Biztos én vagyok a béna, de nem tudom felnyitni az O2 első ablaktörlőit. A motorháztetőben megakad pár centi után. Hogy lehet pl. cserélni. Ha valaki tudna egy képet mutatni hogy néz ki egy ilyen ablaktörlő, azt megköszönném. Van egy olyan érzésem, mintha erről valami hiányozna. Légterelő elem vagy ilyesmi...
Koszi erdekelne, de az egyetlen problema az, hogy jelenleg kulfoldon vagyok es oktober vegen megyek haza legkozelebb... Van egy haverom akivel meg tudnam nezetni de elobb beszelnem kell vele.
Kuldj maganban egy emailt hogy hol lehet megnezni (mailem publikus) aztan meglatjuk.
Hogy a vásárlók mennyire racionális döntést hoznak egy-egy termék kiválasztásakor arról órákat lehetne vitatkozni, mert szerintem a legritkább esetben teszik azt:-))))) Lsd. pl. ha "valaki":-))) egy 100LE-s Seat-ot vesz, és arra még sportkipuffot is tesz, hogy abban 20évesnek érezze magát:-)))))))))))))) (Bocs, ezt nem hagyhattam ki...)
Nahat azert abban is volt egy csomo racionalitas :-)
- Eloszor, is a biztositotol kapott penz nagyobb reszet nem autora koltottem, hanem a lakashitelembe porgettem vissza.
- Olyan markat valasztottam, amit jol ismerek, amihez vannak "kapcsolataim". Nyilt titok, hogy a racionalis valasztas koret -- szamomra -- ez a Renault-ra es a VAG-ra csokkentette.
- Mivel a nagy auto megmarad, varosban szaladgalos, keveset fogyaszto autora volt szuksegem. Maradtak a kisautok.
- A dizeleket kizartam. Ha uj autot vennek magamnak, belenyulnek egy dizelbe, de hasznaltkent tulsagosan nagy kockazatot latok bennuk.
- Mivel a nagy autonk egy lusta dög (Scenic II 1.6), valami porgosebb megfejtest szerettem volna, de az eladott Clionknal (1.4 8V) nem szamottevoen magasabb fogyasztassal.
- Innentol kezdve nem sok valasztas maradt: 1.4 16V benzines Clio, Fabia, Ibiza/Cordoba, Polo -- lehetoleg a nagyobb teljesitmenyu valtozat.
- Neztem azert mast is, Grande Puntot, Megane-t, de a szigoru racionalitas jegyeben ezeket a terveket elvetettem :-)
- Ezek kozul az altalam megalmodott arsavban a legfiatalabb, legkevesebbet futott, legbizalomgerjeszto auto tortenetesen egy Ibiza lett :-)
Na jo, a sportdob beszerzeset valoban nem a racionalitas ihlette :-)
na meg ezt leutom, ugyis hetvege: "A simogatasos modszerrel egybol kiderul. " Akarcsak a kutyanal, macskanal, visszafele simogatva erdes a feluletuk es nem is nagyon hagyjak :-)
"futofeluleten ketszer vegighuzza a gumis a kezet, es pontosan tudja, hol volt az a gumi" es ha zsibbadt a keze a liter vodkatol? - Tudom, tudom, dehat akkoris ő a legolcsóbb gumis a környéken :-)
OFF "Fuu, azert ennek az allitasnak minden szavaba bele lehet kotni!"
Kötözködni nem szeretek:-))), de alkalomadtán szívesen elbeszélgethetünk egy sör mellett. Mivel nagyon elkanyarodtunk az Octaviaktól, ezért csak röviden:
- Continental gumikról beszéltünk, nem a Continental csoportról.
- Hogy a vásárlók mennyire racionális döntést hoznak egy-egy termék kiválasztásakor arról órákat lehetne vitatkozni, mert szerintem a legritkább esetben teszik azt:-))))) Lsd. pl. ha "valaki":-))) egy 100LE-s Seat-ot vesz, és arra még sportkipuffot is tesz, hogy abban 20évesnek érezze magát:-)))))))))))))) (Bocs, ezt nem hagyhattam ki...) Nem véletlen, hogy a közgázon külön tantárgy foglakozik döntéselmélettel.
