Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2994
Hali!

Ejnye no, hat senki sem ir a hetvegi borzerol? :-)
Szoval, kint voltam, 2x is :-)
Most eloszor lattam igazi, jo minosegu ameriaki kinalatot. Az arakrol nem erdeklodtem, de nagyon szep, uj allapotu H0 gepekkel volt kint egy ficko.
Aztan, nem messze tole, volt egy TT-s. Volt atfestett 520-asa (JSB persze megtalalta a hianyokat rajta :-)) ) tovabba magyar gyorsvonati kocsik. A tipusokat inkabb nem irom, mert nem tudom fejbol, a lenyeg, hogy az automata ajtos Bpmz (vagy ilyesmi) tipusok voltak. Nagyon szepek! Szinten nala, TT-s szili. Volt csak kaszni is, de volt nagyon szep kesz darab is, kulon felszerelt korlatokkal, szep festessel. A kaszni vonalai egyenesek voltak, az oldala is szep volt.
Eleg sokan voltak, es a kinalat is jo volt. Fent, a sarokban, a probaasztal mellett levo arusnal VEGRE lattam 2. osztalyu PIKO kocsikat. A modernizalt tavforgalmi kocsikbol szinte minden volt neki, nagyon jo minosegu modellek! Etkezo, 1, 1-2, poggyasz, festett viszonylattablakkal, dobozzal. Voltak meg Schicht kocsik is, CSD kek szinben.

Mopi:
Nalam egy-ket alap dolog hianyzik errol a digitalis technikarol. Amit most vettem, 132, mar felszerelheto dekoderrel. Egyenaramu modell. Ha veszek hozza egy dekodert, megveszem az erositot, vezerloegyseget, beleteszem-racsatlakoztatom; mar mehet is? A sima, egyenaramu kocsik, amikben van vilagitas, igenyelnek atalakitast? Sajnos, a ROCO altal tervezett jelzo dekoder egyenlore mukodeskeptelen, meg nem hoztak ki. Nekem ez nem tetszik, en a jelzokkel is szerettem volna vezerelni a szerelveny... (Meg annyit, hogy "termeszetesen" 2 sines rendszerben gondolkodom.)

Bogar:
Ha teged nem zavar, masokat sem hiszem, hogy zavarna az U sin es az i sin egyuttes hasznalata! En azt lattam, hogy a 132-es sokkal szebben fut a ROCO palyan, mint az U profilon, mellesleg ez a flex-sin dolog szinten nagyon hasznos! En teljes egeszeben lecsereltem a sineket ROCO LINE-ra. Hat, nagy beruhazas, de (remelem!) csak egyszer kell.
Mint irtam, a 2.1-es sinen a muanyagkereku kocsikat kiveve eddig minden jol futott.

udv!

JSB Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2993
csikorháTTú
reggl szólj be a szerkesztőségbe. (246-20-12)
Előzmény: Törölt nick (2992)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2992
JSB
Ganzról időpont egyeztetés e-mail, vagy telefon? Tartalmából: fotó a MÁV 324 mind a három változatáról. Nem tartalak fel, jó munkát!
csíkosháTTú
Előzmény: JSB (2991)
JSB Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2991
csikosháTTú
Képeket összetúrok Neked abból az időből. Lap lezárt, most tördelés folyik. Ez egyenlő a behavazással. Lélegzet pár nap múlva. Van valahol odebenn az archivumban NDK időkből, Modelleisenbahner (sajnos hiányos), meg Modelleisenbahner Kalender. Igaz az vegyes ( nemcsak német) de jó háttéranyag. Amiről ma jajongtam ( mert ezek kéznél voltak, csak holnap viszik vissza) tele van magyar csoda modellekkel. (hetvenes évek)

Ganzot majd mutasd meg kérlek.

Más: !!! Keresem azt a kollégát akinak nagyapja a 601-en szolgált. Jelezte, aztán eltünt. Most elől az anyag, tanulmányozható. Több ember ábrázolásos képünk van.

