> Persze, gondoltam, hogy füzetenként drágább, viszont nem
> egy 6000 Ft-os könyvet, hanem 10-12 db 7-800 Ft-os
> füzetet
Jó ötletnek tartom, bár nem értem egészen, hogy miért kell ilyen sokba kerülnie.
Van nekem egy könyvem Amerikából, Ron Ziel: American Locomotives In Historic Photographs: 1858 To 1949.
12 dolcsiért vettem (ma 14-ért árulják, lásd: http://www.NetStoreUSA.com/tabooks/048/0486273938.shtml)
Ebben a könyvben kizárólag gôzmozdonyok gyári fotói vannak, természetesen fekete-fehérben. A gyári fotók azok, amiket a gyár egy-egy új széria rendszerint elsô darabjának az átadása elôtt készít valahol a gyárudvaron. Ez Magyarországon is szokás volt, a "Szürke könyv" felvételei között sok ilyen van. Az amerikai könyv fôleg Baldwin felvételeket közöl, de van egy-két kép més gyáraktól is, összesen több, mint 100. Nagyon jó minôségűek, üveglemezes negatívokról készültek. Egy műgyűjtemény darabjai voltak, így a szerzôi jog a negatívok tulajdonosáé, aki nem más, mint Ron Ziel, a szerzô. A könyv úgy kb. A4 formátumú, a képek keresztben (aki úgy jobban szereti: "Landscape") vannak, minden oldalon egy-egy kép, rövid leírással.
Ha Amerikában egy ilyen könyvet ki lehet hozni 12-14 dollárért, miért kell egy hasonlónak Magyarországon a többszörösébe kerülnie?
Lehet, félreérthetően fogalmaztam.
Előtte volt szó a rabló-nyereséges kiadásokról.
Erre akartam utalni, hogy a F.-anyag kiadásának tisztes haszna, nyeresége legyen a lapé (ezek szerint jól is jönne...)
Persze, gondoltam, hogy füzetenként drágább, viszont nem egy 6000 Ft-os könyvet, hanem 10-12 db 7-800 Ft-os füzetet kell eladni (bocs' a számokért, abszolúte ex has).
Az élet más területein is szokott működni, hogy az emberek hajlandók valamiért többet is fizetni, ha nem kell egyszerre nagy kiadásba verni magukat...
Most látom: egyszerre ketten válaszoltunk Neked Matiz.
Mielőtt katasztrófálisan elbeszélnénk egymás mellett:
1.: a dekóder címét kézzel kell, magán a NYÁK-n beállítani.
2.: ezután pl. a vezérlővel beállíthatsz szinte mindent, gyorsulás, lassulás, milyen gyorsan reagájon a mozdony ( mekkora szerelvény van mögötte ), világítás, hang, füst, áramszedő le-fel, az újabbaknál sebességtartás (tempomat), stb.
Üdv!
csíkosháTTú
Kivánok!
Azért nem ilyen bonyolult! A vezérlővel kell programozni, vagy, ha a központ az intelligensebb tipus, akkor PC-vel is lehet. Tavaly valahol volt itt a NET-n egy "DIGITÁLIS VASÚMODELLEZÉS" szerű hunlap, azon volt egy elég jó ismertetés a DCC-ről. Ezek szerint Neked nincs meg a doku?
csíkosháTTÚ
A dekoder a központi egység utasításait hajthja végre. a "programozás kis soros kapcsolóűval törtnik. Pöcögtetsz. Ha a cím pl. 80, akkor 1-3-5-7- a beállítás nyolcállású esetén. Külön beállíthatos a gyorsúlás és kifutás hosszot. A végsebesség is beállítható. Az új generációs ol, ROCO Maus 2 kompatibilis dekoder szabályozott, tehát a mozdony lefelé is ugyanúgy jön , miont felfelé kapaszkodik. Vannak kiegészítő funkciók. Füstölő, ki-be, hanggenerátor, ill. villanygépeknél külön rövid és hosszű fény. A nagyon igényes pl. ROCO Taurus , külömn kóddal 0-14km tolatóba kapcsolható. Másik cím a vontatás forgalomban használható.
További kérdés?
PS.: Märklint most nyúzzuk, megnézheted a napokban, mert utána szétkapjuk(emil, telefon!). A többi se nagyon eltérő.
pg54. Erre már gondoltunk, Valamilyen rend szerint végigmennénk a kollekción. Drágább lenne, mert jogdíjat kell fizetnünk. A lap meg nehogy azt hidd , hogy jövedelmező. Magyarországon a terjesztés, nyomda (import papír, festék, nyomdász söre stb.)nagyon drága. A lap dacból van, mert a vasút is ér annyit, mint sok más agresszív hobby.
Szeva Matiz!
