Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
marky sorozatosan köcsögözi, lehülyézi a sofőröket.
Szerintem olvass figyelmesebben! Nem köcsögöztem a sofőröket. Azt írtam, az utas leköcsögözi a sofőrt, amiért késik / hamarabb megy el, miközben a rendszer hibája miatt nem érkeznek a megadott időben.
A végállomási indulás miért érdekes? Pl. odaérek a megállóba 16:20-kor, megállapítom hogy 16.27-kor ér oda a buszom. Mit érdekel engem, mikor indult és honnan? Akkor lesz itt és kész.
Véleményem szerint a Derke is olyan szervezet mint a VEKE, csak éppen a debreceni megfelelője.
(Aztán lám lám, BKV-t alaposan és sokat kritizáló Veke vezetője (Vitézi Dávid) feneke alá BKK-nál igazgatói posztot tettek, azóta VEKE nagyokat hallgat, minden kritikus javaslatuk hirtelen eltűnt. Remélhetőleg ez a DERKE vezetőivel nem történik meg, nem szédülnek meg/nem csábulnak el a DKV ajánlata miatt.)
A DKV-nak is hiába ad bármilyen szakmai tanácsot, útmutatást, javaslatot a DERKE, a DKV magasról tojik rá! Pedig a DKV a sok szakmaiságot nélkülöző döntését el lehetett volna kerülni, ha hallgatnak rájuk. De ugyebár nehogy már a lekvár főzze meg a nagymamát, akár dacból sem fogják azt csinálni a DKV-nál, ami tényleg helyes lenne, mert éppen a Derke egy szakmai szervezet mondta. Nyilván más lenne, ha a polgármesteri hivatalban lennének olyan tanácsadók, akik nemcsak a pénzt akarják felvenni, hanem tényleges erőfeszítéseket tenni azért, hogy jobb legyen a tömegközlekedés színvonala.
Ti ezzel a sok szakmailag megalapozatlan hozzászólásaitokkal csak ártatok a DKV-nak, meg Debrecen lakosságának.
Ezeket a szakmailag megalapozatlan hozzászólásokat még senki sem kérdőjelezte meg szakmai alapon, mindenki csqak a sarat dobálja, ahogy Te is! Addig Te is hiteltelen maradsz, amíg nem látok legalább egy szakmai érvet...
Jó napot mindenkinek! Én eddig csak olvasni, tájékozódni jártam erre a fórumra, de most nem tudom megállni, hogy ne szóljak hozzá. Teljes mértékben egyet értek atyi707, kumming és picurka33 reagálásával. Amit marky-511 és lolka megenged magának, az egyszerűen tűrhetetlen. marky sorozatosan köcsögözi, lehülyézi a sofőröket. Ez miért nincs moderálva? Neki lehet? Mostmár elvették a kedvem attól, hogy ide valamihez is hozzászóljak. Mielőtt még valaki megszólana, hogy megint egy hülye sofőr beszólt, ki kell ábrándítanom, nem vagyok az, de még rokonom sincs köztük. Csak tisztán látom a dolgokat. Ezt az önkényuralmat, ami itt van, nem lehet szónélkül hagyni. Ha így haladtok, csak ketten vagy hárman maradtok, mert minden jóérzésű ember hanyagolni fogja ezt a fórumot. Demokráciából megbuktatok, emelt fővel nem igen tudtok távozni. Ti ezzel a sok szakmailag megalapozatlan hozzászólásaitokkal csak ártatok a DKV-nak, meg Debrecen lakosságának. Remélem hogy a jövőben, ha egyáltalán olvassák a DKV vezetői közül a fórumotokat, nem sok mindent valósítanak meg. Hajrá atyi, kumming és picurka! További szép napot mindenkinek!
Szia. Osztom véleményed. Szeretem ha az okos hülyéskedik, de fordítva nem annyira. Itt pedig a második verzió találtatik igaznak. Hagyjuk meg az óvodát nekik, Mi már kinőttünk belőlle. Majd csak elfogynak. Üdv: Én
Ui.: A marky testvér köcsögözése nem bántotta senkinek a szemét? Vagy neki szabad?
Ez ma így működik. Ha hamarabb ér oda várnia kell.
Elvileg igen. Gyakorlatilag úgy is értem már 6 perccel hamarabb a jégcsarnokhoz, hogy minden megállóban meg kellett volna várni a pontos indulási időt.