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2990
Mégvalami JSB!
Bocs, hogy hosszú vagyok, és lehet, hogy most igazi tudálékos kezdő leszek: Hozzátodtok férni a Ganz-Mávag 44. Bulletinjéhez? Nagyon jó írás a magyar mozdony-gyártásról (az én szegényes angol tudásom alapján) sok érdekes, igaz fekete-fehér képpel. Ha érdekel Téged, vagy valakit szívesen kölcsön adom, csak kérek egy e-mailt: vsteve@freestart.hu
csíkosháTTú
Előzmény: JSB (2984)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2989
Üdv JSB!
A hetvenes évek közepe óta TT-zem. Le kellett bontanom az első asztalomat, de most építem az újat, csakazértis TT alapon. (Ha csak most kezdeném MÁV téma lenne, de már DR, nagyjából az epoch IV elejéről.) Egyébként beletrafáltál, a vesszőparipám az, hogy nem elég, ha a csak a vonat tök élethű, és egy összecsapott környezetben fut. Illúzió romboló hatású, szerintem. Sajnos én nem jártam DDR-ben, csak fényképek után próbálkozom.

Kedves modellező Társak!
Mi lenne, ha a veszekedőket válasz nélkül hagynánk, tudom, nehéz megállni, de itt A MODELLVASÚT A TÉMA, ez fontosabb!
csíkosháTTú

Előzmény: JSB (2984)
JSB Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2988
Bogar

Fordítókorongot Fleischmann gyárt. A Markliné is az. könnyen lehet váltóáramú is. Más nincs, ill. használhatatlan. Talőán tudok valamit, de ehhez kérdezősködnöm kellene. Emilt kérek!

Kocsi ügyben gyere be emillel, hozzám, tudok egy címet. Most lesz ajánlata. Kis szária, de elviselhető áron. Azért e "titkolozás", mert a pacákot nem kérdeztem és bnem tudom miot szólna, a rászabadítok egy hadsereget.

A V 63 drága és sok vonatkozásban kezdetleges., torz stb.

Kint itt-ott veszik, mert nem ismerik azeredetit.
A kaszni öntött, a forgóvátmaszk is. Sokan Ludmillára teszik, a ROCO 151 is divat, csak ott túl közeli a két forgóváz.

Előzmény: BoGar (2986)
Mopi Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2987
Matiz írta:
Le a kalappal, gyonyoru es hatalmas! Ha megkerdezhetem, sajat, vagy tobben epititek?
A digitalis rendszer nehany megoldasa erdekelne, peldaul a vonatbefolyasolas. A jelzok allasa befolyasolja a vonatot, vagy csak a Control unittal vezerelheted?

Az apámmal ketten építjük.
A jelzők a mi asztalunkon nem befolyásolnak semmit (ki vannak iktatva, vörösben is lehet menni), a Control Unittal vezéreljük a gépeket.
A Märklin már gyárt olyan jelző-elektonikát, ami befolyásol (pl: vörös jelzőnél magátol lassít a vonat és megáll, de az egyéb funkciói bekapcsolva maradnak.) Ez persze csak Digital rendszernél lehetséges.

Előzmény: Törölt nick (2968)
BoGar Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2986
Sziasztok!

Beruháztam végre, és áttértem a Roco I 2.5-ös rendszerére. (persze az még csak az állomásrészre elég, de legalább már van valami.) Jelenleg van még használható U (kalap)sínem is. Merjem-e a két sínt egyszerre használni, vagy hülyén fog kinézni?? Föleg olyanokat kérdezek, akinél ua a helyzet. (Pl: Matiz. Vagy te nem használod a régi megmaradt sínt??)
Szeretnék a terepasztalomra "igazi" (nem Fuggerth) magyar vagonokat. Mit tudtok ajánlani?? Láttam a Dom-Modelsnél V63, de a német weblapon kicsit drágán árulják. Ez itt Mo-n is ilyen drága?? (500 márka.) Ja és még valami. Szeretnék a későbbiekben beruházni egy fordítókorongot. Tudtok valami jót ajánlani, vagy esetleg nincs valamelyikötöknek egy használt, de jó állapotú eladósorban??
Bocs, hogy ilyen hosszú voltam! BoGár

Mopi Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2985
khotjoe kérdezi:
Hogyan véditek az asztalt a portol?

Egyszerű: A szobában nincsenek "fölösleges" textiliák (pl: szőnyeg...), ezért nincs túl nagy por. A másik az, hogy évente egyszer alapossan (mindent lepakolunk) leporszívózzuk az asztalt. A mozdonyokat, kocsikat stb. babakefével tisztítjuk.

Előzmény: khotjoe (2966)
JSB Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2984
Rezgaras,
köszöm, hogy helyettem megírtad a jogi kérdések perfekt összefoglalóját.

