Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Azért nem, mert csak az oldalsó matricákat raktam fel. Az orra valóak az enyészeté' lettek, majd csinálok helyettük másikat, csak meg kell a lézernyomtatóm szervizelni...
Gayer barátodnak kellene DR-es beige-zöld kocsiból azonos szinű ZRS-es (boszniai szerb vasút) kocsit matricáznom. Mint az igazinál: marad az eredeti szin, csak a felirat változik.
pl a MÁV kocsik esetében 2000-es vizes polírpapír, majd az egész csíkot telibefújni és úgy újraszámozni...máshol nincs más megoldás, mint vagy az egészet újrafényezni, vagy megpróbálkozni kikeverni azt a szín és foltban fújni..persze nem kontúrosan, hanem átmenettel.
A tamponfestéket erre a célra készült higítóval el lehet távolítani a műanyag felületről, de a festék egy picit "megmarja" azt, így a felirat nyoma mintegy szellemkép (megmattul a festék alatt) ott marad. Tekintettel arra, hogy az alapfestéket is oldja minden ilyen higító, sajnos csak a teljes festékréteg eltávolítása kivitelezhető. Magyarul a felirattal együtt az alapfesték is lejön.
Nincs, sajnos. Ezek a tamponfestékek már nem a jó öreg DDR termékek, amik lejöttek simán, és nem is a Fuggerth féle előkészítetlen felületre nyomott valamik.
Van, de csak Fuggerth-re jó: megizzasztod a tenyeredet, és simán letörölöd. Utána szappanos vízben lemosni, és mehet is rá az új feliratozás! Nem a tnyeredre, a modellre!:-)
Fék olajos festékoldás , Én fel melegítem a fék olajat legalább 50 fokra, mikróban ezzel eléggé fel gyorsítható a folyamat elő a régi fogkefét és óvatosan sikálom.
Sziasztok! Talán meg lehet próbálnotok az aceton mentes körömlakk lemosót is. Nekem bevált. Beáztattam pici vatta pamacsokat és azzal törölgettem a kasztnit és kb. fél óra alatt teljesen tiszta lesz, nem roncsolja a műanyagot és utánna még csak mosogatni sem kell az alkatrészeket mert teljesen zsírtalanít is. Szóval egy óra leforgása alatt már lehet is a festésre előkészíteni az alkatrészeket!
Ehez a festékoldáshoz szeretném javasolni a trisó nevű anyagot. Én már több mozdonyról és vagonról szedtem le így a festéket. Vízben kell feloldani (1,5l vízhez kb. egy marék só) és nem tesz kárt a műanyagban. Háztartási boltban lehet szerezni, zsíroldásra és tisztításra használják. Egy fél kilós csomag kb. 300Ft.
Szerintem praktikusabb és egyszerűbb mint a fékolaj.
A fékolajos maratásnál egy Fuggerth Csörgő vitte a prímet, majd egy egész hónapig ázott! hetente fordítgattam, egyik oldaláról a másikra, tetőt, meg homlokokat.
De az utóbbi időben azt vettem észre hogy egy-két nap áztatás után ha kiveszed a kasznit a fürdőből, és lemosod folyóvízzel, majd egy-két órára kiteszed száradni a napra, egy kicsit felpattogzik a festék, (hasonlóan egy-két MÁV Szergej festéséhez :D) amit ismételten beáztatva a fékolajba, egy kicsit talán felgyorsítható a folyamat...
Nem a karoszérián semmi károsodás nincs, lugként én a kozonséges mosószódát szoktam használni- nagyon jó a már megrepedezett festékréteg végelgyengíttéséhez...
Én egy szergejt áztattam kb egy hétig, a szürke le is jött a bordó csak meg repedezett de nem igazán akart lejönni. Utánna tömény lúgban áztattam és tisztitó spray-al szedtem le végül.
Ejha, az nem semmi, egy hétig! Én is éppen egy Gorillát szándékozom megszabadítani eredeti festékrétegétől. A kaszni nem szenved maradandó károsodást ilyen hosszú fürdőtől?
Személy szerint nincsen gondom a fékfolyadékkal.
Sajnos az áhított szert nem lehet Európában kapni, ami a fékfolyadék helyett lenne.
Legutóbb egy Gorilla furdott nálam ilyenbe teljes egy hétig, s kozben napjában tobbszor is kimustrált de jo sortéju fogkefével végigsikatoltam az egészet. Attól fugg, milyen vastag az erdeti festékréteg.
Sziasztok! Nos a válasz - Semennyire. marattam már festéket 303mm hosszu személykocsikról is ezért a fékolajból tobbre volt szukségem. S hogy véletlenul se keveredjen ossze a Skodámba használtal, ezért ilyen átlátszó udíttos palackban tárolom. Kb. 3 éve. Érdekes megfigyelni hogyan száll le a lemart festék a palack aljára- ezt egyébként kiszoktam szurni kovetkezo maratás elott.
Akkor még várok vele, ameddig valaki más vagy cáfolja, vagy igazolja a dolgot. :-)
Végre sikerélményekhez közeli állapotban vagyok. A Gorilla egy darabkáján már zajlik a fékolajteszt. A donormozdony eddig kitűnő választásnak bizonyult, sajnos az öntvényt muszáj háromfelé szabni, és kicsit szélesíteni is kell, de ez nem probléma, így is terveztem a dolgot. Amikkel gondban vagyok, azok még messze vannak, de már gondolkodom rajtuk. A leendő MÁV ROLA Bsc kocsi karosszériája is alakul szép lassan. Lehet nekiállok a belső berendezésének, hogy azzal is haladjak kicsit. A forrasztópáka kis igazgatás után végzi a dolgát.
Gondolom, nem fogja kikezdeni, de ki kell próbálni! Én úgy godolom hogy nem kellene hogy "összevesszenek" elvégre műanyag az is... De majd valaki rámcáfol aki jobban érti a kémiát... :D