A rövdzárszerű NYÁK tényleg kvázi rövidzár. A DCC rendszerben a sínnel csak a dekóder van összekötve. A motor pedig csak a dekóderrel. Ellenkező esetben amperszag van. Ha a dekódert csak "bedugod", az attól még nem fog menni, előtte programozni kell, vagyis megtanítani arra, hogy ki is "Ő" valójában, és milyen postafiókon kapja a vezérlést. A "rövidzárNYÁK" arra kell, hogy sima analóg pályán is menjen a gép.
csíkosháTTú
Mopi: erre voltam kivancsi, hogy allando feszultseg alatt van-e a palya. Ez az, amit az analogbol hianyolok, hogy nem vilagit egyenletesen a lampa a szerelvenyeken. Viszont a digitalisnal bonyolult/nem megoldott a jelzok kerdese :-(
Rezgaras:
Nem kerdeztem arat sajna...nem tudom, legkozelebb kint lesz-e. A BRAWA 132-ben is van DCC-foglalat, csak most dekoder helyett valami rovidzar-szeru NYAK van benne. Kicsit hitetlenkedem, hogy ha beletennem a dekodert, tenyleg mukodne-e :-))
> ...talan Life-Like volt. A dobozukban kulon volt az alvaz es
> a kaszni, utolag kell raepiteni.
Igen, Life-Like árulja így a mozdonyait. (a dolog hátránya, hogy összeszerelés után a doboz pont kétszer akkora, mint kellene, a csomagolást is beleszámítva három modell is elfér a helyén) Igaz, ezek valóban minôségi termékek. Elô vannak DCC-re is készítve, van bent egy pici NyÁK panel a tetején, amire rá lehet dugni a dekódert. És gyönyörűen futnak. Mennyit kért értük a pacák?
Matiz! Ket sines ROCO van, illetve lesz. En ugy tudom, digitalissa teheto, mert minden (majdnem minden) mozdonyban van megfelelo csatlakozo a modulnak. A kerdes az, hogy sima, egyenaramu, ketsines, belso vilagitasos kocsik igenyelnek-e valami atalakitast, vagy sem.
A ROCO-ról semmi érdemit nem tudok, szinte csak Märklinnel foglalkozok.
A kocsik NEM igényelnel átalakítást. (Gondolj bele! A pálya digitális rendszernél állandó fesz. alatt van, ezért a kocsik lámpája egyformán és állandóan ég álló helyzetben és max. sebességnél is.) Mi sem alakítottunk semmit a Märklin kocsiainkon.
Mopi!
Ket sines ROCO van, illetve lesz. En ugy tudom, digitalissa teheto, mert minden (majdnem minden) mozdonyban van megfelelo csatlakozo a modulnak. A kerdes az, hogy sima, egyenaramu, ketsines, belso vilagitasos kocsik igenyelnek-e valami atalakitast, vagy sem.
Rezgaras:
A gyartmanyt nem tudom, talan Life-Like volt. A dobozukban kulon volt az alvaz es a kaszni, utolag kell raepiteni. A BRAWA katalogus egyutt van a Life-Like katalogussal...erdekes.
Matiz!
Nalam egy-ket alap dolog hianyzik errol a digitalis technikarol. Amit most vettem, 132, mar felszerelheto dekoderrel. Egyenaramu modell. Ha veszek hozza egy dekodert, megveszem az erositot, vezerloegyseget, beleteszem-racsatlakoztatom; mar mehet is? A sima, egyenaramu kocsik, amikben van vilagitas, igenyelnek atalakitast? Sajnos, a ROCO altal tervezett jelzo dekoder egyenlore mukodeskeptelen, meg nem hoztak ki. Nekem ez nem tetszik, en a jelzokkel is szerettem volna vezerelni a szerelveny... (Meg annyit, hogy "termeszetesen" 2 sines rendszerben gondolkodom.)
Azt akarod mondani, hogy egyenáramú Märklined vagy ROCO-d van? A pálya és a mozdony is ROCO? A 3 sines ROCO-t át lehet alakítani Märklin Digitálissá, a 2 sinesről nem tudok ilyesmit.
A kocsivilágítás menni fog, nem kell neki semmi egyéb. (Nálunk a "3 sinesen" semmi baja.:)
Lehet, hogy óriási marhaság, amit írok, de csak leírom... (szóljatok hozzá!)
Megvalósítható-e, hogy a Fialovits-anyagot JSB-ék különszámokként megjelentetnék, mondjuk félévente egy-egy füzetet, akár eleve lefűzéshez lyukasztva, meg egy gyűjtőmappát hozzá.
Egyszerre nem lenne horribilis pénz megvenni, és a tisztes (nem rabló-) haszon lenne az övék, nem akárki vasútfüggetlen kiadóé...
Nos?
> Most már csak azon kellene fáradoznunk, hogyan tegyük a
> Fialovits anyagot közkinccsé! Ugyanis ami ismert az mindig
> ua. 100-120 felkapott, s még nem is csak a legjobb.
Ezt örömmel hallom. Az az igazság, hogy nem látom egyszerűnek.
