Hát a Continental nevű életveszélyekről tudnék mesélni... Kétszer voltak a kocsijaimon (Octavia I, 1,8/20 SLX, és a mostani SLX 110LE TDI) az egyik ráadásul a drágnak számító PremiumContact. Hála istennek egy jótevő (Stevie nem tudod ki volt?:-))) ) segített tőlük megszabadulni. Egy felüdülés, megnyugvás, biztonság érzés volt csere után a Fulda.
inkabb Hankook-ot vettem volna Michelin helyett, késő bánat
Ne viccelj, tesó, ne viccelj, mer' adok neked egy szett Hankookot, aztan az nemcsalk zajos lesz, de megallni sem fogsz tudni vele :-)
HA kombid van, ES tobbnyire palyazol ES altalaban terheles nelkul, AKKOR a gumik nagy resze hajlamos lesz a fureszfogas kopasra.
Neha egyik feltetelnek sem kell teljesulnie, megis bekovetkezik (lasd Joesmaster esetet a Contikkal).
Sajnos a mai feszes futomuvu autok folyamatosan "pattognak," sulyelosztasuk egyenlotlen a tengelyek kozott, ez pedig szetcseszi a gumikat. Az osszeset. A Hankookot kicsit elobb, mint a Misit, bar ez reszben mintazatfuggo is. (Az abroncs élein nagy, egybefuggo blokkos mintazatok erzekenyebbek erre a rendellenes kopasra.)
Amugy a fureszfogas kopas leginkabb csak komfortvesztest okoz, a menettulajdonsagokat nem befolyasolja.
Udv, Az en gepem is 1.9pdtdi, 2005/5 es 50eKM van benne (elso tulaj vagyok) es a nyari gumival - ami meg a gyari - kb olyan gordulesi zaja van mint egy IFA-nak. Amikor a teli gumik vannak fennt akkor szinte semmi zaj nincs, ugyhogy nalam egyertelmunek tunik a dolog, tavasszal megy ra egy uj garnitura. Vegulis ha a futasteljesitmeny nem is indokolja feltetlenul a cseret, de a gumik eletkora mindenkepp...
"inkább morgásnak " változik a frekvenciája mikor gyorsitasz picit? Vagy az amplitudoja le fol megy (mint a mosogep hangja) mikozben fix sebesseggel mesz?
Amugy kb mennyiert vetted, ha nem titok.. Kivancsi vagyok mennyire tartja az arat az ilyen megkimelt fajta..
"140-nél" sokat jársz gondolom németországba pályán :-))))))
egyébként elképzelhetőm h a gumi lesz. Nálam a téli gumi csinálta 90-100 között, felette, alatta semmi hangja nem volt (inkabb Hankook-ot vettem volna Michelin helyett, késő bánat).
Majd most nemsoká téli gumi váltásnál ki fog derülni, amúgy nem hiszem h fogsz tudni vele mit csinálni.
(1,9 PD 2005-9) (: 46ezerrel vettem a vasat, ami reálisnak tűnik az állapot alapján és tulajt ismervén.
Ha valoban ismerted az eladot, esetleg magat az autot, akkor lelked rajta, de a havi 1000 km-t futo dizel kozepkategorias autok tulnyomo tobbsege csak a meseben letezik.
Nem vagyok híve a 30000kmnek, mert abból ugye nem lehet baj ha, 15-20ezrenként lecseréljük az olajat.
Az autodnak nem 30 ezer a szervizperiodusa, hanem egy rugalmasan valtozo futasteljesitmeny, amit kulonbozo mért parameterek alapjan az auto vezerlo elektronikaja hataroz meg, es maximum 30e kilometer lehet.
A nagy terhelessel hasznalt autok eseten az olajcsere periodus jelentosen lerovidulhet, akar a maximum intervallum harmadara is.
A rugalmas szervizintervallumrol megoszlanak a velemenyek, itt a topikon belul is vannak lelkes hivei es elvakult ellensegei, pl. én :-)
Meggyozodesem, hogy a fixen 15 ezer kilometerre rogzitett olajcsere periodus biztonsagosabba motor szempontjabol, es nem jar (jelentos) plusz koltseggel.
