ráadásúl a szomszéd macsjkáját nem lehet lelőni!
Már megtettem volna!
Tényleg van valakinek légpuskája?
Egyébként JSB !
Igérem , hogy amint valami lesz írok neked!
Nem buta kérdés. Áramot vezet :)) . Egyébként azt hiszem, a lényeget már leírtam. Minden gond nélkül pontosan illeszthető a csatlakozókba, 3 eres, megfelelő átmérőjű. Azt is írtam, hogy nem muszáj megvenni, de sokkal kényelmesebb ezzel dolgozni. Vehetsz másik vezetéket is olcsó pénzért, talén éppen 3 ereset is, de az nem lesz jó a csatlakozókhoz.