Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 2001.03.16 0 0 3068
Persze, lehet róla szó.
Előzmény: Törölt nick (3067)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.16 0 0 3067
PL.: kipróbálhatnád, ha van kedved hozzá.
Előzmény: gyurmosz (3066)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.16 0 0 3066
Várj egy picit, nem egészen értem, hogy miről van szó! Azaz azt nem értem, hogy miben segítsek. Szóval?
Előzmény: Törölt nick (3065)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.16 0 0 3065
Még egy valami Gyurmosz!
Segíteni kéne egy kicsit! ( Ha már TT...) Van egy már megvalósítás útján járó ötletem, de előtte körbe kéne röhögni, megkö.....ni, stb., mielőtt közkinccsé tenném. Konkrétan: villogás-mentes kocsi világítás egyelőre TT "Y" és "REKO" személyvagonokhoz. Az alapötlet viszont bármely méretarányban alkalmazható, egyenáramú üzem esetén.
Kössz! A csíkosháTTú
Előzmény: gyurmosz (3063)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.16 0 0 3064
Aha! Akkor kettő van belőlük! Ahol én láttam IC kocsikat, ott nem volt Bz.
csíkosháTTú
Előzmény: gyurmosz (3063)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.16 0 0 3063
Igazad van, nem egészen pontos ez a "TT-s fickó" elnevezés.A TT-s pultra gondoltam, ahol IC kocsikat, Bz-ket, meg egyéb TT-s cuccokat árulnak.
Előzmény: Törölt nick (3058)
BoGar Creative Commons License 2001.03.16 0 0 3062
Sziasztok!
Azt hiszem mostmár csak egy kérdésem maradt a Roco-val kapcsolatban: Mégpedig az, hogy ezeknél is létezik külön kapcsolósín, vagy azt hogyan lehet megoldani?
Köszönettel: BoGár
Király E. Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3061
Ez igaz, óvatosan kell vele bánni, mert könnyen elcsúszik amikor odanyomod/nincs keret/de szerintem élethűbb.Ha az átlátszó sztirol nagyon matt, akkor érdemes óvatosan fogkrémmel felpolirozni, sokszor csodát lehet velük tenni.A képek jók lettek.Az ajtók zsanérozva vannak?Ez a régebbi festésű változat, vagy amelyiknek bordó az eleje?
Előzmény: Törölt nick (3060)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3060
A POLA-hoz is ilyet kaptam. Nekem jobban tetszett a vékony műanyaglap, egyszerűbb volt vele dolgozni, mint ezzel. Már több helyen sikerült elbaltáznom és a ragasztó megjelent az ablakkeret mellett :(((
Előzmény: Király E. (3059)
Király E. Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3059
Irásvetitő fólia valóban több vastagságban létezik, én a legvastagabbat használom , majdem olyan mint amit Faller házakhoz mostanában csomagolnak.Beüvegezéshez:Humbrol Clear-fix ,modellboltokban általában kapható, anyaga nem támadja meg a sztirolt és nem gőzölög.Kb 400-450ft.Üdv mindenkinek.
Előzmény: rezgaras (3052)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3058
Nem tudom, kire gondolsz, "TT-s fickó"-ként. Akinél én láttam a vagonokat, az a "fickó", akinél az 520 van. Nem sok ilyen impozáns TT motyó van a börzén. Nos a lényeg:
nyitott, két tengelyes, asszem ES?? típus,
négy tengelyes olajszállító tartálykocsi,
az új oldalajtós, zárt, két tengelyes( ilyesmit a Roco gyártott, béke poraira...)
Ő árulja az IC kocsikat is, meg a V 43-at.
Én sajna csak a jövő héten tudok menni.
Sok sikert a Csörgöhöz!

Üdv JSB!
Beszélgettünk legutóbb egy LED-es kocsivilágításról, kész a deszkamodell, egyelőre egy kb. 79-es kiadású BTTB "Y" kocsiba építve. Egész jól működik!
csíkosháTTú

Előzmény: gyurmosz (3056)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3057
Hali!
Csak "kutyafuttában" felraktam pár nem-túl-jó-de-azért-van képet.

