A régi autómat is tíz évig otthon karbantartottam, aztán jól ára felett meghirdettem, nem is volt csak egy érdeklődő két hét alatt. No megreccentem ,hogy itt marad a nyakamon, az újat meg már szögelték összefele a gyárban. Aztán párnap múlva szólt ,hogy jönne megnézni. Azt mondta, látott már sok roncsot olcsóért/olcsóbban, elege van a keresgélésből, az enyém szép volt, elmondtam minden hibáját, mit javítson meg feltétlenül. Ő is jól járt , meg én is. Ha meg kell bélyegző, csak szólj :))
Öcsém megy Pécsre, ott lakik, és le akar vinni valamit:)
A márkaszervíz egyelőre azért szükséges, mert a nyáron derül ki legkésőbb, hogy marad-e a teherautó, vagy nem. És ha eladom, a pecsét még számíthat, amúgy sem lenne egyszerű meggyőzni egy vevőt arról, hogy ebben TÉNYLEG 81.000km van összesen (ill annyi amennyi akkor).
De remélem marad(hat), mert ezt az autóm szeretem a legjobban:)
Szerintem keress egy kis szerelőműhelyt, mert ilyen dolgokkal nem érdemes márkaszervízbe szaladgálni ! Klímát meg klímáshoz kell vinni ,értelemszerűen ott tényleg értenek hozzá, és olcsóbb. Mész Pécsre ugorj be hozzánk, itt kicserélheted az olajat, meg legalább elvihetnéd a dísztárcsákat. :)))
A Renault szervizkonyvben van kisszerviz (az olajcserés), 60.000-ént egy nagyobb, ill 120.000nél van asszem vezermuszij, nincs elottem a konyv. Plusz öt éves korában klimagaz, fékolaj is idoszeru lesz 120.000nél meg ilyesmik. Most csak az olajcsere meg a kis javitások esedékesek (mint kézifék és elektromos mütyür), 80700km:)
Mit jelent a nagyszervíz ? Mert túl sok minden nem történik olaj+szűrő, gázolaj ,levegő. Más így elsőre nem ugrik be, ezt meg otthon szoktam megcsinálni.
80.000.km mostanában asszem kicseréltetem a vezérműszíjat+görgőt, aztán újabb 80.000 ig mást nem nagyon kell.
Csak a kormánygömbfejek fogynak szerintem gyorsan, mert 150.000. környékén megint cserélnem kell őket, amúgy erős szerkezetnek tűnik nagy általánosságban.
Szerintem az olajat 15ezer km után feltétlenül le kell cserélni, a 30ezres elvi periódus csak reklámfogás. Főleg a dízel nagyon érzékeny a rendszeres olajcserére, én szeretek nyugodtan aludni. És olyan nagyon sokat nem lehet megspórolni, ha néhány ezer km-rel később cserélsz olajat.
Egyébként nekem Trafic 1,9dCi. 20 hónapos, most vittem 60.000km-es szervízre. Tökéletes, nagyon meg vagyok elégedve.
Mivel nem oldódott meg az elektromos hiba magától, elviszem szervízbe (hacsak nem tudtok ti egy specialistat, aki alkatrészt is tud normalis aron:)). Leállítás után van egy sípolós hangja, a motortérben a sofőr előtt felül egy kicsi szivattyűszerűség, és a visszajelzőlámpa is ég. Hibajelenség konkrétan nincs. Ezenkivul kézifékbowden csere, és mivel 80.000nél járok, cserélek egy olajat is, szűrőkkel (tipp a beszerzésre, fajtára?:))
Nem szivesen vszem márkaszervizbe, a BP-iek nagyon durvák, öcsém pécsen van, ők kapnak egy esélyt, ha itt nem ismer senki olyat, aki megbizható.
