Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 10925
Hát a Continental nevű életveszélyekről tudnék mesélni... Kétszer voltak a kocsijaimon (Octavia I, 1,8/20 SLX, és a mostani SLX 110LE TDI) az egyik ráadásul a drágnak számító PremiumContact. Hála istennek egy jótevő (Stevie nem tudod ki volt?:-))) ) segített tőlük megszabadulni. Egy felüdülés, megnyugvás, biztonság érzés volt csere után a Fulda.
Előzmény: stevie w (10924)
stevie w Creative Commons License 2009.08.26 0 0 10924

inkabb Hankook-ot vettem volna Michelin helyett, késő bánat

 

 

Ne viccelj, tesó, ne viccelj, mer' adok neked egy szett Hankookot, aztan az nemcsalk zajos lesz, de megallni sem fogsz tudni vele :-)

 

HA kombid van, ES tobbnyire palyazol ES altalaban terheles nelkul, AKKOR a gumik nagy resze hajlamos lesz a fureszfogas kopasra.

 

Neha egyik feltetelnek sem kell teljesulnie, megis bekovetkezik (lasd Joesmaster esetet a Contikkal).

 

Sajnos a mai feszes futomuvu autok folyamatosan "pattognak," sulyelosztasuk egyenlotlen a tengelyek kozott, ez pedig szetcseszi a gumikat. Az osszeset. A Hankookot kicsit elobb, mint a Misit, bar ez reszben mintazatfuggo is. (Az abroncs élein nagy, egybefuggo blokkos mintazatok erzekenyebbek erre a rendellenes kopasra.)

 

Amugy a fureszfogas kopas leginkabb csak komfortvesztest okoz, a menettulajdonsagokat nem befolyasolja. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (10921)
vtdriver Creative Commons License 2009.08.26 0 0 10923
Udv,
Az en gepem is 1.9pdtdi, 2005/5 es 50eKM van benne (elso tulaj vagyok) es a nyari gumival - ami meg a gyari - kb olyan gordulesi zaja van mint egy IFA-nak. Amikor a teli gumik vannak fennt akkor szinte semmi zaj nincs, ugyhogy nalam egyertelmunek tunik a dolog, tavasszal megy ra egy uj garnitura.
Vegulis ha a futasteljesitmeny nem is indokolja feltetlenul a cseret, de a gumik eletkora mindenkepp...
Előzmény: Boldy4 (10919)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 10922
"inkább morgásnak " változik a frekvenciája mikor gyorsitasz picit?
Vagy az amplitudoja le fol megy (mint a mosogep hangja) mikozben fix sebesseggel mesz?

Amugy kb mennyiert vetted, ha nem titok.. Kivancsi vagyok mennyire tartja az arat az ilyen megkimelt fajta..
Előzmény: Törölt nick (10921)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 10921
"140-nél"
sokat jársz gondolom németországba pályán :-))))))

egyébként elképzelhetőm h a gumi lesz. Nálam a téli gumi csinálta 90-100 között, felette, alatta semmi hangja nem volt (inkabb Hankook-ot vettem volna Michelin helyett, késő bánat).

Majd most nemsoká téli gumi váltásnál ki fog derülni, amúgy nem hiszem h fogsz tudni vele mit csinálni.

Üdv: LAci

Előzmény: Boldy4 (10919)
stevie w Creative Commons License 2009.08.26 0 0 10920
(1,9 PD 2005-9) (: 46ezerrel vettem a vasat, ami reálisnak tűnik az állapot alapján és tulajt ismervén.

 

 

Ha valoban ismerted az eladot, esetleg magat az autot, akkor lelked rajta, de a havi 1000 km-t futo dizel kozepkategorias autok tulnyomo tobbsege csak a meseben letezik.

 

 

Nem vagyok híve a 30000kmnek, mert abból ugye nem lehet baj ha, 15-20ezrenként lecseréljük az olajat. 

 

 

Az autodnak nem 30 ezer a szervizperiodusa, hanem egy rugalmasan valtozo futasteljesitmeny, amit kulonbozo mért parameterek alapjan az auto vezerlo elektronikaja hataroz meg, es maximum 30e kilometer lehet.

 

A nagy terhelessel hasznalt autok eseten az olajcsere periodus jelentosen lerovidulhet, akar a maximum intervallum harmadara is.