Pont ezért nevetséges a rendszer, nincs az a - bocsánat - hülye sofőr, aki üres megállókban fog várakozni percekig, mert menetrend szerint azt kéne. A buszon lévő utasok is ki lennének akadva. Így marad az a bevett szokás, hogy elhaladunk az üres megállók előtt, és úgy közlekedünk, mint eddig. Így viszont a járatot lekéső utas fog hőbörögni, hogy hamarabb ment el a busz.
ROSSZ ez a megoldás. Vagy ténylegesen csak a nagyobb megállóban kéne várakozás legyen (mert papíron minden megállóban kell váérakozni, gyakorlatilag - akikkel én utaztam - sehol nem várakoztak!).
Csak ismételni tudom önmagam: Menetidő 1-2-3 jó ötlet, maradhat, a "pontos megállóhelyi indulás" viszont átverés, mellegleg félretájékoztatja az utast. A járművezetőt meg lehetetlen helyzetbe kényszeríti.
Olvasni tud, papír van, nyomdafesték is. Ingyenes kiadványok is vannak.
Nem hiszem, hogy mindenki A4-esekkel fog rohangálni. Olvashattunk már nem egy sztorit a fórumon, amikro valakinek nem is adtak menetrend "füzetet".
Valamilyen formában megint utasfeladat hozzájutni.
Elég szomorú, mert eddig mindenki számára elérhető volt. Már csak azt várom, hogy a járművezetés mikor lesz az utas feladata :/
Ez mindig is lesz, nem kiküszöölhető. Nem ellentmondás. Ez tény.
De bizony ellentmondás. Pontosan ezért kell a "pontos" megállóhelyi indulásokat visszacserélni a végállomástól való indulásra, a menetidő 1-2-3 meghagyása mellett.
Ja, és aki nem tud két számot összeadni, nem bánom, ha nem fog utazni :)
Ezúton szeretném kijelenteni, hogy a Debrecen tömegközlekedési topicba kért írási engedély kérésemet visszavonom, ilyen komolytalan társasággal nem kívánok a továbbiakban értekezni, sőt a 2 topic látogatását is mellőzni fogom.
Nos, megint sikerült egy olyan embert elüldözni, aki nem feltétlen odaadással dicsőiti a DERKE-t, és annak tagjait. Lassan már csak azok maradnak, akik teljes odaadással dicsőitik e jeles társaságot, és tagjait, akik csalhatatlannak, és támadhatatlannak hiszik magukat.
Látom megvilágosottál. Erre a két topikra a DERKE, jobban mondva annak tagjai annyira rátelepedtek, hogy másnak már szinte megszólalásai sem lehetnek. Annyira visszataszító, ahogy rohannak a moderátorokhoz, ha nekik nem tetsző hozzászólást mer valaki tenni. És a moderátorok igazából nem vizsgálják az eseteket, hanem a kérésnek szinte autómatikusan eleget téve törölnek egy csomó hozzászólást, esetleg usert is kitiltanak. Már csak arra lennék kiváncsi, hogy ebben a topikban mitől érzi magát felhatalmazva a Lolka nevü user, hogy hozzászólások sorozatát töröltesse, csak mert neki nem tetszik. Tegye ezt a másik topikban, ahol Ő valamiféle tuljdonosnak érzi magát. Had mondhassa már el itt a véleményét az, aki vette a fáradságot, és regisztrált. Az meg hogy itt egyesk mimózalelküek, és minden olyan hozzászólást sértőnek találnak, ami nem találkozik az ő véleményükkel, hát így jártak. A sértődöttet játszák csak a zárt topikjukban, de ne akarják már a nyílt topikot is irányitani. Köszönjük, de nem kérünk belőle.
pl. az aláhúzással jelölt megálló stb stb szöveggel.
Amúgy ezek főleg a sofőr miatt vannak megszabva, hogy tudja tarani a menetidőt.
Nem úgy értve, hogy minden esetben ez kiegyenlítő pont (ha feltűntetett). Üzemi szempontból vannak ezek alkalmazva. (Ezt most nem DKV-ra értem, hanem általánosan a rendszer működési elvére) Azért használatos, hogy egy ponton látja a sofőr hol talt, mit tegyen. És a vonal másik szakaszán úgy vezet.