- Azt, hogy a legdrágább cég hozza a legnagyobb nyereséget nem állítottam. Mindenesetre a Continental részvénye 2001 és 2008 között (a válság kirobbanásáig vagy a felvásárlásáig?) benne volt a DAX-ban. Ez idő alatt (pontosabban a 2007 végi csúcsáig) az árfolyama kb. a 10(!)-szeresére nőtt. Azért annyira rosszul nem csinálhatták...
Csak, hogy tisztázzam, SEMMIFÉLE érdekeltségben nem vagyok sem a Continental-lal sem bármelyik más autóipari céggel. (A mai világban hál' istennek...)
"De errol majd maskor :-))))" Egyszer tényleg összefuthatnánk.
A cseréket meg megcsinálom magamnak, így biztosan meg van jelölva.
Azert a szezon elejen mindig erdemes kicentriroztatni a kereket.
(Egyebkent ha van par ertelmes szomszed, nem hulyeseg kozosbe' venni egy centrirozogepet: mar brutto 180-200 ezer forint korul lehet kapni, azaz par ev alatt behozhatja az árát.)
Attól függetlenül úgy érzem, hogy a képességeikhez képest felülárazottak a Conti gumik. Ez meg talán onnan jöhet, hogy a németek saját gazdaságuk védelmében (egyébként sztem nagyon helyesen!) hajlandóak ezt a felárat megfizetni a hazai termékeiért.
Fuu, azert ennek az allitasnak minden szavaba bele lehet kotni!
Azt vegyuk figyelembe, hogy a Continental csoport a vilag negyedik legnagyobb autoipari beszallitoja, es bar a nemet piac biztosan fontos a szamukra, egyertelmuen nem a nemet vasarlok tartjak fenn a vallalatot.
A vasarlok -- fuggetlenul a nemzetiseguktol -- meglehetosen hasonlitanak egymasra, abban mindenkeppen, hogy racionalis donteseket hoznak. Ezen az alapon mukodik a globalis piac, es ebbe az is belefer, hogy Herr Müller akkor is csak "nemet" termeket vasarolna, ha az tokeletesen irracionalis dontes lenne.
(Mondjuk Herr Müllert zavarba lehetne hozni azzal, hogy a Volkswagenjere Made in Portugal feliratu Continental gumit, vagy Made in Germany feliratu Good Year-t tegyen -- Nemetorszag legnagyobb abroncsgyara a Good Year tulajdona.)
Amugy a nemet piacon a Conti reszesedese nem kulonbozik szignifikansan mas hasonlo europai piacok eredmenyeitol.
Egy termek arazasa amugyis komplikalt dolog, es rengeteg dologhoz kapcsolodik, ezek kozul a valos minoseg (eloallitasi koltseg) csak egy, és még csak nem is a legfontosabb :-)
Azt pedig vegkepp nem lehet mondani, hogy a termekeit dragabban arulo ceg hozza a legnagyobb nyereseget.
A "hazai termekek" propagalasa -- kulonosen az allam reszerol -- pedig kozgazdasagilag korantsem annyira egyszeru keplet, mint elsore tunne.
Egyébként nekem azért van a bögyömben ez forgásirányos dolog, mert alapvetően nem bízom a szerelő emberekben.
Ahhoz már túl sok rossz tapasztalatom van velük. Így a gumisban sem.
Namost. A nyári gumik visszacserélésekor vettem észre, hogy az egyik Conti gumin német felirat van, a többi 3-mon meg angol. Asszem egyik oldalán angol, másikon német feliratok vannak.
Elkezdtem gondolkodni, de nem emlékszem, milyen állapotában láttam német feliratot. Leszedett vagy keréken lévőben? Ettől függ ugyanis, hogy azt a gumit ellenkező forgásirányba szerelték fel, vagy gyárilag is már az egyik így volt?
A gumisnál megjelölik, de mire hazaértem és észre vettem, már lekopott a futófelületről a sárga kréta...
Így most nem tudom, hogy az a hátsó gumi mindig erre forgott, vagy most fordítva rakták fel?