 

A rugalmas szervizintervallumrol megoszlanak a velemenyek, itt a topikon belul is vannak lelkes hivei es elvakult ellensegei, pl. én :-)

 

Meggyozodesem, hogy a fixen 15 ezer kilometerre rogzitett olajcsere periodus biztonsagosabba motor szempontjabol, es nem jar (jelentos) plusz koltseggel.

 

 

 

Milyen olajat ajánltok?5w30 5w-40?

 

 

A kerdest nem innen kell megkozeliteni.

 

A VAG-motorokhoz kizarolag olyan olajat szabad hasznalni, ami teljesiti a gyarto eloirasat az adott motorhoz.

 

A 2005-os PD TDI-hez rugalmas szervizintervallum mellett kizarolag olyan olajat szabad hasznalni, ami rendelkezik a VW506.01 nevu jovahagyassal. Ezek az olajok mind 0W-30 viszkozitasuak -- ez szempont a jovahagyas megszerzesenel.

 

Nemreg azonban kicsit atrendeztek a szabvanyokat, es a VW507.00 jovahagyasu olajokat is lehet hasznalni az osszes PD TDI motorhoz, rugalmas szervizperiodus mellett is. Ezek kivetel nelkul 5W-30 viszkozitasuak.

 

Ha feladod a rugalmas szervizintervallumot es attersz a fix 15 ezres csereperiodusra, hirtelen megnyilik a vilag: az elobbi olajokon kivul a VW505.01 szabvanynak megfelelo, amugy 5W-40-es olajok is hasznalhatoak. Ez egy nepszeru kategoria, olcsobb, mint az 506.01 es az 507.00, es a valasztek is nagyobb.

 

Tehat nem a viszkozitas a lenyeg, hanem a megfelelo VAG-jovahagyas meglete, ami -- a PD TDI-k eseteben -- meghatarozza a viszkozitast is!

 

Előzmény: Boldy4 (10919)
Boldy4 Creative Commons License 2009.08.26 0 0 10919

Sziasztok!

 

Inmáron egy hete én is beléptem a népes táborba, octavia II tulaj lettem!(1,9 PD 2005-9) (:

46ezerrel vettem a vasat, ami reálisnak tűnik az állapot alapján és tulajt ismervén. Észrevettem, azomban hogy 140-nél elkezd zúgni a futómű. De sem fölötte sem alatta nem hallok semmit. (inkább morgásnak mondanám) szerintetek csak a gumi vagy komolyabb dolog van kilátásban?(kerékagy csapágy)

 

Long life olaj van benne és 51-nél jön a következő szervíz. Nem vagyok híve a 30000kmnek, mert abból ugye nem lehet baj ha, 15-20ezrenként lecseréljük az olajat. Milyen olajat ajánltok?5w30 5w-40?

 

Köszi a válaszokat!

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.25 0 0 10918

"kihegyezett teljesítményektől"

 

Miféle kihegyezett teljesítmény??? Nincs kihegyezve.....

A kis köbcenti nem feltétlenül jelenti azt, hogy kihegyezett...  Csapágyak, megfelelő anyagminőség, jó minőségű olajok, precíz tervezés, megmunkálás stb. stb...

1985-86, Forma1: 1,5 turbó ~ 1200 (1400) lóerő... Az ki volt hegyezve...:-)))

 

A DSG nagyon nagyon jó! 7 kiló elég sok pénz érte, ez tény...

Ha olajos a DSG, akkor kb. +10 % a fogyasztása a kéziváltóshoz képest, ha száraz akkor kb. azonos a kéziváltóssal....

Igazából én még tönkrement DSG-ről nem hallottam.. Biztos van, de én még nem hallottam komoly meghibásodásról....

Előzmény: Coagsi (10917)
Coagsi Creative Commons License 2009.08.25 0 0 10917
Sziasztok,

beírtam az orrmotor fórumba, és utána vettem észre h van octavia topic is, szóval ide is bemásolom ha nem gond:

Tanácsot szeretnék kérni, hátha vkinek már van tapasztalata : új Octaviát vennék, és már csak azt kell eldöntenem h az 1.4 tsi motor kéziváltós legyen e vagy DSG.

Eddig is OII-t használtam, 1.9 pdtdi-t újkorától, amiben mondjuk egy 50.000km körüli garanciális komplett turbócsere borzolta az idegeimet, de alapvetően elégedett vagyok, uh ezért lesz megint Octavia.