Az utasnak azért jó, mert pontosabb közlekedést tudnak biztosítani.
Kérdés hogy valósul meg a gyakorlatban, miylen zavaró hatásai vannak.
Nem ellenedirányuló megjegyzésnek szántam :) Tudom, hogy nem céloztál rá ;)
Jobb rendszer lenne, ha a nagyobb megállókban lenne pontos indulás.
Ez ma így működik. Ha hamarabb ér oda várnia kell.
Így viszont mindennek mondható a rendszer, csak pontosnak, és kiszámíthatónak nem.
Sajnos ez benne van a pakliban, van amit nehéz kiküszöbölni úgy, hogy tökéletes legyen.
Modernebbne modernebb, csak nem működőképes.
Nem Debrecen az egyetlen ahol ez van. ezzel nem értek egyet. Új dolog itt, majd mindneki megszokja megtanulja kezelni. Működőképes, máshol is működik.
iába nem kell számolni, ha a kiírt időponthoz képest 3 perccel hamarabb elmegy a 19-es, a hajunkra kenhetjük, hogy nem kell számolni. Inkább kelljen, de lehessen tudni, mikor indul pontosan a végállomásról a busz, és a menetidő 1-2-3 szerint kb. mikorra várható az érkezése.
Erről szól az utazás előtti tájékozódás: menetrend fellapozása. Utasfeladat.
És nyilván minden utasnak (pláne a nyugdíjasoknak) van internet-hozzáférési lehetősége, sőt, el is tud tájékozódni a weblapon :)
Olvasni tud, papír van, nyomdafesték is. Ingyenes kiadványok is vannak.
Vagy: megkéri a gyerekét, unokáját, szomszédját, hogy írja le neki, nyomtasa ki stb. Az interneten kívül még létezik a papír. Nekem is van DKV által nyomtatott papírcsomóm. A Segner téren volt kitéve, elvettem.Ingyenes volt. A menetrendi füzet nem drága. Valamilyen formában megint utasfeladat hozzájutni. Vagy kicammog a végállomásra és lemásolja. Láttam már ilyet! Szemem - szám nem maradt szárazon :o
Arról nem ő tehet, hogy a szolgáltató egyszerre ígér pontos indulást, és egyszerre figyelmeztet előfordulható eltérésekre.
Ez mindig is lesz, nem kiküszöölhető. Nem ellentmondás. Ez tény. Próbálja tartani, annyira, amennyire lehet.
Ez nem azt jelenti h mindent le...runk és borítjuk a mentrendet.
Nem is céloztam rá. Pont az a gond, hogy egy felelőtlen kijelentés miatt minden utas arra számít, hogy az összes megállóból pontosan fognak indulni a buszok. Ez pedig fizikai képtelenség - kivéve, ha az autókat eltüntetjük az utakról.
Ezért vannak bizonyos nagyobb (intermodális) megállók ahol az indulási időt ki kell várni ha hamarabb érkezik.
Jobb rendszer lenne, ha a nagyobb megállókban lenne pontos indulás. Egyrészt az átszállási kapcsolatok miatt, másrészt a könnyebb betarthatóság miatt, harmadrész a késések elkerülése miatt.
Ez a rendszer magával járó sajátossága.
Így viszont mindennek mondható a rendszer, csak pontosnak, és kiszámíthatónak nem.
szerintem a megállóhelyi indulás egy jobb, modernebb megjelenési forma, könnyebb, nem kell számolni, áttekinthetőbb, nem kell beazonosítani a megállót
Modernebbne modernebb, csak nem működőképes. Hiába nem kell számolni, ha a kiírt időponthoz képest 3 perccel hamarabb elmegy a 19-es, a hajunkra kenhetjük, hogy nem kell számolni. Inkább kelljen, de lehessen tudni, mikor indul pontosan a végállomásról a busz, és a menetidő 1-2-3 szerint kb. mikorra várható az érkezése.
A megállóhely megjelölése más kérdés. Most is úgy vannak nyomtatva a megállóhelyi menetrendek, hogy jelölik az aktuális megállót. Ugyanígy lehetne nyomtatni az új táblákat is.
A végálloási indulást illetve egyéb tájékozódást otthon kell elvégezni.