Az olajcsere periódust úgy csökkentem, h 60.000 a nagyszerviz a könyv szerint, az marad, de közben nem egy 30.000-est csinalok, hanem két huszast. Azaz 80.000-nél most, majd 100.000, 120.000 a nagy szerviz, majd olajcsere 140 és 160-nál:)
Szia! Azt írtam, imádom, mikor megy. Tény, hogy a hibák nem tetszenek, hiszen még "csak" 4 éves. Autószerelő a szakmám, tisztában vagyok vele, hogy egy autó bizony elromolhat, de amit ezzel szívtam az elmúlt két évben az kicsit sok.... Ha lenne 6 milkám nem ülnék mégegyszer ugyanebbe a kocsiba......
Nos kb 3000 km-t hajtottam a gépbe december óta. Halk kopogás a futóműbe....megemeltem..lötyög hamar el a szerelőhöz...talpas jobb és bal oldal. gömbfejek mindkét oldal., futóműbeállítással..40000 Ft,és máris tökéletes. Kicsit melegebb lett az idő. Sebaj,van klíma--beszerelve--se kép se hang. Nyomáspróba---semmi. Nyomás reá,sziszegés az egyik csőnél. Kiderült,a karosszérialemezhez hozzáérve elcsiszolta a kisnyomású csövet. Találtam profi klímaszerelőt,cső javítva,nyomás megtartva,úgy néz ki minden ok. De csak a mesében...kompresszor nem kapcsol be...indítótekercs csere,és minden ok. 50000 Ft volt, kicsit fájt,de nem azért vettem klímást,hogy nézegessem a gombot... Meg a csemete se süljön meg. Vettem gumit is,muszály volt...az autó álomszépen megy,kényelem felsőfokon,akiknek a hibák nem tetszenek,vegyen újat 6 000000-ért! Én meg vagyok vele elégedve eddig....
Sziasztok! ÉS ISMÉT! Most a motortartó-bak csvarjai szakadtak el. Az egyikben jól látható zárvány volt, gondolom a másik kettő nem bírta a terhelést. Kettőt már kifúrtam az öntvényből, a harmadikat majd holnap. Lehet, hogy csak nekem nincs szerencsém??? Egyébként mikor megy nagyon szeretem, jól megy, jól fogyaszt, kényelmes, jól rakodható, csak ne esne szét állandóan!
Sziasztok! Ismét megtréfált a francia mérnökök tervezési zsákutcája! Most éppen regensburg és Passau között hagyott ott a vak sötét birodalmi éjjszakában, bokáig érő hóban ballagtunk 3 km-et a következő szállodáig.
A generátor szabadonfutója megcsúszott, a szénkefe-tartó egyszerűen leolvadt.
Az eddígi javítások 2006 január óta:
a szokásos váltó mizéra, serencsére még gariban... szervó szivattyú csere kinyomócsapágy csere turbó csere magasnyomású szivattyú csere+ nyomócsövek, résolajcső légtömegmérő csere 4 porlasztó csere+ nyomócsövek ismét, résolajcsövek ismét... 2 gólyaláb csere 2 hársó kerékagycsapágy 2 stabilizátor összekötő generátor felújítás
imádom a típust! mindez 150 000km-nékl egy 4 éves kocsin.... rohadjon meg az összes csigazabáló autóépítő!
A fékszervóval van összefüggésben, csak ez így nem biztos,hogy rendben van,. Szerintem egy újabb gyenge láncszem.
Nálam ,ha elengedem a gázt, és rögtön nyomom a féket, a fordulatszám esés gyakran az alapjárat alá is lemegy, kicsit röfög a motor /majdnem lefullad/ aztán megy szépen tovább. Olyan mintha a szervó leterhelné a motort, bár ezt furcsálnám. Dehát egy német tervezésű-francia alkatrészekből-angoloknál összeszerelt járműnél ez nem lehetetlen :)
Egy kis furcsaságot művel a gépsárkányom. Majdnem minden fékezésnél más és más a fék érzékenysége. Egyszer erősebben fog, máskor pedig gyengébben. Megáll szépen, csak időnként furcsa ez a különbség. Hol keményebben kell nyomni a pedált, hol gyengébben. Olyan mintha levegős lenne.
A szervízben azzal nyugtattak, hogy ez gyárilag ilyen, mert van egy kis segéd motor az autó alján, ami termeli a megfelelő nyomást a fékszervónak. Ez a kis motor működik ilyen össze-vissza, de ettől nincs semmi baja, meg kell szokni!