Ahogy néztem a DSG-s benzines egy árban van a régi 1.9 dízellel, de mindenki az 1.4 felé tol, mennyivel modernebb, kompaktabb stb motor, bár fázom a kihegyezett teljesítményektől, de ez van, árban győzött az 1.4 .

Azt nem tudom, h megéri e a nagyjából 7 kilót a DSG, van-e annyival jobb kényelemben, vagy fogyasztásban ( azaz nem nő tőle :) ) , vagy csak egy újabb hibalehetőség a bonyolultsága miatt?

Kösz az ötleteket…
hansy71 Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10916

Szasztok!

Vlakinek tapasztalata az 1,6-s crdi motorról?
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10915
2) kivetelevel volt annyi. source> Dr. Minit
Szerintem 2) nem fontos.
Előzmény: stevie w (10914)
stevie w Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10914

a mostani skodrikon 1 zar van, es 8e volt (igaz tavaly) a dugozas. Es szamlara raadasul.

A dugozasnak is vannak szintjei.

 

1) siman a zarszerkezet kiszerelese, a helyere egy femdugo beepitese

 

2) ugyanez, de femdugo helyett egy uj, lyuk nelkuli muanyag boritas (olyan, mint a hatso kilincseken) beszerzese, lefenyezese

 

3) valamilyen vesznyitas kivitelezese (az O2-nek a csomagtartoja sem nyilik kivulrol mondjuk akku lemerules eseten, ezert muszaj valami trukkot kitalalni -- ez megint lehet egyszerubb vagy bonyolultabb)

 

Előzmény: Törölt nick (10913)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10913
a mostani skodrikon 1 zar van, es 8e volt (igaz tavaly) a dugozas. Es szamlara raadasul.

mas> allitolag elegge szarok a 16 szelepes 2.0 diezel mottorok. Ezt hallottam ma bent a szervizben. Sok baj van a mostaniakkal.

Udv> Laci
Előzmény: stevie w (10908)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10912

Remélem a térkövet is vissza rakta a sorba,a helyére.

Talán még a festékes oldala is alulra került.......................

Vagy az a titkos beépített védelem..?

:-))

Előzmény: Törölt nick (10911)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10911
az a fél zsalukő nem mutathat valami jó az autódon (Raadasul hilti lazan atviszi )
:-)
Előzmény: stevie w (10903)
Rosep Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10910

Egy ilyet én is megvettem volna.

 

Két autóról is lecsúsztam mert még nem volt eladva a Fabia. Mindkettő 1.6-os volt 60e km-el. Az egyik Gyöngyösön, 2.1-ért odaadta volna, a másik elég jól felszerelt Nagykanizsán 2.4-ért. 1-2 napig voltak csak fent a neten...

 

Így most vettem egy 2005-ös 1.4-eset 90e km-el, 2.3-ért 1 év garanciával, +téligumi sztettel. Remélemnem bánom meg.

Előzmény: Hozso1 (10894)
ckerti Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10909
Köszi :-)
Előzmény: stevie w (10908)
stevie w Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10908

Konkrétan az árakra voltam kiváncsi

 

 

A valtozar, az immo, a motorterzar darabja 35 es 45 kozott van beszerelve, fuggoen a gyartmanytol es a kiepitettsegtol (pl. kell-e rablasgatlas az immo mellé, kell-e pancellemezt varazsolni a motorterzarhoz, rudas vagy pop-up-os-e a valtozar).

 

A zardugozas szinten megoldas-fuggo, de 10 es 20 ezer kozott lehet.

 

A diagnosztikai kabel szethuzhatova tetelere biztos van egy munkadij, de szerintem, ha valaki az osszes fenti termeket megrendeli, az megkapja gratisz. Igaz, Minit? :-)

Előzmény: ckerti (10907)
ckerti Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10907
Konkrétan az árakra voltam kiváncsi, de inkább hímeztem-hámoztam :-)
Előzmény: stevie w (10906)
stevie w Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10906

A tapasztalatokról majd beszámolhatnál.

 

 

Milyen tapasztalatokrol?

 

Ha van konkret kerdesed, szoljal, mert nekem most eppen ket (2) olyan sajat autom van, ami Minit-kezelest kapott :-)

 

Amugy egy kisebb flottanyi automat csinalta mar a mester.

Előzmény: ckerti (10905)
ckerti Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10905

Ezt mondja és valósítja meg Neked Dr.Minit.

 

A tapasztalatokról majd beszámolhatnál.

Előzmény: ilyestomi (10902)
stevie w Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10904

Köszi, korrekt kis összeállítás. És kb mennyibe fáj egy ilyen kis csomag?