És nyilván minden utasnak (pláne a nyugdíjasoknak) van internet-hozzáférési lehetősége, sőt, el is tud tájékozódni a weblapon :)
Volt egy utas aki azt mondta, hogy nehogy már neki el kelljen olvasni az A3-as papírt, honnan tudja mi van rajta, meg vegyen szemüveget, mivan ha nincs nála. LUSTA volt. Ők fogják szidni a sofőrt mert nem tájékozódnak otthon, megállóban, sehol.
Valóban sok az ilyen utas, de amiatt is megy a rinyálás, hogy hamarabb/később érkezett a busz. A járatok lekéséséről nem is beszélve. Internettel és menetrend-füzettel nem rendelkezik mindenki, ezért kéne tudni, mikor indul az aktuális járat a végállomásról. Jóval kevesebb támadási felülete lenne a járművezetőnek.
Arról nem ő tehet, hogy a szolgáltató egyszerre ígér pontos indulást, és egyszerre figyelmeztet előfordulható eltérésekre.
Esetben célszerű lenne célszerű lenne a megállóhelyi hírdetményeken is feltüntetni ezeket a megállókat, mondjuk kiemelve és kiírni, hogy csak ott várják be az indulási időt.
3. A járművezetőknek nem kell minden megállóból a kiírtnak megfelelően szigorúan elindulnia. Ez nem azt jelenti h mindent le...runk és borítjuk a mentrendet. Itt azt értem, hogy a kisebb* megállókban 1-2 perces késések / hamarabb indulások előfordulhatnak.
ennek az oka egyszer: nem lehet minden megállóból teljes vonalon pontban induni főleg a városnézőkön: 10 család 22 24 11 30 (teljesség igénye nélkül)
Ezért vannak bizonyos nagyobb (intermodális) megállók ahol az indulási időt ki kell várni ha hamarabb érkezik. Persze ha eleve késve mert dugó baleset jegyvásárlás stb volt akkor benne van pár perc késés még így is. Ez a rendszer magával járó sajátossága.
*kisebb megállók: külső részek értelem szerűen
*nagyobb (intermodális) megállók: a belvárosiak főleg. szintén értelemszerűen. (31 32 esetén nem az összes belvárosi megálló :) )
4. szerintem a megállóhelyi indulás egy jobb, modernebb megjelenési forma, könnyebb, nem kell számolni, áttekinthetőbb, nem kell beazonosítani a megállót (kihúzni vastaggal stb)
A végálloási indulást illetve egyéb tájékozódást otthon kell elvégezni. Utazás előtti tájékozódás, informálódás az utas feladata. Sajnos sokan elfelejtik.
Volt egy utas aki azt mondta, hogy nehogy már neki el kelljen olvasni az A3-as papírt, honnan tudja mi van rajta, meg vegyen szemüveget, mivan ha nincs nála. LUSTA volt. Ők fogják szidni a sofőrt mert nem tájékozódnak otthon, megállóban, sehol.
Nekem is eltűnt egy hsz-em, ami nem kapcsolódott a témához. Kaptam egy levelet az indextől. Idéznék belőle:
Ennek általában a lánctörlés az oka: ha egy hozzászólás moderálásra kerül, akkor – elkerülve azt, hogy a ráadott válasz értelmetlen legyen – töröljük a láncolt hozzászólásokat is (az érthetőség kedvéért: azokat, amiket a „válasz” funkció használatával írtak)
...
Ezek természetesen később – praktikusan a vihar elmúlta után – visszaírhatóak M.M. sértés nélkül...
Az e-mail tartalmazza az eredeti hozzászólást. Nincs más dolog, mint kijelölni a levélből, majd visszailleszteni a fórumba.
Ez a lánctörléses dolog nekem sem tetszik, de nincs mit tenni. Amikor egy troll bekerül a fórumba, mindig történik hasonló.
Továbbra is fenntartom véleményem, és nem kívánom a továbbiakban a fórum "tisztaságát" megzavarni, ahogy látogatni se fogom...
Sokak nevében kérem: NE!
Ezzel a döntéssel egyesek azt éreznék, hogy csatát nyertek... Értelmes hozzászólásokra mindig szükség van.
Köszönöm kimerítő válaszodat. Természetesen én is elolvastam a "Modus Moderndit", továbbra sem értem, miért kellett a hozzászólásokat törölni. Én nem éreztem senki számára sértő hozzászólást, de tudomásul veszem a döntést.