üdv

gyurmosz Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3056
Ezek a tehervagonok milyen típusúak voltak? Engem igazándiból egy TT-s M41 érdekelne. Gondoltam arra, hogy megpróbálom magam megépíteni rézből, de egy kissé még félek ettől, nem tudom, hogyan sikerülne. Előbb mindenesetre befejezem a H0-ás Csöresz frizírozását, aztán meglátom... Valszeg szombaton kimegyek a börzére, és megkérdezem a TT-s fickót, hogy van-e remény arra, hogy egyszer lesz Csörgője is.
Előzmény: Törölt nick (3055)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3055
M61 9e-től felfelé, 520 55e (vadiúj Tilligből festve, alakítva), IC vagonok kb. 9e (régebben volt 3,5e is!), teher vagonok 3e-től felfelé. A InterPicire és a Szilire már nem maradt érkezésem kíváncsiskodni. (Munkanap volt sajna...)A szili ára szerintem jóval kevesebb volt, mint "félDeák".
csíkostáTTú
Előzmény: gyurmosz (3053)
crash__override Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3054
Igen, lesz borze.
Előzmény: djt-122 (3048)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3053
És kb. mennyibe kerültek?
Előzmény: Törölt nick (3050)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3052
Király E.írta:

> beüvegezéshez:irásvetitő fólia szuper,gyönyörűen átlátszó
> és elég vastag ,van rendesen tartása

Nekem nem volt szerencsém az írásvetítô fóliával. Túl vékony volt, nem volt tartása. Persze lehet, hogy ebbôl is van különféle vastagságú.

Előzmény: Király E. (3043)
rezgaras Creative Commons License 2001.03.15 0 0 3051
gyurmosz írta:

> mivel és hogyan üvegezzem be az ablakokat

Igényes angol modellezôk csak üveget használnak az üveg imitációjára - mégpedig azt a vékony üveget, amit a diakeretezéshez lehet kapni. De ennek a méretre szabása - csiszolása mazochista alkatot feltételez.

Én a magam részérôl vastag műanyag "fóliát" használtam azt, amibe manapság a boltokban az apróbb cuccokat vákuummal elôre csomagolják. Abból is a legvastagabbat. Ollóval lehet méretre vágni, aztán csiszolökoronggal - de nem nagy fordulaton, mert megolvad - pontosra alakítani. A szélén a gumi-utánzatot úgy csináltam, hogy egy csepp fekete festéket szétterítettem egy sima lapon, és az ablakok élét körben belenyomtam. Sajnos a legnagyobb elôvigyázat mellett sem lett igazán egyenletes.

Még valami: _sohase_ ragassz be ablakot pillanatragasztóval!!! A pillanatragasztó valamit kigôzölög, amikor megköt, és tejüveg-szerű foltokat hagy az ablakon. Én mindig epoxit használok.

> hol tudok vékony, modellezésre alakmas rézlemezeket és a
> Csörgő tetejére való réz szitafonatot szerezni.

Én műhelymaradékokat használok. Leggyakrabban 0,5mm-est, de vegyi maratáshoz max 0,3mm-es a jó. Egy egész kasznihoz szerintem legalább 0,5mm-es kell, mert annak még van tartása, a 0,3mm-est az ujjaddal meg tudod görbíteni, amikor pl. a mozdonyt fölveszed. De tartozékokhoz a 0,3mm-es is jó. 0,5mm-est még lehet lombfűrésszel vágni, 0,3mm-ert már nem, ha meg ollóval vágod, akkor könnyen felkunkorodik.

Rézhálót, mint mások is írták szűrôszövetként árulnak. Sajnos bizonyos felhasználásokhoz még a legfinomabb is durva. Egy alkalmazás volt a Kandó mozdony tetôszellôzôje:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/Kan_rdy/LKanrd6.jpg

Előzmény: gyurmosz (3032)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3050
M41 sajna nem. Volt V43, 520, BZmot(InterPici),M61. Meg MÁV személy- és tehervagonok. A MÁV IC-k döbbenetesn jól néztek ki!
Előzmény: gyurmosz (3044)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3049
Gyurmosz!
Köszi a tippet! Klassz képek, és még klasszabb asztal! Pláne N méretarány!!! Most az a kérdés, hogy gyári anyagból csinálták-e? A mi drága hobbink legdrágább eleme az oberleitung, ezen kéne segíteni. A legnagyobb bajom, hogy a Hobbex felsővezeték csak max. 4 vágány áthidalását ismeri a TT standart rendszerben. A többi, esetleg egyedi megoldásra nincs alternatívája. Nem tudom H0-ban hogy áll a helyzet...