Most már csak azon kellene fáradoznunk, hogyan tegyük a Fialovits anyagot közkinccsé! Ugyanis ami ismert az mindig ua. 100-120 felkapott, s még nem is csak a legjobb.
Egy nagy album kiadása drága (mondhatni horribilis) de abból aztán nincs mese alapon lehet modellezni. Azt is sikerült több éves munkával megállapítani, mi mikor készült. Van DR (1930-sa évek!), ÖBB, NSB, FS anyag is. Műtárgyak stb.

Ezen kellene a fejünket törni. Találtam olyan teljesen oldalnézeti 424.027 (5000. magyar mozdony)felvételt ami tizedmilliméternyi pontossággal HO, pedig hol volt az akkor!

Nos várnám az ötleteket, hogyan essen le Európa álla, ha végre megmutatjuk az anyagot, nekünk, nekik.

A szöveg kész, mert Fialovitsnál, Lánernél, Falknál jobbat úgy sem tudunk. Lányi pályaszám szerint a csavarról fejből köpi a mozdonyokat.
Ha Ő a lektosr, tévedés kizárva. Fialovits jó barátja volt, ami nagy szó, mert Béla bátyánk tudott szúrni(mindíg szembe!!)

csikosháTTu

32 évig volt TT -m, aztán a sok munka miatt fájó szívvel túladtam a félkész asztalon.
Szívesen csevegek róla, ha érdekel. (Nem magamról, az mellékes) Otto Zeuke, meg a többiek, a Berliner (a minőségileg felhígulós idők), Tillig,mind a szemem előtt voltak, páholyból nézhettem(nagyokat).

Otto sajna meghalt, pedig nála többet ma sem tud senki.
Sok örömet a Szász, pl. Drezda -Annaberg vonatodhoz. Magam ilyet 1972-75-ben naponta láttam. Néha 65 huzta(hétvégi ingázók miatt, dupla hosszal). Magam is használtam Heidenau- Drezda között. Ezt csak auzért, mert utána lapozhatsz, és egyből láthatod milyen jellegű a környék. Heidanau-Annaberg hegyi, az előbbi -majdnem sík, ereszkedő - sík Elba parti vonal. Jó terepasztal téma.
Akkoriban műemléket, tájat diáztam. Vonatot sajna nem , igaz hamar kivágtak volna az NDK-ból. Izgi, de néhány "von trüben" (odaáti) kapott lehetőséget. Ma ebből él a szakirodalom (medellipar is). A Transpress anyagát(Gerhard Trost, ő is halott) széthordták, és meggazdagodtak rajta.

JSB Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2983
rezgaras.
Miközben teljesen úgyanazt és ugyanúgy látjuk, nem értem mi abban az "agressziv" ha mint "vén f.." a féktelen ugri-bugri(s)t letitánozom. Hiszen "kírályságuk" - mintha túl sok lenne a Dunamedencében az utóbbi időben a király - levét valamennyien isszuk. Mi abban a baj , ha felhívom feigyelmeteket, mit tartanak a kinti gyártók rólunk. Halgassam el, akkor meg az lesz a baj mindig ugyanannak a 4-5 felkentnek, hogy titkolózom. Ugyanis előbb utóbb elmondanák másnak, aki talán nem szó szerint adja tovább. Nos akkor lenne hörgés!
Szomorú és értetlen vagyok, hogy veheti - tisztelet a kivételnek - a bátorságot (akár pofátlanságot is írhattam volna, hogy) valamennyiünkkel kilökjön. Igaz magukkal is, de nem vagyok kárörvendő fajta (ami manapság komoly hiányosság, de konokul vállalom).
Néhányink neve ismeert, de a legféktelenebbeké nem . Ez önmagában minősít Uraim!

Igenis dühös vagyok8 de nem féltékeny), amikor látom , hogy x kilfeldi Club kapott annyit amit mi álmodni sem merünk. Közben lenne pénzük, nekünk klub szinten meg nincs. Csak egy kicsit kellene néhánynak visszafognia magát, és a szája helyett a kezét járatni, készülő modelljén.

Mondhatsz akármit Te is, én is, hírünk elég hervatag (remélem nem voltm e jelzővel agresszív).
Tessék már végig gondolni, könyörgöm, ezzel hova jutunk. A megbecsült, egyenrangú félnek tartott magyar vasútmodellezésig aligha.
Nézd meg úgy harmionc évvel hol tartottunk. Nos a VEB PIKO ellenére a nemzetközi élcsapatban, s ma...