Továbbra is fenntartom véleményem, és nem kívánom a továbbiakban a fórum "tisztaságát" megzavarni, ahogy látogatni se fogom...
Bár az interneten található csevegő fórumokon bevett szokás a tegeződés, sőt sértő a magázás, de mivel Ön is magázott, így engedje meg, hogy én is magázzam magát! (Természetesen nem azért mert meg szeretném sérteni.)
Ez a fene nagy demokrácia, hogy ha valami a derkének, vagy Önöknek nem tetszik, akkor töröltetik/törlik?
Mindig a Derkével jönnek. Ide a Derke nem ír, mivel az egy egyesület, esetleg a tagja írhatnak, de Ők is magánemberként írnak általában. Mindenféle kritikát elfogad a Debrecen közösségi közlekedéséről szóló fórumok itt az indexen, ha azok hangvétele nem sértő és megfelelő szakmai érvekkel alátámasztott. Ha Ön is figyeli a topicokat és visszalapoz, akkor számtalan olyan vitával találkozhatott, amerlynek nem lett a vége kizárás, de még a gondolata sem fordult meg senki fejében.
Azonban a regisztrációnál mindenki elfogadta a Modus Moderndit, így Ön is és az Ön által említett topőictársak is.
Azok a hozzászólások az alábbi pontokba ütközőek voltak:
"8. f.)Egyes regisztrált felhasználókat sértő, lejárató, illetve egyértelműen velük kapcsolatosan alpári vagy sértő módon kinyilvánított véleményeket - személyeskedést - tartalmazó hozzászólások.
Amennyiben egy regisztrált felhasználó közszereplő, vagy saját nevét használja azonosítóként: vele szemben a véleménynyilvánítás szabadsága tágabban értelmezhető.
Egyes regisztrált felhasználó(ka)t sértő, lejárató, illetve olyan, egyértelműen hozzá(juk) köthető rovat, amely alpári című vagy tartalmú, nem nyitható. Ha egy regisztrált felhasználó sérelmezi a róla nyitott rovatot, kérheti annak törlését akkor is, ha az egyébként nem ütközik jelen Etikai szabályzatba.
g.) Témaromboló hozzászólások
Technikai rombolás: JAVA-alkalmazások, nagyméretű képek (>500kB), "kisregények" bemásolása, a rovatok letöltését akadályozó vagy lényegesen lassító csatolások ("linkek"), képek, elrontott UBB-kódok, automatikusan induló file-letöltések, átirányítások és minden más olyan beavatkozás, ami megváltoztatja a rovat méretét, megjelenését, illetve akadályozza annak rendeltetésszerű használatát (például szöveg nélküli hozzászólások stb.).
Tartalmi rombolás: a kulturált, folyamatos társalgást feltűnően, szándékosan akadályozó és zavaró, vagy témán kívüli ("offtopic") hozzászólások.
Ismétlés ("flood"): ha nem szándékos (azaz véletlen) az ismétlés, egy bejegyzés meghagyása mellett a többi példány törlésre kerül. Szándékos floodnak számít, ha egy regisztrált felhasználó az adott hozzászólást egy vagy több rovatban, kettőnél több alkalommal helyez el.
Törölt hozzászólás - részbeni vagy teljes - visszamásolása.
Hogy Ön szerint ezek nem voltak megalapozott törlések, akkor tehet panaszt a moderatúránál, hiszen a törléseket Ők végzik a Modus Moderandi figyelembevételével. Szerintük is megalapozott volt a kérés a hsz.-ek törlésére, pedig a moderatúrából szerintem egyikőnk sem ismer senkit.
A lánctörlés meg azt jelenti, hogy ha egy olyan hozzászólást törölnek, ami a szabályokba ütközik, akkor olyan hozzászólások is törlésre kerülhetnek, amelyek egyébként a törölt hozzászólásra adott válaszok, de az előzmény törlésével az már értelmetlen lenne. Tehát attól, hogy valakinek a hsz.-ét lánctörlés miatt távolítják el, még nem biztos, hogy a MM-be ütközőt csinált.
Annak idején többen is javasoltuk itt a fórumon, hogy vezessék be a csúcsidei, és a csúcsidőn kívüli követést.
Ezt a DKV-nál - nagyon helyesen - meg is tették.
DE!