Én nem vagyok a szerzôi jog ellensége, sôt. Végülis aki dolgozott, annak a munkájáért meg kell kapnia a fizetését. Az én fizetségemet nem lehet könnyen ellopni, de manapság képet vagy zenét igen. Még Goethe vágta a kiadói szemébe, amikor azok sokallták a jogdíjat: "Elég jelentôset alkottam ahhoz, hogy még az unokám is megélhessen belôle." (Goethe öregkorában nem volt egy kellemes alak...) Amit én nem állhatok, az ennek a piacnak a monopoizálása: egy zenelemeznek, amit 3000-5000Ft-ért veszel a boltban, az elôállítási ára 100Ft alatt van, az elöadó pedig 50Ft és 500Ft közötti összeget kap lemezenként. A többit a kiadók zsebre teszik, és szemérmesen "terjesztésik költségnek" hívják. Éz persze mindent megtesznek, hogy más terjesztési módszerek ne terjedjenek el, lásd Napster-per.
A Fialovits esetben szintén nem egyszerű a kérdés. Azt hallottam (erôsítse vagy cáfolja valaki, aki tudja), hogy a múlt rendszerben nem egyszer jelentették a képeket meg úgy, hogy sem Fialovitsnak, sem az örökösének nem adtak egy vasat sem. (elkérték a fotókat Fialovits elvtárstól...). Tehát azt nem érezném korrekt eljárásnak, ha valaki a képeket az Internetre teszi, mert azért a jogtulajdonos nem kap semmit, vagy csak filléreket. Abban meg bizonyára igazad van, hogy egy igényes album, mire a vásárlóhoz kerül, olyan drága lesz, hogy senki nem veheti meg bűntudat nélkül. Talán mint fotogyűjtemény - de akkor hová írod a hozzáértôk leírásait?
Azt meg talán mindenki elismeri, hogy Fialovits képei nélkül sokkal szegényebbek lennénk. Hiszen a szocializmusban tilos volt fényképezni és rettenetes hiányos a dokumentáció. Mi el sem tudjuk képzelni, hogy Amerikában, ahol minden kölyök kattintgatta a Kodak boxgépét, milyen iszonyú értékes anyag lelhetô fel a gözösök utolsó éveirôl. Az angol modellezôk pedig nem típusmozdonyokat építenek, hanem egy bizonyos mozdonyt egy bizonyos idôben! Mert valamennyi mozdonytípus szinte valamennyi egyede többször is körbe lett fényképezve!
Nekünk mindez nagyon hiányzik. Igaz, olyan képeket, mint Fialovits, nem készítettek az amerikai gyerekek!
Matiz
Ha JSB is jó ötletnek tartja, akkor hajrá! Ha kell , segítek, habár az élethűség nem az én asztalom, inkább a műszaki tartalomhoz konyítok egy kicsit.( Most böngészem az régi hozzászólásokat. Üdvözöl egy régi kecskeméti alhonvéd... én.)
csíkosháTTú
Matiz
Magyar TT modellek bemutatása? Jó ötlet!!! De hol? Van valami elképzelésed? Előre vinné a magyar vasútmodellező kultúrát, az biztos. Ráadásul a szűkebb hellyel rendelkezők is bátrabban vágnának bele MÁV asztal építésébe.(Nem úgy, mint én tavaly.)
csíkosháTTú
Matiz (és djt122)
A Börzén árul alkatrészeket Csikós Pista bácsi! Nekem az atapasztalatom, hogy lejártam a lábam tövig TT-s BR 56 alkatrészek után. Roncsként kaptam egyet, valahogy nem volt szívem kidobni. A hiányzó cubehőrt a következő Börzére előre csomagolva hozta! 1700 piculáért sikerült a gépet megmenteni. Tíz kéttengelyes teherkocsival (műa. kerekek) kb. 3V feszültségről stabilan megy sík pályán R286 íveken is! Most kap új pályaszámot, és kozmetikát.
djt122
Szerintem nézz ki a Börzére Pista bácsihoz!
djt122
Nem a válasz a lényeg, csak kezdő NET-es lévén nem voltam benne biztos,hogy rendben célbaért az üzenet. Örülök, hogy segíthettem. A pontos név, cím is meg van valahol, de azóta is keresem...
Djt-122:
Sajna nem néztem a motorkocsikat, bár 1-2t láttam (régi PIKO szerelvények).
A 118-as miatt nyugodtan nézz ki a börzére. A hétvégén kint volt egy ember, akinek komplett szétkapott 118-asa volt, kasznitól kezdve minden. Szerintem még maradt belőle jövő hétre, vagy ha nem, másnál is találhatsz alkatrészt. Amit hétvégén láttam, biztos lesz: érintkezők, kardándugó, kardántengely, csavar. A motor állórész húzosabb, egész motort esetleg találhatsz, csak az állórész - ebben nem vagyok biztos.
csikosháTTú:
Nekem nagyon tetszettek a magyar TT-s modellek! Jó lenne ezekről kissebb bemutatást csinálni. Máskor is láttam kint Szilit, de az aránytalannak hatott, ez szebb volt.