Hellósztok!
Kíváncsi vagyok, ki mindenkivel nem találkoztam ma. Ugyanis sikerült eljutni a börzére, 9-10 óra között.
Jó volt, sok tanulságos látnivaló akadt, én magam azonban ezúttal csak képeslapokba ruháztam be (de azt nem is keveset...).
Ma kimentem a börzére körülnézni.A rengeteg Piko és BTTB modell mellett megjelentek a WUMM járművek is (buszok, villamosok és egy metrókocsi), voltak természetesen Fuggerth cuccok, és láttam gyönyörű TT-s modelleket (teherkocsikat, 3 Szergejt - 2 MÁV, egy GySEV -, egy IP Bz-t, na meg egy befalazott győri Szilit).
Voltak most is műgyanta mozdonyszekrények (MD, M62, M63, M44, V43, V63, V40, M41, ABmot stb), vettem is egy ígéretesnek tűnő Bz-t. Az egyik asztalnál a 006-os NoHAB csak átfestett verziója 16000 HUF volt, egy másiknál viszont ott volt a 002 (12000 HUF) és a 011 (13000 HUF) gyönyörűen feltuningolva (kapaszkodók az ajtóknál, az ütközők alatt és a tetőn, visszapillantók, réz gyártási táblák + forgóváztáblák stb.)! Gyönyörűek voltak, a 011-est meg is vettem. Nem tudom, mikor frizírozhatták őket, de a vörös csillag még rajtuk van :-) Egyébként mindkettő az első PIKO szériából származik, így a forgóvázaik nem elég részletesek (de van rajtuk tábla :-)). Ugyanitt volt egy Domokos Bobó, de számomra érthetetlen módon 137-es volt a psz-a (pedig ezek 500-as Bobók)!
Üdv! oo9. A fuggerth.kocsit igy szedheted szét:Kihúzod lefelé a forgóvázakat,a felső,kék(vagy piros) ház falát alul kifelé feszíted óvatosan(elég rugalmas,hogy ne repedjen el)és kiemelhető a fekete alváz belőle.Én először,úgy voltam ,feláldozok egy kocsit a szétszedés érdekében,de még a mérsékelten durva munkát is kibírta.
Annak idején többen felhívták a figyelmemet a reed-relés rendszer érzékenységére. Saját tapasztalatom ugyan (még) nincs, de elképzelhetőnek tartom, hogy főleg nagysebességű vonat esetén csak mechanikailag tökéletes relé vezérelhető az impulzus rövidsége miatt, pl.Roco gyári, ami megint húzós. A régi BTTB relék asszem elfelejthetők. Valamilyen elektronika még jobb, sőt olcsóbb is, de ez már nem az én asztalom.
Hello!
Na megvettem, egy kicsit húzós az áruk. A reedrelé 1280 Ft, a hat mágnes (Viessmann) 1490 Ft. Hát elég drága mágnesek! De mostmár legalább elkészülhet végre teljesen az állomás.
BoGár
Tudom egyszeru és triviális a kérdés, de hogy lehet a fuggerth kocsit szét szedni, hogy az alváz, és felépítmény szét jöjjön, mert sehol nem találok csavarokat?
más festéket, milyet ajánlotok a kapaszkodokhoz, és magához a kocsihoz.
A Roconál talpfának álcázott Reed-relé oldja meg a kapcsolást. Kapható hozzá mágnes is, amit a jármű aljára kell ragasztani.
42605: Reed relé
42256: 6 db mágnes 8x6x2.2 mm.
Még egy valami Gyurmosz!
Segíteni kéne egy kicsit! ( Ha már TT...) Van egy már megvalósítás útján járó ötletem, de előtte körbe kéne röhögni, megkö.....ni, stb., mielőtt közkinccsé tenném. Konkrétan: villogás-mentes kocsi világítás egyelőre TT "Y" és "REKO" személyvagonokhoz. Az alapötlet viszont bármely méretarányban alkalmazható, egyenáramú üzem esetén.
Kössz! A csíkosháTTú
Sziasztok!
Azt hiszem mostmár csak egy kérdésem maradt a Roco-val kapcsolatban: Mégpedig az, hogy ezeknél is létezik külön kapcsolósín, vagy azt hogyan lehet megoldani?
Köszönettel: BoGár
Ez igaz, óvatosan kell vele bánni, mert könnyen elcsúszik amikor odanyomod/nincs keret/de szerintem élethűbb.Ha az átlátszó sztirol nagyon matt, akkor érdemes óvatosan fogkrémmel felpolirozni, sokszor csodát lehet velük tenni.A képek jók lettek.Az ajtók zsanérozva vannak?Ez a régebbi festésű változat, vagy amelyiknek bordó az eleje?
A POLA-hoz is ilyet kaptam. Nekem jobban tetszett a vékony műanyaglap, egyszerűbb volt vele dolgozni, mint ezzel. Már több helyen sikerült elbaltáznom és a ragasztó megjelent az ablakkeret mellett :(((
Irásvetitő fólia valóban több vastagságban létezik, én a legvastagabbat használom , majdem olyan mint amit Faller házakhoz mostanában csomagolnak.Beüvegezéshez:Humbrol Clear-fix ,modellboltokban általában kapható, anyaga nem támadja meg a sztirolt és nem gőzölög.Kb 400-450ft.Üdv mindenkinek.
Nem tudom, kire gondolsz, "TT-s fickó"-ként. Akinél én láttam a vagonokat, az a "fickó", akinél az 520 van. Nem sok ilyen impozáns TT motyó van a börzén. Nos a lényeg:
nyitott, két tengelyes, asszem ES?? típus,
négy tengelyes olajszállító tartálykocsi,
az új oldalajtós, zárt, két tengelyes( ilyesmit a Roco gyártott, béke poraira...)
Ő árulja az IC kocsikat is, meg a V 43-at.
Én sajna csak a jövő héten tudok menni.
Sok sikert a Csörgöhöz!
Üdv JSB!
Beszélgettünk legutóbb egy LED-es kocsivilágításról, kész a deszkamodell, egyelőre egy kb. 79-es kiadású BTTB "Y" kocsiba építve. Egész jól működik!
csíkosháTTú
Ezek a tehervagonok milyen típusúak voltak? Engem igazándiból egy TT-s M41 érdekelne. Gondoltam arra, hogy megpróbálom magam megépíteni rézből, de egy kissé még félek ettől, nem tudom, hogyan sikerülne. Előbb mindenesetre befejezem a H0-ás Csöresz frizírozását, aztán meglátom... Valszeg szombaton kimegyek a börzére, és megkérdezem a TT-s fickót, hogy van-e remény arra, hogy egyszer lesz Csörgője is.
M61 9e-től felfelé, 520 55e (vadiúj Tilligből festve, alakítva), IC vagonok kb. 9e (régebben volt 3,5e is!), teher vagonok 3e-től felfelé. A InterPicire és a Szilire már nem maradt érkezésem kíváncsiskodni. (Munkanap volt sajna...)A szili ára szerintem jóval kevesebb volt, mint "félDeák".
csíkostáTTú