Két különböző dolog az, hogy feltüntetjük a két időszak időbeni eltéréseit; és hogy egy kivitelezhetetlen idnulási rendszert építünk erre a menetrendre. Egy fejlett (tömeg)közlekedési rendszerrel rendelkező városban (vagy talán a villamosvonalakon is) kivitelezhető ez a rendszer, de máshol nem.
Egy ilyen rendszer működéséhez vagy rengeteg buszsáv kéne (ami itt nem nagyon van), vagy egy olyan idilli állapot, hogy a menetidő 1-es időszak alatt mindvégig ugyanannyi kocsi legyen az utcán, ugyanolyan gyorsan szálljanak fel/le az utasok, mindenki kiengedje a járművet a megállóból, mindig zöldutat kapjon, stb. stb.
Lássunk a lehetőségeket:
1. A járművezető pontosan indul minden megállóból. Olyan helyeken is megáll, ahol se fel- se leszálló nincs (az öböl nélküli megállóknál így fel is tartja a közúti forgalmat).
Tételezzük fel, hogy a Kadosa utcáról percre pontosan indul a busz, majd a Buszállomás és a Csokonai Színház megállók között (papíron 2 perc!) beragad a dugóba, és 5 perc késéssel érkezik a Színház elé!
Eredmény: a köcsög sofőr nem tarjta be a menetrendet, késve érkezik.
2. A járművezető a rutinjára hagyatkozik, nem álldogál feleslegesen a Kadosa utcánál, hamarabb érkezik a Buszállomáshoz, és időben ér a Csokonai Színházhoz.
Ezalatt a Kadosa utcán, a valós érkezési indulási időben megérkezik pár utas, és hiába várják a buszt.
Eredmény: a köcsög sofőr nem tartja be a menetrendet, korábban megy el a megállóból.
A jelenlegi rendszerrel egyrészt az utasnak ártanak, mivel a végállomási indulás nincs feltüntetve. Jóval kiszámíthatóbb lenne a rendszer, ha tudnám, hogy szombat este a 19-es nem 20, hanem 15 perc alatt ér ki a Faraktár utcáig, de a táblán azt látnám, hogy a Sámsoni útról mikor indul. A hajamra kenhetem, hogy a Faraktárról (papíron) mikor indul.
Másrészt a járművezetőket hozzák kellemetlen helyzetbe. Mindezt azért, mert egy felelőtlen DKV-s "szakember" azt nyilatkozta, hogy többet nem lesznek hamarabb induló buszok.
A javaslatom az lenne, hogy ötvözzék a régi, és az új rendszert. Menetidő 1-2-3 legyen feltűntetve, és ne csak az aktuális megállóhelyétől, hanem a teljes viszonylaton!
Az indulási idők között pedig a végállomástól való indulás legyen feltüntetve.
Egyébként is, milyen dolog az, hogy az egyik sorban még a "Pontos közlekedés, kiszámítható szolgáltatás" szlogent hirdetjük, pár centivel lejjebb pedig azt, hogy "A városi közlekedés sajátosságai miatt néhány perces menetrendi eltérések előfordulhatnak" ? :)
A városi közösségi közlekedésben az évek óta tartó igen erős utasszám csökkenés még 1-2 évig nem áll meg.
Ez sajnos világszerte így van, de figyelemreméltó, mennyire megnőtt a csökkenés az elmúlt két évben.
Ez a szám majdhogynem súrolja a 30%-ot, és csak két év telt el.
Akármennyire szívet melengető egy mániás számára csuklós buszt/trolit vízionálni a jövőbe, nagy valószínűséggel a szóló járművek (esetleg 15 méteres szóló járművek) elegendőek lesznek a ma ismert vidéki városi viszonylatok legalább kétharmadán.
Ez is tény, csak nem értem, hogy ilyen kilátások mellett miért éri meg villamost építeni.
Nem tudom, hogy ez mit jelent, de csak két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
1. Mi volt a nem szakmai, vagy egymás személyiségi jogait becsmérlő a hozzászólásokban (este 11-ig követtem nyomon a topic-ot, addig semmi), hogy törölni kellett? Ez a fene nagy demokrácia, hogy ha valami a derkének, vagy Önöknek nem tetszik, akkor töröltetik/törlik? Sajnos igazat kell adnom Picurka33-nak - pedig aki olvasta a hozzá intézett hozzászólásaimat (amíg még megvoltak), hogy nem kifejezetten Vele szimpatizálok - hogy ez így elég gyerekes, nem felnőtt emberekhez méltó.