A réz maratásról:
Ha meg van a lemez, akkor lehet kezdeni:
1.: Filmet kell csinálni - pauszra, vagy írásvetítő fóliára - a maratandó alkatrészt le kell rajzolni.
2. UV érzékeny lakkal a megfelelően zsírtalanított rézlemezt pormentes, sötét helyiségben, egyenletesen le kell fújni.
3.: Száradás után a filmet rátesszük a lefújt lemezre, üveglappal leszorítjuk, majd UV fénnyel (kvarc lámpa) megvilágítjuk.
4.: Ezután a hívó oldatban megfürösztjük a lemezt. Ekkor a megvilágított részekről a lakk eltűnik.
5.: Marató oldatba helyezve (vasklorid például) a lakk által "fedetlenül" maradt részek eltűnnek, és marad a fóliára megrajzolt, réz alkatrész.
6. Polírozás, festés, beépítés.
Fotó lakk, hívó oldat, gyorsmarató: elektronikai barkácsboltokban kapható. A leírtak gyakorlatilag a NYÁK gyártás, házi kivitelben.
csíkosháTTú

Előzmény: gyurmosz (3047)
djt-122 Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3048
Lesz szombaton börze?
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3047
Találtam valamit (a felsővezetékkel kapcsolatban); http://www.tar.hu/epivk
Van keresztgerendás állomási vezeték is!
Előzmény: Törölt nick (3042)
Király E. Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3046
Műárt üzlet Budapesten a Skála-Metró oldalában a Markó utcával szemben van.Vékony rézlemezt most próbálok venni, kaptam egy cimet Angyalföldön állitólag ott lapokban van különféle vastagságban. Ha sikerrel járok, azonnal irok.hello
Előzmény: gyurmosz (3045)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3045
Köszi az infókat! Hol találok ilyen Műárt üzletet?
Az ablakkal kapcsolatban: ma vettem egy nyers kasznit, ebből lesz a mozdony (naná, hogy M41 :-)), méricskéltem rajta egy sort, és rájöttem, hogy tulképp jó az eredeti méret, csak a tömítés imitáviója zavart meg. Viszont tervezem, hogy egyszer majd építek egy IP Bz-t, ott szükség lesz az ablakokra :-)
Előzmény: Király E. (3043)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3044
Tényleg, TT-s Csörgő nem bukkant még fel a börzén (vagy máshol)? Bz-ből rengeteget láttam és elég szépek voltak!
Előzmény: Törölt nick (3042)
Király E. Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3043
Gyurmosz
Réz szitaszövetet a Műárt üzletekben lehet kapni , különféle hálósűrűségben, nagyon sok mindenre használható, méteres tekercsben van,de levágnak 5 cm-t is,ha csak annyi kell.beüvegezéshez:irásvetitő fólia szuper,gyönyörűen átlátszó és elég vastag ,van rendesen tartása és ivet is fel tud venni.Hello
Előzmény: gyurmosz (3032)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3042
V43: a múlt héten a Börzén feltűnt egy egyedi gyártású "Szili". A mozdonytest és a forgóváz szerintem nagyon szép volt. Az áramszedő jobb lett volna, ha Deák-féle lett volna. A hajtása Gützold volt. A két TT modellt ötvözni kéne...
Sokadszor kérdem: van-e valaki, aki (bármely méretarányban) bütykölt már magának felsővezetéket? Ha jól tudom Veismannék csak H0-ban gyártanak ilyesmit.
Előzmény: gyurmosz (3041)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3041
Szerintem elsősorban az a baj a felsővezetékkel, hogy drága, nagyon drága. Még a meglévő Viesmann és egyéb rendszereket sem nagyon veszik... Ha már a V43-asnál tartunk: A Deákék kihozzák TT-s méretben is, sőt, már van félpantográf-áramszedős változat is (psz: 1189).
Előzmény: Törölt nick (3040)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3040
Akkor minek a sok villamos mozdony, a magyar V43? Lehet, hogy én túl optimista vagyok? Ehhez a keresztgerendás témához persze az kell, hogy valaki aki ilyeneket bütyköl ( de jó lenne, ha gyártana! ) az tisztában lenne a különféle vágányrendszerek adta lehetőségekkel. Ezért is írtam, hogy épített-e valaki házilag ilyesmit.
Előzmény: gyurmosz (3039)
gyurmosz Creative Commons License 2001.03.14 0 0 3039
Valami olyasmire gondoltam, mint a hagyományos kereszttartós felfüggesztés, csak épp keresztgerendával, különböző gerendahosszakkal stb. De attól félek, senkinek nem érné meg ilyet gyártani, mert felsővezetékekre itt nem igazán van kereslet...
Előzmény: Törölt nick (3038)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!