Még egy valami Gyurmosz!
Segíteni kéne egy kicsit! ( Ha már TT...) Van egy már megvalósítás útján járó ötletem, de előtte körbe kéne röhögni, megkö.....ni, stb., mielőtt közkinccsé tenném. Konkrétan: villogás-mentes kocsi világítás egyelőre TT "Y" és "REKO" személyvagonokhoz. Az alapötlet viszont bármely méretarányban alkalmazható, egyenáramú üzem esetén.
Kössz! A csíkosháTTú
Sziasztok!
Azt hiszem mostmár csak egy kérdésem maradt a Roco-val kapcsolatban: Mégpedig az, hogy ezeknél is létezik külön kapcsolósín, vagy azt hogyan lehet megoldani?
Köszönettel: BoGár
Ez igaz, óvatosan kell vele bánni, mert könnyen elcsúszik amikor odanyomod/nincs keret/de szerintem élethűbb.Ha az átlátszó sztirol nagyon matt, akkor érdemes óvatosan fogkrémmel felpolirozni, sokszor csodát lehet velük tenni.A képek jók lettek.Az ajtók zsanérozva vannak?Ez a régebbi festésű változat, vagy amelyiknek bordó az eleje?
A POLA-hoz is ilyet kaptam. Nekem jobban tetszett a vékony műanyaglap, egyszerűbb volt vele dolgozni, mint ezzel. Már több helyen sikerült elbaltáznom és a ragasztó megjelent az ablakkeret mellett :(((
Irásvetitő fólia valóban több vastagságban létezik, én a legvastagabbat használom , majdem olyan mint amit Faller házakhoz mostanában csomagolnak.Beüvegezéshez:Humbrol Clear-fix ,modellboltokban általában kapható, anyaga nem támadja meg a sztirolt és nem gőzölög.Kb 400-450ft.Üdv mindenkinek.
Nem tudom, kire gondolsz, "TT-s fickó"-ként. Akinél én láttam a vagonokat, az a "fickó", akinél az 520 van. Nem sok ilyen impozáns TT motyó van a börzén. Nos a lényeg:
nyitott, két tengelyes, asszem ES?? típus,
négy tengelyes olajszállító tartálykocsi,
az új oldalajtós, zárt, két tengelyes( ilyesmit a Roco gyártott, béke poraira...)
Ő árulja az IC kocsikat is, meg a V 43-at.
Én sajna csak a jövő héten tudok menni.
Sok sikert a Csörgöhöz!
Üdv JSB!
Beszélgettünk legutóbb egy LED-es kocsivilágításról, kész a deszkamodell, egyelőre egy kb. 79-es kiadású BTTB "Y" kocsiba építve. Egész jól működik!
csíkosháTTú
Ezek a tehervagonok milyen típusúak voltak? Engem igazándiból egy TT-s M41 érdekelne. Gondoltam arra, hogy megpróbálom magam megépíteni rézből, de egy kissé még félek ettől, nem tudom, hogyan sikerülne. Előbb mindenesetre befejezem a H0-ás Csöresz frizírozását, aztán meglátom... Valszeg szombaton kimegyek a börzére, és megkérdezem a TT-s fickót, hogy van-e remény arra, hogy egyszer lesz Csörgője is.
M61 9e-től felfelé, 520 55e (vadiúj Tilligből festve, alakítva), IC vagonok kb. 9e (régebben volt 3,5e is!), teher vagonok 3e-től felfelé. A InterPicire és a Szilire már nem maradt érkezésem kíváncsiskodni. (Munkanap volt sajna...)A szili ára szerintem jóval kevesebb volt, mint "félDeák".
csíkostáTTú
Igényes angol modellezôk csak üveget használnak az üveg imitációjára - mégpedig azt a vékony üveget, amit a diakeretezéshez lehet kapni. De ennek a méretre szabása - csiszolása mazochista alkatot feltételez.
Én a magam részérôl vastag műanyag "fóliát" használtam azt, amibe manapság a boltokban az apróbb cuccokat vákuummal elôre csomagolják. Abból is a legvastagabbat. Ollóval lehet méretre vágni, aztán csiszolökoronggal - de nem nagy fordulaton, mert megolvad - pontosra alakítani. A szélén a gumi-utánzatot úgy csináltam, hogy egy csepp fekete festéket szétterítettem egy sima lapon, és az ablakok élét körben belenyomtam. Sajnos a legnagyobb elôvigyázat mellett sem lett igazán egyenletes.
Még valami: _sohase_ ragassz be ablakot pillanatragasztóval!!! A pillanatragasztó valamit kigôzölög, amikor megköt, és tejüveg-szerű foltokat hagy az ablakon. Én mindig epoxit használok.
> hol tudok vékony, modellezésre alakmas rézlemezeket és a
> Csörgő tetejére való réz szitafonatot szerezni.