Ez az érdekből barátkozósdi nem kell senkinek. Kikopunk így mindenhonnan.
Ez az ami bánt, a marakodás, széthúzás, amiről nem lehet írni elég higgadtan.

Kinek jó, ha valaki a német mozdonyokat keveri, kutyulja és itt fennen topikol, olyan stílusban, hogy több kezdőt bevisz az erdőbe? Neki se, mert idő után kiderül.

Ne haragudj, de ha hússzor is leszek agresszív, a dolog érdekében akkor is kiáltani kell, ha már itt tartunk, ébresztő, vagy a futottak még leszünk!
Kinek kell ez???

Arról már nem is merek írni, mert kötözködő vén f.... leszek ismét egyből, hogy mi előszőr tanultunk, aztán hallgattunk sikáig, nyitott szemmel. Csak utána mondunk ezt azt.

Írjuk itt mintha nekünk lenne magyarázkodni valónk, a litániát, ahelyett, hogy elgonkozna az a FÉL TUCAT (ESKÜSZÖM NEM TÖBB) AKI CSATATERET CSINÁL A TOPIKBÓL. Ez nem TV híradó!!!
VASÚTMODELLEZZÜNK, NE BALHÉZZUNK, OLY LEHETETLEN ÁLOM???

PS.:Csak két bizonyíték, mi bajom; Maerklinék lehagyták az ORIENT Express MÁV Bmz-ről a z-t. No miért, mert volt bőr valakinek mint autentikus magyar forrásnak azt hazudnia, hogy így jó. Ez nem aljas, ez már destruktívan beteg.
Vagy az Y kocsik (Sachsen-Roco) ügye. Évekkel előtt, az egy kék feliratú kocsit adták meg mintának, így az összes többi rossz lett. A "szerző" vette a Barbon borotválkozó vizet, ami jól oldja a tampont. Áttamponozott pár tucat kocsit, és méregdrágán árulta. A siralmas poén, ahelyett, hogy megbillentették volna, vették miont a cukrot. Máshol azóta sem állnának szóba vele.
Miért mindig az alja kufárt - aki belőlünk él, de röhög rajtunk - futtatjuk?

Előzmény: rezgaras (2979)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2982
Szeva djt122!
Azt írja a Tillig '96-os katalógus a BR86-ról, hogy középnehéz, mellékvonali szolgálatra tervezték 1924-ben. Ezért kérdeztem, hogy lehet-e személyvonat előtt, mert ezt nem írták. A max. sebessége az első szériának 70, a fék, és a hajtás módosítása után az ezt követőekre már engedélyezték a 80 km/h-t.
Más. Írtam Neked egy e-mailt a Piko garathíddal kapcsolatban. Megkaptad?
Üdv JSB! A modell minőségel kapcsolatban igazad van, de szegény ember vízzel, szegény csíkosháTTú meg BTTB-vel főz. H0-hoz nincs elég hely itthon.
Minden modellező Társnak!
A névtelenségről: aki kamu címet ad meg, az szerintem nem is igazán akar társalogni, okulni. Remélem köztünk nincs ilyen. A felhasználó nevem nem jópofa akar lenni, hanem elgépeltem, és így sikerült regisztrálni magam. Nem is tudtam feljutni vagy 3 napig.
Bocs, ha hosszú voltam!
csíkosháTTú
Előzmény: djt-122 (2973)
Grafit Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2981
Tisztelt Hettinger Ernő! Ha olvassa ezt az üzenetet, kérem, hogy adja meg e-mail címét küldje el címemre. Lenne néhány kérdésem a digitális vezérléssel kapcsolatban. Kösz.
rezgaras Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2980
Gashpy írta:

(Apropó, idézetekért nem kell jogdíjat fizetni? (:-)))

Egyértelműen NEM.

De nem "idézhetsz" egy egész könyvet (még egy egybefüggô cikket vagy fejezetet sem).

Előzmény: Gashpy (2972)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2979
joem írta:

> JSB-nek egyben feltétlenül igaza van. Mégpedig abban,
> hogy ha a külvilág azt látja, hogy mi veszexünk és
> egymásnak esünk, hogy a topicon parlamentáris stílus
> uralkodik el, akkor az a minimális respektünk sem lesz,
> amit nagyon szeretnénk elvárni.