4 év alatt azért betolakodik oda némi szennyeződés, nem beszélve arról, hogy az érintkező felüleletek is oxidálódnak, mégha nem is vezetnek nagy áramot, akkor is.
Viszont a te autod 9 eves, 300e km van benne, es semmi baja a kapcsolonak. Es az a normalis :-)
Azert nehogy mar egy nem tul gyakran hasznalt (v.o. iranyjelzo, fenykurt), belteri kapcsolo 4 ev alatt torvenyszeruen megmakkanjon, es polirozgatni (!!!!!) kelljen a rugos lapkait.
Amugy az Ibizaban masmilyenek a kormanykapcsolok, mint a tobbi Seatban, Skodaban es a Volkswagenben, szerintem egy picit finomabban is mukodnek, de a tempomat elég hulyen van megoldva. (Az indexkapcsolo tetejen van egy ON/OFF kapcsolo, pont olyan, mint a Skodakban az ablaktorlo intervallum kapcsoloja.)
"Mit szóltál volna, ha Matador Elite 2 gumival kapod?"
Ebbe inkább bele se gondolok, brrrr....
Egyébként pont az ilyen apróságok, és az újabb Skodák dizájnvonulata miatt, lehet hogy a következő kocsim nem Skoda lesz... Bár ez egyelőre messze nem aktuális még.
Az enyémen is "Engineered in Germany" van, nem "Made in..." Viszont szándékosan német gazdaságot és nem német munkahelyeket írtam.
Forgásirány nyílnak, vagy inside/outside feliratnak tudomásom szerint csak a kötött forgásirányú mintáknál van jelentősége. Ha nincs, marad a gumiszerelő lelkiismeretessége, hogy leszereléskor megjölje, h. mit honnan szedett le.
Mondjuk én vettem egy garnitúra felnit, amire egyszer felrakattam. A cseréket meg megcsinálom magamnak, így biztosan meg van jelölva. Ja, és így kihagyom azt szezoneleji/-végi őrjöngést is, ami a gumisoknál van:-)
Asszony Fusion-jén a Conti EcoContact EP gumikra Made in Portugal van írva...
Annyira lusták voltak, hogy egy forgásirányt felrajzoljanak az oldafalára. Inside-outside felirat sincs! SEMMI!
Ha a gumis egyszer eltéveszti téli-nyári csere közben, akkor simán ellenkező irányba foroghat és szálszakadás a vége. Az ilyen gyártót fel kéne lőni a Holdra!
Nem mintha tukmálni akarnám, de ha gumivásárláson gondolkozol, sztem érdemes ezt megfontolnod : szombaton szedetem le az octiról a 1,5 hónapos gumit, többit lásd ebben a hozzászólásban :
Nekem is EcoContact3-at raktak gyárilag az O2-mre, most szeptemberben lesz két éves. Amikor átvettem, kicsit húztam is a számat, hogy egy majd' 6 millás kocsira ilyet raknak, amikor egy pár éve a 2-3 millás 207-307 Pugokat PremiumContact-tal láttam a szalonokban kiállítva. Végülis rosszat én se tudok róluk mondani. Teszik a dolgukat, szépen, csendben. Mondjuk én se tépem nagyon a kocsit.
Talán egy dolog: az M0-ás tavaly átadott új szakaszán a betonburkolaton 100-110 körül elég rendesen riszál a kocsi fara, ami a téligumikkal (Pirelli Sottozero) illetve más útszakaszokon egyáltalán nem jelentkezik. Viszont ezt másoktól is hallottam, így nem feltétlen ennek a gumitípusnak a hibája.
Ami a PremiumContact-ot illeti, nekem jó pár éve, 2001-2003 körül céges OI-n volt, 205/60x15-ös méretben, még a "sima", azaz az első szériás kivitel. Én nagyon elégedett voltam vele. Igaz, egy kicsit lágy keverék, ami miatt jól tapadt, de néhány sportosabb lábú kolléga (az egész flottára ezeket tettük) egy bő szezon alatt legyalulta a profil nagy részét. Jöttem vele szakadó esőben autópályán 140-nel, megpakolva: teljesen stabil volt a kocsi. csíkosháTTú által leírt horroreffektnek nyomát sem éreztem. Attól függetlenül úgy érzem, hogy a képességeikhez képest felülárazottak a Conti gumik. Ez meg talán onnan jöhet, hogy a németek saját gazdaságuk védelmében (egyébként sztem nagyon helyesen!) hajlandóak ezt a felárat megfizetni a hazai termékeiért.
