Hi gyurmosz!
Szerintem ez az egész felsővezeték téma achilles-sarka! Ugyanis nen igazán van két tök egyforma állomás, plusz a megvalósítás...
Aki tud valamit: HELP!
Ja, még az üvegezésről: szóval a Csöresz homlokablakárt akarom átalakítani, mert az az eredeti modellen túl kicsi. Ha lereszelem a gumitümítés imitációját, úgy pont jó lesz, csakhát az eredeti ablak mérete...
Üdv pg54!
A konzerv és egyéb bádogdoboz nem túl jó megoldás. A NYÁK készítési technikában ismeretes a fotó-maratásos eljárás, amit a modellező cégek is használnak. Az ehhezszükséges anyagok az elektronikai barkács-boltokban kaphatók. Hogy hol találunk vékony réz lemezt... ahhoz utánna kell nézzek itthon a régi repülő-makett irodalmamban, de ehhez kérek egy kis idő!
csíkosháTTú
Szép, Jó Estét Mindenkinek!
Nem tudom foglalkoztunk-e már vele, de szerintem kéne: "felső vezeték, azaz oberleitung". Nem is az lenne elsősorban érdekes, hogy hogyan működik, ( habár a kezdő kollegáknak tanulságos lehet, és, mint tudjuk ismétlés...) hanem a gyakorlati építés, esetleg csinált már valaki házilag, stb. Ha nem érdekes, akkor hagyjuk a f...-be, de szerintem ciki a lehúzott áramszedővel közlekedő pl. E11 a gyorsvonat előtt.
csíkosháTTú
Egy kérdésem lenne a modellépítőkhöz; szóval elhatároztam, hogy frizírozok egy Csörgőt és egy kis alakítgatásra szükség lesz az ablakoknál is. De nem tudom, hogy utána mivel és hogyan üvegezzem be az ablakokat úgy hogy szép is legyen meg tartós is legyen. Van valakinek ötlete? Az is érdekelne, hogy hol tudok vékony, modellezésre alakmas rézlemezeket és a Csörgő tetejére való réz szitafonatot szerezni.
Ma délután láttam egy-két lemezt (üveglemez a "negatív", nem egyéb...), csatlakozni fogok az előttem rohanóhoz, ha lesz hova futni, de megelőzni nem fogom, csak szedem a lában utána a sorban!
> Én épp abból indultam ki, amit korábban Te írtál JSB-nek
Én nem látok ellentmondást a két kijelentés között: egyszer azt írtam, hogy attól tartok, drága lesz, másszor pedig azt, hogy pedig talán lehetne olcsóbb is. :-) (miután jómagam nem mint kiadó, hanem csak mint vásárló jöhetek számításba, azt hiszem érthetô az álláspont ;-) )
> Persze, gondoltam, hogy füzetenként drágább, viszont nem
> egy 6000 Ft-os könyvet, hanem 10-12 db 7-800 Ft-os
> füzetet
Jó ötletnek tartom, bár nem értem egészen, hogy miért kell ilyen sokba kerülnie.
Van nekem egy könyvem Amerikából, Ron Ziel: American Locomotives In Historic Photographs: 1858 To 1949.
12 dolcsiért vettem (ma 14-ért árulják, lásd: http://www.NetStoreUSA.com/tabooks/048/0486273938.shtml)
Ebben a könyvben kizárólag gôzmozdonyok gyári fotói vannak, természetesen fekete-fehérben. A gyári fotók azok, amiket a gyár egy-egy új széria rendszerint elsô darabjának az átadása elôtt készít valahol a gyárudvaron. Ez Magyarországon is szokás volt, a "Szürke könyv" felvételei között sok ilyen van. Az amerikai könyv fôleg Baldwin felvételeket közöl, de van egy-két kép més gyáraktól is, összesen több, mint 100. Nagyon jó minôségűek, üveglemezes negatívokról készültek. Egy műgyűjtemény darabjai voltak, így a szerzôi jog a negatívok tulajdonosáé, aki nem más, mint Ron Ziel, a szerzô. A könyv úgy kb. A4 formátumú, a képek keresztben (aki úgy jobban szereti: "Landscape") vannak, minden oldalon egy-egy kép, rövid leírással.