Nagyon egyetértek. Kb. 9 éve vagyok a Net-en, olvasok Usenet Newsgroup-okat angol és német nyelven. Jól ismerem a "flame-war"-okat, láttam eleget. Tényleg a magyar listák a legrosszabbak közé tartoznak. A magyar hozzászólók ritkán veszik azt figyelembe, hogy az Internet nem továbbít másodlagos metakommunikációs információt, mint a hanglejtés, arckifejezés vagy öltözet. Itt az emberek kizárólagosan az írásaikkal vannak jelen. Ez szerintem nagyon óvatos kifejezésmódot igényel. A másik nagy baj, hogy a magyar résztvevôk nagyon is kihasználják a látszólagos névtelenséget (itt a fórumon a legtöbb résztvevônek nem lehet kideríteni az igazi nevét - tisztelet a kivételnek - mert anoním E-Mail címet adnak meg). Sok olyan hozzászólást olvasok itt, amit ha a kinyivánítója egy az egyben személyesen vágna a szemembe mondjuk a Lángban, akkor sarkon fordulnék és soha többet nem állnék szóba az illetôvel.

A magyar listákon látok egy generációs problémát is. Ellentétben az amerikai meg német listákkal a magyar Interneten túlsúlyban vannak a 20-25 éves ifjú titánok. Ez még nem lenne baj, de vannak, akik nem veszik észre, hogy az eröltetett jópofáskodó stílus leírva egészen másképp hat, és más generáció képviselôire egész más benyomást tehet, mint aminek esetleg szánják. Mondhatják persze azt, hogy az öreg f..-ok le vannak sz..-va. De mennyire meg lennének sértve, ha egy idôsebb modellezô meg azzal kezdené, hogy "amit írok, az nem zöldfülűeknek való".

Sajnos így látom, hogy pont JSB ír itt meglehetôsen agresszív stílusban esik neki a résztvevôknek ezt írta:

> Hát azért kedves fröcsögő, mocskolódó "főistenek, királyok"

Pedig nekem pont az a benyomásom, hogy magát tartja királynak - legalábbis a kioktató stílusa ezt sugallja.

Én a magam részérôl csak azt vezettem be, hogy azoknak a hozzászólóknak, akik szerintem nem tartják be a kultúrált társalgás szabályait, egyszerűen nem válaszolok. Ez hatásos lehet, emlékszem egy régi esetre a rec.crafts.metalworking Newsgroup-ból. Aki olvasta, emlékezhet "altavoz"-ra. Egyszerűen kiutálták. Senki nem válaszolt neki, így megunta.

Elnézést a sok OT-ért, de kikívánkozott.

Előzmény: joem (2967)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2978
Matiz írta:

> Minden ajtaja nyitható. A tetején az összes alkatrész
> külön-külön van kidolgozva, például a 3 ventillátort még
> forgatni is lehet.

Tipikus Life-Like. A Brawa már régen együttdolgozik a Life-Like-kal, és Európában árulja a P2000 amerikai modelleket is. Csak azt tudnám, hogy lesznek ilyen drágák. Amerikában egy P2K modellt (a nyitható ajtajúakat) meg lehet kapni 50 dolcsiért, de néha 37-ért is. Gyönyörűen futnak.

Előzmény: Törölt nick (2950)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2977
M62 187 írta:

> A védelem ideje 15 év! Itt a törvény külön is megemlíti a
> szakmai fényképeket és filmeket. Vagyis a Fialovits-képek
> már nem védettek, azok szabadon terjeszthetők még akkor
> is, ha azon szerepel a készítő neve,

Elnézést, hogy belepofázok, hiszen nem ismerem a magyar jogot, nem vagyok jogász, csak kicsit beleolvastam a nemzetközi szerzöi jogba. Csak igazságérzetem van, de azt már volt alkalmam tapasztalni, hogy annak semmi köze a joghoz :-(((