Tényleg így működik? Nálatok is ezt csinálja a gép?
Végül is ma bevitték a járgányt a Baumgartnerhez, mivel egy szerelő sem volt hajlandó kijönni (XI. kerület nem a világ vége), annak ellenére, hogy többük is azt mondta telefonon, hogy biztosíték ment ki. Mondták, hogy cseréljük ki a hibás biztosítékot és aztán vigyük be saját lábán a Traficot a szervizükbe átvizsgálásra.
Köszi Kismikk, majd elválik hogy Opelroy esete lesz az én Traficom-é is...
Szia! Még mielőtt bármit is csinálnálsz,figyelmedbe ajánlom "Opelroy" a topic elején tett hozzászólását!
Idézet: " egy csatlakozó beázása a felelős, ami a vezető oldali lépcső burkolata alatt található. Úgy van kiképezve a lábtér burkolat, hogy a lábadról lefolyó víz becsöpög a műanyag borítás alá, majd közvetlenül a csatlakozóba jut. Itt aztán megkezdődik a oxidáció, és szép lassan felzabálja az érintkező párokat, de addig is finom zárlatokat okoz. Jellemző tünetek: belső világítás égve marad-felvillan, féklámpa égve marad, motor csak akkor áll le, ha benyomod a fékpedált, stb. Nekem eddig egyetlen módon sikerült ezt kiküszöbölni: Kivágtam a hálózatból ezt a csatit, és összeforrasztottam minden vezetéket a párjával. Nem túl szép megoldás, de célra vezető."
Sziasztok! Segítséget kérek szerelő ügyben. Egy 4 éves Trafic (dci, dízel) új gazdája vagyok. Mindössze két hete. Tegnap hosszú vidéki úton menet közben autópályán megszűnt az indexek működése, a belső plafon világítás is, de sikeresen hazaértem 400 km-es út után, mert nem mertem sehol se leállítani az autót. Jól gondoltam, mert hazaérve leállítás után már nem volt hajlandó beindulni és a központi zárás is megszűnt meg a vészvillogó is. Az akku viszont rendben van, indítózáskor jól forog a motor.
Tud-e valaki megbízható szerelő segítséget Bp. XI. kerületben (Egér útnál), esetleg olyat, aki kijön az autóhoz. Vagy mindenképpen szervizbe kell vontatni (szállítani)?
Nagyon érdekes ez a szelektív elektromos zavar, mert pl. a kesztyűtartó belső lámpája ég, műszerfal világít, stb. Köszönök minden segítséget előre is.
Viszont a váltó és többi egyelőre ekerült, az enyémbe 77777 volt tegnap:) és az átlagfogyasztása is 7 liter nagyjából, inkább kevesebb:) Valszeg az 5sebességes váltó miatt: így kb 100 a max elviselhető utazósebesség
Végigolvastam.... EGR szelep? Váltó? Elektronikai hibák? Futómű? Féktárcsa,ABS? Hát nem éppen bizalommal kecsegtető,ámbár többnyire mindenki a hibák észlelésekor írt villámgyorsan információért,és úgy látom a használatban is óriási eltérés van. Viszont a topic elején Opelroy hozzászólásai nagyon hasznosak,kár hogy később Ő már nem szólt hozzá... Nekem Peugeot Boxerom volt 6 évig,összehasonlítani csak ehhez a típushoz tudom a jelenlegi gépet /Vivaro 2004 2.5 DTI 136 LE/ 5 személyes,teljes komfort,kényelem stb...Ausztriából hozott..87000Km..szemre tip-top. Most Karácsonykor végre hosszabb út,család felpakolva,irány surány. Hihetetlen kényelem,dinamika,csendes motor,jó fék, 6.sebesség 120-nál 2200ford,140-nél 2600. Fogyasztás:kb 10 liter. 100 felet a menetszél hangosabb,mint a motorzaj,talán a tükröknék örvénylik.. Megtartjuk,családi autó lesz,talán beválik,időközben még jelzem kórtörténetét.