Ha Amerikában egy ilyen könyvet ki lehet hozni 12-14 dollárért, miért kell egy hasonlónak Magyarországon a többszörösébe kerülnie?
Lehet, félreérthetően fogalmaztam.
Előtte volt szó a rabló-nyereséges kiadásokról.
Erre akartam utalni, hogy a F.-anyag kiadásának tisztes haszna, nyeresége legyen a lapé (ezek szerint jól is jönne...)
Persze, gondoltam, hogy füzetenként drágább, viszont nem egy 6000 Ft-os könyvet, hanem 10-12 db 7-800 Ft-os füzetet kell eladni (bocs' a számokért, abszolúte ex has).
Az élet más területein is szokott működni, hogy az emberek hajlandók valamiért többet is fizetni, ha nem kell egyszerre nagy kiadásba verni magukat...
Most látom: egyszerre ketten válaszoltunk Neked Matiz.
Mielőtt katasztrófálisan elbeszélnénk egymás mellett:
1.: a dekóder címét kézzel kell, magán a NYÁK-n beállítani.
2.: ezután pl. a vezérlővel beállíthatsz szinte mindent, gyorsulás, lassulás, milyen gyorsan reagájon a mozdony ( mekkora szerelvény van mögötte ), világítás, hang, füst, áramszedő le-fel, az újabbaknál sebességtartás (tempomat), stb.
Üdv!
csíkosháTTú
Kivánok!
Azért nem ilyen bonyolult! A vezérlővel kell programozni, vagy, ha a központ az intelligensebb tipus, akkor PC-vel is lehet. Tavaly valahol volt itt a NET-n egy "DIGITÁLIS VASÚMODELLEZÉS" szerű hunlap, azon volt egy elég jó ismertetés a DCC-ről. Ezek szerint Neked nincs meg a doku?
csíkosháTTÚ
A dekoder a központi egység utasításait hajthja végre. a "programozás kis soros kapcsolóűval törtnik. Pöcögtetsz. Ha a cím pl. 80, akkor 1-3-5-7- a beállítás nyolcállású esetén. Külön beállíthatos a gyorsúlás és kifutás hosszot. A végsebesség is beállítható. Az új generációs ol, ROCO Maus 2 kompatibilis dekoder szabályozott, tehát a mozdony lefelé is ugyanúgy jön , miont felfelé kapaszkodik. Vannak kiegészítő funkciók. Füstölő, ki-be, hanggenerátor, ill. villanygépeknél külön rövid és hosszű fény. A nagyon igényes pl. ROCO Taurus , külömn kóddal 0-14km tolatóba kapcsolható. Másik cím a vontatás forgalomban használható.
További kérdés?
PS.: Märklint most nyúzzuk, megnézheted a napokban, mert utána szétkapjuk(emil, telefon!). A többi se nagyon eltérő.
pg54. Erre már gondoltunk, Valamilyen rend szerint végigmennénk a kollekción. Drágább lenne, mert jogdíjat kell fizetnünk. A lap meg nehogy azt hidd , hogy jövedelmező. Magyarországon a terjesztés, nyomda (import papír, festék, nyomdász söre stb.)nagyon drága. A lap dacból van, mert a vasút is ér annyit, mint sok más agresszív hobby.
Szeva Matiz!
A rövdzárszerű NYÁK tényleg kvázi rövidzár. A DCC rendszerben a sínnel csak a dekóder van összekötve. A motor pedig csak a dekóderrel. Ellenkező esetben amperszag van. Ha a dekódert csak "bedugod", az attól még nem fog menni, előtte programozni kell, vagyis megtanítani arra, hogy ki is "Ő" valójában, és milyen postafiókon kapja a vezérlést. A "rövidzárNYÁK" arra kell, hogy sima analóg pályán is menjen a gép.