Milyen olajat ajánltok?5w30 5w-40?
A kerdest nem innen kell megkozeliteni.
A VAG-motorokhoz kizarolag olyan olajat szabad hasznalni, ami teljesiti a gyarto eloirasat az adott motorhoz.
A 2005-os PD TDI-hez rugalmas szervizintervallum mellett kizarolag olyan olajat szabad hasznalni, ami rendelkezik a VW506.01 nevu jovahagyassal. Ezek az olajok mind 0W-30 viszkozitasuak -- ez szempont a jovahagyas megszerzesenel.
Nemreg azonban kicsit atrendeztek a szabvanyokat, es a VW507.00 jovahagyasu olajokat is lehet hasznalni az osszes PD TDI motorhoz, rugalmas szervizperiodus mellett is. Ezek kivetel nelkul 5W-30 viszkozitasuak.
Ha feladod a rugalmas szervizintervallumot es attersz a fix 15 ezres csereperiodusra, hirtelen megnyilik a vilag: az elobbi olajokon kivul a VW505.01 szabvanynak megfelelo, amugy 5W-40-es olajok is hasznalhatoak. Ez egy nepszeru kategoria, olcsobb, mint az 506.01 es az 507.00, es a valasztek is nagyobb.
Tehat nem a viszkozitas a lenyeg, hanem a megfelelo VAG-jovahagyas meglete, ami -- a PD TDI-k eseteben -- meghatarozza a viszkozitast is!
Inmáron egy hete én is beléptem a népes táborba, octavia II tulaj lettem!(1,9 PD 2005-9) (:
46ezerrel vettem a vasat, ami reálisnak tűnik az állapot alapján és tulajt ismervén. Észrevettem, azomban hogy 140-nél elkezd zúgni a futómű. De sem fölötte sem alatta nem hallok semmit. (inkább morgásnak mondanám) szerintetek csak a gumi vagy komolyabb dolog van kilátásban?(kerékagy csapágy)
Long life olaj van benne és 51-nél jön a következő szervíz. Nem vagyok híve a 30000kmnek, mert abból ugye nem lehet baj ha, 15-20ezrenként lecseréljük az olajat. Milyen olajat ajánltok?5w30 5w-40?
Miféle kihegyezett teljesítmény??? Nincs kihegyezve.....
A kis köbcenti nem feltétlenül jelenti azt, hogy kihegyezett... Csapágyak, megfelelő anyagminőség, jó minőségű olajok, precíz tervezés, megmunkálás stb. stb...
1985-86, Forma1: 1,5 turbó ~ 1200 (1400) lóerő... Az ki volt hegyezve...:-)))
A DSG nagyon nagyon jó! 7 kiló elég sok pénz érte, ez tény...
Ha olajos a DSG, akkor kb. +10 % a fogyasztása a kéziváltóshoz képest, ha száraz akkor kb. azonos a kéziváltóssal....
Igazából én még tönkrement DSG-ről nem hallottam.. Biztos van, de én még nem hallottam komoly meghibásodásról....
beírtam az orrmotor fórumba, és utána vettem észre h van octavia topic is, szóval ide is bemásolom ha nem gond:
Tanácsot szeretnék kérni, hátha vkinek már van tapasztalata : új Octaviát vennék, és már csak azt kell eldöntenem h az 1.4 tsi motor kéziváltós legyen e vagy DSG.
Eddig is OII-t használtam, 1.9 pdtdi-t újkorától, amiben mondjuk egy 50.000km körüli garanciális komplett turbócsere borzolta az idegeimet, de alapvetően elégedett vagyok, uh ezért lesz megint Octavia.
Ahogy néztem a DSG-s benzines egy árban van a régi 1.9 dízellel, de mindenki az 1.4 felé tol, mennyivel modernebb, kompaktabb stb motor, bár fázom a kihegyezett teljesítményektől, de ez van, árban győzött az 1.4 .