A legtöbb megállapításoddal egyetértek, azt hiszem azonban, hogy a Fialovits fotókkal kapcsolatban nincs igazad. Az igaz, hogy a 15-éves védettség lejárt, de ez csak az _eredeti_ fotók leközlésére vonatkozik. Tehát ha van eredeti Fialovits negatívod, akkor azt közölheted. Más azonban a helyzet a könyvben megjelent fényképekkel. Egy könyv (nemzetközi jog szerinti) védettsége a szerzô halála után 60 (?) évvel jár le. Ez vonatkozik a gyüjteményes munkákra is, amelyek mások műveit mutatják be. Pl. nem adhatsz ki könyvet a Guggenheim múzeumban vagy a Louvre-ban kiállított képekrôl, jóllehet a készítôjük már sok száz éve esetleg meghalt. Azonban te magad nem mehetsz oda lefényképezni - azt nem engedik már egy jó ideje, a katalógusból meg más könyvekbôl pedig nem másolhatsz a fenti korlátozás miatt.

Van azonban egy érdekes kitétel - amit magam sem értek vonatkozásaiban és részleteiben - pedig az ördög itt is valószínüleg ezekben rejlik. Nem vonatkozik a védelem reklámanyagokra, prospektusokra. Tehát a Ganz prospektusaiból elvileg lehet másolni - de mondom, ez egy kényes téma, hiszen nehéz pontosan körülírni, hogy mik tartoznak ide.

Az Internetre az egész egy kicsit furcsán vonatkozik. Itt az az alapállás, hogy aki a Webre felrak valamit, azt eleve közfogyasztásra szánja. Tehát azt csak egész speciális esetben lehet megtiltani, hogy valaki a te oldaladra linket rakjon (pl. megtilthatod, ha ezzel téged, vagy a termékedet negatív színben állítja be, negatív reklámot csinál - erre már volt egy pár ítélet Németországban), de nem vagyok abban biztos, hogy írást vagy képet egyszerűen lemásolhat és a saját lapjára tehet. És úgy tudom, de errôl már vitatkoztunk etwg-vel, hogy a jogi vita itt független a perértéktôl, azaz ha valaki lop tôled, nem kell bizonyítanod, hogy ezzel mekkora kárt okozott neked.

Előzmény: M62 187 (2949)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2976
Szevasztok! JSB! djt122!
Köszi a segítséget! Megnyugodtam, pont ilyen szerelvényeket szeretnék járatni. Tizenhetedikén lesz Börze? Esetleg ott találkozhatnánk!
Mégegyszer kösssz!
csíkosháTTú
etwg Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2975
Szia djt-122

1030 PSi, az azt jelenti, hogy a mozdon 1030 indikált LE teljesitményü. Az indikált teljesitményt azt ha jol tudom számitással állapitják meg (göznyomás, mechanikai átvitel stb.) A valos teljesitmény ettöl eltérhet.

Előzmény: djt-122 (2973)
M62 187 Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2974
Joem és Gasphy!

Igazatok van!
Nem akartam senkit sem megbántani, sem elkanyarodni a topic eredeti témájától.

Üdv!

M62187

djt-122 Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2973
Nekem még megvan a modell /BR 86/ eredeti doboza arra az van irva hogy mellékvonali szertartányos tehervonati mozdony és hogy kezdetben teher majd késöbb személyvonatok továbbitására is felhasználták müszaki adatokba az van még hogy 1030 PSi /ez mi lehet?/ és Vmax 70km/h
Előzmény: JSB (2971)
Gashpy Creative Commons License 2001.03.12 0 0 2972
V15 mint magyar iparmozdony témakör
JSB-nek: a látatlant arra értettem, hogy már megint megézésből szóltam hozzá, mert átsiklottam a belinkelt kép felett. Ezt ma pótoltam, és örülök neki, hogy nem mondtam hülyeséget. És hogy miért mertem ezt "megérezni"? Valamikor már én is összefutottam vele itthon (Magyarországon) de azt ne kérdezzétek, mert a megfeszülök sem tudom megmondani hol és mikor, csak arra emlékszem, hogy kék volt.

A pmt-s modell meg valószínűleg TT-s lesz, azért kisebb. (A fehér, ceruzarajzos borítójú, egyik utolsó BTTB-katalógus végén is szerepelt, az E44-essel együtt, mint színezett rajz.)