2. Igaz emiatt nem fog értem jönni este a nagy fekete autó? Csak azért kérdezem, hogy legyen időm összepakolni...
Elnézést kérek, hogy véletlenül, tudatlanul belerondítottam az Önök elképzelt csodás világába. Ezúton szeretném kijelenteni, hogy a Debrecen tömegközlekedési topicba kért írási engedély kérésemet visszavonom, ilyen komolytalan társasággal nem kívánok a továbbiakban értekezni, sőt a 2 topic látogatását is mellőzni fogom.
Meg tudná mondani, hogy lehet úgy átszállni, ha az elől menő busz nem várja meg a hátul levőt? Illetve fordítva. A hátul levő nem nyitja ki az ajtót - kérés ellenére sem - amíg az első a megállóban van! Sokkal több értelme lenne, ha az azonos! útvonalon haladó buszok egyenletesen el lennének osztva, így aki át akar szállni tudná, hogy a buszom után x perc múlva van ott a másik, és nem kell egész úton idegeskednie, hogy elérem, vagy nem érem el, és akkor lehet ácsorogni 15-20 percet, amíg jön a következő. Nem beszélve a "pontosan" induló buszokról. Ha már ki van hírdetve, hogy busz nem indul el a megállóból hamarabb, mint ahogy elő van írva, akkor miért nincs ez számonkérve a sofőrökön. Rendszeresen 3-4-5 perccel hamarabb indulnak ki a megállókból a buszok. Persze nem az induló végállomás után kell nézni 1-2 megállóval. Egyébként is ez a "pontos" közlekedés úgy baromság, ahogy van. Valószínűleg olyan valaki találta ki, aki sosem vezetett buszt, de még nem is közlekedik vele napi szinten. A céges audi A8-ból könnyű az észt osztani.
Képzelje el, hogy az a nagy harci helyzet, hogy az elmúlt 2 év alatt több busz robbant le alattam, mint az elmúlt 20 év alatt a volános időszakban. Lehet én hozom a balszerencsét a szegény dkv-ra, nem tudom? Napi szinten több civist lehet vészvillogóval állni látni az utakon sajnos. És ez a tendencia egyre rosszabb lesz. Volt olyan is, hogy én szóltam a sofőrnek több esetben is, hogy gáz van a buszával. (pl. ékszíjat húzta maga után cafatokban, vagy a motorborítás volt hiányos, de történt már megállás hibás ajtó miatt - élvezet volt 10km/h sebességgel megtenni azt a 2km-t, ameddig elvergődött a sofőr vele a megállóba, külön "köszönet", hogy a szakadó eső ellenére leparancsolt mindenkit a buszról, nem engedte meg, hogy bent várjuk meg a következőt), valamint füstőlő motor miatt is, a többszöri rendszer rebootról ne is beszéljünk) A volános időben volt 2 ékszíj csere (a sofőr megcsinálta, késés volt a végállomáson kb. 5 perc), ajtó miatti késés (szintén a sofőr végzett gyorsszervízt, az összeszedett 10 perc késésből 8-at ledolgozott a végére), valamint 1-2 defekt, ami tényleges megállás volt.
Meg persze volt most pénteken, hogy lerobbant a civis, és így hiába vártam a megállóban. A pótlás 2 perccel jött hamarabb, mint a következő, ami 30 perces követésnél legalábbis véleményem szerint elég "gáz". De legalább jött...
Egymás után meő buiszok - Azért i nyávogunk, ha nem lehet átszállni, mert a csatlakozás 10 perc... Vagy lemegy egyszerre és átszállunk, vagy nem megy el, hanem várunk. Ebben ez a nagy ördögi kör.
Nemtudom, hogy hány buszba ülsz naponta, hogy oylan sok lerobban.... Nem sokat lehet látni lerobbanva..
A piros Man buszokba nem lehet tenni nyitható ablakokat? Elég rossz volt vele utazni Derecskén még le is állitotta a motort a sofőr. Hab a tortán az volt mikor a buszvégen megláttuk a kicsi 32-est épp felfértünk rá az volt a jó hogy minden ajtó nyílt, mi lesz itt ha beindul a suli?