Azt nem tudom, h megéri e a nagyjából 7 kilót a DSG, van-e annyival jobb kényelemben, vagy fogyasztásban ( azaz nem nő tőle :) ) , vagy csak egy újabb hibalehetőség a bonyolultsága miatt?
a mostani skodrikon 1 zar van, es 8e volt (igaz tavaly) a dugozas. Es szamlara raadasul.
A dugozasnak is vannak szintjei.
1) siman a zarszerkezet kiszerelese, a helyere egy femdugo beepitese
2) ugyanez, de femdugo helyett egy uj, lyuk nelkuli muanyag boritas (olyan, mint a hatso kilincseken) beszerzese, lefenyezese
3) valamilyen vesznyitas kivitelezese (az O2-nek a csomagtartoja sem nyilik kivulrol mondjuk akku lemerules eseten, ezert muszaj valami trukkot kitalalni -- ez megint lehet egyszerubb vagy bonyolultabb)
Két autóról is lecsúsztam mert még nem volt eladva a Fabia. Mindkettő 1.6-os volt 60e km-el. Az egyik Gyöngyösön, 2.1-ért odaadta volna, a másik elég jól felszerelt Nagykanizsán 2.4-ért. 1-2 napig voltak csak fent a neten...
Így most vettem egy 2005-ös 1.4-eset 90e km-el, 2.3-ért 1 év garanciával, +téligumi sztettel. Remélemnem bánom meg.
A valtozar, az immo, a motorterzar darabja 35 es 45 kozott van beszerelve, fuggoen a gyartmanytol es a kiepitettsegtol (pl. kell-e rablasgatlas az immo mellé, kell-e pancellemezt varazsolni a motorterzarhoz, rudas vagy pop-up-os-e a valtozar).
A zardugozas szinten megoldas-fuggo, de 10 es 20 ezer kozott lehet.
A diagnosztikai kabel szethuzhatova tetelere biztos van egy munkadij, de szerintem, ha valaki az osszes fenti termeket megrendeli, az megkapja gratisz. Igaz, Minit? :-)
Köszi, korrekt kis összeállítás. És kb mennyibe fáj egy ilyen kis csomag?
Kevesebbe, mint a cascod önrésze :-)
Amugy ha mindent fullosra meg akarsz csinaltatni, akkor olyan 140-160 korul, de ez legalabb kepes valoban megvedeni az autot, es a legtobb eszkoz az auto eladasakor kiszerelheto, atrakhato a kovetkezo autoba.
Amugy a profi tolvaj, amikor latja, hogy a zar le van dugozva, abban a pillanatban feladja a tervet, mert sejti,, hogy ha a bejutas ennyire komplikalt, akkor kesobb is lesz még bonyodalom.
A Seatban most peldaul eleg volt a zarszerkezet csavarjait lecserelni letörős fejű csavarokra, de pl. a Scenic meg korabban a Lagunak kaptak egy-egy egyedi pancellemezt is, ami meggatolta, hogy kivulrol hozza lehessen ferni a zarhoz.
A kepen valamelyik regebbi autom specialis pancellemeze varja a festes utani szaradast, DrMinit referenciamunkaja Renault Laguna teruleten :-)
2) azon belül is variálnál, hogy Octavia2? azon belül mit? én max. a kézi/automata miatt gondolnék eltérést, hogy hol lehet jó... 5) a szerszerkezet gyengének mondható az O2-nél, vagy ez csak egy template-ed lementve, és benne maradt? :) (ez választ adna a fentire is. ;)
Ugy ertette, h Dr. Minit -et erdemes megkeresni, nekem is o szerelte a skodriba a titandipolt (meg meg igen sok egyedi trukkot tud). Szokott itt is commentelni, mert neki is octaviaja van, de a fo lakohelye az autolopos topikok.
szolid arakon dolgozik, ha viszel neki sultkolbaszt, akkor engedmenyt is ad :-)