Alázat és stílus témakör
Nagy igazság van abban, hogy sok múlik azon, milyen a kialakult kép. Sajnos a magyar mentalitás egyik jellemzője az "akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is". (Remélem én nem vagyok ilyen. Ahol tehetem én is igyekszem előremozdítani a magyar vmodellezést (azon belül is TT), bár nem olyan jelentős mértékben, mint ahogy azt JSB teszi. Néhány emilpartner/TTSMR levlista/honlapom az ami ezt esetleg mutatja.
Más topikokat is nézegetve valóban terjed az anyázás, a másik apróbb/nagyobb tévedésének kioktató jellegű letorkolása, pedig lehet, hogy az illető csak elnézett valamit/eddig így tudta/úgy tartotta logikusnak vagy valami más eset. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nincs szükség korrekcióra, sőt! Tudásunk gyarapítása, látókörünk tágítása, a dolgok helyrerakása nem elhanyagolható. DE: nem mindegy, hogy ezt milyen hangnemben (illetve jelen esetben milyen fogalmazással) tesszük meg. Mert ezzel akár el is vadíthatjuk a topiktól a kevésbé jártasakat, akik annak reményében iratkoztak fel ide, hogy valamiféle fogódzót kaphatnak, egyfajta fénysugarat a nagy pitymalodó magyar hajnalban (Esküszöm, hogy nem vagyok csurkista! ez így sikerült (:-)))))))))))).
Mivel Siófokról indultam, ismerem valamelyest a vidékiek (értsd: kisvárosi magányos farkasok) régebbi helyzetét. Félévente eljutsz egy boltba, kapcsolatod meg csak esetleg 2-3 emberrel van. Újságot meg a németekhez elvetődő ismerősökön keresztül kapsz.. Ez ugye Bp-en másképp volt (és lesz is): a boltokba hetente eljuthatsz, van egy börze, no meg jónéhány hasonszőrű modellező. Szerencsére mára a kép kicsit változott (van ugye egy-két újságunk) és az interneten is egyre több a magyar nyelvű információ. És ez utóbbi az, ami segíthetne "felkelni a napot", ha már az előbb olyan szép hasonlatba (allegória? alliteráció? fene se tudja, de nem is fontos) kezdtem. De ha ez így fog tovább romlani, "mint oldott kéve, széthull nemzetünk.." és a vidéki máshova fogja terelni böngészőjét, ahol nyugodt hangnemben tud gondjáról, bajáról értekezni. És a végén pl. tehenek helyett bölények fognak legelészni és a 424-es tengelyelrendezését 4-8-0 nak fogja mondani....

(Apropó, idézetekért nem kell jogdíjat fizetni? (:-)))

No de abbahagyom, mert már úgy érzem tudálékossá kezdek válni, holott éppen az ellen szóltam volna.
Remélem értettétek, mit is akartam ezzel mondani, még ha kicsit ömlengősre és csapongóra is sikerült.

Gashpy

Előzmény: JSB (2958)
JSB Creative Commons License 2001.03.11 0 0 2971
csikosháTTú

BR 86 gyakran vontatott személyvonatokat. Annak idején (hetvenes évek eleje) az NDK-ban, Szászországban tehervonatot alig. Kéttengelyes, ill. az átépítést követően ua. háromtengelyes személykocsikból összeállított könnyű vonatokat vontatott, általában négy-öt kocsiból állót. Nem szentségtörés tehát a terepasztalon bevetni. A legjobban sikerült talán a Fleischmann modell. A régi PIKO sem volt kutya. A többin sok a tévedés (azaz a szándékos lespórolt alkatrész). Ha valakit érdekel valamelyik szombaton leviszem a börzére a gépkönyvet, és öszzevetheti a modellekkel.
A képeket, mit nyomtatásban látsz általában 1929-47 között készítették. Később a háborút követő mozdonyhiány miatt teher továbbításra főleg a maradék 52 kismillió változatát, és részben a 41 sort használták. Az ötvenes években a régi porosz G8 (nálunk a háború után az ittragadt gépek 410 sor) a későbbi BR 55, és a ma csak Roco által gyártott BR 57 volt a tehervonati gép. utóbbit ajánlom a magyar modellezőknek, mert az erdélyi visszavonulásnál sok fordult meg mifelénk.

egy valamikor szintén csikosháTTú

Előzmény: Törölt nick (2970)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.11 0 0 2970
Bocs Uraim! Én csíkosháTTú kismalac kérek engedélyt a makkosba becsörtetni!
A tapasztaltabb kollegáktól kérnék egy kis segítséget. BR 86-tal lehet személyvonatot vontatni? Eddig csak olyan képek kerültek a kezembe, ahol tehervonatok előtt látható. Köszi!
A csíkosháTTú
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.11 0 0 2969
Szeva Mopi!
Gratulálok! Engem is érdekelne a por elleni harc fegyvertárja!
csíkosháTTú
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.11 0 0 2968
Mopi!