 

 

Kevesebbe, mint a cascod önrésze :-)

 

Amugy ha mindent fullosra meg akarsz csinaltatni, akkor olyan 140-160 korul, de ez legalabb kepes valoban megvedeni az autot, es a legtobb eszkoz az auto eladasakor kiszerelheto, atrakhato a kovetkezo autoba.

 

Amugy a profi tolvaj, amikor latja, hogy a zar le van dugozva, abban a pillanatban feladja a tervet, mert sejti,, hogy ha a bejutas ennyire komplikalt, akkor kesobb is lesz még bonyodalom.

Előzmény: ilyestomi (10902)
stevie w Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10903

2) azon belül is variálnál, hogy Octavia2? azon belül mit? én max. a kézi/automata miatt gondolnék eltérést, hogy hol lehet jó...

 

A kulonbozo gyartmanyok rogzitese, szerelhetosege, hatasmechanizmusa autotpusonkent eltero lehet.

 

En ra szoktam bizni Minitre, hogy tanulmanyozza az elerheto szerkezeteket, es a vegen valassza ki az adott autohoz legmegfelelobbet.

 


5) a szerszerkezet gyengének mondható az O2-nél, vagy ez csak egy template-ed lementve, és benne maradt? :) (ez választ adna a fentire is. ;)

 

 

Neeeem, nem dolgozom konzerv aruval, csak a bulgarias topikokban :-)

 

http://www.utikalauz.hu/index.php?p=folap&id=955

 

A Seatban most peldaul eleg volt a zarszerkezet csavarjait lecserelni letörős fejű csavarokra, de pl. a Scenic meg korabban a Lagunak kaptak egy-egy egyedi pancellemezt is, ami meggatolta, hogy kivulrol hozza lehessen ferni a zarhoz.

 

 

 

A kepen valamelyik regebbi autom specialis pancellemeze varja a festes utani szaradast, DrMinit referenciamunkaja Renault Laguna teruleten :-)

 

Előzmény: Varshi (10900)
ilyestomi Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10902
Köszi, korrekt kis összeállítás. És kb mennyibe fáj egy ilyen kis csomag?
Előzmény: stevie w (10899)
ilyestomi Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10901
Köszi, korrekt kis összeállítás. És kb mennyibe fáj egy ilyen kis csomag?
Előzmény: stevie w (10899)
Varshi Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10900
2) azon belül is variálnál, hogy Octavia2? azon belül mit? én max. a kézi/automata miatt gondolnék eltérést, hogy hol lehet jó...
5) a szerszerkezet gyengének mondható az O2-nél, vagy ez csak egy template-ed lementve, és benne maradt? :) (ez választ adna a fentire is. ;)
Előzmény: stevie w (10899)
stevie w Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10899

Sok szakemberrel beszéltem, ezek a tapasztalatok:

 

 

Nem t'om kivel beszeltel, de tokeletesen egyetertek az illetovel.

 

Az O2 vedelme amugy jol megoldhato, szinte lophatatlanna lehet tenni:

 

1) zardugozas (a gyari kettos retesz megvedi a Skodakat az ablaktores utani behatolastol is)

2) valtozar (tipushoz legjobban illo modell kivalasztasa + preciz beepites!)

3) "rendes" immo (motorterben tilt, nem 12 V-os tapot, hanem kommunikaciot)

4) OBD-csatlakozo blokkolasa (akár sima csoki csatival, de a motorterben!)

5) motorterzar (zarszerkezet plusz vedelme!)

Előzmény: ilyestomi (10895)
ilyestomi Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10898
Kb egy ilyenbe szeretnék én is belenyúlni, ráadásul eredetileg debreceni vagyok  de sajnos Bp élek 5 éve...
Előzmény: Hozso1 (10894)
stevie w Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10897

Ezt nem igazán értem :)))

 

 

Majd mindjart megerted :-)

Előzmény: ilyestomi (10893)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.24 0 0 10896

Ugy ertette, h Dr. Minit -et erdemes megkeresni, nekem is o szerelte a skodriba a titandipolt (meg meg igen sok egyedi trukkot tud).
Szokott itt is commentelni, mert neki is octaviaja van, de a fo lakohelye az autolopos topikok.

szolid arakon dolgozik, ha viszel neki sultkolbaszt, akkor engedmenyt is ad :-)

Udv> LAci
Előzmény: ilyestomi (10893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!