Én műhelymaradékokat használok. Leggyakrabban 0,5mm-est, de vegyi maratáshoz max 0,3mm-es a jó. Egy egész kasznihoz szerintem legalább 0,5mm-es kell, mert annak még van tartása, a 0,3mm-est az ujjaddal meg tudod görbíteni, amikor pl. a mozdonyt fölveszed. De tartozékokhoz a 0,3mm-es is jó. 0,5mm-est még lehet lombfűrésszel vágni, 0,3mm-ert már nem, ha meg ollóval vágod, akkor könnyen felkunkorodik.
Rézhálót, mint mások is írták szűrôszövetként árulnak. Sajnos bizonyos felhasználásokhoz még a legfinomabb is durva. Egy alkalmazás volt a Kandó mozdony tetôszellôzôje:
Gyurmosz!
Köszi a tippet! Klassz képek, és még klasszabb asztal! Pláne N méretarány!!! Most az a kérdés, hogy gyári anyagból csinálták-e? A mi drága hobbink legdrágább eleme az oberleitung, ezen kéne segíteni. A legnagyobb bajom, hogy a Hobbex felsővezeték csak max. 4 vágány áthidalását ismeri a TT standart rendszerben. A többi, esetleg egyedi megoldásra nincs alternatívája. Nem tudom H0-ban hogy áll a helyzet...
A réz maratásról:
Ha meg van a lemez, akkor lehet kezdeni:
1.: Filmet kell csinálni - pauszra, vagy írásvetítő fóliára - a maratandó alkatrészt le kell rajzolni.
2. UV érzékeny lakkal a megfelelően zsírtalanított rézlemezt pormentes, sötét helyiségben, egyenletesen le kell fújni.
3.: Száradás után a filmet rátesszük a lefújt lemezre, üveglappal leszorítjuk, majd UV fénnyel (kvarc lámpa) megvilágítjuk.
4.: Ezután a hívó oldatban megfürösztjük a lemezt. Ekkor a megvilágított részekről a lakk eltűnik.
5.: Marató oldatba helyezve (vasklorid például) a lakk által "fedetlenül" maradt részek eltűnnek, és marad a fóliára megrajzolt, réz alkatrész.
6. Polírozás, festés, beépítés.
Fotó lakk, hívó oldat, gyorsmarató: elektronikai barkácsboltokban kapható. A leírtak gyakorlatilag a NYÁK gyártás, házi kivitelben.
csíkosháTTú
Műárt üzlet Budapesten a Skála-Metró oldalában a Markó utcával szemben van.Vékony rézlemezt most próbálok venni, kaptam egy cimet Angyalföldön állitólag ott lapokban van különféle vastagságban. Ha sikerrel járok, azonnal irok.hello
Köszi az infókat! Hol találok ilyen Műárt üzletet?
Az ablakkal kapcsolatban: ma vettem egy nyers kasznit, ebből lesz a mozdony (naná, hogy M41 :-)), méricskéltem rajta egy sort, és rájöttem, hogy tulképp jó az eredeti méret, csak a tömítés imitáviója zavart meg. Viszont tervezem, hogy egyszer majd építek egy IP Bz-t, ott szükség lesz az ablakokra :-)
Gyurmosz
Réz szitaszövetet a Műárt üzletekben lehet kapni , különféle hálósűrűségben, nagyon sok mindenre használható, méteres tekercsben van,de levágnak 5 cm-t is,ha csak annyi kell.beüvegezéshez:irásvetitő fólia szuper,gyönyörűen átlátszó és elég vastag ,van rendesen tartása és ivet is fel tud venni.Hello
V43: a múlt héten a Börzén feltűnt egy egyedi gyártású "Szili". A mozdonytest és a forgóváz szerintem nagyon szép volt. Az áramszedő jobb lett volna, ha Deák-féle lett volna. A hajtása Gützold volt. A két TT modellt ötvözni kéne...
Sokadszor kérdem: van-e valaki, aki (bármely méretarányban) bütykölt már magának felsővezetéket? Ha jól tudom Veismannék csak H0-ban gyártanak ilyesmit.
Szerintem elsősorban az a baj a felsővezetékkel, hogy drága, nagyon drága. Még a meglévő Viesmann és egyéb rendszereket sem nagyon veszik... Ha már a V43-asnál tartunk: A Deákék kihozzák TT-s méretben is, sőt, már van félpantográf-áramszedős változat is (psz: 1189).
Akkor minek a sok villamos mozdony, a magyar V43? Lehet, hogy én túl optimista vagyok? Ehhez a keresztgerendás témához persze az kell, hogy valaki aki ilyeneket bütyköl ( de jó lenne, ha gyártana! ) az tisztában lenne a különféle vágányrendszerek adta lehetőségekkel. Ezért is írtam, hogy épített-e valaki házilag ilyesmit.
Valami olyasmire gondoltam, mint a hagyományos kereszttartós felfüggesztés, csak épp keresztgerendával, különböző gerendahosszakkal stb. De attól félek, senkinek nem érné meg ilyet gyártani, mert felsővezetékekre itt nem igazán van kereslet...