Le a kalappal, gyonyoru es hatalmas! Ha megkerdezhetem, sajat, vagy tobben epititek?
A digitalis rendszer nehany megoldasa erdekelne, peldaul a vonatbefolyasolas. A jelzok allasa befolyasolja a vonatot, vagy csak a Control unittal vezerelheted?

Előzmény: Mopi (2965)
joem Creative Commons License 2001.03.11 0 0 2967
Tisztelt Uraim!
Távol álljon tőlem, hogy magasröptű vitátokba a szerzői jog különböző vonatkozásairól érdemben beleszóljak. Már csak azért sem, mert halvány lila gőzöm sincs az egészről, így valószínűleg hülyeségeket írnék, ami úgy látom, sajnos egyáltalán nem bocsánatos bűn. Úgyhogy nem tudom, melyikőtöknek van igaza, de őszintén szólva nem is érdekel. Mégpedig azért nem, mert egyfelől nem láttam olyan érdeksérelmet, melyet ily vehemenciával kellene "lereagálni", másfelől azt hallottam valahol, hogy minden megkezdett vitát csak elveszteni lehet.
M62 187: soraidból arra következtetek, hogy vezér vagy, szereted, amit csinálsz, szereted a vasutat általában. Az nagyon jó, ha már az iskolában a kellő alázatot plántálták Beléd, hiszen 2000 pacit uralni valóban nagy felelősség, mindazonáltal nagyszerű érzés lehet. Jómagam egyszer jutottam hozzá, hogy mozdonyt vezethessek, ez pedig a 212-es pupi volt Debrecenben, 1983-ban. Aztán hosszú szünet. Ma is tart.
Az alázat azonban önmagában kevés. Akkor ér valamit, ha az ember tenni is akar. Én szeretnék és a magam szerény módján próbálok is, egyelőre még csak szólásaimmal.
JSB tevékenységét ismerem. Nemcsak a V&M újság szerkesztését és a topicbeli hozzászólásait. Mást is. Úgy ítélem meg, hogy tesz is a magyar vasútért, vasútmodellezésért. Biztos nincs mindenben igaza. Kinek van? Azt hiszem azonban, hogy nagyon nagy szükség van olyan tenni akaró civilekre, mint Ő.
Ugyancsak szükség van tenni akaró nem civilekre is, hiszen a vasútért nagyon sokat lehetne tenni belülről is. Csakhogy amíg a vasutat a Juhász-félék alkotják, a civileket pedig Undor reprezentálja, addig a helyzet inkább szomorúnak nevezhető.
JSB-nek egyben feltétlenül igaza van. Mégpedig abban, hogy ha a külvilág azt látja, hogy mi veszexünk és egymásnak esünk, hogy a topicon parlamentáris stílus uralkodik el, akkor az a minimális respektünk sem lesz, amit nagyon szeretnénk elvárni.
Amit tehát kérni szeretnék, az a következő. Vitatkozzunk, cseréljünk eszmét, írjunk minél többet a vasútmodellezés különböző aspekrusairól. De könyörgöm! Ne veszekedjünk és ne b@szogassuk egymást, mert semmi értelme...
Félre ne érts Szerjoe 187, nem ellened akarok itt szólni, hiszen nagyon sokmindenben egyetértünk. Én is tisztelem a vidéki klubokat, szurkolok az alapítványnak, szerény eszközeimmel tenni is próbálok, nem kamelom a Nosztalgiát, stb., stb.
Alázatot tehát egymás iránt is.
B0cs
ENDOFF
Joe

Előzmény: M62 187 (2960)
khotjoe Creative Commons License 2001.03.11 0 0 2966
Mopi
Hogyan véditek az asztalt a portol.
Előzmény: Mopi (2965)
Mopi Creative Commons License 2001.03.11 0 0 2965
KB hol jártok anyagilag ha nem tul indiszkrét a kérdés.

Ha a pályára gondolsz, az már 38 éve fejlődik, most kb. 1 milka (1,5 milka) lehet benne, de ezt nem tartottuk számon az évek során.

Előzmény: khotjoe (2964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!