Persze, hogy köhög, a helyében én is azt tenném!:-))
Viccet félretéve: ezek azért nem hermetikus kapcsolók. Ki vannak téve pornak kosznak, meg folyamatos "zsírzásnak", ha csak nem cérnakesztyűben vezetsz mindig.:-) 4 év alatt azért betolakodik oda némi szennyeződés, nem beszélve arról, hogy az érintkező felüleletek is oxidálódnak, mégha nem is vezetnek nagy áramot, akkor is.
Valaki emlegette a német fórumozókat, igazuk is van, hogy sűrített levegő, meg kontakt spray, és ezzel lehet tolni a cserét egy ideig.
Viszont évekkel lehet meghosszabbítani a kapcsoló életét, ha a sűrített levegős kifújás után nem kontakt spay-t használunk, hanem sebbenzinnel mossuk le az érintkező rugók felületét, esetleg finoman fel is lehet polírozni (nem reszelni, csiszolni, hanem kis Proxxon, vagy ilyesmi géppel filckoronggal, nagyon óvatosan!). Azon kívül ne felejtsük el, hogy ezek mechanikailag pici lemezrugók, van anyagfáradás is a világon, kicsit meg kell emelni a rugóerőt, mert évek során bizony már nem olyan erősen nyomják össze az érintkező felületeket.
Persze lehet cserélni is, tök jó üzlet az alkatrész gyártónak. A szervíznek csak akkor, ha extrém haszna van egy alkatrészen. A rezsióradíj meg egészen náluk marad. Kérdés mi a jobb? Fél egységidő egy kapcsoló cserére, és X százalék haszon az alkatrészen, vagy X mennyiségű rezsióradíj, mert tuti, hogy ez utóbbi olcsóbb a kuncsaftnak, és az mind a szervízé. Mondjuk ez utóbbi megfelelő hozzáállást, és képességet feltételez a szervíz részéről.
Jelentem 2000. 05. évjáratú a kocsim, még az eredeti a tempomat kapcsolója, és az index kapcsoló is!
Koszi a tanacsot, tenyleg regen vettem gumit, utoljara 2005 majusban amikor a kocsit vettem, akkor vettem ra egy garnitura teligumit felnistol mert akkor szezon utan le volt ertekelve - ha jol emlekszem 25 szazalekkal...
Meg nem dontottem el mi legyen az utod, csak annyi biztos hogy nem Continental... van valmi javaslatod?
Nem, Eco3-asmon nem volt. Nem is a konkrét tipust szidtam, hanem magát a márkát. A PremiumContact gumijuk (a neve is mutatja) nem az olcsó kategória, de esküszöm, hogy legközelebb inkább Rosava-t tetetek fel, mint ezt. :_-))) Vagy valami T gazdaságost...:-)
Stevie!
Az életveszélyt arra érettetem, hogy esőben, sima aszfalt úton nem láttam két szárazabb csíkot soha a kocsi mögött az úton, ha azzal a "gumival" utaztam. Sebesség ekkor soha nem volt több 90-nél. Érdekes, az újabb papucsok nyomai szépen ott vannak ilyenkor az úton. A Contival csúszott is a kocsi ilyenkor rendesen. Két gyerekkel hátul nem mertem esőben menni a kocsival, mert a max tempo 50 volt, azzal meg letol az országútról egy régi IFA is ilyenkor.:-)
Egy szó, mnt száz: anno az általad szállított Fulda nem egy klasszissal volt jobb a Continál, hanem legalább hárommal. De a mostani Dunlop is simán veri, különösen most, hogy röpke 300ezer km után új első kerékcsapágyakat is kapott a kocsi a gyáriak helyett.