csíkosháTTú
Mopi: erre voltam kivancsi, hogy allando feszultseg alatt van-e a palya. Ez az, amit az analogbol hianyolok, hogy nem vilagit egyenletesen a lampa a szerelvenyeken. Viszont a digitalisnal bonyolult/nem megoldott a jelzok kerdese :-(
Rezgaras:
Nem kerdeztem arat sajna...nem tudom, legkozelebb kint lesz-e. A BRAWA 132-ben is van DCC-foglalat, csak most dekoder helyett valami rovidzar-szeru NYAK van benne. Kicsit hitetlenkedem, hogy ha beletennem a dekodert, tenyleg mukodne-e :-))
> ...talan Life-Like volt. A dobozukban kulon volt az alvaz es
> a kaszni, utolag kell raepiteni.
Igen, Life-Like árulja így a mozdonyait. (a dolog hátránya, hogy összeszerelés után a doboz pont kétszer akkora, mint kellene, a csomagolást is beleszámítva három modell is elfér a helyén) Igaz, ezek valóban minôségi termékek. Elô vannak DCC-re is készítve, van bent egy pici NyÁK panel a tetején, amire rá lehet dugni a dekódert. És gyönyörűen futnak. Mennyit kért értük a pacák?
Matiz! Ket sines ROCO van, illetve lesz. En ugy tudom, digitalissa teheto, mert minden (majdnem minden) mozdonyban van megfelelo csatlakozo a modulnak. A kerdes az, hogy sima, egyenaramu, ketsines, belso vilagitasos kocsik igenyelnek-e valami atalakitast, vagy sem.
A ROCO-ról semmi érdemit nem tudok, szinte csak Märklinnel foglalkozok.
A kocsik NEM igényelnel átalakítást. (Gondolj bele! A pálya digitális rendszernél állandó fesz. alatt van, ezért a kocsik lámpája egyformán és állandóan ég álló helyzetben és max. sebességnél is.) Mi sem alakítottunk semmit a Märklin kocsiainkon.
Mopi!
Ket sines ROCO van, illetve lesz. En ugy tudom, digitalissa teheto, mert minden (majdnem minden) mozdonyban van megfelelo csatlakozo a modulnak. A kerdes az, hogy sima, egyenaramu, ketsines, belso vilagitasos kocsik igenyelnek-e valami atalakitast, vagy sem.
Rezgaras:
A gyartmanyt nem tudom, talan Life-Like volt. A dobozukban kulon volt az alvaz es a kaszni, utolag kell raepiteni. A BRAWA katalogus egyutt van a Life-Like katalogussal...erdekes.
Matiz!
Nalam egy-ket alap dolog hianyzik errol a digitalis technikarol. Amit most vettem, 132, mar felszerelheto dekoderrel. Egyenaramu modell. Ha veszek hozza egy dekodert, megveszem az erositot, vezerloegyseget, beleteszem-racsatlakoztatom; mar mehet is? A sima, egyenaramu kocsik, amikben van vilagitas, igenyelnek atalakitast? Sajnos, a ROCO altal tervezett jelzo dekoder egyenlore mukodeskeptelen, meg nem hoztak ki. Nekem ez nem tetszik, en a jelzokkel is szerettem volna vezerelni a szerelveny... (Meg annyit, hogy "termeszetesen" 2 sines rendszerben gondolkodom.)
Azt akarod mondani, hogy egyenáramú Märklined vagy ROCO-d van? A pálya és a mozdony is ROCO? A 3 sines ROCO-t át lehet alakítani Märklin Digitálissá, a 2 sinesről nem tudok ilyesmit.
A kocsivilágítás menni fog, nem kell neki semmi egyéb. (Nálunk a "3 sinesen" semmi baja.:)
Lehet, hogy óriási marhaság, amit írok, de csak leírom... (szóljatok hozzá!)
Megvalósítható-e, hogy a Fialovits-anyagot JSB-ék különszámokként megjelentetnék, mondjuk félévente egy-egy füzetet, akár eleve lefűzéshez lyukasztva, meg egy gyűjtőmappát hozzá.
Egyszerre nem lenne horribilis pénz megvenni, és a tisztes (nem rabló-) haszon lenne az övék, nem akárki vasútfüggetlen kiadóé...
Nos?